نحوه انتخاب جاروبرقی رباتیک بر اساس چیدمان خانه

در هنگام انتخاب یک جاروبرقی رباتیک، در نظر گرفتن چیدمان منزل می تواند اهمیت بالایی داشته باشد. انتخاب یک مدل مناسب بر اساس چیدمان منزل شما می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت ها به طور کامل تمیز خواهند شد. در این مقاله در مورد عواملی که باید  در انتخاب جاروبرقی رباتیک یوفی مناسب با چیدمان منزل خود در نظر داشته باشید بیشتر صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

اندازه و نقشه منزل

اندازه فضایی که باید تمیز شود و چیدمان آن می تواند بر عملکرد جاروبرقی رباتیک تاثیر داشته باشد. در واقع امروزه جاروبرقی های رباتیک به خوبی ارتقا یافته اند و مدل های خاصی برای نظافت خانه های بزرگ و کوچک طراحی شده است.بنابراین اگر خانه بزرگ یا اتاق های زیادی دارید شاید بهتر باشد یک جاروبرقی رباتیک با ظرفیت مخزن بالاتر تهیه کنید. در مقابل اگر یک خانه کوچک دارید شاید بهتر باشد که یک جارو رباتیک کوچکتر تهیه کنید

انواع کف

شما باید نوع کفپوش های خانه خود را نیز در نظر بگیرید. نوع کفپوشی که می خواهید جارو کنید یکی از مهمترین عوامل در انتخاب یک جارو رباتیک کارآمد است. برخی از جارو های رباتیک برای تمیز کردن کف های سخت مانند چوب و کاشی مناسب هستند در حالی که برخی مدل ها به طور خاص برای تمیز کردن فرش و موکت ها کارایی دارند. در صورتی که در خانه خود ترکیبی از کف های نرم و سخت را دارید نیز باید به دنبال جاروبرقی های رباتیکی باشیبد که بتوانند انواع کف را مدیریت کنند.

نقش جارو های رباتیک در کاهش آلرژن ها
نقش جارو های رباتیک در کاهش آلرژن ها و نکات استفاده از جارو رباتیک برای زندگی بدون آلرژی به منظور بهبود کیفیت هوای منزل صحبت میکنیم.

نحوه چیدمان اثاثیه

بهتر است بدانید که چیدمان مبلمان خانه نیز می تواند در عملکرد جاروبرقی تاثیر داشته باشد. برخی از جارو های رباتیک می توانند برای حرکت در اطراف مبلمان مناسب تر باشند. در مقابل برخی از جارو های رباتیک ممکن است توانایی مانور دادن در اطراف مبلمان را نداشتن باشند و دچار مشکل شوند. این مورد می تواند به اتاق نشیمن یا اتاق خواب که معمولا مبلمان و میز و صندلی های بیشتری دارد، اهمیت بالاتری داشته باشد.

تمیز کردن قسمت های مختلف

 اگر برای تمیز کردن اتاق ها، آشپزخانه و راهرو ها به جارو رباتیک نیاز دارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که کارایی بالایی برای نظافت طولانی تر داشته باشد. به طور مثال ممکن است به مدل هایی نیاز داشته باشید که بتوانند به طور خودکار مخزن گرد و خاک را تخلیه کنند و مدت زمان بیشتری به جارو کردن ادامه دهند.

ظرفیت مخزن گرد و خاک

یکی دیگر از مهم ترین نکات در انتخاب جاروبرقی مناسب با چیدمان خانه شما، ظرفیت مخزن گرد و خاک ربات است.  همانطور که گفته شد اگر خانه بزرگی دارید باید جاروبرقی انتخاب کنید که مخزن بزرگتری داشته باشد. به این ترتیب ربات می تواند مدت زمانی بیشتری بدون نیاز به خالی کردن مکرر مخزن زباله جارو کند.

سیستم ناوبری ربات

سیستم ناوبری جارو های رباتیک از مهمترین عوامل در انتخاب یک مدل مناسب است. سیستم های ناوبری پیشرفته به جارو های رباتیک کمک می کند که راحت تر در اطراف اشیا حرکت کنند. به این ترتیب جارو های رباتیکی که مجهز به سیستم های پیشرفته تری باشند کمتر در خطر سقوط از پله ها و گیر کردن در فضا های تنگ قرار خواهند گرفت. بنابراین اگر در خانه خود راه پله یا مبلمان و میز و صندلی های زیاد دارید بهتر است به سیستم ناوبری اهمیت دهیم.

پایه شارژ

برای دریافت بهترین نتیجه از جارو های رباتیک در نظر گرفتن موقعیت پایه شارژر دستگاه نیز اهمیت دارد. بیشتر مدل های جارو رباتیک دارای یک پایه شارژر هستند که قابل نصب روی دیوار است. این پایه ها یا ایستگاه های شارژ بر روی کارایی جاروبرقی شما تاثیر بالایی دارند. به علاوه شما باید بهترین مکان را برای نصب این پایه های شارژر انتخاب کنید. اگر در یک منطقه دور پایه را نصب کنید، ربات مجبور خواهد بود مسافت بیشتری را طی کند که به این ترتیب شارژ باتری تلف می شود که می تواند بر راندمان نظافت تاثیر داشته باشد.

انتخاب جاروبرقی رباتیک، میزان سر و صدای موتور

سطح صدایی که موتور جاروبرقی رباتیک تولید می کند نیز اهمیت بالایی دارد. این مورد برای خانه هایی که بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارد می تواند بسیار مهم تر باشد. برخی از جارو های رباتیک به گونه ای طراحی شده اند که بی سر و صدا کار کنند و در مقابل برخی از آن ها ممکن است صدای بالایی تولید کنند. به یاد داشته باشید که جارو رباتیک شما قرار است به صورت روزانه نظافت منزل شما را انجام دهد پس مهم است که میزان صدای موتور برای شما قابل تحمل باشد.

قیمت جارو رباتیک

بدیهی است که باید در هنگام خرید جارو های رباتیک هزینه را نیز در نظر بگیرید. امروزه طیف وسیعی از مدل های مختلف جارو های رباتیک در بازار وجود دارد بنابراین با توجه به نیاز های خانه خود می توانید گزینه های مقرون به صرف این نیز پیدا کنید. سعی کنید ابتدا بودجه خود را تعیین کنید و سپس یک ربات باکیفیت و بادوام انتخاب کنید.

اندازه و شکل ربات

هنگام انتخاب یک جارو رباتیک باید اندازه و شکل آن را نیز در نظر بگیرید تا برای چیدمان منزل شما مناسب باشد. برخی از ربات ها اندازه بزرگتری دارند و می توانند با هر بار حرکت در یک مسیر، فضای بیشتری را تمیز کنند با این حال این ربات ها ممکن است برای حرکت بین اثاثیه منزل شما به مشکل بخورند. بنابراین حتما با توجه به چیدمان و اندازه منزل خود ربات مناسب را انتخاب کنید.

مزایای جاروبرقی رباتیک برای افراد مبتلا به آلرژی
مزایای جاروبرقی رباتیک برای افراد مبتلا به آلرژی

قابلیت تمیز کردن

به یاد داشته باشید که قابلیت تمیز کردن ربات هی مختلف را با هم مقایسه کنید. برخی از جارو های رباتیک برای نظافت موی حیوانات خانگی کارایی بهتری دارند در حالی که برخی ربات ها می توانند برای تمیز کردن گوشه ها و لبه ها مناسب تر باشند. با توجه به مناطقی که قصد نظافت آن ها را دارید و نوع آلودگی که باید تمیز شود، قابلیت تمیز کردن ربات را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین کارایی را دریافت کنید.

جارو رباتیک یوفی

جارو های رباتیک یوفی می توانند یک گزینه عالی برای نظافت منظم منزل باشند. این ربات ها مکش قدرتمندی ارائه می دهند که می تواند به شما در تمیز نگهداشتن انواع کفپوش کمک کند. جارو رباتیک یوفی می تواند یک جایگزین عالی برای جاروبرقی قدیمی خانه شما باشد.

فناوری های پیشرفته جارو های رباتیک یوفی تضمین می کند که این ربات ها بدون برخورد با اشیا یا اثاثیه در منزل شما حرکت کنند. به علاوه نگرانی در مورد شارژ کردن این جاروبرقی ها نخواهید داشت زیرا ربات های یوفی می توانند به صورت خودکار در هنگامی که شارژ باتری رو به اتمام است به پایه شارژر برگردند. به طور کلی جارو های رباتیک یوفی گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال یک جارو رباتیک باکیفیت و مقرون به صرفه می گردند.

کلام آخر

انتخاب یک جاروبرقی رباتیک بر اساس چیدمان منزل شما می توانید تضمین کند که بهترین نتیجه را دریافت کنید. به این ترتیب از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل می کنید و از خرید خود پشیمان نخواهید شد. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله می توانید یک جارو رباتیک یوفی با توجه به نیاز های خود تهیه کنید که به بهترین وجه برای منزل شما مناسب باشد و کارایی موثری در فضای خاص خانه شما داشته باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها