مواد و متریال جاروبرقی های رباتیک

7 ترفند برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

معمولا آشپزخانه بخشی است که به سرعت کیف می شود و حتی قبل از اینکه شما متوجه شوید به یک آشفتگی بزرگ تبدیل می شود که برای تمیز کردن آن باید ساعت ها وقت بگذارید. خوشبختانه ترفند ها و استراتژی های ساده ای وجود دارد که می تواند به شما در تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک کند. در این مقاله قصد داریم برخی از این نکات و ترفند ها را به می تواند به شما در تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک کند، بررسی کنیم.

نظافت روزانه آشپزخانه

بهترین راه برای تمیز نگه داشت آشپزخانه، نظافت ساده روزانه است. اگر به طور منظم برای تمیز کردن آشپزخانه خود وقت بگذارید، آنقدر که فکر می کنید طول نخواهد کشید. در ادامه مراحل اصلی نظافت روزانه آشپزخانه را با هم مرور می کنیم.

ضد عفونی کردن مناطق اصلی

در اطراف آشپزخانه شما ممکن است انواعی از میکروب ها وجود داشته باشد. این میکرو ها با اینکه دیده نمی شوند ولی می توانند خانواده شما را بیمار کنند. بنابراین باید روی نظافت و ضد عفونی کردن مناطق خاص تمرکز کنید تا از شر آنها خلاص شوید. به طور مثال مهم است که هر بار از تخته های برش و کانتر آشپزخانه برای تهیه غذا استفاده می کنید آن ها را ضد عفونی کنید. فراموش نکنید که برای این بخش ها باید از محلول های ضد عفونی کننده ایمن برای سطوح استفاده کنید تا هر گونه باکتری را از بین ببرید.

دلایل خرید جاروبرقی رباتیک
دلایل خرید جاروبرقی رباتیک

تمیز کردن سینک

سینک شما می تواند منبع میکروب و باکتری باشد. در واقع ممکن است کثیف ترین منطقه آشپزخانه شما باشد. به همین دلیل است که باید هر روز سینک خود را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که شیر و اطراف آن را نیز به خوبی پاک می کنید. می توانید از ترکیب یک لیتر آب داغ و یه قاشق سفید کننده برای تمیز کردن این بخش ها استفاده کنید.

ترتیب نظافت در تمیز نگه داشتن آشپزخانه

همیشه نظافت را از قسمت های بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. در واقع با توجه به ترتیب و اصول نظافت می توانید آشپزخانه خود را بسیار سریع تر تمیز کنید. همیشه از بالای کابینت شروع کنید و به سمت پایین نظافت کنید. روی مناطقی که معمولا آلودگی زیادی در آنها انباشته می شود بیشتر تمرکز کنید. به طور مثال روی اجاق گاز و هر جایی که ممکن است چربی بیشتر تجمع باید بیشتر وقت بگذارید.

تمیز کردن اسفنج ها و اسکاج ها

بسیاری از مردم فراموش می کنند که حوله های آشپزخانه، اسفنج ها و اسکاج حال را به طور منظم بشویند. متاسفانه این اقلام اغلب پر از باکتری هستند و تمیز و ضد عفونی کردن آن ها حیاتی است. راه های مختلفی برای تمیز کردن این وسایل آشپزخانه وجود دارد. به طور مثال می‌توانید آن ها را در ماکروویو قرار دهید یا با آب جوش بشویید.  از محلول سفید کننده نیز می توانید برای تمیز کردن این وسایل استفاده کنید. توصیه می شود به صورت ماهانه اسفنج ها، دستمال ها و اسکاج ها را تعویض کنید.

به هیچ عنوان نباید با همان دستمال و اسفنجی که ظروف را تمیز می کنید، آشپزخانه را نیز تمیز کنید. یک اسفنج یا پارچه جدا برای تمیز کردن سطوح داشته باشید یا از دستمال کاغذی استفاده کنید تا از پخش شدن باکتری ها در اطراف جلوگیری کنید.

گردگیری سریع

لوازم آشپزخانه حتی اگر زیاد مورد استفاده قرار نگیرند می توانند به سرعت کثیف شوند. از همین رو مهم این که به صورت روزانه یا هفتگی این قسمت ها را گردگیری و نظافت کنید. بهتر است عادت کنید که هر شب بعد از شام، قسمت هایی مانند کانتر، اجاق گاز و مایکروویو را تمیز کنید. به این ترتیب وسایل آشپزخانه شما خیلی کثیف نخواهد شد و در پایان هفته مجبور نخواهید شد که ساعت ها زمان صرف تمیز کردن آنها کنید.

سرمایه گذاری روی یک ماشین ظرفشویی

اگر یک ماشین ظرفشویی در آشپزخانه خود داشته باشید دیگر شاهد انباشته شدن ظروف در سینک نخواهید بود. ماشین ظرفشویی می تواند وظیفه شستن ظروف را به عهده بگیرد تا شما زمان بیشتری برای رسیدگی به کار های دیگر داشته باشید. ماشین های ظرفشویی جدید این امکان را فراهم کرده اند که برنامه زمانی برای آن ها تعیین کنید. در واقع این ظرفشویی ها دارای تنظیماتی هستند که اجازه می دهد زمان مشخصی را برای شستن ظروف مشخص کنید. در این شرایط ماشین ظرفشویی شما می تواند حتی زمانی که شما در خانه نیستید شروع به شستن ظرف ها کند.

جارو کردن منظم آشپزخانه

اگر به دنبال به حداقل رساندن گرد و خاک و مواد حساسیت زا در آشپزخانه و منزل خود هستید، جارو کردن منظم و تمیز نگهداشتن کف آشپزخانه می تواند مفید باشد. همه ما از جارو کردن بیزار هستیم ولی امروزه راه حلی برای ساده تر کردن نظافت کف وجود دارد. جاروبرقی های رباتیک از محبوب ترین جاروبرقی های موجود در بازار هستند که می توانند کفپوش های مختلف از جمله کاشی، چوب و فرش را تمیز کنند. این ربات ها از فناوری های نقشه برداری پیشرفته برای تمیز کردن سریع هر اتاق استفاده می کنند.

محصولات یوفی
محصولات یوفی

 از مزایای اصلی استفاده از جاروبرقی های رباتیک این است که در حین جارو کردن کف، نیازی نیست بر آنها نظارت کنید و می توانید ربات را برنامه ریزی کنید تا حتی زمانی که شما در خانه نیستید کف را جارو کند. طراحی کوچک و جمع و جور آن ها نیز این امکان را فراهم کرده تا فضای های تنگ و باریک مانند زیر کابینت ها یا میز ها را به خوبی جارو کنند. به علاوه نیازی نیست نگران شارژ کردن منظم ربات باشید زیرا این جاروبرقی ها زمانی که باتری تمام شود به طور خودکار به پایه شارژر خود باز می گردند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

یوفی یکی از برند های شناخته شده در صنعت جاروبرقی های رباتیک است. جاروبرقی های رباتیک یوفی عموما به دلیل کارایی و دوام بالای خود، بازخورد های مثبت زیادی دریافت می کنند و جایگزین خوبی برای مارک های گران قیمت در نظر گرفته می شوند. این ربات ها به دلیل ویژگی های پیشرفته مانند نقشه برداری هوشمند از خانه، اتصال خودکار به شارژر، دوام و کیفیت بالا شهرت دارند.

جاروبرقی های یوفی کارایی خوبی برای نظافت منزل از خود نشان داده اند و بسیاری از کاربران آن ها را برای نظافت موثر کف تحسین می کنند. یوفی طیف وسیعی از مدل های مختلف طراحی و تولید کرده و برخی از مدل ها ممکن است روی انواع خاصی از کف مانند فرش و موکت کارایی بهتری داشته باشند. انتخاب یک ربات یوفی به نیاز ها و بودجه خاص شما بستگی دارد و شما باید با در نظر گرفتن ترجیحات و انتظارات خود مدل های مختلف را با هم بررسی کنید و گزینه مناسب برای منزل خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

اگر از آشپزخانه نامرتب و کثیف خسته شده اید راه ها و استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانند در تمیز نگه داشتن آشپزخانه به شما کمک کنند. با استفاده از نکات و ترفند های ارائه شده در این مقاله می توانید مدت زمانی که در هفته برای نظافت آشپزخانه صرف می کنید را به حداقل برسانید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها