نظافت منزل

ترفند ها و نکات کاربردی نظافت منزل برای مادران شاغل

به عنوان یک مادر به راحتی ممکن است بین کار های روزمره، بزرگ کردن بچه ها و وظایف شغلی خود غرق شوید. به این ترتیب پیدا کردن زمان کافی برای نظافت منزل بسیار سخت خواهد بود. با این حال باید بدانید که یک خانه نامرتب می تواند احساس استرس و اضطراب شما را افزایش دهد. تمیز نگهداشتن منزل برای همه ما کار سختی است اما این کار در حالی که بچه های شلوغ کوچک و بزرگ داشته باشید بسیار دشوار تر است. بنابراین در این مقاله قصد داریم جارو های رباتیک یوفی را به شما معرفی کنیم و نکاتی را برای نظافت منزل با شما به اشتراک بگذاریم که باعث صرفه جویی در زمان می شوند.

همیشه محلول های شوینده در خانه داشته باشید

در دسترس داشتن محلول های شوینده راهی عالی برای ایجاد یک برنامه منظم نظافت منزل است. مطمئنا نمی خواهید وقتی قصد تمیز کردن منزل را دارید متوجه شوید که وسایل لازم برای انجام این کار را ندارید. در این شرایط، نظافت برای روز ها و حتی هفته ها عقب خواهد افتاد. بنابراین همیشه به اندازه کافی محلول های شوینده در منزل داشته باشید و برای وسایلی که همیشه استفاده می کنید از خرید عمده نترسید. بهتر است محصولاتی که کمتر استفاده می کنید مانند لکه بر های خاص و پاک کننده های اجاق گاز را نیز داشته باشید.

وسایل نظافت را در دسترس نگه دارید

برای کاهش زمان نظافت بهتر است وسایل نظافتی را در جایی که از آنها استفاده می کنید نگه دارید کنید. اگر همه وسایل نظافت را در یک مکان نگه دارید نمی توانید بلافاصله آشفتگی ها را تمیز کنید. بنابراین سعی کنید که وسایل نظافت را در دسترس نگه دارید تا مجبور نباشید دائما برای تمیز کردن یک لکه یا کثیفی، لوازم مورد نیاز خود را از انبار در بیاورید.

آیا می توان از جاروبرقی ربات در تمیز کردن گاراژ و انبار استفاده کرد؟
آیا می توان از جاروبرقی ربات در تمیز کردن گاراژ و انبار استفاده کرد؟

قسمت هایی که اغلب نامرتب می شوند شناسایی کنید

در اطراف خانه قدم بزنید و سعی کنید مناطقی را که اغلب نامرتب و بهم ریخته می شوند را شناسایی کنید. بررسی کنید که آیا راهی برای کاهش بی نظمی در این بخش ها وجود دارد یا نه. فراموش نکنید که آنچه کاربردی است را در نظر بگیرید و نگران ظاهر نباشید. به طور مثال اگر بچه ها همیشه جوراب هایشان را جلوی در در می آورند می توانید یک سبد کوچک در قسمت ورودی اضافه کنید یا اگر اسباب بازی ها همیشه کف اتاق پراکنده می شوند می توانید یک جعبه برای اسباب بازی ها آماده کنید.

یک روند منظم ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه نظافت منظم برای مادران شاغل کار آسانی نیست اما می تواند باعث آرامش و اعتماد به نفس بیشتری شود. برنامه نظافت روزانه می تواند شامل تمیز کردن چند قسمت کوچک باشد. با این حال باید یک بار در هفته برای تمیز کردن عمیق این قسمت ها و مواردی که اغلب نادیده گرفته می شوند نیز وقت بگذارید. این کار می تواند شامل گردگیری کل خانه و جارو کردن تمام قسمت ها باشد. پایبندی به این برنامه های روزانه و هفتگی باعث می شود که خانه شما همیشه تمیز بماند.

وظایف را تقسیم کنید

فراموش نکنید که شما در خانه شلوغ خود تنها نیستید، کار های زیادی وجود دارد که بچه ها و همسرتان می توانند انجام دهند. مطمئن شوید که وظایف و انتظارات برای هر فرد، قبل از شروع نظافت مشخص شده است. به علاوه شما می توانید زمان نظافت را با پخش موسیقی یا انجام یک بازی، سرگرم کننده تر کنید. به این ترتیب می توانید از زمان نظافت در کنار خانواده لذت ببرید و در عین حال به بچه ها مهارت های ارزشمندی را بیاموزید.

از انباشته شدن وظایف جلوگیری کنید

همیشه برخی کار های نظافتی وجود دارند که اغلب مردم از انجام آن ها متنفر هستند. این کار می تواند ظرف یا لباس شستن باشد. بنابراین سعی کنید که این کار ها را سریع تر انجام دهید و انجام آن ها را عقب نیندازید. سعی کنید روزانه این کار ها را انجام دهید و اجازه ندهید که انباشته شوند. به این ترتیب این وظایف بیش از حد سخت یا طاقت فرسا به نظر نخواهند رسید و بعد از مدتی به یک روتین تبدیل می شوند.

در هنگام آشپزی، تمیز کنید

سعی کنید پیش از شروع آشپزی، ماشین ظرفشویی را خالی کنید. به این ترتیب می توانید در هنگام آشپزی بلافاصله ظرف های کثیف را داخل ظرفشویی بگذارید. یک سطل زباله در نزدیکی خود نگه دارید تا بتوانید به سرعت آشفتگی ها را پاک کنید. در نهایت کار نظافت بعد از آشپزی چندان دلهره آور به نظر نخواهد رسید.

کار ها را با هم ترکیب کنید

اگر یک مادر شاغل هستید قطعا در اکثر موارد چندین کار را با هم ترکیب می کنید تا در زمان خود صرفه جویی کنید. می توانید برای انجام سریع تر نظافت نیز همین ترفند را استفاده کنید. به طور مثال می توانید زمانی که گردگیری می کنید، پادکست گوش کنید یا در حین صحبت کردن با تلفن، لباس ها را تا کنید.

فضای بازی بچه ها را تعین کنید

اگر بچه های شما در اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق نشیمن اسباب بازی ها را پخش می کنند شاید بهتر باشد که فضای بازی بچه ها را معین کنید. می توانید اسباب بازی ها را به اتاق نشیمن منتقل کنید و به بچه ها اجازه بدهید که روی مبل میان وعده بخورند تا در پایان روز تنها یک اتاق برای تمیز کردن وجود داشته باشد.

عوامل موثر بر مکش جاروبرقی رباتیک خوب
عوامل موثر بر مکش جاروبرقی رباتیک خوب

ابزار های کارآمد استفاده کنید

برای صرفه جویی در زمان و کاهش استرس خود بهتر است کمی پول خرج کنید و از خرید ابزار هایی که می تواند در انجام سریع تر و آسان تر نظافت به شما کمک کند، نترسید. برخی ابزار ها می توانند برای مادران شاغلی مانند شما بسیار ارزشمند باشد. جارو رباتیک یک انتخاب عالی برای مادرانی است که دائما در حال جارو کردن کف برای مقابله با مو های حیوانات خانگی و آشفتگی ها هستند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

همانطور که گفته شد یکی از ابزار هایی که می تواند به شما در کاهش زمان نظافت منزل کمک کند، جاروبرقی های رباتیک است. یوفی مدل های مختلفی از جارو های رباتیک تولید می کند که می توانند برای نیاز های متفاوت مناسب باشد. شما می توانید با توجه به شرایط و ترجیحات خود مدل مناسب را انتخاب کنید. این ربات ها به شما اجازه می دهند که نظافت منزل را برنامه ریزی کنید. به این ترتیب حتی زمانی که شما در منزل نیستید، ربات خانه را جارو خواهد کرد. با جاروبرقی های رباتیک یوفی نیازی نیست نگران جارو کردن منظم کف باشید زیرا این ربات ها همیشه کف منزل شما را تمیز نگه می دارند و به شما کمک می کنند روی کار های مهم تر تمرکز کنید. شما می توانید مدل های مختلف جارو رباتیک یوفی را در سایت ما بررسی کنید تا مدل مناسب برای خانه خود را پیدا کنید.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که حفظ یک محیط مرتب می تواند بر سلامت روان شما تاثیر داشته باشد. تمیز کردن خانه تنها برای حفظ ظاهر آراسته آن نیست، این کار می تواند استرس شما را نیز کاهش دهد.امیدواریم این نکات به شما کمک کرده باشد تا آرامش خود را حفظ کنید و کنترل خانه شلوغ خود را به دست بگیرید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها