قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب

نکات و ترفند هایی برای تمیز نگه داشتن اتاق کودک

اتاق خواب تمیز بچه ها منظره ای است که والدین هر روز نمی بینند. اتاق بچه ها به سرعت شلوغ می شود و این آشفتگی معمولا زمان زیادی برای نظافت نیاز دارد. دانستن اینکه چطور اتاق بچه ها را به روش صحیح تمیز کنید در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد. تمیز و مرتب نگه داشتن این بخش از خانه باعث می شود اتاقی داشته باشند که از وقت گذراندن در آن خوشحال هستند. در این مقاله قصد داریم ترفند ها و نکاتی برای ساده تر کردن فرایند تمیز نگه داشتن اتاق کودک در اختیار شما قرار دهیم و جارو رباتیک یوفی را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در تمیز نگه داشتن اتاق کودک

اگر اتاق بچه ها را بیش از حد پر از وسایل نکنید و مشخص کنید که جای هر وسیله کجاست، به هم ریختگی و آشفتگی تا حد زیادی کاهش می یابد. برای نظم دادن به اتاق بچه ها ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید اتاق چگونه به نظر برسد و چگونه می خواهید از فضا استفاده کنید. اتاق بچه ها باید احساس آرامش و راحتی داشته باشد و فضای کافی برای خواب، نگهداری اسباب بازی ها و لباس ها داشته باشد.

برای نظم دادن و تمیز کردن کامل اتاق باید همه چیز را بیرون بیاورید و مرتب کنید. بیشتر مردم در هنگام نظافت، تنها بخشی از وسایل که نیازی ندارند را بیرون می آورند ولی خالی کردن کامل اتاق کمک می کند بهتر وضعیت را ارزیابی کنید و نظم دهید. در این مرحله باید انبوه وسایلی که در مرحله قبل بیرون آورید را مرتب کنید. انبوهی از عروسک ها، لگو ها و حیوانات عروسکی و لباس ها وجود دارد که باید دسته بندی کنید. تصمیم بگیرید که چه وسایلی را نیاز ندارید. اگر اتاق بچه هایتان شلوغ است باید بخش زیادی از وسایل را اهدا کنید یا دور بیاندازید. به هر حال بخش زیادی از این وسایل روزی به سطل زباله می رفتند پس نگران نباشید و وسایل بی استفاده را نگه ندارید. به این ترتیب می توانید اسباب بازی ها را به سطح قابل کنترل کاهش دهید تا بچه ها بتوانند به تنهایی اتاق هایشان را جمع کنند.

نحوه تست باتری جاروبرقی رباتیک
نحوه تست باتری جاروبرقی رباتیک

برای کاهش شلوغی و هرج و مرج در اتاق بچه ها باید سعی کنید که جای وسایل را برای بچه ها مشخص کنید. زمانی که به بچه ها می گویید اتاق خود را تمیز کنند بزرگترین مشکل این است که آن ها جای وسایل را نمی دانند. بنابراین اغلب بچه ها وسایل را زیر تخت یا در قسمت های تصادفی می اندازند. از همین رو بیشتر بچه ها به جای تمیز کردن و نظم دادن یاد می گیرند که آشفتگی ها را پنهان کنند.

جمع کردن لباس ها

بچه ها معمولا لباس ها را در اطراف اتاق پرت می کنند بنابراین مهم است که برای نظم دادن به لباس ها روش مناسب داشته باشید. لباس های تمیز را آویزان کنید و لباس های کثیف را در یک سبد قرار دهید تا بتوانید آن ها را در زمان مشخص بشویید. به بچه ها یاد بدهید که هنگامی که به خانه می رسند لباس ها را در اطراف پرت نکنند.

مرتب کردن رختخواب ها

ملحفه های بچه ها باید هر یک یا دو هفته شسته شوند. به علاوه باید برای تمیز کردن تشک و زیر تخت نیز برنامه منظمی داشته باشید. می توانید از دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن تشک ها استفاده کنید. می توانید بخش زیادی از وسایل را زیر تخت قرار دهید ولی باید آن ها را مرتب و در بسته ها و کیسه های منظم قرار دهید.

جمع کردن اسباب بازی ها برای تمیز نگه داشتن اتاق کودک

کف اتاق بچه ها همیشه انبوهی از اسباب بازی وجود دارد. بهتر است یک جای مشخص برای اسباب بازی ها در نظر بگیرید و به بچه ها یاد بدهید که مکان نگهداری وسایل کجاست تا بعد از بازی همه چیز را در جایی که به آن تعلق دارد قرار دهند. فراموش نکنید که اسباب بازی ها نیز باید تمیز شوند. اگر فقط اسباب بازی ها را از روی کف جمع کنید و در جای خود قرار دهید هرگز تمیز نخواهند شد. پس اسباب بازی های کثیف را جدا کنید و به روش مناسب تمیز کنید.

تمیز کردن اسباب بازی ها

سعی کنید حداقل یکبار در ماه اسباب بازی های بچه ها را تمیز کنید. بچه ها اسباب بازی ها را روی زمین می کشند و بیرون می برند بنابراین ممکن است بسیار آلوده شوند و بچه ها را بیمار کنند. شما می توانید عروسک های مخملی را ماشین لباس شویی بشویید تا دوباره نو شوند. برچسب روی این عروسک ها را بخوانید تا دمای مناسب آب را پیدا کنید. اسباب بازی های پلاستیکی را نیز می توانید در ماشین ظرفشویی بشویید تا کمی صابون ظرفشویی تمام لکه ها را از بین ببرد. لازم به ذکر است در تمیز کردن اسباب بازی های مختلف حتما باید برچسب راهنمای آن ها را مطالعه کنید تا ناخواسته به آن ها آسیب نزنید.

تمیز کردن سطوح مختلف

شما باید تمام سطوح سخت، میز ها و کمد های اتاق بچه ها را با استفاده از یک دستمال و کمی صابون ظرفشویی تمیز کنید. از شوینده های مناسب برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید و در صورت امکان سطوح را ضدعفونی کنید. فراموش نکنید که دستگیره های در، طاقچه ها، پنجره ها و قفسه ها را نیز گردگیری کنید.

جارو کردن کف برای تمیز نگه داشتن اتاق کودک

آخرین کاری که باید برای تمیز کردن اتاق بچه ها انجام دهید، جارو کردن کف است. ابتدا تمام اقلام کوچک مانند اسباب بازی ها را جمع کنید. شما باید تمام کف از جمله زیر تخت، میز و صندلی و کمد ها را نیز جارو کنید. شما می توانید از جاروبرقی های رباتیک برای تمیز کردن کف اتاق بچه ها استفاده کنید. این جاروبرقی ها به دلیل ارتفاع کم می توانند به راحتی در زیر اثاثیه حرکت کنند تا بدون نیاز به جابجایی اثاثیه، تمام کف را جارو کنید. اگر کف های سخت داشته باشید نیز جارو های رباتیک با قابلیت موپ می توانند علاوه بر جارو کردن، شستن کف را نیز انجام دهند.

استفاده مداوم و منظم از جاروبرقی رباتیک
استفاده مداوم و منظم از جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک یوفی

یوفی یکی از مشهور ترین تولید کنندگان انواع جارو های رباتیک است. جاروبرقی های رباتیک یوفی کیفیت و کارایی بالا و قیمت مقرون به صرفه ای دارند و اغلب توسط مشتریان تحسین می شوند. این ربات ها می توانند به طور مستقل و بدون نیاز به کمک یا نظارت شما، تمام کف را جارو کنند. این ربات ها می توانند به طور خودکار به شارژر متصل شوند و شما فقط باید به طور منظم مخزن گرد و خاک را تخلیه کنید. جارو رباتیک یوفی می تواند خانه شما همیشه تمیز نگه دارد و به شما کمک کند در زمان نظافت منزل صرفه جویی کنید.

کلام آخر

خانه ای که بچه های کوچک داشته باشد می تواند به سرعت به هم ریخته و شلوغ شود، پس والدین باید بین وظایف نظافت و مشغله کاری تعادل ایجاد کنند. در این مقاله برخی از نکات ساده و کاربردی که در تمیز نگه داشتن اتاق کودکان مفید است را با هم بررسی کردیم تا زمان کمتری را به نظافت اتاق بچه ها اختصاص دهید. امیدواریم مطالعه ای مقاله به شما کمک کند تا اتاق کودک خود را تمیز و منظم نگهدارید و شلوغی را کاهش دهید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها