اتصال جاروبرقی رباتیک یوفی به الکسا

چک لیست نظافت روزانه برای صرفه جویی در زمان

نظافت روزانه منزل کار خسته کننده و چالش برانگیزی به نظر می رسد. اکثر افراد وقت ندارد که هر روز یا حتی به صورت هفتگی خانه را نظافت کنند. با این حال نکته ای که در مورد نظافت روزانه وجود دارد این است که از انباشته شدن کار ها جلوگیری  می کند. هر چه در فواصل کوتاه تری نظافت کنید، کار های بزرگ کمتری خواهید داشت. در واقع کار های نظافتی روزانه شامل کار های بسیار کوچکی است که حتی ممکن است آن ها را به عنوان وظایف نظافتی در نظر نگیرید. از همین رو در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی جاروبرقی رباتیک یوفی، یک چک لیست نظافت روزانه برای صرفه جویی در زمان در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت نظافت روزانه

اگر عادت کنید که آشفتگی ها و بهم ریختگی ها را به سرعت تمیز کنید، بعد از مدتی به طور طبیعی به دیدن آن ها واکنش نشان می دهید. بنابراین به آشفتگی های کوچک فرصتی برای تبدیل شدن به کوهی از اشغال نخواهند داشت. از این طریق می توانید کار های کوچک را به سرعت انجام دهید تا نظافت منزل به کاری آزاردهنده و ترسناک تبدیل نشود. زمانی که وظایف نظافتی روی هم انباشته شوند احتمالا احساس شکست می کنید و این موضوع در نهایت باعث استرس و اهمال کاری خواهد شد. پس نباد اجازه دهید خانه شما به مکان کثیفی تبدیل شود که هیچ انگیزه ای برای تمیز کردن آن ندارید.

جاروبرقی رباتیک یوفی
جاروبرقی رباتیک یوفی

در ادامه برنامه نظافت روزانه ای ارائه می دهیم که می تواند به یک روال اساسی برای خانه شما تبدیل شود. با یک چک لیست ساده و مشخص می توانید بدون اینکه نیازی به فکر کردن داشته باشید، نظافت را شروع کنید. بنابراین در این چک لیست وظایف را تقسیم می کنیم تا کار نظافت منزل را برای شما آسان تر و سریع تر کنیم.

نظافت اتاق نشیمن

اولین قدم در نظافت اتاق نشیمن، خلاص شدن از وسایل غیرضروری و ناکارآمد است.  سیم های شارژ که از آن ها استفاده نمی کنید، لیوان های نوشیدنی که به آشپزخانه برنمی گردانید و وسایلی ناکارآمدی که گوشه ها را اشغال کرده اند. تمام این وسایل را سازماندهی کنید و در مکان صحیح خود قرار دهید. به بچه ها یاد بدهید که اسباب بازی ها را در پایان روز جمع کنند تا اتاق نشیمن به سرعت تمیز شود.

اگر حیوان خانگی دارید که اغلب روی کاناپه بازی می کند سعی کنید به طور مرتب پتو ها و کوسن های روی کاناپه را تکان دهید و مرتب کنید. هر زمان که روی وسایل الکترونیکی اثر انگشت یا گرد و خاک می بینید سعی کنید که به سرعت آن ها را با یک دستمال تمیز کنید. بهتر است از یک جاروبرقی دستی استفاده کنید و مکان های مورد علاقه حیوان خانگی خود را به طور روزانه تمیز کنید تا مو و شوره حیوانات را مدیریت کنید.

نظافت آشپزخانه

معمولا ساده است که ظروف را در سینک بیندازید و بروید اما مطمئنا نمی خواهید که ظرف های کثیف روی هم انباشته شوند. این عادت بد می تواند استرس شما را افزایش دهد پس توصیه می کنیم که ظروف را به موقع بشویید یا حداقل آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. تمیز کردن روزانه میز ها کمک می کند که خانه همیشه تمیز به نظر برسد. می توایند از یک اسپری سرکه رقیق شده استفاده کنید تا کانتر، کابینت و میز را به سرعت تمیز کنید.

اجازه ندهید که لکه ها مدت زیادی بمانند و مورچه های فرصت طلب را جمع کنند. حتما می دانید که چربی می تواند در اطراف اجاق گاز پخش شود بنابراین هر روز پس از آشپزی اطراف اجاق را تمیز کنید. اگر ماکروویو پس از استفاده کثیف به نظر می رسد وقت را از دست ندهید و به سرعت آن را تمیز کنید به جای اینکه در آن را ببندید و فراموش کنید. در نهایت سعی کنید ظرف غذای حیوانات خانگی را نیز به طور منظم بشویید.

نظافت اتاق خواب ها

سعی کنید که همیشه ملحفه ها را تمیز نگهدارید و روبالشی ها و لحاف ها را به طور منظم بشویید. میز های کنار تخت را نیز تمیز و مرتب نگهدارید. لیوان های آب که در کنار تخت انباشته شده اند را به آشپزخانه برگردانید و اتاق را گردگیری کنید. لباس های تمیزی که قصد دارید دوباره بپوشید را از کف اتاق جمع کنید و در کمد قرار دهید. اگر به طور روزانه این وظایف کوچک را انجام دهید، وضعیت از کنترل خارج نخواهد شد و همیشه می توانید اتاق های خانه را مرتب و تمیز نگهدارید.

نظافت حمام و دستشویی

هر زمان که از حمام خارج می شوید سعی کنید که اطراف را تمیز کنید. لکه های روی میز آرایش و آینه را پاک کنید و اگر رول دستمال توالت خالی است آن را جایگزین کنید. اجازه ندهید که لباس های کثیف روی کف حمام انباشته شوند و به سرعت آن ها را جمع کنید.

مراقب فرش های پرز بلند و ضخیم باشید
مراقب فرش های پرز بلند و ضخیم باشید

جارو کردن روزانه کف منزل

اگر در خانه حیوانات خانگی و بچه های کوچک دارید به احتمال زیاد باید خانه خود را به صورت روزانه جارو کنید. به علاوه افراد مبتلا به آسم و آلرژی نیز باید از انباشته شدن گرد و خاک در خانه جلوگیری کنند تا کیفیت هوا را بهبود دهند. با این حال جارو کردن روزانه می تواند بسیار زمان بر و خسته کننده باشد به خصوص اگر برنامه فشرده ای داشته باشید.

در این شرایط جاروبرقی های رباتیک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. شما می توانید روی یک جارو رباتیک سرمایه گذاری کنید تا از زحمت نظافت روزانه کف خلاص شوید. جارو رباتیک می تواند بدون نیاز به کمک تمام خانه را جارو کرده و تی بکشد. این جاروبرقی ها انتخابی هوشمندانه برای تمیز نگهداشتن منزل بدون صرف زمان و انرژی هستند.

یوفی

یوفی یکی از برند های معروف جاروبرقی رباتیک است که طیف وسیعی از مدل های مختلف جارو رباتیک طراحی و تولید می کند. ربات های یوفی مصرف برق بسیار کمتری در مقایسه با جاروبرقی های معمولی دارند و می توانند به طور خودکار نظافت منزل شما را انجام دهند. شما می توانید جارورباتیک یوفی خود را برنامه ریزی کنید تا به طور منظم نظافت را انجام دهد. به این ترتیب شما می توانید با خیال راحت روی کار های دیگر تمرکز کنید و نظافت کف را به ربات یوفی واگذار کنید.

تعادل کیفیت و قیمت جارو های یوفی سبب شده تا در سراسر دنیا محبوبیت پیدا کنند. این ربات ها کارایی و دوام بالایی دارند و می توانند سال های سال برای شما نظافت را انجام دهند. شما باید با در نظر گرفتن بودجه و نیاز های خود، مدل مناسب را انتخاب کنید. همین الان می توانید مشخصات مدل های مختلف یوفی را در سایت ما مقایسه کنید تا گزینه متناسب با ترجیحات خود را پیدا کنید.

کلام آخر

همانطور که متوجه شدید، نظافت روزانه آنقدر که به نظر می رسد سخت و زمان بر نیست. اگر مدتی این برنامه نظافت را دنبال کنید می توانید کار های هفتگی و ماهانه خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. کمی تمرین می تواند به شما کمک کند تا این عادت ها را به خاطر بسپارید و استرس و اهمال کاری را کاهش دهید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید خانه خود را همیشه تمیز و مرتب نگهدارید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها