کارهایی که هرگز نباید با جاروبرقی رباتیک خود انجام دهید

کارهایی که هرگز نباید با جاروبرقی رباتیک خود انجام دهید

یکی از اصلی ترین فعالیت های روزمره نظافت منزل است. همه ما از روش ها و تکنیک های مختلف در زمانبندی متفاوتی استفاده میکنیم ولی همیشه جارو کردن یک بخش ثابت از نظافت است. جاروبرقی ها از آغاز قرن بیستم به خانه ها راه پیدا کرده آند و تا کنون به خوبی پیشرفت کرده آند. در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی در مورد اینکه چه چیز هایی را نمیتوانید با جاروبرقی رباتیک خود تمیز کنید و اینکه چرا جاروبرقی رباتیک یوفی وسیله ای است که باید در خانه داشته باشید صحبت کنیم.

کارایی بالای این جاروبرقی ها ممکن است باعث شود فراموش نکنیم که چه چیزی هایی را نمی توانیم با آن‌ها تمیز کنیم. بنابراین صرف نظر از قدرت بالای جاروبرقی خود باید هنگام استفاده از آن همیشه محتاط باشید. هرچیزی را نمیتوانید با جاروبرقی رباتیک خود تمیز کنید. برخی اشتباهات ساده می‌توانند به جاروبرقی شما آسیب بزنند یا کارایی آن را کاهش دهد.

چیزهایی که نباید جاروبرقی بکشید

ابتدا قصد داریم روی چیز هایی که نمیتوانید جاروبرقی بکشید تمرکز کنیم. اهمیت این موضوع از این جهت که می‌تواند به جاروبرقی شما آسیب بزند بسیار بالاست. برخی اشتباهات حتی ممکن است باعث ناکارآمد شدن جاروبرقی شما شوند. بنابراین در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که از جارو کردن چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن
دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن

شیشه شکسته

تمیز کردن شیشه های شکسته می‌تواند خطرناک باشد بنابراین ممکن است بخواهید به راحتی از جاروبرقی خود استفاده کنید و خرده شیشه ها را به طور کامل جمع کنید. با این حال باید از این کار خودداری کنید زیرا تکه های ریز شیشه می‌توانند برای جاروبرقی شما بسیار خطرناک باشند. اگر جاروبرقی کیسه دار دارید، خرده شیشه ها به راحتی می‌توانند کیسه جاروبرقی را پاره کنند. حتی برای جاروبرقی های بدون کیسه نیز تکه های شیشه می‌توانند به لوله جاروبرقی آسیب بزنند یا باعث اختلال در عملکرد آن شوند. بنابراین به جای استفاده از جاروبرقی باید قطعات بزرگ شیشه را بردارید و سپس با یک جارو دستی کف را جارو کنید. در نهایت برای جمع کردن کامل خرده شیشه ها باید با یک پارچه مرطوب یا دستمال کاغذی سطح را تمیز کنید.

مایعات

یکی از سوالات مهمی که اغلب کاربران درباره جاروبرقی های رباتیک می پرسند این است که آیا این جاروبرقی ها می‌توانند مایعات را پاک کنند. در واقع پاسخ به این سوال این است که به هیچ عنوان نباید این ربات ها را به رطوبت نزدیک کنید.

یکی از دلایلی که نمی توانید با جاروبرقی مایعات را پاک کنید این است که جاروبرقی شما از قبل مقدار زیادی گرد و خاک و زباله های مختلف را در خود جای داده است و جمع کردن مایعات با آن ایده خوبی نیست. این کار می‌تواند منجر به رشد کپک یا حتی های بخش های الکتریکی در جاروبرقی شود. این اشتباه ساده حتی ممکن است جاروبرقی رباتیک شما را غیر قابل استفاده کند. بنابراین بهترین راه برای تمیز کردن لکه ها و مایعات این است که از یک پارچه میکروفیبر یا تی استفاده کنید.

 خرده های غذا

اگر تصادفا هر نوع غذا، نوشیدنی و مواد غذایی مرطوب روی زمین ریخته است به هیچ عنوان نمی توانید از جاروبرقی برای جمع کردن آن استفاده کنید. این مواد می‌توانند به قسمت های داخلی جاروبرقی شما بچسبند و آشفتگی جدی ایجاد کنند. بنابراین هنگام تمیز کردن این موارد باید بیشتر احتیاط کنید و مطمئن شوید که مواد مرطوب به داخل جاروبرقی شما راه پیدا نمی‌کنند و به آن آسیب نمی زنند.

بنابراین در این مواقع کاری که باید انجام دهید این است که از یک جارو دستی و پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن آشفتگی ها استفاده کنید.

خاکستر

حتی بهترین جاروبرقی ها نیز برای جمع کردن ذرات ریز خاکستر و گرد و خاک طراحی نشده آند. به عبارت دیگر بیشتر جاروبرقی ها داری فیلتری نیستند که بتوانند چنین ذرات ریزی را جمع کنند. بنابراین ذرات ریز خاکستر و گرد و خاک می‌توانند داخل جاروبرقی را بپوشانند و باعث مسدود شدن قسمت های مختلف شوند و حتی ممکن است این ذرات مجدد در هوا پراکنده شوند.

بنابراین بهترین راه برای تمیز کردن خاکستر شومینه استفاده از یک جارو دستی ساده است. بنابراین ریسک نکنید تا برای تمیز کردن این ذرات ریز گرد و خاک به جاروبرقی خود آسیب بزنید.

لوازم آرایشی

ریختن لوازم آرایشی روی فرش می‌تواند یک آشفتگی بزرگ ایجاد کند. با این حال استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش نیز مشکل ساز خواهد بود. برس های جاروبرقی می‌توانند لکه و آشفتگی را بدتر کنند و حتی به فرش یا کف آسیب بزنند. به علاوه این مواد می‌توانند در کیسه یا مخزن جاروبرقی نیز شرایط فاجعه آمیزی ایجاد کنند که بدتر از ریختن لوازم آرایشی خواهد بود.

بنابراین باید با تا جایی که می‌توانید به صورت دستی لکه ها را تمیز کنید و از محلول های شوینده برای پاک کردن کامل سطح استفاده کنید.

نکات ایمنی استفاده از جاروبرقی های رباتیک

قبل از استفاده از جاروبرقی رباتیک مطمئن شوید که اشیایی که می توانند به دستگاه آسیب وارد کنند را از کف جمع کرده اید.

اگر قصد دارید ربات را جابه‌جا کنید مطمئن شوید که عملکرد خلا غیر فعال است زیرا در غیر این صورت ممکن است وسایل را بمکد یا به سطح آسیب بزند.

برای اینکه جاروبرقی بتواند آزادانه در اطراف حرکت کند، تا حد امکان موانع را کاهش دهید.

تمیز کردن کف آشپزخانه با جاروبرقی های رباتیک بدون صرف زمان
تمیز کردن کف آشپزخانه با جاروبرقی های رباتیک بدون صرف زمان

مطمئن شوید که جاروبرقی رباتیک شما می تواند به درستی به شارژر متصل شود تا قبل از استفاده کاملا شارژ شده باشد.

حیوانات خانگی و کودکان را در حین کار از جاروبرقی رباتیک دور نگهدارید. ربات ممکن است کوچک باشد ولی در صورت استفاده نادرست می تواند باعث حادثه شود.

فراموش نکنید که بعد از هربار استفاده دستگاه را تمیز کنید تا تجمع زباله در ربات باعث کاهش عملکرد و طول عمر ربات شما نشود.

مطمئن شوید که نرم افزار جاروبرقی شما به روز است تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی تا حد امکان جلوگیری شود.

جاروبرقی های رباتیک برای نظافت کارآمد

جاروبرقی های رباتیک یک افزودنی عالی برای منزل هستند و می توانند به شما کمک کنند که محیط خانه خود را بدون نیاز به زمان و تلاش زیاد، تمیز نگهدارید. این ربات ها برای تمیز کردن خودکار کف های سخت و فرش و موکت طراحی شده اند و با استفاده از حسگر های پیشرفته می توانند از برخورد با مبلمان و اثاثیه جلوگیری کنند.

به علاوه جاروبرقی های رباتیک دارای ویژگی هایی مانند امکان زمانبدی و کنترل از راه دور هستند که کار با آن ها را بسیار راحت تر می کند. به طور کلی اگر به دنبال راهی راحت و کارآمد برای تمیز نگهداشتن منزل خود هستید جاروبرقی رباتیک گزینه خوبی خواهد بود.

جارورباتیک یوفی

یوفی یک برند محبوب از جارو های رباتیک است که به دلیل ویژگی های پیشرفته ای مانند نقشه برداری، ناوبری لیزری و قابلیت پاک کردن سطوح شناخته شده است. مدل های مختلف یوفی اغلب بازخورد های مثبتی برای عملکرد و دوام خود دریافت می کنند و از پرفروش ترین جاروبرقی های رباتیک موجود در بازار محسوب می شوند. شما می توانید مدل های مختلف یوفی را در سایت ما بررسی کنید و ویژگی های مختلف آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

کلام آخر

امروزه جاروبرقی ها کارایی بالایی پیدا کرده اند و ما تقریبا برای تمیز کردن هر چیزی از جاروبرقی استفاده می کنیم. با این حال مهم است که بدانید جاروبرقی شما از عهده تمیز کرده چه چیز های بر نمی آید تا ناخواسته به آن آسیب نزنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها