نظم دادن سریع به منزل

راهکارهای ساده برای نظم دادن سریع به منزل

برای همه ما پیش آمده است که مهمانانان ناگهانی و غیر منتظره ای داریم و می‌خواهیم در زمان کوتاه خانه خود را منظم و تمیز جلوه دهیم. این شرایط می تواند استرس زا و دلهره آور باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم نکات و راهکارهای کاربردی برای نظم دادن سریع به منزل در اختیار شما قرار دهیم که کمک می‌کند فضای زندگی خود را تمیز و منظم جلوه دهید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

یک اتاق را برای پذیرایی از مهمان انتخاب کنید

اولین کاری که می‌تواند به شما کمک کند استرس خود را کاهش دهید و شرایط را بهتر کنترل کنید این است که قبل از آمدن مهمانان، اتاقی که میخواهید با مهمانان خود در آن وقت بگذرانید را انتخاب کنید. دلیل این کار این است که نیازی به صرف زمان و انرژی بیشتر برای نظافت کامل خانه نداشته باشید. اتاق ناهارخوری می‌تواند مکان مناسبی برای پذیرایی از مهمانان باشد به خصوص اگر قصد دارید نوعی میان وعده یا نوشیدنی ارائه دهید.

جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی
جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی

ابتدا روی قسمت ورودی تمرکز کنید

فرقی نمیکند در یک خانه بزرگ زندگی کنید یا یک آپارتمان دنج، از مهم ترین قسمت هایی که باید تمیز کنید ورودی خانه است. اولین چیزی که مهمانان سرزده شما خواهند دید، ورودی منزل است و اگر این بخش تمیز و مرتب باشد تصور اولیه آن ها نیز مثبت خواهد بود.

می‌توانید برای قسمت ورودی یک پادری مخصوص مهمانان داشته باشید که همیشه تمیز باشد. در واقع یک ترفند کاربری در این مورد این است که روی یک پادری با کیفیت برای زمانی که مهمان دارید، سرمایه گذاری کنید و هر زمان که مهمانان رفتند آن را جمع کنید تا نیازی نباشد همیشه نگران تمیز کردن پادری باشید. جاکفشی، آینه و میز های نزدیک در ورودی را نیز تمیز کنید و گرد و غبار انباشته شده را از بین ببرید.

برای نظم دادن سریع به منزل، توالت را تمیز کنید

انتظار داشته باشید که مهمانان از دستشویی استفاده کنند. بنابراین پیش از رسیدن مهمانان با یک محلول سفید کننده، توالت را تمیز کنید. حوله های دستی تمیز در توالت قرار دهید و آینه و سینک را از گرد و خاک پاک کنید. فراموش نکنید که صابون و دستمال توالت جدید نیز در دستشویی قرار دهید. بهتر است یک بطری ضد عفونی کننده دست و  نیز در دستشویی داشته باشید که مهمانانتان بتوانند از آن استفاده کنند.

آشپزخانه و سالم ناهار خوری را آماده کنید.

ظروف کثیف درون سینک آشپزخانه این تصور را ایجاد می کنند که خانه کثیف و نامرتبی دارید. بنابراین به سرعت ماشین ظرفشویی را روشن کنید یا برای شستن ظرف ها دست به کار شوید. لکه های روی میز ها را نیز پاک کنید و ذرات غذا و خوراکی که ممکن است اطراف آشپزخانه پخش شده باشد را با یک جاروبرقی سریع جمع کنید. فراموش نکنید فنجان ها، بشقاب ها و قاشق هایی که برای پذیرایی از مهمانان نیاز دارید را نیز بیرون بیاورید.

یکی از ترفند های حرفه‌ای که می‌تواند آشپزخانه شما را آراسته و خوشبو نگهدارد، نگهداری یک گلدان کوچک از گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن و اسطوخودوس است. به این ترتیب علاوه بر اینکه آشپزخانه خوش بویی خواهید داشت می‌توانید از گیاهان تازه برای آشپزی استفاده کنید.

برای نظم دادن سریع به منزل، آشفتگی های بزرگ را در اولویت قرار دهید

بهتر است در هم ریخته ترین قسمت ها که قابل مشاهده هستند را در اولویت قرار دهید. اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه را بررسی کنید و مناطقی که ممکن است به هم ریخته و نامنظم به نظر برسند را به سرعت تمیز کنید. برای اینکه تاثیر خوبی روی مهمانان خود ایجاد کنید باید روی قسمت هایی که احتمال دارد مهمانان بیشتر در آنجا وقت بگذرانند تمرکز کنید. قطعا با کمی تلاش و سازماندهی آشفتگی ها می توانید ظاهر زیباتر و آراسته تری برای منزل خود ایجاد کنید.

هوای خانه را تازه کنید

پنجره ها و درها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود و هر گونه بوی نامطبوع را از بین ببرد. می توانید پرده ها را کنار بکشید تا نور طبیعی نیز وارد خانه شود و شادابی و نشاط خانه شما را افزایش دهد. هوای تازه باعث خواهد شد که خانه شما دنج و راحت تر به نظر برسد و بوی غذا، سیگار یا زباله ها باعث ناراحتی مهمانان شما نشود.به یاد داشته باشید که حتی تغییرات کوچک نیز می تواند کمک بزرگی به احساس راحتی شما و مهمانانتان کند.

برای نظم دادن سریع به منزل، کف ها را جارو کنید

جارو کردن کف می تواند تاثیر زیادی در تمیز و مرتب به نظر رسیدن خانه شما داشته باشد. در صورتی که زمان کافی دارید بهتر است به سرعت کف آشپزخانه و اتاق نشیمن را جارو کنید. اگر جاروبرقی رباتیک دارید  نیز می توانید برای تمیز کردن سریع تر از آن کمک بگیرید. در واقع جاروبرقی رباتیک می تواند به جای شما نظافت کف را انجام دهد تا شما بتوانید پیش از رسیدن مهمانان روی نظافت سایر بخش ها تمرکز کنید.

جاروبرقی رباتیک بهترین راه حل برای تمیز نگه داشتن منزل

خرید جاروبرقی رباتیک یک سرمایه گذاری در زمان و آرامش شماست تا دیگر نگران مهمانان سرزده و شلوغی و کثیفی خانه خود نباشید. این جاروبرقی های هوشمند می توانند کف منزل شما را همیشه تمیز و مرتب نگه دارند حتی اگر شما مشغول کار دیگری باشید. با یک جاروبرقی رباتیک یوفی نیازی نیست حتی یک انگشت خود را حرکت دهید فقط کافیست ربات را برنامه ریزی کنید و با جاروبرقی قدیمی و وقت گیر خود خداحافظی کنید.

چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟
چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

یک  جاروبرقی رباتیک می تواند به طور خودکار انواع کف را تمیز کند و نیازی به کمک یا نظارت شما ندارد. این ربات ها حتی می توانند بدون نیاز به جابجایی اثاثیه و مبلمان، تمام کف را جارو کنند. در واقع ارتفاع کم این جاروبرقی ها سبب شده تا قابلیت دسترسی به نقاط دور از دسترس مانند زیر کمد ها، میز ها و مبلمان را نیز داشته باشند. از همین رو این جاروبرقی ها می توانند گزینه ای عالی برای نظافت سریع خانه باشند .

یوفی

برند یوفی یکی از محبوب ترین برند های تولید کننده انواع جاروبرقی های رباتیک در بین مصرف کنندگان است که طیف وسیعی از مدل های مختلف ربات های جاروبرقی با ویژگی ها و قیمت های متفاوت ارائه کرده است. ربات های جاروبرقی یوفی برای تمیز کردن طیف وسیعی از سطوح مانند چوب، کاشی و حتی فرش و موکت طراحی شده اند. یکی دیگر از مزایای جاروبرقی رباتیک یوفی، مقرون به صرفه بودن  آن است که سبب شده در دسترس کاربران بیشتری قرار بگیرد.

جارو رباتیک یوفی برای ارائه یک تجربه تمیز کردن عمیق طراحی شده اند و با فناوری ها و ویژگی های پیشرفته خود می توانند انواع کثیفی و مو را از روی زمین جمع کنند. جاروبرقی رباتیک یوفی با طیف گسترده ای از دستگاه های هوشمند سازگار بوده و برای صاحب خانه هایی که می خواهند روال نظافت را با خانه هوشمند ادغام کنند گزینه مناسبی است.

کلام آخر

دفعه بعد که مهمان سرزده داشتید و یکی از دوستانتان ناگهان تصمیم گرفت از خانه شما بازدید کند این نکات و ترفند ها می‌توانند به شما کمک کنند که آماده باشید. به یاد داشته باشید که گاهی عجله برای تمیز کردن می‌تواند باعث استرس و آشفتگی بیشتر شود. بهترین راه برای مقابله با این شرایط این است که تمیز کردن را به یک عادت تبدیل کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها