جاروهای رباتیک یوفی

11 نکته برای کاهش گرد و خاک در منزل

تجمع گرد و خاک در بخش های مختلفی منزل مسئله ای رایج است که همه ما از آن متنفریم. گرد و خاک از سلول های پوست، شوره حیوانات، گرده و پرز تشکیل شده است و قطعا نمی خواهید مقادیر زیادی از آن در اطراف خانه شما پراکنده شود. اما نیازی به نگرانی نیست، گرد و غبار یک مشکل حل نشدنی به نظر می رسد اما راه های مختلفی برای کنترل آن در خانه وجود دارد. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی جاروبرقی رباتیک یوفی، 11 نکته برای کاهش گرد و خاک در منزل ارائه کنیم تا شما و خانوادتان بتوانید در محیطی تمیز و سالم زندگی کنید.

گردگیری منظم

یکی از اصلی ترین کار ها برای کاهش گرد و غبار و جلوگیری از تبدیل شدن آن به مشکل این است که به طور منظم گردگیری کنید. خوشبختانه ابزار های زیادی برای آسان تر کردن روند گردگیری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید تا زمان نظافت را کاهش دهید. گردگیری بخش های مختلف منزل مانند لوازم آشپزخانه یا اتاق خواب، روش ها و استراتژی های مختلفی دارد که می توانید برای نظافت موثر تر از آن ها استفاده کنید.

استفاده اصولی از جاروبرقی برای کاهش گرد و خاک

یک یا دوبار جارو کردن کف از مهم ترین کار هایی است که می توانید برای کاهش گرد و خاک در منزل انجام دهید. به خصوص اگر در خانه حیوان خانگی دارید یا معمولات پنجره را باز می گذارید بهتر است دفعات جارو کردن در هفته را افزایش دهید. یک روش اصولی برای جارو کردن وجود دارد. نباید از حرکات سریع استفاده کنید زیرا می تواند باعث پراکنده شدن بیشتر گرد و خاک شود. بنابراین جاروبرقی را با سرعت آهسته روی سطح حرکت دهید و چند بار از روی هر ناحیه حرکت کنید.

استفاده از جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن گاراژ و انبار
استفاده از جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن گاراژ و انبار

در صورتی که می توانید برای خرید یک جاروبرقی قدرتمند با فیلتر های HEPA هزینه کنید زیرا گرد و خاک تا حد بسیاری زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. این جاروبرقی ها کمک می کنند تا گرد و خاکی که جارو می کنید دوباره از بدنه جاروبرقی به اطراف خانه شما پراکنده نشود.

نظافت کامل فرش ها

فرش ها مانند کف های سخت، گرد و خاک زیادی جمع می کنند ولی تفاوت فرش ها این است که می توانند گرد و غبار را در الیاف پنهان کنند. بنابراین بهتر است چند بار بیشتر فرش ها را جارو کنید به خصوص فرش هایی که در مناطق پرتردد وجود دارند. بیرون بردن فرش ها و تکان دادن و ضربه زدن به آن ها هر دو ماه یکبار نیز می تواند تا حد زیادی گرد و خاک را کاهش دهد. فراموش نکنید که فرش ها باید سالانه به طور حرفه ای شسته شوند.

فرش ها مانند آهنربای گرد و خاک هستند و مهم نیست چقدر جارو کنید، پاک کردن کامل گرد و غباری که در الیاف فرش گیر می کنید بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین بهتر است از دستگاه های فرش شوی یا بخارشوی برای نظافت حرفه ای فرش های خود استفاده کنید.

جایگزینی فرش های کهنه

با اینکه خرید فرش های نو چندان آسان یا ارزان نیست اما اگر بودجه و زمان کافی دارید بهتر است فرش های کهنه را جایگزین کنید. جایگزین کردن فرش های کهنه به ویژه برای افرادی که به آلرژی و آسم مبتلا هستند اهمیت دارد. به طور کلی بهتر است تعداد فرش های منزل را کاهش دهید و مطمئن شوید که مرتبا فرش و موکت ها را تمیز می کنید.

توجه به مکان های تجمع گرد و غبار

برای کاهش گرد و خاک باید تمام سطوح خانه که گرد و غبار تمایل دارد در آن ها جمع شود را مورد توجه قرار دهید. مطمئنا شما هر هفته کف را جارو می کنید ولی سطوح دیگر را هر چند وقت یکبار تمیز می کنید؟ اگر هنوز در قسمت های مختلف خانه گرد و غبار دارید ممکن است مشکل همین باشد که به مکان های تجمع گرد و خاک توجه نمی کنید. راه حل این مشکل این است که یک چک لیست نظافت هفتگی ایجاد کنید و تمام مکان هایی که دسترسی به آن ها دشوار است و اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند را تمیز کنید.

نظافت رختخواب ها و مبلمان

یکی دیگر از مکان هایی که ذرات گرد و غبار در آن پنهان می شوند، رختخواب، تشک و مبلمان است. در این بخش شما باید رویکرد نظافت را با توجه به نوع سطحی که تمیز می کنید انتخاب کنید. به طور مثال اگر مبلمان چرمی دارید بهتر است یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای نظافت آن استفاده کنید. بالش ها و تشک را مطابق دستورالعمل سازنده آن تمیز کنید. گاهی اوقات استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن کوسن ها و مبلمان معجزه می کند. بهتر است تمام روکش های پارچه ای را در لباسشویی بیندازیم تا گرد و غبار کاهش یابد.

گیاهان و گلدان ها

گرد و غبار حتی به گیاهان و گلدان های شما نیز رحم نمی کند بنابراین سعی کنید که هر هفته یک یا دوبار با یک پارچه مرطوب آن ها را تمیز کنید. انجام این کار می تواند از پخش شدن گرد و خاک جلوگیری کرده و گیاهان شما را نیز سالم تر و زیباتر کند.

دستگاه تصفیه هوا برای کاهش گرد و خاک

اگر به صورت هفتگی نظافت می کنید اما هنوز تجمع گرد و خاک در بخش های مختلف شما را آزار می دهد، وقت آن رسیده که یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید. به عبارت دیگر اگر روند نظافت معمولی را دنبال می کنید، یک دستگاه تصفیه هوا می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. برای افرادی که آلرژی دارند و وجود گرد و غبار یک مشکل بزرگ است خرید یک دستگاه تصفیه هوا باکیفیت و کارآمد ضروری است.

بیرون نگه داشتن کفش ها

کفش ها دارای کثیفی و گرد و غبار زیادی هستند و می توانند آلودگی زیادی به خانه شما بیاورند. بنابراین اگر هنوز کفش ها را در داخل خانه نگه می دارید یا حتی با کفش در خانه راه می روید بهتر است برای کاهش گرد و خاک، بیرون بردن کفش ها را امتحان کنید. شما می توانید دمپایی های راحت و ساده برای داخل خانه تهیه کنید تا بیرون بردن کفش ها راحت تر شود.

جاروبرقی رباتیک یوفی در زمان شما صرفه جویی می کند
جاروبرقی رباتیک یوفی در زمان شما صرفه جویی می کند

توجه به نظافت حیوانات خانگی

متاسفانه حیوانات خانگی یکی از عوامل اصلی ایجاد گرد و غبار در اطراف خانه هستند. بنابراین بهتر است حمام کردن و برس زدن منظم خز حیوانات را جدی بگیرید تا کیفیت هوای منزل خود را بهبود دهید. توصیه می شود که نظافت و اصلاح حیوانات را خارج از منزل انجام دهید اما اگر این امکان را ندارید می توانید از چند حوله یا روزنامه قدیمی در هنگام نظافت حیوانات استفاده کنید.

استفاده از ابزار مناسب برای کاهش گرد و خاک

استفاده از ابزار مناسب در مبارزه با گرد و غبار تفاوت بزرگی ایجاد می کند. شما باید روی یک جاروبرقی خوب سرمایه گذاری کنید که کارایی لازم برای نظافت منزل را داشته باشد. مطمئن شوید که جاروبرقی مناسب برای شرایط منحصر به فرد منزل خود انتخاب میکنید تا به طور موثر تمام گرد و خاک را از بین ببرید.

جارو رباتیک یوفی

جارو کردن منظم کف می تواند خسته کننده و زمان بر باشد به خصوص اگر فردی پرمشغله با برنامه زمانی فشرده باشید. در این شرایط جارو های رباتیک می توانند به جای شما نظافت کف را انجام دهند. این ربات ها بدون نیاز به نظارت و کنترل شما می توانند انواع کف را به طور کامل جارو کنند. فقط کافیست جارو رباتیک یوفی خود را برنامه ریزی کنید تا نظافت را حتی زمانی که شما در منزل نیستید انجام دهد. یوفی طیف وسیعی از مدل های مختلف جاروبرقی رباتیک طراحی و تولید کرده تا نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کند. شما می توانید جارو های رباتیک یوفی را در سایت ما بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.

کلام آخر

گرد و خاک یکی از مشکلاتی است که هرگز به طور کامل نمی توانید آن را حل کنید. با این حال رعایت یک روال نظافت منظم و پیروی از نکات ارائه شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند تا شرایط را تحت کنترل داشته باشید و میزان گرد و خاک را تا حد زیادی کاهش دهید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها