چرا نباید مدل های ارزان قیمت را انتخاب کنید؟

نحوه ضدعفونی کردن کف با جاروبرقی ربات

همیشه ممکن است عواملی بیماری زای مختلفی، کف های شما را آلوده کرده باشند و مهم است که سطوح را با استفاده از یک شوینده ضد باکتری پاک کنید. محلول های ضد عفونی کننده می تواند سطح بهداشت و تمیزی خانه شما را ارتقا دهند و همه میکروارگانیسم هایی که باعث بیماری می شوند را از بین ببرند. استفاده از محلول های ضد عفونی کننده برای نظافت کف می توانند به جلوگیری از گسترش بیماری های مسری کمک کنند. بنابراین باید شوینده هایی را پیدا کنید که باکتری ها و ویروس ها را به طور موثر از بین ببرند. در این مقاله قصد داریم روشی کارآمد برای ضدعفونی کردن کف با جاروبرقی ربات با استفاده از جاروبرقی های رباتیک را بررسی کنیم پس ما همراه باشید.

تفاوت تمیز کردن و ضدعفونی کردن کف با جاروبرقی ربات

اکثر افراد تصور می کنند که هنگام نظافت کف تفاوتی بین تمیز کردن و ضدعفونی کردن کف با جارو رباتیک وجود ندارد. با این حال یک تفاوت اصلی بین تمیز کردن و ضد عفونی کردن وجود دارد که باعث شده تشخیص آن برای اکثر مردم دشوار باشد.

تمیز کردن کف فقط به حذف آلودگی ها و کثیفی ها محدود می شود و هدف از تمیز کردن کف این است که محیط، تمیز و مرتب به نظر برسد. همه ما به طور مکرر سطوح را با استفاده از شوینده های صابونی تمیز می کنیم که در واقع این کار پیش نیاز ضد عفونی کردن سطوح نیز محسوب می شود. تمیز کردن کف معمولا بسیار سریع انجام می شود زیرا هدف، فقط از بین بردن گرد و خاک و لکه ها است. بسته به میزان آلودگی کف ممکن است بخواهید از روش ها و محصولات مختلف برای تمیز کردن کف استفاده کنید.

نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید
نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید

برخلاف تمیز کردن، ضد عفونی کردن نیازی به استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن کامل باکتری ها دارد. محلول های ضد عفونی کننده می توانند میکروب ها،باکتری ها و ویروس ها را که باعث گسترش بیماری می شوند از بین ببرند.

برای ضد عفونی کردن سطوح باید اجازه دهید که ماده ضد عفونی کننده برای مدت زمان مشخصی روی سطح بماند. این مدت زمان مشخص می تواند به طور کامل پاتوژن ها را از بین ببرد.

نکات اصلی ضدعفونی کردن کف با جاروبرقی ربات

مواد ضدعفونی کننده از نظر ترکیب شیمیایی با محلول های شوینده متفاوت هستند. بنابراین توصیه می‌شود هنگام استفاده از محلول های ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال، نکات حرفه ای را در نظر بگیرید تا از آسیب به سطح و پوست خود جلوگیری کنید. از همین رو در ادامه برخی نکات حرفه ای برای دستیابی به نتایج فوق العاده را با هم مرور خواهیم کرد.

اصلی ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای استفاده از محلول های ضد عفونی کننده سطوح باید همیشه از دستکش و ماسک برای محافظت از خود استفاده کنید.

بهتر است پیش از استفاده از محصولات ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال، مطمئن شوید که کف های منزل شما عاری از گرد و خاک و کثیفی است. به علاوه بهتر است پیش از ضدعفونی کردن کف با جاروبرقی ربات، اجازه دهید که کاملا خشک شود. برای دریافت بهترین نتیجه باید از یک شوینده ضد باکتری استفاده که برای نوع خاص کف های شما توصیه می شود.

مهم است که محلول ضد عفونی کننده را برای مدت زمان مشخص روی سطح نگه دارید تا عوامل بیماری زا را به طور کامل از بین ببرید. حتما دستورالعمل های ارائه شده روی بسته بندی را بخوانید. نکات ارائه شده توسط سازنده به شما کمک می کنند تا یاد بگیرید محلول را مدیریت کنید و حتی بدانید که پس از ضدعفونی کردن کف با جاروبرقی ربات چگونه و کجا، قوطی محلول را نگهداری کنید.

همیشه درب محلول های شوینده و ضد عفونی کننده را به خوبی ببندید و آن ها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. بهتر است زمانی که قوطی محلول ضد عفونی کننده خالی شد نیز در دور انداختن آن دقت کنید.

 برای استفاده از محلول های ضد عفونی کننده روی کف می توانید از کف شوی، پارچه های میکروفیبر یا اسکرابر استفاده کنید. اکنون که نکات تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح را می دانید وقت آن است که روش ضد عفونی کردن سطح با ربات های جاروبرقی را بررسی کنیم.

 ضد عفونی کردن سطح با استفاده از جاروبرقی های رباتیک

زمانی که میخواهید کف را با جاروبرقی رباتیک ضدعفونی کنید، باید از ضد عفونی کننده ای استفاده کنید که برای دستیابی به استاندارد های بهداشتی درجه یک به شما کمک کند. کف شوی های آنتی باکتریال به ویژه کف شوی های اسیدی، به دلیل فرمول شیمیایی منحصر به فرد خود ممکن است برای برخی سطوح کمی خشن باشند.

بنابراین مهم است که یک راه ملایم تر برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کنید تا به ربات جاروبرقی خود آسیب نزنید. معمولا توصیه می‌شود چیزی به جز آب به مخزن جاروبرقی رباتیک خود اضافه کنید زیرا مخزن آب این ربات ها به گونه ای طراحی شده اند که تنها مایعات خنثی مانند آب را در خود جای دهند.

مخزن آب جاروبرقی رباتیک

محلول های ضد عفونی کننده می توانند باعث فرسایش مخزن جاروبرقی رباتیک شوند و سوراخ هایی را ایجاد کنند که باعث نشت آب می شوند. فراموش نکنید اگر مخزن دستگاه آسیب ببیند و سیستم های داخل ربات با آب تماس داشته باشند، بدون شک باید یک ربات جدید تهیه کنید.

لازم به ذکر است که استفاده از آب و صابون نیز در مخزن جاروبرقی رباتیک مجاز نیست زیرا لوله های آب ربات، به گونه ای طراحی شده اند که فقط آب را از خود عبور دهند. بنابراین افزودن مواد شوینده و پاک کننده به مخزن می تواند باعث گرفتگی لوله های دستگاه شود و عمر مفید جاروبرقی رباتیک شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بنابراین به جای اینکه محلول های ضد عفونی کننده را به مخزن جاروبرقی رباتیک اضافه کنید می توانید پد های پاک کننده را با ماده ضد عفونی کننده خیس کنید. به این ترتیب می توانید بدون آسیب زدن به ربات خود، کف ها را ضدعفونی کنید. در واقع همانطور که پد های پاک کننده ماده ضدعفونی کننده را پخش میکنند، ربات نیز آب را برای پوشش سطح پخش می کند.

جاروبرقی رباتیک و عملکرد آن
جاروبرقی رباتیک و عملکرد آن

در صورت تمایل می توانید همین کار را با محلول های شوینده صابونی نیز انجام دهید. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به مخزن دستگاه چیزی به جز آب اضافه کنید. به علاوه می توانید محلول شوینده را با استفاده از اسپری روی زمین پخش کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس به ربات خود دستور دهید که سطح را تمیز کند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی از محبوب ترین و پرفروش ترین جاروبرقی های موجود در بازار هستند که به دلیل کارایی بالا و قیمت مقرون به صرفه خود محبوبیت پیدا کرده اند. این ربات ها به دلیل ویژگی هایی مانند نقشه برداری هوشمند و شارژ خودکار، شهرت دارند و می توانند کف خانه شما را همیشه عاری از گرد و خاک نگه دارند. جاروبرقی های رباتیک یوفی با قابلیت موپ می توانند علاوه بر جارو کردن، تی کشیدن کف را نیز انجام دهند و در زمان و انرژی به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنند.

کلام آخر

تمیز و ضدعفونی کردن منظم کف منزل می تواند خانه شما را به محیطی امن و سالم تبدیل کند. در این راستا جاروبرقی های رباتیک می توانند بسیار مفید باشند و به شما در نظافت منزل کمک کنند. در این مقاله روش هایی برای تمیز و ضد عفونی کردن کف با این ربات ها در اختیار شما قرار دادیم و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها