راهنمای انتخاب جاروبرقی رباتیک مناسب کف های فرش شده

نکات و ترفندهای حرفه ای نظافت اتاق نشیمن

یک اتاق نشیمن تمیز، فوق العاده به نظر می رسد و می تواند استرس شما را کاهش دهد. در واقع اتاق نشیمن جایی است که از مهمانان خود پذیرایی می کنید یا با خانواده فیلم تماشا می‌کنید. بنابراین احتمالا بیشتر زمان خود را در اتاق نشیمن می‌گذرانید. با در نظر گرفتن اینکه معمولا زمان زیادی را با خانواده در اتاق نشیمن می‌گذرانید، قابل درک است که اغلب به هم ریخته و درهم و برهم به نظر برسد. بنابراین در این مقاله قصد داریم توصیه ها و ترفندهای حرفه ای نظافت برای تمیز کردن و حفظ ظاهر اتاق نشیمن ارائه کنیم.

نکات نظافت سریع اتاق نشیمن

کوسن ها در را مرتب کنید و کاناپه را تمیز کنید. اگر حیوانات خانگی دارید که اغلب در اتاق نشیمن بازی میکنند بهتر است برای جمع کردن مو ها یک جارو شارژی جمع و جور داشته باشید. اگر یک جاروبرقی رباتیک داشته باشید نیز میتوانید نظافت کف های سخت را به ربات واگذار کنید. ربات جاروبرقی یوفی میتواند نظافت کف را به طور کامل انجام دهد تا شما روی کارهای دیگر تمرکز کنید.

ترفندهای حرفه ای نظافت کامل اتاق نشیمن

اتاق نشیمن قلب خانه شما در نظر گرفته می شود و جایی است که با عزیزانتان دور هم جمع می شوید بنابراین اگر برای تمیز و مرتب نگه داشتن آن زمان و تلاش زیادی صرف کنید قطعا ارزشش را خواهد داشت. برای نظافت عمیق و کامل اتاق نشیمن معمولا باید یک روز کامل وقت بگذارید اما در نهایت اتاق نشیمن شما بی عیب خواهد بود. بنابراین شاید بهتر باشد که یک آخر هفته را به تمیز کردن کامل اتاق نشیمن اختصاص دهید. در واقع بهتر است ماهانه اتاق نشیمن را به طور کامل تمیز کندی به جای اینکه اجازه دهید کاملا کثیف شود و سپس برای نظافت برنامه ریزی کنید.

بهترین جاروبرقی رباتیک برای کاهش آلرژی
بهترین جاروبرقی رباتیک برای کاهش آلرژی

راهنمای گام به گام ترفندهای حرفه ای نظافت کامل اتاق نشیمن

در ادامه یک چک لیست در مورد نحوه تمیز کردن عمیق اتاق نشیمن آورده شده تا بتوانید به سرعت نظافت اتاق نشیمن را شروع کنید. به مرور زمان می توانید یک روال منظم برای نظافت اتاق نشیمن بسازید تا این کار برای شما تبدیل به عادت شود.

مرتب کردن: اولین مرحله در نظافت عمیق، مرتب کردن اتاق است. وسایل اضافی و بی استفاده را جمع کنید و به جای خود برگردانید. در واقع برای اینکه سرعت نظافت اتاق را افزایش دهید بهتر است بخش بخش تمیز کنید. ابتدا تمام زباله ها را از اطراف جمع کنید. تمام قوطی های نوشابه و بسته های خالی را از اطراف جمع کنید و لیوان های آب را به آشپزخانه بر گردانید. به سرعت همه اقلام را به جای اصلی خود برگردانید.

گردگیری: تمام وسایل را از قفسه ها بیرون بیاورید تا بتوانید به‌طور کامل گردگیری را انجام دهید. به یاد داشته باشید که باید از بالا به پایین گردگیری کنید. تمام گوشه ها و کناره ها را بررسی کنید تا هیچ گرد و خاکی باقی نماند. هنگام گردگیری گوشه های سقف، پنکه سقفی و قفسه های کتاب را فراموش نکنید. اگر در اتاق نشیمن خود وسایل الکترونیکی دارید باید آنها را نیز گردگیری کنید.

پنجره ها: یکی از اصلی ترین بخش های اتاق نشیمن، پنجره ها است. باید پرده ها را به روش مناسب بشویید و پنجره ها را با یک شیشه پاک کن و پارچه میکروفایبر تمیز کنید. گوشه ها و لبه ها را فراموش نکنید و گرد و خاک را به طور کامل پاک کنید. اگر در یک ساختمان آپارتمانی زندگی می کنید می توانید برای نظافت حرفه ای و ایمن، از خدمات نظافت پنجره در منطقه خود استفاده کنید.

نظافت کف ها: در این مرحله باید تمام فرش ها را جاروبرقی بکشید و کف های سخت مانند چوب یا کاشی را تی بکشید. می توانید از جاروبرقی رباتیک خود برای جارو کردن و شستن کف ها کمک بگیرید.

نظافت مبلمان و کاناپه ها: اگر روکش کوسن های شما قابل شستشو هستند می توانید به سادگی آن ها را بشویید. فراموش نکنید که ابتدا دستورالعمل روی برچسب آن ها را مطالعه کنید تا از محلول های شوینده مناسب استفاده کنید. با این حال اگر وقت و حوصله شستن روکش کوسن ها را ندارید می توانید آنها را همراه کاناپه و مبلمان جاروبرقی بکشید. از ضمیمه های مناسب برای نظافت اثاثیه استفاده کنید تا بتوانید مو و شوره حیوانات را نیز به خوبی جمع کنید.

هر چند وقت یکبار باید اتاق نشیمن را نظافت کنید؟

معمولا توصیه می شود تا به صورت هفتگی یا ماهانه اتاق نشیمن را تمیز کنید ولی در نهایت برنامه ریزی برای زمان نظافت به شرایط منزل شما بستگی دارد. اگر بچه های کوچک و حیوانات خانگی دارید و اوضاع اتاق نشیمن به سرعت به هم ریخته و شلوغ می شود بهتر است به صورت هفتگی نظافت کنید. اگر خانه شما تهویه مناسب دارد و از جاروبرقی های رباتیک برای نظافت منظم استفاده می کنید به احتمال زیاد گرد و خاک زیادی ندارید و می توانید دفعات نظافت را کاهش دهید.

جاروبرقی های رباتیک برای نظافت منظم اتاق نشیمن

جاروبرقی رباتیک یوفی راه حلی مناسب و کارآمد برای نظافت منظم منزل است. ربات های جاروبرقی به شما این امکان را می دهند که بدون هیچ زحمتی و حتی بدون بلند کردن یک انگشت، تمام اتاق نشیمن را جارو کنید. این ربات های هوشمند یوفی از سیستم های ناوبری پیشرفته، حسگر های هوشمند و فناوری های نقشه برداری جدید برای تمیز کردن موثر کف های سخت، فرش و مو های حیوانات خانگی استفاده می کنند.

شما می توانید جارو رباتیک یوفی را از راه دور کنترل کنید یا برای تمیز کردن در ساعات خاصی از روز برنامه ریزی کنید. به این ترتیب می توانید با خیال راحت روی کار های دیگر تمرکز کنید. ربات های یوفی مجهز به سنسورهای تشخیص ارتفاع و لبه هستند و می توانند به طور خودکار به پایه شارژر برگردند. از همین رو یک ابزار کاربردی برای هر خانه ای محسوب می شوند.

افزایش طول عمر جاروبرقی های رباتیک
افزایش طول عمر جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی رباتیک یوفی

یوفی یکی از برند های معروف جاروبرقی رباتیک است که طیف وسیعی از جاروبرقی های رباتیک مقرون به صرفه و باکیفیت ارائه می دهد.این جاروبرقی ها به دلیل مکش قدرتمند، طراحی باریک و جمع و جور و سیستم های ناوبری پیشرفته خود شناخته شده اند. به علاوه این ربات ها به دلیل نیاز کم به نگهداری و تعمیر بسیار محبوب هستند و انتخابی عالی برای افرادی هستند که می خواهند یک تجربه نظافت سریع و بی دردسر داشته باشند. شما می توانید مدل های محبوب این برند را در سایت ما بررسی کنید و مدل مناسب برای منزل خود را پیدا کنید.

کلام آخر

ممکن است نظافت یک اتاق نشیمن بزرگ، خسته کننده و زمان بر باشد ولی اکنون می توانید روی کاناپه تازه تمیز شده بنشینید و برنامه مورد علاقه خود را در آرامش تماشا کنید. بنابراین دوباره روند آهسته و پیوسته کثیف کردن اتاق نشیمن را آغاز می کنید تا زمانی که دوباره آن را تمیز کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد تا اتاق نشیمن خود را تمیز و مرتب نگه دارید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها