برقراری ارتباط حیوانات خانگی با جاروبرقی های رباتیک

بهتر است ابتدا گردگیری کنید یا جاروبرقی؟

اگر می خواهید بدانید که بهتر است ابتدا گردگیری کنید یا جاروبرقی؟ بدون شک شما جزو افرادی هستید که به تمیزی خانه‌ خود اهمیت می دهند. ترتیب وظایف نظافتی می تواند اهمیت بالایی داشته باشد و زمان و زحمت لازم را کاهش دهد. در این مقاله ضمن معرفی جاروبرقی رباتیک یوفی، قصد داریم به این سوال رایج پاسخ دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید تا بهترین ترتیب برای نظافت منزل را با هم بررسی کنیم.

ابتدا گردگیری کنید!

پیشنهاد ما این است که ابتدا بخش های مختلف منزل خود را گردگیری کنید. حتما متوجه شده اید که وقتی گردگیری میکنید، مقداری گرد و خاک روی زمین پخش می شود. بنابراین بهترین حالت این است که ابتدا گردگیری کنید و سپس از جاروبرقی استفاده کنید. گردگیری و جارو کردن باید مکمل هم باشند زیرا در غیر این صورت شما با گردگیری کردن فقط گرد و خاک را به اطراف منتقل می کنید. بنابراین برای خلاص شدن از شر گرد و خاک باید حتما پس از گردگیری، کف را جارو کنید. تجمع گرد و خاک روی کف باعث می شود که شما و حیوان خانگی تان از روی آن عبور کنید و تمام گرد و خاک را به مبل و تخت ببرید. همانطور که می دانید تمیز کردن مبلمان و تخت می تواند بسیار دشوار تر باشد و کار شما افزایش دهد.

نحوه متصل کردن دستگاه X8 Hybrid به Google Assistant
در این مقاله با چگونگی اتصال X8 Hybrid به Google Assistant را یاد خواهید گرفت تا راحت ترین روش برای تمییز کردن خانه تان را داشته باشید

گرد و غبار چیست؟

گرد و غبار به طور کلی از ذرات ریزی تشکیل شده که از بیرون وارد خانه شما می شوند. این ذرات می توانند شامل حشرات تجزیه شده، دوده، سلول های پوست انسان و موی حیوانات باشد. به علاوه در فضای خانه تکه های غذا و ذرات آلودگی حاصل از پخت و پز یا سیگار کشیدن نیز اضافه می شود.

هر چند وقت باید گردگیری کنید؟

حتما اطلاع از مواد تشکیل دهنده گرد و خاک باعث شده منزجر شوید و گردگیری را بیشتر جدی بگرید. بهتر است که به طور منظم گردگیری کنید ولی فواصل زمانی گردگیری به شرایط خانه شما بستگی دارد. باید عواملی مانند محل زندگی، داشتن حیوانات خانگی و تعداد اعضای خانواده در نظر گرفته شود. با این حال یک قانون کلی وجود دارد که در هر خانه ای حداقل هفته ای یکبار باید گردگیری انجام شود. اما ممکن است متوجه شوید که خانه شما به گردگیری بیشتری نیاز دارد.

ضرورت گردگیری

گردگیری کردن در واقع بسیار آسان است و شما می توانید این کار را کاملا بی دقت و سریع انجام دهید ولی باز نتیجه خوبی دریافت کنید. با این حال ما توصیه می کنیم که گردگیری را با حوصله انجام دهید تا خانه خود را عاری از گرد و خاک نگه دارید. فراموش نکنید که همه وقت ندارند همیشه همه قسمت ها را گردگیری کنند. به طور مثال نیازی نیست همه قاب عکس ها را به صورت هفتگی تمیز کنید. اگر گرد و خاک شما را آزار نمی دهد و افراد خانواده شما آلرژی یا آسم ندارند به سادگی از بخش های غیرضروری صرف نظر کنید. با این حال لازم به ذکر است که گردگیری منظم و کامل اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا زمانی که گرد و خاک را از خانه خود بیرون می کنید هوای پاک تری تنفس خواهید کرد. این کار می تواند در دراز مدت تاثیر قابل توجهی در سلامت شما داشته باشد.

نحوه گردگیری

با توجه به اهمیت بالای گردگیری، توصیه می کنیم روی خرید ابزار های مناسب سرمایه گذاری کنید. ابزار مناسب می تواند کار شما را بسیار ساده تر کند تا قسمت هایی که دسترسی به آن ها مشکل است را نیز به سادگی تمیز کنید. امروزه ابزار های خلاقانه و کاربردی زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش گرد و خاک استفاده کنید.

شیوه گردگیری نیز اهمیت بالایی دارد. سعی کنید که همیشه از بالا به پایین نظافت کنید. در واقع اگر از بالا شروع به نظافت کنید، جاذبه کمک می کند که گرد و خاک به سمت پایین حرکت کند. بهتر است ابتدا گوشه های سقف، پنکه سقفی و پرده ها را تمیز کنید. در مرحله بعد می توانید به سراغ قفسه ها و مجسمه ها و قاب عکس ها بروید. در نهایت نیز می توانید میز ها، مبلمان و تلویزیون را گردگیری کنید.

جاروبرقی بعد از گردگیری

زمانی که گردگیری قسمت های مختلف را تمام کردید نوبت به جاروبرقی می رسد. استفاده از جاروبرقی به دلیل صدای بلند آن معمولا آزار دهنده است و حیوانات خانگی را نیز می ترساند. به علاوه سیم بلند جاروبرقی می تواند بین پایه های مبلمان گیر کند و یا زمانی که خیلی دور می شوید از پریز بیرون بیاید. با این حال انتخاب یک جاروبرقی مناسب می تواند جارو کردن کف را بسیار لذت بخش تر کند.

امروزه انواع مختلفی از جاروبرقی در سبک ها و مدل های مختلف وجود دارد. وجود گزینه های فراوان کمک می کند که بتوانید راحت تر مدل مناسب برای نیاز خود را پیدا کنید. شما باید نوع کفپوش های منزل خود را در نظر بگیرید تا بهترین جاروبرقی را برای منزل خود پیدا کنید. اگر فرش و موکت های کمی در منزل دارید انتخاب های بسیاری بیشتری نیز برای شما وجود دارد.

در یوفی
در یوفی، ما در تلاش هستیم تا روشی هوشمندانه‌تر و آسان‌تر برای تمیز نگه داشتن خانه شما ارائه دهیم.

جاروبرقی های رباتیک

یکی از جدید ترین مدل های جاروبرقی که به سرعت توانسته محبوبیت بالایی پیدا کند، جاروبرقی ربات است. این جاروبرقی ها می توانند انواع سطوح سخت و نرم را جارو کنند و گرد و خاک را به طور موثر از بین ببرند. این جاروبرقی ها نیازی به کمک شما ندارند و نظافت را به طور مستقل و بدون نیاز به نظارت شما انجام می دهند.

شما می توانید جارو رباتیک خود را برنامه ریزی کنید تا نظافت را طبق برنامه انجام دهد. این جاروبرقی ها سر و صدای زیادی ندارند و می توانند در طول شب نیز کار کنند بدون اینکه مزاحم استراحت شما شوند. به این ترتیب یک جارو رباتیک می تواند به شما کمک کند تا زمان و انرژی لازم برای جارو کردن منزل را به شکل قابل توجهی کاهش دهید.

نکات کاربردی در جارو کردن کف

مهم است که هر بخش را چند بار جارو کنید تا مطمئن شوید که تمام گرد و خاک را از کف منزل خود جمع می کنید. به ویژه اگر در خانه خود حیوانات خانگی و فرش های پرز بلند دارید باید با دقت بیشتری جارو کنید. سعی کنید گه گاهی اثاثیه را جابجا کنید تا مطمئن شوید که تمام گرد و خاک که در زیر مبلمان و میز ها جمع شده را از بین می برید.

جاروبرقی ها دارای تنظیماتی برای سطوح مختلف هستند که باعث می شود گرد و خاک را به بهترین شکل جمع کنید. بنابراین با توجه به نوع سطح و میزان آلودگی، تنظیمات مناسب جاروبرقی را انتخاب کنید. اگر جاروبرقی شما فیلتر دارد باید هر سه ماه یکبار آن را تمیز کرده و حداقل سالی یکبار آن را تعویض کنید. بهتر است برای اطلاعات بیشتر، دفترچه راهنمای جاروبرقی خود را مطالعه کنید تا دستورالعمل های لازم برای استفاده و نگهداری را پیدا کنید.

یوفی

یوفی یکی از نام های برتر در تولید جاروبرقی های رباتیک است. جاروبرقی های رباتیک یوفی کیفیت و قیمت متعادلی دارند و به دلیل دوام و استحکام خود می توانند سال های طولانی نظافت منزل شما را انجام دهند. این برند انواع مختلفی از جاروبرقی های رباتیک ارائه کرده تا نیاز های مختلف کاربران را برطرف کند. شما می توانید همین الان مدل های مختلف جارو رباتیک یوفی را در سایت ما بررسی کنید و با مقایسه مدل های مختلف، گزینه مناسب برای خانه خود را پیدا کنید.

کلام آخر

گردگیری و جارو کردن منظم می تواند سطح بهداشت منزل شما را افزایش دهد و فضایی امن و سالم تر برای خانواده شما فراهم کند. بنابراین بهتر است روال منظمی برای نظافت منزل داشته باشید و از گردگیری و جارو کردن منظم غافل نشوید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید جواب سوال های خود را بیابید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها