مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟

چک لیست نظافت اتاق به اتاق

نظافت منزل می تواند پر زحمت و خسته کننده باشد. همیشه چیزهای زیادی برای نظافت وجود دارد و به نظر می‌رسد که نظافت منزل هرگز تمام نمی شود. در این شرایط داشتن یک چک لیست نظافت می‌تواند نجات دهنده باشد. در واقع یک چک لیست نظافت کامل تضمین می کند که چیزی را فراموش نمی کنید. از همین رو در این مقاله قصد داریم یک چک لیست نظافت اتاق به اتاق در اختیار شما قرار دهیم تا بدون از دست دادن زمان نظافت را آغاز کنید.

کاربرد چک لیست نظافت اتاق به اتاق

یکی از بهترین روش های مقابله با روند بی پایان نظافت این است که نظافت را اتاق به اتاق انجام دهید. به عبارت دیگر بهتر است در یک زمان تنها روی یک منطقه تمرکز کنید. برای این کار به یک چک لیست نظافت اتاق به اتاق نیاز دارید.

برای استفاده موثر از این چک لیست ها مهم است که ابتدا فهرستی از کار های نظافتی منزل خود تهیه کنید. این فهرست باید متناسب با سبک زندگی و شرایط خاص منزل شما باشد. در واقع شما بهتر از هر کسی نیاز های خانه خود را می شناسید بنابراین باید شخصا اولویت‌ها و برنامه نظافت منزل خود را تعیین کنید. در این مقاله فهرستی از وظایف نظافتی گرد آوری کرده است تا به شما کمک کنیم خانه خود را در بهترین شکل حفظ کنید.

دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن
دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن

چک لیست نظافت اشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه است ولی بیشتر آشفتگی ها و لکه ها در آن ایجاد می‌شود. در ادامه تمام کارهایی که باید برای نظافت آشپزخانه انجام دهید آورده شده است:

تمیز کردن کانتر: کانتر آشپزخانه می‌تواند بسیار کثیف شود بنابراین باید تمام وسایل را بردارید و کانتر را کاملا تمیز کنید ‌

کابینت ها و کشو ها: گرد و غبار زیادی می‌تواند روی کابینت ها و کشو ها جمع شود و باید مطمئن شوید که آن ها را به طور کامل تمیز می کنید.

سینک و شیر آب: سینک آشپزخانه یکی دیگر از مکان هایی است که می‌تواند بسیار کثیف شود بنابراین وقت بگذارید تا سینک و شیر ها را به خوبی تمیز کنید.

فر و اجاق گاز: اجاق گاز و فر می‌توانند در فرایند های پخت و پز بسیار کثیف شوند بنابراین باید برای تمیز کردن لکه ها و چربی های این قسمت ها نیز وقت بگذارید.

نظافت وسایل آشپزخانه: ماکروویو، توستر و مخلوط کن و تمام وسایل آشپزخانه را تمیز کنید و تمام ذرات غذا و لکه ها را با یک دستمال پاک کنید.

جارو کردن و تی کشیدن: درنهایت باید کف آشپزخانه را جارو کنید و بشویید. مطمئنا زمانی که درحال آشپزی هستید هیچ کثیفی و لکه ای زیر پا های خود نمی خواهید.

چک لیست نظافت حمام

سینک و شیر: سینک می‌تواند با لکه های خمیر دندان و صابون زیبایی خود را از دست بدهد. می‌توانید از یک اسکراب برای تمیز کردن این بخش ها استفاده کنید. شیرآلات را فراموش نکنید.

دوش و وان: بیشتر مردم تصور می کنند که این بخش ها نیازی به نظافت ندارند اما با وجود تمام صابون  و شامپوهایی که در این قسمت استفاده می‌کنید،کاملا کثیف می‌شوند‌. بنابراین وقت بگذارید تا از شر هر گونه آلودگی در وان و دوش خلاص شوید.

توالت: معمولا تمیز کردن توالت خوشایند نیست ولی این کار باید انجام شود. پس از شوینده قدرتمند استفاده کنید و تمام قسمت های توالت را تمیز کنید.

آیینه و کنسول: آینه و کنسول می‌توانند گرد و غبار زیادی جمع کنند بنابراین باید به طور منظم تمیز شوند.

نظافت کف: در نهایت باید کف ها را به خوبی تمیز کنید و تمام مو ها را جمع کنید. برای درخشان کردن کف حمام و دستشویی می توانید از محلول های شوینده خانگی نیز استفاده کنید.

چک لیست نظافت اتاق نشیمن

گرد گیری سطوح: گرد و غبار به سرعت می‌تواند در اطراف اتاق نشیمن شما جمع شود. بنابراین باید تمام سطوح و دکوری ها را به خوبی گردگیری کنید.

پنجره ها و آیینه ها: پنجره ها معمولا بسیار کثیف می شوند و باید به طور منظم تمیز شوند تا نور بیشتری وارد خانه شود.

جارو کردن: اتاق نشیمن یک منطقه پر رفت و آمد است و به راحتی کثیف می شود. از همین رو باید هر گونه آلودگی و گرد و غبار را با جارو کردن از بین ببرید.

وسایل الکترونیکی: وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر،تلویزیون و بلندگو ها می‌توانند با گرد و غبار و اثر انگشت پوشیده شوند. از یک دستمال میکروفیبر برای تمیز کردن این بخش ها استفاده کنید تا براق و نو به نظر برسند.

مبلمان و کوسن ها: برای اینکه اتاق نشیمن شما دنج و جذاب تر به نظر برسد باید مبلمان و کوسن ها را نیز با یک جارو شارژی تمیز کنید.

چک لیست نظافت اتاق خواب

گردگیری: گرد و غبار در همه جای اتاق خواب راه پیدا می‌کند به خصوص روی کمد ها، میز ها و تزیینات. بنابراین برای خوابی راحت باید اتاق خواب را به طور منظم گردگیری کنید.

تمیز کردن ملحفه: عیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که در پایان روز روی ملحفه های تمیز استراحت کنید. پس سعی کنید به طور منظم ملحفه ها و روبالشی ها را بشویید تا احساس شادابی داشته باشید.

جارو کردن:اگرچه اتاق خواب ها نسبتا کم تردد هستند ولی تمیز نگه داشتن کف و فرش همچنان ضروری است و باید برای خلاص شدن از شر گرد و خاک و ذرات آلرژی به طور کامل اتاق ها را جارو کنید.

نظم دادن به وسایل: بهم ریختگی و بی نظمی می‌تواند استرس زا باشد بنابراین باید وقت بگذارید و لباس ها،کتاب ها و وسایل را منظم کنید.

چگونه جارو رباتیک می توانند به سالمندان کمک کنند؟
چگونه جارو رباتیک می توانند به سالمندان کمک کنند؟

جارو رباتیک برای نظافت تمام اتاق ها

جاروبرقی های رباتیک می توانند به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت شما، تمام اتاق ها را جارو کنند. شما حتی می توانید جاروبرقی رباتیک خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که تمام اتاق ها را به طور خودکار تمیز کرده و در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند. این ربات ها تطبیق پذیری بالایی نیز دارند و می توانند انواع کف از جمله کف های چوبی، کاشی و فرش را جارو کنند.

شما می توانید جارو کردن اتاق ها را به جاروبرقی رباتیک خود واگذار کنید و بدون نگرانی روی نظافت بخش های دیگر تمرکز کنید. جاروبرقی های رباتیک برای نظافت کارآمد طراحی شده اند و استفاده از آن ها نیز بسیار راحت است از همین رو می توانند انتخابی عالی برای خانواده های پرمشغله باشند.

جاروبرقی رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی از محبوب ترین انتخاب ها در بین مصرف کنندگان هستند. یوفی طیف وسیعی از مدل های مختلف با ویژگی ها و قیمت های متفاوت برای پاسخگویی به نیاز های کاربران ارائه کرده است. کارایی بالا و قیمت مقرون به صرفه جارورباتیک یوفی سبب شده که این محصول به ابزاری عالی برای آسان تر کردن روند نظافت منزل تبدیل شود.

کلام آخر

با داشتن یک برنامه و چک لیست کامل برای نظافت و پایبندی به آن میتوانید خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید. فراموش نکنید که هنگام نظافت منزل تمام اعضای خانواده را نیز مشارکت دهید و کار ها را تقسیم کنید‌. نظافت منزل، زمانی که آن را به بخشی از روال معمول خود تبدیل کنید بسیار آسان تر خواهد بود.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها