چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

داشتن حیوان خانگی می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد و شادی زیادی به خانه شما بیاورد. امروزه مطالعات نشان داده که خانواده هایی که حیوانات خانگی نگه می دارند شاد تر و سالم تر هستند. با این حال صاحبان حیوانات خانگی میدانند که تمیز نگه داشتن منزل با وجود حیوانات خانگی می‌تواند چالش بر انگیز باشد. نظافت منظم می‌تواند تنها روش حفظ ظاهر و سلامت منزل باشد از همین رو در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی جاروبرقی های رباتیک یوفی، روش ها و نکات اصلی خانه خود را تمیز نگه داریم با وجود حیوانات خانگی را بررسی کنیم.

تمیز نگه داشتن حیوانات خانگی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید تمرکز بر تمیز نگه داشتن حیوان خانگی به جای تمیز کردن مکرر منزل است. اگر گربه یا سگ شما تمام روز در گل و لای می چرخد باید پیش از پخش کردن رد پا های گلی در اطراف خانه، او را حمام کنید. سعی کنید همیشه حیوانات خانگی را بعد از گردش در فضای باز تمیز کنید و تا حد امکان اجازه ندهید که روی کاناپه بازی کنند. کاناپه شما می‌تواند مو و شوره حیوانات خانگی را به دام بیندازد بنابراین اگر میخواهید اجازه دهید که حیوانات خانگی روی مبل ها بمانند به روکش مبلمان نیاز دارید که بتوانید به طور مرتب آن را بشویید.

خرید یک جاروبرقی با کیفیت

داشتن ابزار های مناسب می‌تواند برای تمیز نگه داشتن منزل تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. از مهمترین ابزار های نظافت منزل با وجود حیوانات خانگی، جاروبرقی های مخصوص حیوانات خانگی است. این جاروبرقی ها می‌توانند به طور موثر مو و شوره حیوانات خانگی را تمیز کنند.

جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی
جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی

به دنبال جاروبرقی باشید که مکش قدرتمند و سیستم فیلتراسیون پیشرفته ای داشته باشد. جاروبرقی هایی که به طور خاص برای بیرون کشیدن مو ها از الیاف فرش طراحی شده آند می‌توانند بهترین کارایی را داشته باشند. استفاده از جاروبرقی های رباتیک نیز می‌تواند یک راه حل موثر برای تمیز نگه داشتن منزل باشد. این ربات ها می‌توانند روال نظافت منزل شما را متحول کنند تا با وجود حیوانات خانگی خانه شما را تمیز نگه دارند.

خانه خود را تمیز نگه داریم، مقابله سریع با لکه ها

حوادث مختلفی در طول روز اتفاق می‌افتند و لکه به جا می‌گذارند بنابراین مهم است که به سرعت به آن ها رسیدگی کنید. در واقع حتی خوش رفتار ترین حیوانات خانگی نیز ممکن است لکه و بوی نامطبوع روی فرش یا مبلمان ایجاد کنند. در این شرایط ضروری است که به سرعت عمل کنید و با استفاده از یک نقطه شوی یا فرش شویی دستی،لکه ها را پاک کنید تا بوی بد را از بین ببرید. با این حال اگر لکه های سخت و چسبنده ای وجود دارد ممکن است نیاز باشد از خدمات شستشو حرفه‌ای استفاده کنید

استفاده از شوینده های ایمن برای حیوانات خانگی

اگر حیوان خانگی دارید مهم است که در انتخاب محصولات شوینده ای که در اطراف استفاده میکنید دقت کنید. برخی مواد شوینده مانند سفید کننده ها، الکل ها، فنل ها و اسانس ها می‌توانند برای حیوانات خانگی سمی باشند. بنابراین بهتر است از مصرف شوینده های شیمیایی اجتناب کنید یا در اطراف دوستان پشمالوی خود با احتیاط از آن ها استفاده کنید.

خانه خود را تمیز نگه داریم با تهویه هوای منزل

اگر وجود حیوانات خانگی باعث ایجاد بوی نامطبوعی در خانه شما شده است، باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز پنجره ها را باز بگذارید. بنابراین سعی کنید حتی در روز های سرد زمستانی حداقل ۱۰ دقیقه پنجره ها را باز بگذارید تا هوای خانه را تمیز و تازه نگه دارید.

چند وقت یکبار باید با حیوانات خانگی جاروبرقی بکشید؟

برای اینکه فضای زندگی خود را عاری از مو و شوره حیوانات خانگی نگهدارید توصیه می شود حداقل دو بار در هفته جاروبرقی بکشید. اگر حیوانات خانگی شما ریزش موی بالایی دارند ممکن است نیاز به جارو کردن بیشتری داشته باشید. به علاوه مهم است که برای حفظ مکش و عملکرد مطلوب جاروبرقی خود، فیلتر ها و برس های آن را به طور منظم تمیز کنید.

نکات کاربردی برای تمیز نگهداشتن منزل با وجود حیوانات خانگی

هنگامی که در خانه حیوانات خانگی دارید باید بیشتر برای تمیز و بهداشتی نگهداشتن منزل تلاش کنید. حیوانات خانگی می توانند مو و شوره را در همه جای خانه پخش کنند و تجمع این کثیفی ها می تواند به مرور زمان باعث پرورش عومل بیماری زا و باکتری ها شود. بنابراین سعی کنید به طور منظم کف را جارو کنید و از تجمع آلودگی در بخش های مختلف جلوگیری کنید. بهتر است یک برنامه منظم برای نظافت سطوحی که حیوانات خانگی با آن تماس دارند داشته باشید.

استفاده از شوینده های ایمن برای حیوانات خانگی
استفاده از شوینده های ایمن برای حیوانات خانگی

استفاده از پارچه های میکروفیبر و محلول های شوینده ملایم می تواند سطوح را به خوبی تمیز کرده و به کاهش ذرات آلرژی زا کمک کند. علاوه بر تمیز کردن قسمت های مختلف منزل شما باید به نظافت منظم حیوانات خانگی و اقلام و وسایل آن ها نیز توجه داشته باشید. برس زدن و حمام کردن منظم حیوانات خانگی می تواند به کاهش ریزش مو در سراسر خانه شما کمک کند. یکی دیگر از نکات مهم برای کاهش مواد حساسیت زا در هوای منزل، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا است. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به کاهش میزان کثیفی و آلودگی که روی سطوح می نشیند نیز کمک کند.

جاروبرقی رباتیک یوفی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی

جاروبرقی های رباتیک روشی موثر برای جمع کردن مو و شوره حیوانات از انواع سطوح سخت و نرم ارائه می دهند. امروزه جارو های رباتیک تخصصی برای نظافت موی حیوانات طراحی و تولید شده اند که دارای مکش قدرتمند و سیستم های فیلتراسیون پیشرفته هستند. جاروبرقی های رباتیک می توانند به طور سریع و کارآمد گرد و خاک، مو و شوره حیوانات را جمع کنند. مدل های جدید این جاروبرقی ها دارای قابلیت اتصال به وای فای هستند و به شما اجازه می دهند از طریق تلفن همراه خود و دستیار های صوتی، روند نظافت را کنترل کنید.

یوفی

یوفی یکی از برند های تولید کننده انواع جاروبرقی های رباتیک باکیفیت و مقرون به صرفه است. جاروبرقی های رباتیک یوفی به دلیل قابلیت پاک کنندگی پیشرفته خود شناخته می شوند و از محبوب ترین انتخاب ها برای صاحبان حیوانات خانگی هستند. مکش قدرتمند این ربات ها می تواند به طور موثر مو های حیوانات خانگی را از فرش و موکت و سطوح سخت پاک کند. بسیاری از مدل های مختلف یوفی دارای برس ها و ضمیمه های تخصصی برای تمیز کردن سطوح مختلف هستند. برای بررسی مدل های مختلف یوفی می توانید همین الان در سایت ما جستجو کنید و مدل مناسب برای خانه و حیوان خانگی خود را پیدا کنید.

کلام آخر

تمیز نگه داشتن خانه با وجود حیوانات خانگی می‌تواند کاری دشوار و زمان بر باشد. بااین حال نظافت منظم می‌تواند از تجمع مو،شوره و بوی نامطبوع حیوانات خانگی جلوگیری کند. امروزه ابزار های مختلفی وجود دارد که کمک می‌کند به صورت موثرتر و سریع تر نظافت را انجام دهید. در این مقاله نکات کاربردی که می‌تواند به تمیز نگه داشتن خانه با وجود حیوانات پشمالو کمک کند را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید فضای زندگی تمیز و سالمی برای خود و دوست پشمالوی تان ایجاد کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها