اندروید به  X8 Hybrid

قوانین ناگفته استفاده از جاروبرقی

اکثر ما مطمئن هستیم که میدانیم چگونه باید از جاروبرقی استفاده کنیم. با این حال قوانین ناگفته ای در مورد استفاده از جاروبرقی وجود دارد که باید حتما رعایت شود. در واقع استفاده صحیح از جاروبرقی برای جلوگیری از حوادث مختلف و اطمینان از به کارگیری حداکثر توانایی دستگاه ضروری است. به عنوان یک ابزار الکتریکی با کنترل ویژه است که باید از آن آگاه باشید. از همین رو در این مقاله قصد داریم نکات مهم استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن اسان و ایمن راه با هم بررسی کنیم.

جارو کردن سطوح خیس

یکی از اصلی ترین قوانین در استفاده از جاروبرقی این است که به هیچ عنوان سطوح خیس را جارو نکشید. به عبارت دیگر نباید هیچ سطح مرطوب یا لکه آبی را با جاروبرقی تمیز کنید. مایعات اگر به داخل جاروبرقی مکیده شوند می توانند به قطعات داخلی آسیب بزند و حتی باعث برق گرفتگی شوند.

خرید جاروبرقی های رباتیک یوفی
خرید جاروبرقی های رباتیک یوفی

دور نگه داشتن بچه ها و حیوانات خانگی

حیوانات خانگی و بچه ها هیچ چیزی در مورد خطر جاروبرقی نمی دانند و همین موضوع می‌تواند احتمال ایجاد حادثه را بیشتر کند. برخی از بچه ها ممکن است در مورد عملکرد جاروبرقی و نحوه استفاده از آن اطلاع داشته باشند اما اگر به آن ها فرصت داده شود ممکن است در خطر قرار بگیرند.

به علاوه بچه ها و حیوانات معمولا کنجکاو هستند و اگر جاروبرقی را رها کنید ممکن است بخواهند با آن بازی کنند و به خودشان با دستگاه آسیب بزنند. بنابراین اگر حیوانات خانگی یا بچه های کوچک دارید به هیچ عنوان نباید جاروبرقی را روشن یا متصل به برق رها کنید. اگر بچه های دارید که می‌توانند نکات ایمنی را بفهمند میتوانید دستورالعمل های ساده برای ایمن ماندن را با آن ها به اشتراک بگذارید.

پیچ خوردگی سیم جاروبرقی

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از جاروبرقی با آن مواجه شوید، پیچ خوردگی سیم جاروبرقی است. بنابراین مطمئن شوید که سیم را به طور صحیح نگه می دارید به خصوص اگر بچه یا حیوانات خانگی بازیگوش دارید. مهم است که در هنگام جارو کردن مراقب گوشه های تیز نیز باشید زیرا ممکن است باعث بریده شدن یا آسیب دیدن سیم جاروبرقی شوند. به علاوه باید از کشش بیش از حد سیم جاروبرقی نیز اجتناب کنید.

جارو نکردن اجسام تیز و بزرگ

یکی از نکات کلیدی استفاده از جاروبرقی این است که برای محافظت از دستگاه و حفظ عملکرد آن، سعی نکنید اجسام بزرگ یا تیز را جارو کنید. بسیاری از افراد با این توصیه مخالف هستند و اغلب به دستگاه آسیب می زنند یا باعث حوادث مختلفی می شوند. بنابراین مهم است که از جارو کردن اجسام بزرگ خوددراری کنید. به علاوه مهم است که قطعات فلزی را نیز با جاروبرقی مکش نکنید زیرا می توانند به موتور آسیب بزنند.

جارو کردن ذرات تیز و برنده نیز می تواند باعث پاره شدن شلنگ جاروبرقی یا آسیب به اجزای داخلی شود. از همین رو برای اجتناب از هزینه های بالای تعمیر و تعویض قطعات هرگز نباید قطعات تیز یا بزرگ را با جاروبرقی جمع کنید.  مطمئن شوید که دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کرده اید  زیرا در این راهنما ها اشیایی که جاروبرقی نمی تواند بردارد ذکر شده است.

خالی کردن منظم مخزن یا تعویض کیسه

همه جاروبرقی ها یک مخزن یا کیسه برای جمع آوری کثیفی های انباشته شده دارند. معمولا توصیه می شود که برای تخلیه این قوطی یا مخزن منتظر نمانید تا به طور کامل از گرد و خاک پر شود. بنابراین باید وقتی که میزان گرد و خاک و زباله به ظرفیت نزدیک شد آن را خالی کنید. کیسه های یکبار مصرف را نیز باید قبل از اینکه به طور کامل پر شوند تعویض کنید.

در واقع یک کیسه یا مخزن گرد و خاک کاملا پر شده می تواند بر راندمان تمیز کردن جاروبرقی شما تاثیر داشته باشد. حتی ممکن است جاروبرقی این گرد و غبار را مجددا در هوای منزل شما پراکنده کند. توصیه می کنیم همیشه پیش از اینکه جارو کردن را شروع کنید کیسه یا مخزن دستگاه را بررسی کنید.

نکاتی برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک
نکاتی برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک

قوانین استفاده بهینه از جاروبرقی های رباتیک

نکات و ترفند های ساده ای برای استفاده حداکثری از جاروبرقی های رباتیک وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید:

اگر جاروبرقی شما قابلیت نقشه برداری مجازی دارد می توانید از این قابلیت برای ایجاد یک نقشه کامل از چیدمان منزل خود استفاده کنید. به این ترتیب شما می توانید برنامه های سفارشی برای نظافت بخش های مختلف منزل خود داشته باشید. به طور مثال می توانید یک برنامه برای تمیز کردن مکرر آشپزخانه تنظیم کنید.

جاروبرقی های رباتیک جدید دارای قابلیت برنامه ریزی نظافت هستند. این ویژگی پیشرفته به شما کمک می کند که مطمئن شوید که خانه شما بدون نیاز به تنظیم کردن دستی تمیز می شود. بنابراین جارو رباتیک حتی زمانی که شما در خانه نیستید یا به کار های دیگر رسیدگی می کنید نظافت را انجام خواهد داد.

این ربات ها مانند جاروبرقی های بدون کیسه دارای مخزن گرد و خاک هستند بنابراین باید مطئمن شوید که مخزن بیش از حد پر نشده باشد. توصیه می شود پس از هر بار نظافت کامل منزل مخزن زباله را خالی کنید تا از کاهش عملکرد و طول عمر جاروبرقی خود جلوگیری کنید. به علاوه مهم است که فیلتر ها را نیز به طور منظم تمیز کنید تا مطمئن شوید که جاروبرقی رباتیک شما به خوبی ذرات گرد و خاک را به دام می اندازد.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

یوفی یکی از برند های معروف تولیدکننده انواع جاروبرقی های رباتیک است. جاروهای رباتیک یوفی به دلیل فناروری های پیشرفته خود شناخته شده  و در بین محبوب ترین جاروبرقی های موجود در بازار قرار گرفته اند. اکثر مدل های یوفی به دلیل عملکرد و قابلیت های پیشرفته خود مورد تحسین قرار گرفته اند  و بازخورد های مثبت زیادی از مشتریان دریافت کرده اند. جاروبرقی رباتیک یوفی تمام عملکردی را که از یک جاروبرقی انتظار دارید ارائه می دهد و در عین حال تمیز کردن عالی و موثر سطح را تضمین می کند. شما می توانید همین الان مدل های مختلف یوفی را در سایت ما مقایسه کنید تا ببینید کدام گزینه برای نیاز ها و ترجیحات شما مناسب تر است.

کلام اخر

در این مقاله به قوانین ناگفته استفاده از جاروبرقی پرداختیم و نکاتی برای استفاده از حداکثر کارایی جاروبرقی های رباتیک ارائه کردیم. در صورتی که بعد از مطالعه این نکات و راهنمایی ها هنوز درباره استفاده از جاروبرقی رباتیک سوال یا ابهامی دارید می توانید به سایت سازنده دستگاه خود مراجعه کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها