کدام از انواع جاروبرقی های رباتیک ارزش خرید دارند؟

تی کشیدن کف در ۵ مرحله

تی کشیدن صحیح کف می تواند باعث شود کف های درخشان و تمیزی داشته باشید. نکات کلیدی ساده ای وجود دارد که می تواند به شما در انجام سریع تر و موثر تر این کار کمک کند. به‌عنوان مثال هنگام تمیز کردن سطوح، میزان آب و صابونی که استفاده می‌کنید نیز مهم است. اگر باقی مانده های صابون روی کف باقی بماند تی کشیدن تاثیری نداشته است. بله علاوه استفاده از میزان زیاد آب نیز می‌تواند به کفپوش های شما آسیب بزند. بنابراین در این مقاله ضمن معرفی جارو رباتیک یوفی، هنر پاک کردن حرفه ای را با هم یاد میگیرم و ترفند های اصلی پاک کردن سطوح که می توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند را با هم بررسی خواهیم کرد.

هر چند وقت یکبار باید کف ها را تمیز کنید؟

شما فقط با یک نگاه میتوانید تشخیصی دهید که چه زمانی کف های شما نیاز به تمیز کردن دارند. اگر با پاهای برهنه در اطراف خانه قدم بزنید می توانید متوجه شوید که زمان تی کشیدن رسیده است. در ادامه قصد داریم ۵ مرحله ساده ای کشیدن کف را بررسی کنیم تا در نهایت کف های تمیز و درخشان داشته باشید.

مرحله اول: انتخاب محلول شوینده و ابزار مناسب

مهمترین و اولین کار برای شروع نظافت کف این است که ابزار و محصولات مناسب انتخاب کنید. شما باید با توجه به شرایط منحصر به فرد خانه خود در این مورد تصمیم گیری کنید. بنابراین نوع کف و زمان و انرژی که می توانید برای نظافت اختصاص دهید را در نظر بگیرید و محصولات و اقلام مناسب را انتخاب کنید.

دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن
دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن

امروزه انواع مختلفی از تی و زمین شوی در بازار وجود دارد. اغلب این زمین شوی ها برای نظافت انواع کف مناسب هستند و می‌توانند نیاز شما به چندین ابزار مختلف را برطرف کنند. اگر نمی خواهید نگران تمیز کردن و نگهداری زمین شوی یا تی باشید میتوانید از مدل های یکبار مصرف استفاده کنید. شما می توانید برند های مختلف را بررسی کنید و با مقایسه مدل های جدید و نوآورانه با بهترین گزینه را برای نظافت منزل خود پیدا کنید.

اگر زمان کافی برای جارو کردن و تی کشیدن کف های سخت ندارید میتوانید از جاروبرقی های رباتیک استفاده کنید. این جاروبرقی ها می‌توانند به طور خودکار تمام کف های سخت را جارو کرده و تی بکشند. یک جاروبرقی رباتیک یوفی با قابلیت موپ می‌تواند به شما کمک کند در زمان و انرژی لازم برای نظافت منزل صرفه جویی کنید.

با اینکه جاروبرقی های رباتیک ممکن است به اندازه جاروبرقی ها و زمین شوی های معمولی قدرتمند نباشند ولی می‌توانند برای تمیز کردن روزانه کف های سخت و فرش و موکت،بهترین گزینه باشند. این ربات ها میتوانند علاوه بر جارو کردن و جمع کردن زباله های خشک، لکه ها و زباله های مرطوب را نیز پاک کنند. به علاوه نیازی نیست نگران شارژ کردن مرتب ربات باشید زیرا ربات های یوفی می‌توانند به طور خودکار به پایه شارژ برگردند تا برای استفاده بعدی آماده باشند.

شوینده های مناسب برای انواع کف

کف های چوبی:برای این نوع سطوح باشد از شوینده های ملایم یا صابون هایی با پی اچ خنثی استفاده شود. مراقب باشید که از آب زیاد برای تمیز کردن این نوع کف ها استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تاب برداشتن آن شود.

کف های وینیل: برای این کف ها می توانید از سرکه و آب گرم استفاده کنید. این سطوح توانند اسیدیته بالا را نیز به خوبی کنترل کنند. بنابراین با محلول سرکه میتوانید علاوه بر ضدعفونی کردن کف،از شر آلودگی های باقی مانده نیز خلاص شوید.

کف های کاشی: برای تمیز کردن این نوع سطوح بهتر است از شوینده های با پی اچ خنثی استفاده کنید. به یاد داشته باشید نباید از سفید کننده، آمونیاک یا سرکه بر روی سطوح سنگی استفاده کنید زیرا ممکن است به طور اتفاقی به آن ها آسیب بزنید.

مرحله دوم: جارو کردن کف

اگر پیش از تی کشیدن کف، جارو کردن را فراموش کنید،تمیز کردن کف کاملا بیهوده خواهد بود. در واقع بدون جارو کردن شما فقط گرد و خاک و کثیفی را به اطراف حرکت می‌دهید. بنابراین اولین قدم در تمیز کردن کامل کف، جارو کردن است. در این مرحله بهتر است کمی وقت بگذارید و مبلمان و اثاثیه را کمی از سر راه کنار ببرید. به این ترتیب تی کشیدن و تمیز کردن کف بسیار سریع تر و راحت تر خواهند بود.

مرحله سوم: شروع نظافت کف

در این مرحله باید طبق دستورالعمل روی برچسب مواد شوینده، محلول شوینده را رقیق کنید و سطل یا مخزن دستگاه را پر کنید. تی یا زمین شوی را به اندازه ای که فقط مرطوب شود و باعث آسیب به کف نشود در سطل فرو کنید. از گوشه ها شروع کنید و در یک خط صاف تمیز کنید تا  تا دوباره از قسمت های تازه تمیز شده رد نشوید.

بهتر است در کنار سطل آب و صابون، یک سطل آب تمیز نیز داشته باشید و بعد از تمیز کردن هر قسمت، تی یا زمین شوی را در آن بشویید و دوباره کف را بشویید. اگر از تی یا زمین شوی های رشته ای استفاده می کنید بهتر است در الگوی های شکل 8 حرکت کنید. گوشه ها را فراموش کنید حتی اگر لازم است کمی اثاثیه را جابجا کنید.

اگر می خواهید بدون حرکت دادن مبلمان و کمد ها بتوانید زیر آن را تمیز کنید، یک جارو رباتیک یوفی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید تمیز کردن پد های ربات و خالی کردن مخزن است. جاروهای رباتیک با قابلیت موپ می توانند به سرعت تمام کف های سخت را تی بکشند تا شما به کار های دیگر رسیدگی کنید.

با جارو رباتیک مشکل مو و شوره حیوانات را حل کنید
با جارو رباتیک مشکل مو و شوره حیوانات را حل کنید

مرحله چهارم: شستشوی نهایی

برای تمیز کردن کامل و موثر می توانید پس از شستشوی بخش به بخش کف، کل آن را یکبار دیگر با آب گرم تمیز کنید. در نهایت پنجره ها را باز کرده یا یک فن روشن کنید تا کف به سرعت خشک شود.

مرحله پنجم: تمیز کردن ابزار ها و تجهیزات

بعد از ساعت ها نظافت حتما وسوسه انگیز است که بلافاصله ابزار و وسایل را به گاراژ یا انبار برگردانید اما مهم است که تمام پد های تمیز کننده و زمین شوی ها را بشویید و خشک کنید. به این ترتیب دفعه بعد که بخواهید از آن ها استفاده کنید آماده هستند. اکثر پد ها و دستمال ها را می توانید در یک سطل آب و کمی سفید کننده تمیز کنید. پد های میکروفیبر را می توانید داخل لباسشویی بشویید و در خشک کن قرار دهید. به یاد داشته باشید هر چه وسایل و ابزار های شما تمیز تر باشند در نهایت کف های شما نیز تمیز تر خواهند بود.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جارو رباتیک یوفی،راه حل مناسبی برای نظافت سریع و موثر انواع کف های چوبی،لمینت و وانیل و غیره است. این ربات ها برای استفاده روزانه و خلاص شدن از شر گرد و غبار و کثیفی های سبک عملکرد عالی دارند. مدل های جدید یوفی با قابلیت موپ این امکان را فراهم کرده تا همیشه کف های منزل خود را تمیز و درخشان نگه دارید. بنابراین شما دیگر مجبور نیستید با سطل و تی با لکه ها دست و پنجه نرم کنید. تنها کاری که باید انجام دهید تخلیه مخزن ربات ‌و تمیز کردن آن است.

کلام آخر

در این مقاله روش تی کشیدن صحیح کف را با هم بررسی کردیم تا بتوانید به بهترین شکل کف های سخت منزل خود را نظافت کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها