راهنمای انتخاب جاروبرقی رباتیک مناسب کف های فرش شده

7 نکته مهم نظافت بهاره برای مبتلایان به آلرژی

نظافت بهاره برای همه به ویژه کسانی که آلرژی دارند ضروری است. در واقع نظافت فصلی آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست و با کمی تلاش به راحتی می توانید از یک خانه تمیز و بهداشتی لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم 7 نکته و ترفند برتر برای تمیز کردن بهاره برای مبتلایان به آلرژی را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

ایجاد یک برنامه نظافت

داشتن یک برنامه برای نظافت منزل می تواند شما را بر روی نظافت متمرکز نگهدارد. مناطقی که بیشتر به نظافت نیاز دارند و مناطقی که زمان بیشتری برای نظافت می خواهند بهترین مکان ها برای شروع هستند. بنابراین اتاق به اتاق برنامه ریزی کنید و یک چک لیست کامل برای نظافت منزل خود تهیه کنید. به این ترتیب احساس غرق شدن در انبوه وظایف را ندارید و می توانید پیشرفت را احساس کنید.

نظم دادن به منزل و نظافت بهاره

تحقیقات نشان داده است که شلوغی و بی نظمی خانه می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد و این سیگنال را به مغز شما بدهد که کار های انجام نشده ای دارد. از آن جا که همه ما زمان زیادی را در خانه می گذرانیم، استنشاق گرد و خاک و استرس ناشی از خانه ای نامرتب می تواند بسیار مضر باشد. بنابراین زمانی را به سازماندهی و گردگیری اختصاص دهید و اطراف خانه را مرتب کنید. قطعا بعد از جمع کردن شلوغی ها و حذف استرس غیر ضروری، خانه شما احساس شادابی بیشتری خواهد داشت.

قرارگیری جاروبرقی رباتیک در دمای متوسط
قرارگیری جاروبرقی رباتیک در دمای متوسط

جاروبرقی با فیلتر های HEPA

جارو کردن منزل می تواند گرد و غبار و ذرات آلرژی زا را در فصل بهار از هوای منزل شما حذف کند. یک جاروبرقی باکیفیت با فیلترهای HEPA یکی از بهترین ابزار های نظافت است که می توانید برای منزل خود تهیه کنید. این جاروبرقی ها می توانند ذرات معلق در هوای منزل که شما نمی توانید ببینید را به دام بیاندازد. ذرات آلرژی زا مانند شوره حیوانات می تواند علائم آلرژی را تحریک کنند بنابراین حتما در انتخاب یک جاروبرقی مناسب دقت کنید.

جارو کردن کامل و منظم

برای کاهش ذرات آلرژی زا مهم است که همه خانه را به طور کامل جارو کنید. از ضمیمه های مختلف جاروبرقی خود استفاده کنید و تمام شکاف ها و گوشه ها را تمیز کنید. فضا های تنگ و دور از دسترس مانند پشت کمد ها و مبلمان را از دست ندهید و حتما اثاثیه را جابجا کنید و تمام گرد و خاک را از خانه خود دور کنید.

استفاده از محلول های پاک کننده خانگی

اگر از دوستداران محیط زیست هستید و میخواهید مصرف مواد شیمیایی را در منزل خود کاهش دهید می توانید به جای پاک کننده های شیمیایی از محلول های طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. به این ترتیب کمتر خود را در معرض مواد شیمیایی قرار خواهید داد. این مواد طبیعی هزینه بسیار کمتری دارند و سمی نیستند. شما می توانید نحوه ساخت انواع محلول های پاک کننده خانگی را در اینترنت پیدا کنید.

 استفاده از دستگاه های بخارشوی نیز می تواند برای کاهش مصرف مواد شیمیایی راه حل مناسبی باشد. دستگاه های بخارشوی فقط از بخار برای شستشو استفاده می کنند و نیازی به هیچ محلول شوینده ای ندارند. شما می توانید از بخارشوی برای نظافت کف آشپزخانه، حمام و حتی لوازم و اثاثیه استفاده کنید. بنابراین بخارشوی می تواند یک ابزار نظافت عالی برای مبتلایان به آلرژی باشد تا سطوح مختلف را بدون مواد شیمیایی تمیز کنند.

توجه به نحوه نظافت بهاره

در نظافت بهاره، توجه به نحوه تمیز کردن می تواند روند نظافت را متحول کند. مهم ترین نکته این است که همیشه از بالا به پایین تمیز کنید. بنابراین همیشه از بالاترین نقاط مانند سقف و دیوار ها نظافت را شروع کنید. به این ترتیب آلودگی به سمت پایین می آید و شما مجبور نخواهید بود دوباره فضا را نظافت کنید. به طور مثال بهتر است با تمیز کردن تار عنکبوت و گرد و خاک از سقف و پنکه سقفی شروع کنید و سپس مبلمان و سایر اثاثیه را تمیز کنید. این نکته ساده می تواند به شکل قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی کند و نتیجه را بهبود دهد.

نظافت دیوار ها و پنجره ها

مردم تقریبا همیشه به نظافت کف و اثاثیه توجه می کنند ولی دیوارها و پنجره ها را فراموش می کنند. در واقع همه گرد و خاک روی زمین نمی نشیند و سایر سطوح نیز به طور منظم باید نظافت شوند تا گرد و خاک و ذرات آلرژی زا در هوای منزل شما کاهش پیدا کند. شما می توانید از یک حوله مرطوب برای تمیز کردن دیوار ها و پنجره ها استفاده کنید. توصیه می شود به جای استفاده از پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن پنجره ها از بخارشوی استفاده کنید.

تمیز کردن آشپزخانه و حمام

نظافت آشپزخانه و حمام اغلب خسته کننده و پر زحمت است اما در واقع آشپزخانه و حمام از بخش های اصلی منزل است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نظافت کابینت ها و یخچال باید در اولویت قرار بگیرد. توصیه می شود از شوینده های ملایم یا بخارشوی برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه استفاده کنید تا شوینده های شیمیایی خطری برای سلامت شما ایجاد نکنند. شستشو پرده ها و پادری های حمام نیز باید به طور منظم انجام شود تا مطمئن شوید که آشپزخانه شما در شرایط قابل قبولی باقی می ماند.

نحوه تست باتری جاروبرقی رباتیک
نحوه تست باتری جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک

نظافت بهاره یک کار بزرگ و زمان بر است ولی استفاده از ابزار مناسب می تواند این روند را برای شما بسیار ساده تر کند. یکی بهترین ابزار ها برای ساده تر کردن روند نظافت منزل و صرفه جویی در زمان، جاروبرقی رباتیک است. جاروبرقی های رباتیک می توانند تمام اتاق های منزل شما را جارو کنند و میزان گرد و خاک و ذرات آلرژی زا را تا حد زیادی کاهش دهند. شما می توانید جاروبرقی رباتیک خود را برای نظافت منزل برنامه ریزی کنید تا بتوانید روی سایر وظایف نظافتی تمرکز کنید.

جاروبرقی های رباتیک به طور خودکار و بدون نیاز به نظارت می توانند تمام کف را جارو کنند و هر زمان که نیاز به شارژ مجدد داشتند به پایه شارژ برگردند. این ربات ها حتی می توانند بعد از شارژ کامل نظافت را از جایی که رها کرده بودند از سر بگیرند. بنابراین اگر قصد خرید یک جاروبرقی جدید برای منزل خود دارید، یک جاروبرقی رباتیک می تواند گزینه مناسبی باشد تا بدون حرکت دادن حتی یک انگشت، تمام کف خانه را نظافت کنید.

یوفی

جاروبرقی رباتیک یوفی از پرفروش ترین جاروبرقی های رباتیک موجود در بازار است که به دلیل کیفیت و کارایی بالای خود شناخته شده است. در واقع جاروبرقی رباتیک یوفی در کنار کیفیت و دوام بالا، قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد که ارزش خرید آن را افزایش داده است. شما می توانید مدل های مختلف جاروبرقی رباتیک یوفی را در سایت ما مشاهده کنید و مدل مناسب برای منزل خود را پیدا کنید.

کلام آخر

 نظافت بهاره میتواند فضای خانه شما را تمیز و شاداب کند. فراموش نکنید که در هنگام نظافت منزل از دستکش و ماسک استفاده کنید تا از خود در برابر تحریکات پوستی و واکنش های آلرژیک محافظت کنید. هنگام استفاده از شوینده های مختلف نیز حتما برچسب روی آن ها را بخوانید و مطابق دستورالعمل محصولات از آن ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها