راهنمای جامع برای کنترل جارو رباتیک از راه دور

نکاتی برای نظافت منزل که می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند

یک خانه تمیز باید یک خانه شاد باشد ولی گاهی نظافت منزل میتواند هزینه بالایی داشته باشد. به خصوص اگر نیاز به استفاده از محصولات و ابزار های نظافتی خاص داشته باشید. با این حال نکات و ترفند هایی وجود دارد تا خانه خود را بدون هزینه بالا نظافت کنید و هزینه تعمیر و تعویض را نیز کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم نکاتی برای نظافت منزل را به اشتراک بگذاریم که به شما کمک می کنند  در هزینه ها صرفه جویی کنید و در عین حال خانه خود را تمیز و بهداشتی حفظ کنید.

محلول های شوینده طبیعی و خانگی

یکی از ساده ترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده از محلول های تمیز کننده ای است که می توانید خودتان در خانه بسازید. در واقع بسیاری از موادی که همین الان در خانه دارید مانند جوش شیرین، سرکه و آب لیمو می توانند پاک کننده های طبیعی خوبی باشند. به طور مثال سرکه سفید می تواند یک ضد عفونی کننده طبیعی باشد.

استفاده از پارچه های میکروفیبر

پارچه های میکروفیبر می توانند روند نظافت منزل شما را تغییر دهند. این پارچه ها می توانند برای جمع آوری گرد و خاک بدون جا گذاشتن پرز استفاده شوند. شما می توانید از این پارچه ها با انواع محصولات شوینده استفاده کنید. پارچه های میکروفیبر قابل شستشو هستند و می توانند به شما در کاهش هزینه ها کمک کنند.

جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی
جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی

نکاتی برای نظافت منزل، تمیز کردن سریع لکه ها

تمیز کردن سریع لکه ها و رسیدگی به موقع به آن ها می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود. به عنوان مثال اگر لکه های غذا و نوشیدنی را در اسرع وقت پاک کنید احتمال اینکه نیاز به پاک کننده و شوینده خاصی داشته باشید بسیار کمتر است. به علاوه شما می توانید از ابزار های مختلف برای پاک کردن نقطه ای استفاده کنید و لکه و بوی نامطبوع را به طور کامل از بین ببرید.

برنامه نظافت منظم

اگر برنامه منظمی برای نظافت منزل داشته باشید می توانید همیشه خانه خود را در بهترین حالت نگهدارید. سعی کنید یک روز در ماه را به تمیز کردن عمیق بخش های مختلف اختصاص دهید تا از تجمع آلودگی و گرد و خاک جلوگیری کنید. به این ترتیب می توانید نیاز به خدمات نظافت حرفه ای که هزینه بالایی دارد را تا حد زیادی کاهش دهید.

نظافت عمیق فرش ها

بدون شک شما جارو کردن فرش و موکت را به طور منظم انجام می دهید اما فرش ها معمولا نیاز به نظافت عمیق تر و کامل تری دارند. مکان های پر رفت و آمد مانند پله ها، راهرو ها و مسیر اتاق ها نیز می توانند محل تجمع آلودگی باشند. بنابراین دو یا سه بار نظافت عمیق فرش در سال می‌تواند زیبایی قبلی فرش های شما را بازگردا نده و طول عمر آن ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

با شستشو منظم فرش میتوانید پیش از اینکه نیاز به خرید فرش جدید داشته باشد چندین سال دیگر از فرش ها استفاده کنید. به عبارت دیگر از آنجا که تعمیر یا تعویض فرش پرهزینه است، حفظ کارایی و ظاهر فرش برای مدت طولانی تر می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد.

نکاتی برای نظافت منزل، شستشو پرده ها

پرده ها می‌توانند به مرور زمان گرد و خاک را به دام بیاندازند و ظاهر خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. به علاوه تجمع گرد و خاک در این بخش ها می‌تواند با افزایش ذرات آلرژی زا در منزل، کیفیت هوا را کاهش دهد. بنابراین برای سلامت خود و عزیزانتان ممکن است مجبور شوید روی خرید واحد های تهویه مطبوع سرمایه گذاری کنید که هزینه انرژی را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین بهتر است عادات کنید که پرده های منزل خود را به طور مرتب با شوینده های ملایم بشویید تا گرد و غبار را از بین ببرید.

تمیز کردن کندانسور های یخچال

اکثر ما همیشه از تمیز کردن پشت اثاثیه سنگین مانند یخچال و فریزر غفلت می کنیم. با این حال این اشتباه ساده می‌تواند باعث تجمع گرد و خاک روی سیم پیچ های دستگاه شده و کارایی آن را کاهش دهد. کاهش کارایی یخچال و فریزر درنهایت باعث افزایش هزینه انرژی نیز خواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکل باید به طور منظم پشت یخچال خود را تمیز کنید. برای این کار کافیست یخچال را از برق بکشید و آن را حرکت دهید تا بتوانید پشت آن را تمیز کنید. می توانید از جاروبرقی خود برای پاک کردن کرد و خاک استفاده کنید ولی باید با دقت این کار را انجام دهید. لازم به ذکر است که بسته به مدل یخچال شما ممکن است در پشت دستگاه توری قرار داشته باشد بنابراین بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

نظافت مبلمان و کوسن ها

ما هر روز روی مبلمان خانه می‌نشینیم ولی زمانی که نوبت به نظافت می‌رسد به راحتی آن ها را فراموش می‌کنیم. برای نظافت کامل منزل مطمئن شوید که تمام کوسن ها و مبلمان را جاروبرقی بکشید. گرد و خاک، مو و ذرات غذا به راحتی می‌توانند در لا به لای کوسن ها و گوشه مبلمان بلغزند بنابراین از اتصالات مخصوص نظافت اثاثیه استفاده کنید و همه قسمت ها را جارو کنید.

چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟
چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

تمیز کردن منظم مبلمان علاوه بر اینکه ظاهر مبلمان را حفظ می‌کند از ایجاد بوی نامطبوع و تجمع آفات نیز جلوگیری می‌کند. از همین رو توجه به نظافت کامل مبلمان می‌توانند از هزینه اضافی برای کنترل آفات و بوی نامطبوع جلوگیری کنید

نظافت قسمت بیرونی در ها و پنجره ها

تجمع کثیفی در قالب پنجره ها و در ها می توانند منجر به فرسودگی زودهنگام و آسیب به آن ها شود. به علاوه عدم توجه به نظافت بخش ها می‌تواند باعث آسیب به نمای بیرونی منزل شما و محو شدن رنگ در و پنجره شود. بنابراین با تمیز نگه داشتن این قسمت ها می توانید به شکل قابل توجهی در هزینه تعمیر و تعویض آن ها صرفه جویی کنید.

جاروبرقی های رباتیک برای صرفه جویی در هزینه ها

جاروبرقی های رباتیک می توانند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه ها باشند. جاروبرقی های رباتیک طوری طراحی شده اند که به طور موثر نظافت کنند و در زمان کمتری، سطوح را نظافت کنند و با سطوح و موانع سازگار شوند. به علاوه بسیاری ازجاروبرقی های رباتیک از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند که مصرف انرژی را کاهش می دهد. طول عمر این جاروبرقی بسیار بالاست و برای استفاده منظم طراحی شده اند از همین رو هزینه تعمیرات را نیز کاهش می دهند.

یوفی

یوفی طیف وسیعی از جاروبرقی های رباتیک طراحی و تولید کرده و به دلیل کیفیت بالا و قیمت های مناسب خود توانسته در سراسر جهان شهرت خوبی پیدا کند. سیستم ناوبری پیشرفته و مکش قدرتمند این ربات ها برای تمیز کردن مناطق بزرگ و مو های حیوانات خانگی نیز ایده آل است. شما می توانید مدل های مختلف جاروبرقی رباتیک یوفی را در سایت ما بررسی کرده و مدل مناسب برای منزل خود را پیدا کنید.

کلام آخر

تمیز نگهداشتن منزل نیازی به هزینه بالا ندارد و پیروی از چند نکته ساده می تواند خانه شما را بدون هزینه بالا در بهترین حالت نگهدارد. امیدواریم نکات و ترفند های ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا از زمان و منابع خود نهایت استفاده را ببرید و بدون هزینه بالا، خانه ای تمیز و درخشان داشته باشید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها