جارو رباتیک چگونه مسیر پایه شارژر را پیدا می کند؟

10 ترفند برای نظافت منزل با بچه ها

مطمئنا برای پدر و مادران تمیز و نگهداشتن خانه، کار زمان بر و خسته کننده ای است به خصوص وقتی بچه های کوچک در اطراف دارید. ریخت و پاش های دائمی در اطراف خانه می توانند به سرعت انباشته شوند و شما را خسته کنند. با این حال برخی ترفند های ساده می توانند کمک کنند تا بدون صرف زمان و انرژی زیاد، خانه را شیک و تمیز نگهدارید. از همین رو در این مقاله قصد داریم 10 ترفند برای نظافت منزل با بچه ها با جاروبرقی های رباتیک یوفی ارائه کنیم پس با ما همراه باشید.

به طور مرتب وسایل اضافه را دور بریزید

برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند، بی نظمی و شلوغی بخشی از زندگی روزانه است. اسباب بازی ها و لباس هایی که به سرعت در اطراف منزل پراکنده می شوند می توانند خانه را به هم ریخته و بی نظم نشان دهند. برای شروع نظافت و نظم دادن به منزل بهتر است هر هفته زمانی را برای جدا کردن وسایلی که نیاز ندارید اختصاص دهید. این وسایل می تواند شامل لباس ها و اسباب بازی ها و وسایل منزل باشد که فضای غیر ضروری اشغال می کنند. پس از شناسایی و جدا کردن این اقلام می توانید تصمیم بگیرید که آن ها را بفروشید، اهدا کنید یا دور بریزید.

یکی از مزایای این کار می تواند کاهش وسایل غیرضروری و بی استفاده باشد. به این ترتیب می توانید بی نظمی و استرس را در خانه کاهش دهید. شاید ایده بدی نباشد که یک سبد یا سطل برای سازماندهی وسایلی که قصد فروش یا اهدا آن ها را دارید ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید یک محیط زندگی آرام تر و منظم  تر برای خانواده خود ایجاد کنید.

جاروبرقی رباتیک eufy RoboVac G20
جاروبرقی رباتیک eufy RoboVac G20

یک برنامه نظافت تنظیم کنید

برای خانواده هایی که بچه دارند، تمیز نگهداشتن منزل می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال تنظیم یک برنامه نظافت می تواند می تواند به شما کمک کند که در طول هفته خانه خود را تمیز و مرتب نگهدارید. بنابراین سعی کنید یک برنامه هفتگی نظافت تنظیم کنید و وظایفی را به هر یک از اعضای خانواده اختصاص دهید. در ابتدا فهرستی از تمام کار های نظافتی شامل جاروبرقی، گردگیری و شستشو ایجاد کنید.

برای هر یک از اعضای خانواده یک وظیفه و زمان انجام آن را مشخص کنید. به این ترتیب می توانید نظافت را لذت بخش تر و کارآمد تر کنید. همچنین مهم است که مطمئن شوید که همه اعضای خانواده مسئولیت خود را درک می کنند.  می توانید هر هفته زمانی را برای بررسی برنامه و تنظیم مجدد وظایف تعیین کنید. فراموش نکنید که نظافت عمیق را نیز را در برنامه بگنجانید تا از بهم ریختگی جلوگیری کنید.

به بچه های یاد بدهید که در نظافت منزل کمک کنند

آموزش نظم و نظافت به بچه ها یک مهارت ضروری است که هم برای آن ها و هم برای خانواده مفید خواهد بود. وقتی بچه های یادبگیرند که مسئولیت آشفتگی ها را بپذیرند و خودشان تمیز کنند، استقلال پیدا می کنند. به علاوه کمک گرفتن از بچه ها می تواند کار شما به عنوان والدین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بهتر است در ابتدا وظایت متناسب با سن آن ها مانند مرتب کردن تخت و اسباب بازی ها به بچه ها بدهید. می توانید مشوق هایی را برای انجام وظایف بچه ها در نظر بگیرید تا بچه ها نظافت را در برنامه روزانه خود قرار دهند. بنابراین صبور باشید و بچه ها را تشویق کنید و به آن ها نشان دهید که چگونه هر کار را به درستی انجام دهند. زمانی که از بچه ها کمک بگیرید آن ها در آینده نیز تمایل به کمک و احساس قدردانی بیشتری خواهند داشت.

از سبد ها و سطل ها برای سازماندهی کمک بگیرید.

اگر بچه های کوچک دارید استفاده از سطل ها و سبد های مختلف برای سازماندهی می تواند تفاوت بزرگی در مرتب نگهداشتن خانه شما ایجاد کند. شما می توانید از سطل ها و سبد ها برای نگهداری اقلام مختلفی مانند اسباب بازی ها، کتاب ها و حتی لباس ها استفاده کنید. یک سبد مخصوص برای هر وسیله در نظر بگیرید تا از انباشته و درهم برهم شدن وسایل جلوگیری کنید.

اندازه و جنس سبد ها و سطل ها را در نظر بگیرید که با دکوراسیون و فضای موجود در خانه شما هماهنگ باشند. سبد های پلاستیکی بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند و انتخاب خوبی برای نگهداری وسایل بچه ها هستند. با این روش می توانید خانه را سریع تر و کارآمد تر تمیز کنید. به یاد داشته باشید اگر متوجه شدید که سبد های خاصی دائما پر می شوند باید سبد اضافی در نظر بگیرید یا اقلام را ارزیابی کنید.

برای نظافت منزل و مقابله با لکه ها آماده باشید

همه والدین می دانند که زمانی که بچه کوچک در خانه باشد، لکه ها اجتناب ناپذیر هستند. شما می توانید روی محلول های لکه بر باکیفیت سرمایه گذاری کنید تا خانه خود را تمیز نگهدرید. نوع لکه ای که می خواهید تمیز کنید را در نظر بگیرید و انواع مختلف محلول های مناسب را برای خانه خود تهیه کنید.

مهم است که در کوتاه ترین زمان ممکن به لکه ها رسیدگی کنید زیرا لکه هر چه بیشتر بماند پاک کردن آن دشوار تر خواهد بود. بنابراین مجموعه از لکه بر ها در خانه نگهداری کنید تا بتوانید به سرعت لکه ها را از بین ببرید.

جاروبرقی رباتیک در صنعت هتلداری
جاروبرقی رباتیک در صنعت هتلداری

لوازم نظافت در دسترس داشته باشید

لوازم نظافتی که بیشتر استفاده می کنید را شناسایی کنید و آن ها را در یک مکان مرکزی در دسترس قرار دهید. بهتر است محصولات و وسایلی که زیاد مصرف می کنید را به صورت عمده خریداری کنید. به این ترتیب همه وسایل و لوازم مناسب در دسترس دارید و می توانید برای تمیز کردن سریع آماده باشید.

از محلول های پاک کننده طبیعی استفاده کنید

به عنوان والدین شما باید خانه را تمیز و ایمن نگهدارید بنابراین استفاده از محلول های شوینده شیمیایی می تواند نگران کننده باشد. خوشبختانه محصولات پاک کننده طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. به طور مثال سرکه، جوش شیرین و آبلیمو می توانند برای از بین بردن لکه ها و بوی نامطبوع مناسب باشند. این محصولات ممکن است به اندازه محصولات شیمیایی قوی نباشند بنابراین ممکن است لازم باشد که بیشتر از آن ها استفاده کنید.

از ابزار های حرفه ای استفاده کنید

اگر وقت و انرژی لازم برای انجام تمام کار های نظافتی منزل ندارید ممکن است وقت آن رسیده باشد که از ابزار های حرفه ای کمک بگیرید. استفاده از ابزار نظافت جدید و خلاقانه می تواند به شما کمک کند تا وقت بیشتری داشته باشید و بتوانید روی کار های دیگر تمرکز کنید. چه نیاز به تمیز کردن عمیق هفتگی داشته باشید و چه روزانه نیاز به نظافت کف داشته باشید، جاروبرقی های رباتیک می توانند به شما کمک کنند.

جارورباتیک یوفی برای نظافت منزل

یوفی یکی از تولیدکنندگان معتبر انواع جاروبرقی های رباتیک است. جارورباتیک یوفی می تواند تمام کف منزل شما را تمیز کند و باعث آرامش خاطر شما شود. این ربات ها می توانند نظافت و تی کشیدن را همزمان انجام دهند و ظاهر تازه ای به خانه شما بدهند. شما می توانید مدل های مختلف یوفی را در سایت ما بررسی کنید و مدل مناسب برای خانه خود را پیدا کنید.

کلام آخر

نظافت منزل با بچه ها می تواند کار خسته کننده ای باشد ولی ترفند های ساده ای وجود دارد که می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند. در این مقاله 10 ترفند ساده برای تمیز نگهداشتن منزل با بچه ها ارائه کردیم که می تواند به شما کمک کنند به جای نظافت کردن مداوم، زمان خود را با خانوداه بگذرانید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها