محافظت از کف های لمینت با جارو های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک در تاریکی چگونه مسیریابی می کنند؟

در حال حاضر اکثر مدل های جاروبرقی های رباتیک در تاریکی نیز می توانند نظافت را انجام دهند. جارو های رباتیک جدید به ندرت ممکن است برای بازگشت به پایه شارژر دچار مشکل شوند یا در بین اثاثیه گیر کنند. همه این  پیشرفت ها باعث شده است که جارو رباتیک یوفی کارآمد تر شود و محبوبیت بالایی پیدا کند. اما در حال حاضر یکی از سوالات کاربران این است که آیا این ربات ها می توانند کف را در تاریکی تمیز کنند؟

فناوری مادون قرمز برای مسیریابی ربات

جاروهای رباتیک از زمانی که برای اولین بار معرفی شده اند به خوبی ارتقا یافته اند . قدرت مکش و مسیریابی این جارو های هوشمند بهبود یافته است و برخلاف مدل های قدیمی مسیر خود را گم نمی کنند.

مدل های جدید از فناوری های مادون قرمز برای تشخیص موانع استفاده می کنند. با این حال برخی از مدل ها ممکن است بدون نور کافی، توانایی تشخیص مسیر ها را نداشته باشند و در تاریکی به خوبی کار نکنند.

به بیان ساده، با وجود فناوری های مادون قرمز امروزه اکثر جاروهای رباتیک یوفی مشکلی برای مسیریابی در تاریکی ندارند و می توانید در شب از ربات استفاده کیند. با این حال حتی اگر ربات بتواند زمانی که شما خواب هستند در خانه حرکت کند و نظافت را انجام دهد باید صدایی که تولید می کند را نیز در نظر بگیرید.مطمئنا نمی خواهید که یک ربات پر سرو صدا تمام شب شما را بیدار نگه دارد، بنابراین باید در انتخاب مدل مناسب دقت کنید.

جارو رباتیک از جاروبرقی های معمولی پیچیده تر هستند و نیاز به مراقبت و توجه دارند. با این حال جارو های رباتیک می توانند به تنهایی نظافت را انجام دهند و به صورت خودکار به پایه شارژر برگردند. این ربات ها دارای برس های کوچکی هستند که می توانند زباله ها را به سمت خلا دستگاه هدایت کنند.

جاروبرقی های رباتیک در تاریکی چگونه از خود محافظت می کند؟
جاروبرقی های رباتیک در تاریکی چگونه از خود محافظت می کند؟

جاروبرقی های رباتیک در تاریکی چگونه از خود محافظت می کند؟

سنسور های جاروبرقی کمک می کنند که در تاریکی یا روشنایی بتواند کار نظافت را انجام دهد. از طریق سنسور های مختلف، ربات می تواند اندازه اتاق را درک کند و بهترین مسیر ها را برای نظافت پیدا کند. به علاوه این حسگر ها می توانند به ربات جاروبرقی شما کمک کنند تا از برخورد با اثاثیه و دیوار ها اجتناب کند.

در واقع برای اینکه ربات بتواند موانع سر راه خود را ببیند نیازی نیست چراغ های اتاق روشن باشند. حسگر های پیشرفته جارو رباتیک یوفی می توانند از برخورد و سقوط اجتناب کنند. سنسور های جلوی دستگاه می توانند از ربات در برابر برخورد با لبه ها و دیوار ها محافظت کنند. بنابراین ربات پیش از برخورد با اشیا متوقف می شود یا تغییر مسیر می دهد.

سنسور های هوشمند این امکان را فراهم می کنند تا بتوانید مرز های فیزیکی ایجاد کنید. بنابراین شما می توانید از طریق ایجاد مرز با یک جسم محکم، ربات را از قسمت هایی که نمی خواهید نظافت کند، دور نگه دارید.

جارو رباتیک چگونه در تاریکی کار می کند؟

همانطور که گفته شد اکثر جارو های رباتیک از حسگر های مادون قرمز برای مسیریابی در اتاق های تاریک کمک می گیرند. برخی از مدل های پیشرفته نیز دارای دوربین های 360 درجه و چراغ های LED هستند که می تواند مسیر را روشن کند.

جدیدترین مدل های جارو رباتیک با استفاده از همین دوربین ها می توانند کثیفی ها را نیز تشخیص دهند. بنابراین کارایی بالایی برای تمیز کردن لکه ها و آلودگی ها از کف دارند. با این حال این مدل ها گران قیمت هستند و دوربین های هوشمند نیز می توانند با مجموعه ای از مشکلات مختلف همراه باشند.

لازم به ذکر است نور زیاد نیز می تواند برای برخی از جارو های رباتیک مشکل ایجاد کند. نور خورشید یا لامپ های فلورسنت می تواند عملکرد ربات را تحت تاثیر قرار دهند و حرکت آن را کند کنند. حتی گاهی قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند سرعت تخلیه باتری را افزایش دهد.

مشکلات جارو های جاروبرقی های رباتیک در تاریکی با سطوح تاریک

حسگر های جارو رباتیک میتوانند پله ها، طاقچه ها و نوع سطح را تشخیص دهند. با این حال ممکن است برای تمیز کردن کفپوش های تیره با مشکل مواجه شوند. معمولا مدل های ارزان قیمت با این مشکل مواجه می شوند و نمی توانند فرش ها و کفپوش های تیره را تشخیص دهند.

در صورتی که یک جارو رباتیک با دوربین هوشمند نیز تهیه کنید ممکن است کمبود نور بر روی کارایی دستگاه تاثیر بگذارد. حتی ممکن است با خاموش کردن چراغ ها، ربات به پایه شارژر برگشته و تمیز کردن را متوقف کند.

برخلاف تصور غلطی که وجود دارد، پوشاندن سنسور های دستگاه کمکی نمی کند و ممکن است باعث اختلال در مسیریابی دستگاه شود. بهترین راه حل در این شرایط این است که حداقل یک چراغ را در طول شب روشن بگذارید یا در طول روز از جارو رباتیک یوفی استفاده کنید.

فراموش نکنید که کارایی جارو های رباتیک تا حد زیادی به روشنایی خانه شما بستگی دارد. بنابراین روشنایی ناکافی می تواند بر عملکرد دستگاه شما تاثیر داشته باشد. پیشنهاد می شود که برای حفظ کارایی جارو رباتیک یک منبع ثابت نور در طول شب در نظر بگیرید.ک

صدای جاروهای رباتیک

بیشتر افراد ترجیح می دهند که در شب از جارو رباتیک استفاده کنند تا حرکت دستگاه در طول روز مزاحم بچه ها و حیوانات خانگی نباشد. با این وجود کمبود نور تنها مشکلی نیست که برای استفاده از ربات جاروبرقی در شب خواهید داشت.

مشکل دیگر سر و صدای موتور دستگاه است. بعد از یک روز پر مشغله، یک خواب راحت به اندازه کافی سخت است و قطعا نمی خواهید که سر و صدای یک جارو رباتیک مزاحم شود. برخی از این ربات های کوچک می توانند صدا های آزار دهنده ای تولید کنند.

بنابراین توصیه می شود در هنگام انتخاب مدل مناسب، حتما به میزان صدای دستگاه نیز دقت کنید. جارو رباتیک یوفی تقریبا بی صدا هستند و صدایی کمتر از صدای ماکروویو شما ایجاد می کند. شما می توانید با خیال راحت در طول شب از جارو رباتیک یوفی خود استفاده کنید و از عملکرد بی صدای آن لذت ببرید.

جارو رباتیک یوفی

جارو رباتیک یوفی با عملکرد شگفت انگیز خود برای تمیز کردن کف های سخت و نرم شناخته می شود. سر و صدایی این ربات نیز بسیار کم است می توانید در شب از ربات استفاده کنید. سنسور های پیشرفته این جارو های رباتیک یوفی می تواند به مسیریابی و تشخیص موانع کمک کند.

جاروبرقی رباتیک یوفی
جاروبرقی رباتیک یوفی

جارو رباتیک یوفی با مکش قدرتمند و قابلیت اتصال به وای فای می تواند کار نظافت منزل شما را به طور کامل انجام دهد. شما می توانید از طریق تلفن همراه خود، برنامه های نظافت را کنترل کنید و حالت های تمیز کردن را تغییر دهید.

جارو های رباتیک یوفی برای تمیز کردن مو های حیوانات خانگی نیز ایده آل هستند و می توانند شوره و موی حیوانات را از فرش و کفپوش جمع کنند. این ربات ها به اندازه کافی هوشمند هستند که یک قسمت را دوبار جارو نکنند و هیچ نقطه ای را نیز از قلم نیندازید.

کلام آخر

در صورتی که یک جارو رباتیک مناسب انتخاب کنید، می توانید در تاریکی نیز از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که همه مدل ها توانایی مسیریابی در تاریکی را ندارند و باید جارو رباتیکی انتخاب کنید که سخت افزار مناسب و سنسور های نقشه برداری هوشمند داشته باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها