آیا جارو رباتیک یوفی برای حیوانات خانگی ایمن است؟

11 نکته برای تمیز و درخشان نگه داشتن منزل

هیچ چیز رضایت بخش تر از داشتن خانه ای تمیز و درخشان نیست. هر زمان که بعد از یک مهمانی بزرگ یا وقفه طولانی آماده هستید تا همه چیز را به حالت قبل برگردانید فقط کافیست یک برنامه برای نظافت منزل خود ایجاد کنید. در ادامه 11 نکته برای تمیز و درخشان نگه داشتن منزل ارائه کرده ایم که کمک می کند خانه خود را دوباره تمیز و منظم کنید.

نظم دادن به کشوها و کمدها

اولین کار در لیست تمیز کردن و نظافت منزل باید نظم دادن به وسایل باشد. برای نظم دادن به منزل باید در اطراف خانه قدم بزنید و تمام کشو ها و کمد ها را خالی کنید. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر و یک پاک کننده ملایم می توانید کشو ها و کمد ها را تمیز کنید. از شر وسایل قدیمی و بی مصرف خلاص شوید و کشو ها را با وسایلی که اغلب استفاده می کنید پر کنید. این کار را برای تمام کشوها، کابینت ها و کمد ها در اتاق های مختلف انجام دهید.

دور ریختن وسایل قدیمی

همانطور که در نکته قبلی به این موضوع اشاره کردیم باید وسایل بی مصرف و قدیمی را از خانه خود خارج کنید. بنابراین در اطراف خانه بگردید و وسایلی که استفاده نمی کنید یا کارایی ندارند را جدا کنید. این اقلام را می توانید بازیافت کنید، اهدا کنید یا بفروشید. تمام آشپزخانه، اتاق خواب ها و انباری را بررسی کنید تا از شر وسایل ناکارآمد خلاص شوید.

با جارو رباتیک مشکل مو و شوره حیوانات را حل کنید
با جارو رباتیک مشکل مو و شوره حیوانات را حل کنید

ضد عفونی کردن سطوح برای تمیز و درخشان نگه داشتن منزل

یکی از نکاتی که کمک می کند خانه شما تمیز و درخشان به نظر برسد این است که مطمئن شوید تمام وسایل و اثاثیه را تمیز و ضد عفونی می کنید. اگر در طول هفته حداقل دوباره وسایل الکترونیکی و اثاثیه را تمیز کنید خانه شما همیشه ظاهری تمیز و آراسته خواهد داشت. فقط کافیست یک قوطی اسپری ضدعفونی کننده و یک پارچه میکروفیبر بردارید و در خانه حرکت کنید و گرد و خاک و آلودگی را از سطوح مختلف پاک کنید. مکان هایی که بیشتر لمس می کنید مانند صفحه کلیدها، کنترل از راه دور، کلید پریز ها و دستگیره های در را با دقت بیشتری ضد عفونی کنید.

نظم دادن به قفسه ها

اگر در خانه خود قفسه و کتابخانه دارید باید زمان بگذارید و آن ها را کمی منظم کنید. این بخش ها معمولا توجه زیادی جلب می کنند و تمیز و مرتب نگهداشتن آن ها می تواند باعث شود که خانه شما تمیز به نظر برسد. پس همه چیز را از قفسه ها و کتابخانه ها بیرون بیاورید، گردگیری کنید و دوباره به صورت مرتب روی آن قرار دهید.

تمیز کردن کابینت ها برای تمیز و درخشان نگه داشتن منزل

یکی از قسمت هایی که معمولا در نظافت منزل نادیده گرفته می شود، نظافت کابینت ها است. بنابراین حتما تمام کابینت ها را خالی کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز و شوینده ملایم آن ها را تمیز کنید.

جارو کردن مبلمان برای تمیز و درخشان نگه داشتن منزل

علاوه بر اینکه باید کف تمام اتاق های خانه خود را جاروبرقی بکشید، باید مطمئن شوید که تمام مبلمان را نیز جاروبرقی می کشید. شکاف های مبلمان و بین کوسن ها و زیر مبلمان و میز ها را نیز فراموش نکنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که تمام گرد و خاک باقی مانده را جمع می کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی

اگر می خواهید تمام خانه از تمیزی بدرخشد یکی از بخش های حیاتی برای نظافت، وسایل آشپزخانه است. در این بین ظرفشویی یکی از وسایلی است که اغلب گرد و خاک زیادی در آن باقی می ماند. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می توانید یک فنجان سرکه در آن بریزید و ماشین ظرفشویی را خالی روشن کنید تا دوباره تمیز شود. ماشین لباسشویی نیز به طور منظم نیاز به نظافت دارد. اگر احساس می کنید که ماشین لباس شویی شما بوی نامطبوعی دارد می توانید از جوش شیرین برای جذب بو و از بین بردن باکتری های آن استفاده کنید.

نظافت و شستن فرش

زمانی که کف خانه را جارو می کنید و تی می کشید مهم است که شستشو فرش ها را فراموش نکنید. این کار باید آخرین کاری باشد که در هر اتاق انجام می دهید و باید به صورت اتاق به اتاق آن آن را انجام دهید. در واقع این نکته کمک می کند مطمئن شوید که روی فرش های تازه شسته شده راه نمی روید و هیچ آلودگی را از جایی به جای دیگر منتقل نمی کنید. شستشو فرش ها کمک می کند خانه شما شاداب و تمیز به نظر برسد.

گردگیری وسایل برقی

اگر می خواهید خانه ای تمیز و درخشان داشته باشید یک پارچه بردارید و در اطراف خانه حرکت کنید و مطمئن شوید که تمام وسایل برقی شما براق و تمیز به نظر می رسند. اگر لوازمی از جنس استیل یا مسی دارید می توانید چند قطره روغن زیتون روی پارچه بریزید تا سطوح براق و درخشان به نظر برسند.

نظافت داخل و بیرون یخچال

بخش مهمی از نظافت منزل این است که مطمئن شوید یخچال شما تمیز و بهداشتی به نظر می رسد. سعی کنید یخچال خود را از بالا تا پایین به طور کامل تمیز کنید. برای این کار باید یخچال را به طور کامل خالی کنید و از مواد غذایی کهنه و تاریخ گذشته را دور بریزید. داخل یخچال را با استفاده از یک دستمال نرم کاملا پاک کنید و قفسه ها، کشو ها، دیواره های داخلی و خارجی را دوباره سفید و درخشان کنید.

جارو کردن منظم برای تمیز و درخشان نگه داشتن منزل

یکی از اصلی ترین نکاتی که می تواند باعث شود خانه شما همیشه تمیز و درخشان به نظر برسد، جارو کردن منظم است. اگر بتوانید حداقل دوباره در هفته، کف منزل خود را جارو کنید کف های منزل شما همیشه تمیز و آراسته به نظر خواهند رسید. با این حال اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید باید فواصل زمانی بین جلسات جارو کردن را کمتر کنید و بیشتر برای نظافت کف وقت بگذارید.

دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن
دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک راه حلی هوشمندانه برای تمیز نگه داشتن کف منزل هستند. این جاروبرقی ها می توانند به صورت روزانه کف منزل شما را جارو کنند و از تجمع گرد و خاک و آلودگی جلوگیری کنند. این جاروبرقی به دلیل ارتفاع کم و اندازه کوچک خود به راحتی می تواند در اطراف حرکت کند و گوشه ها و کناره ها را نیز جارو کند. با ربات های جاروبرقی نیازی نخواهد بود اثاثیه و مبلمان را جابه جا کنید تا کف را به طور کامل تمیز کنید زیرا این جاروبرقی ها می توانند بدون برخورد با موانع و اثاثیه، تمام خانه را جارو کنند.

یوفی

یوفی یکی از برترین تولیدکنندگان انواع جاروبرقی های رباتیک است که طیف وسیعی از جاروبرقی های رباتیک با مدل ها و قیمت های متفاوت ارائه می دهد. جاروبرقی های رباتیک یوفی به دلیل عملکرد عالی و سهولت استفاده محبوبیت بالایی پیدا کرده اند و می توانند ابزار مفیدی برای تمیز نگهداشتن منزل باشند. با ربات های جاروبرقی یوفی شما می توانید زمان بیشتری برای نظافت بخش های دیگر منزل داشته باشید. همین الان می توانید مدل های مختلف جارو رباتیک یوفی را در سایت ما بررسی کنید و مدل مناسب با نیاز ها و بودجه خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می توانید به راحتی خانه خود را تمیز و درخشان نگه دارید بدون این که زمان زیادی برای نظافت صرف کنید. به یاد داشته باشید که عادت کردن به نظم و برنامه ریزی می تواند زمان بر باشد پس سعی کنید که وظایف را تقسیم کنید تا استرس خود را کاهش دهید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها