فناوری ناوبری در جاروبرقی های رباتیک

10 راه برای افزایش عمر جاروبرقی ربات

جاروبرقی های رباتیک روشی محبوب برای نظافت هوشمند منازل ارائه کرده اند. به طوری که شما می توانید تنها با فشار دادن یک دکمه یا حتی یک فرمان صوتی، خانه خود را جارو کنید. با این حال جاروبرقی های رباتیک در مقایسه با سایر مدل های جاروبرقی، قیمت بالاتری دارند. بنابراین برای افزایش عمر جاروبرقی ربات مهم است که به خوبی از آن ها مراقبت کنید . در این مقاله قصد داریم 10 روش برای افزایش طول عمر جاروبرقی رباتیک یوفی ارائه کنیم تا از ربات خود نهایت استفاده را ببرید.

سطل گرد و خاک را به طور منظم خالی کنید

جاروبرقی های رباتیک برای جمع آوری گرد و خاک از کف منزل طراحی شده اند. با این حال این ربات ها در مقایسه با جاروبرقی های معمولی دارای مخزن بسیار کوچکی هستند. حتی بهترین جاروبرقی های رباتیک نیز دارای مخزن گرد و خاک کوچکی هستند که باید به طور منظم تخلیه شود. برخی مدل ها ممکن است دارای قابلیت تخلیه خودکار مخزن باشند. به طور کلی شما همیشه باید مطمئن شوید که مخزن به طور منظم خالی می شود. اگر به موقع مخزن را تخلیه نکنید و گرد و خاک در مخزن جمع شود این امکان وجود دارد که قسمت های مختلف جاروبرقی شما مسدود شود. به علاوه پر شدن مخزن می تواند کارایی نظافت دستگاه را نیز کاهش دهد زیرا جایی برای نگهداری گرد و خاک وجود نخواهد داشت.

جاروبرقی و پایه شارژ آن را تمیز کنید

جارو رباتیک یوفی و پایه شارژر آن به مرور زمان کثیف می شوند. ربات جاروبرقی یوفی شما می تواند تمام کف منزل شما را از گرد و خاک پاک کند بنابراین شما نیز باید مطمئن شوید که هم ربات و هم پایه شارژر آن، تمیز و عاری و از گرد و خاک هستند. تجمع گرد و خاک می تواند کارایی و طول عمر دستگاه شما را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. به طور مثال اکثر جاروبرقی های رباتیک دارای حسگر های مختلفی هستند تا نوع سطوح یا موانع موجود در مسیر را تشخیص دهند. اگر گرد و خاک روی این سنسو ها جمع شود، ممکن است ربات آن طور که انتظار می رود کار نکند. به علاوه مهم است که پایه شارژر را نیز به خوبی تمیز کنید تا مطمئن شوید که ربات شما می تواند به درستی شارژ شود.

جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن کاشی و سرامیک
جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن کاشی و سرامیک

سیستم ربات را بروزرسانی کنید.

امروزه همه جاروبرقی های رباتیک موجود در بازار دارای برنامه تلفن همراه هستند. این برنامه ها به شما امکان کنترل بیشتر و دقیق تر بر روی دستگاه می دهد. از این طریق شما می توانید روند جارو کردن را برنامه ریزی کنید و زمان بندی ها را انجام دهید یا سطح شارژ دستگاه را بررسی کنید. یکی از کارهایی که باید برای افزایش طول عمر ربات خود انجام دهید این است که از به روز بودن سیستم عامل دستگاه مطمئن شوید. درست مانند تلفن هوشمند شما، به روز رسانی ربات می تواند تجربه کلی را بهبود دهد. شما می توانید برای مشاهده به روز رسانی ها به برنامه تلفن همراه ربات نگاهی بیندازید و در عرض چند دقیقه، به روز رسانی ها را دریافت کنید.

از تماس ربات با مایعات جلوگیری کنید

جاروبرقی های رباتیک نباید به هیچ عنوان با آب در تماس باشند مگر اینکه قابلیت موپ یا شستن کف را داشته باشند. حتی مکش کردن مقدار کم مایعات توسط این جاروبرقی ها می تواند به قسمت های داخلی دستگاه شما آسیب بزند. بنابراین قبل از شروع نظافت باید مطمئن شوید که کف های منزل شما کاملا خشک هستند. اگر به هر دلیلی جاروبرقی رباتیک شما با آب برخورد داشت باید سعی کنید که همه قسمت های آن را کاملا خشک کنید.

قطعات را در فواصل منظم تعمیر یا تعویض کنید.

حتی ساده ترین جاروبرقی های رباتیک نیز دارای قطعات بسیار زیادی هستند. علاوه بر برس های اصلی، معمولا برس ها و پد های کناری و فیلتر ها نیز باید تمیز شوند. بنابراین برای اینکه جارو رباتیک یوفی خود را در بهترین شکل نگه دارید باید همیشه مطمئن شوید که قطعات مختلف آن را در فواصل زمانی منظم تمیز یا تعمیر کنید. یکی از اصلی ترین قسمت های ربات، برس ها هستند که مو ها به دورشان می پیچد. شما می توانید راهنمایی های لازم در مورد نحوه و زمان تمیز کردن و تعویض قطعات ربات را از دفترچه راهنمای آن بررسی کنید.

به باتری جاروبرقی توجه کنید.

باتری قابل شارژ، یکی از اصلی ترین بخش های ربات شما است. چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر باتری جاروبرقی رباتیک وجود دارد. مهم است که قبل از استفاده برای اولین بار مطمئن شوید که باتری به طور کامل شارژ شده است. اگر جاروبرقی رباتیک شما دارای حالت تمیز کردن سریع و قدرتمند است، بهتر است که تنها در صورت لزوم از آن استفاده کنید زیرا باتری را به سرعت تخلیه می کند.

برای عمر جاروبرقی ربات، ربات را شارژ نگه دارید

علاوه بر مراقبت از باتری، شما باید به میزان شارژ ربات نیز توجه کنید. اگر در این مقاله قصد داریم 10 روش برای افزایش طول عمر جاروبرقی رباتیک یوفی ارائه کنیم تا از ربات خود نهایت استفاده را ببرید.شما چرخه کامل شارژ شدن را تمام نکرد یا نتوانست به تنهایی به پایه شارژر برگردد، باید علت مشکل را بررسی کنید. شارژ شدن کامل باتری بعد از نظافت می تواند به افزایش طول عمر باتری و ربات کمک کند.

اقلام کوچک را از مسیر جاروبرقی بردارید

جاروبرقی های رباتیک در اطراف منزل شما حرکت می کنند و ممکن است با اقلامی کوچکی که روی زمین رها شده اند در هم پیچیده شوند. بنابراین پیش از شروع نظافت باید سیم های شارژ، اسباب بازی ها و جوراب ها را از روی زمین بردارید تا در بین برس ها گیر نکنند. به این ترتیب می توانید از ربات خود حداکثر استفاده را ببرید و طول عمر آن را افزایش دهید. بسیاری از مدل های پیشرفته قابلیت تشخیص اشیا را ارائه می دهند با این حال هنوز احتمال مکیده شدن اقلام کوچک وجود دارد. اگر قسمتی از کف وجود دارد که سیم هایی از آن عبور می کند می توانید یک مانع مجازی برای ربات در این قسمت بسازید.

مدل های پیشرفته انواع جاروبرقی های رباتیک
مدل های پیشرفته انواع جاروبرقی های رباتیک

به طور منظم مخزن آب دستگاه را کنترل کنید

امروزه بسیاری از جارو های رباتیک جارو کردن و شستن کف را ترکیب می کنند و دارای یک پد تمیز کننده و مخزن آب هستند. این ربات ها می توانند علاوه بر جمع کردن کثیفی ها و گرد و خاک، لکه ها را نیز تمیز کنند. استفاده از این ربات ها می تواند در مکان هایی مانند آشپزخانه که لکه های مختلفی وجود دارد، بسیار مفید باشد. با این حال مهم است که همیشه مخزن آب این نوع ربات ها را بررسی کنید. اگر مخزن آب جاروبرقی را برای مدت طولانی تخلیه نکنید امکان ایجاد بوی بد و کپک وجود دارد. به علاوه باقی ماندن آب در مخزن می تواند باعث مشکلاتی در قسمت های مختلف ربات شود.. بنابراین اگر قصد ندارید برای یک یا دو روز از ربات استفاده کنید باید مخزن آب را تخلیه کنید.

از ربات فقط برای نظافت داخل منزل استفاده کنید

در حالی که ممکن است تمیز کردن بالکن و حیاط با جاروبرقی رباتیک بسیار ساده باشد ولی بهتر است همیشه برای عمر جاروبرقی ربات، ربات خود را در داخل منزل نگه دارید. فضای بیرون منزل می تواند بر عمر جارو رباتیک یوفی شما تاثیر بگذارد پس ریسک نکنید و از ربات فقط برای نظافت داخل منزل استفاده کنید.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک می توانند کارایی بالایی برای نظافت قسمت های مختلف منزل داشته باشند و در وقت و انرژی صرفه جویی کنند. شما می توانید با رعایت چند نکته ساده، طول عمر جارو رباتیک خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید و برای سال های آینده به خوبی از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها