مدل های پیشرفته انواع جاروبرقی های رباتیک

نکات ضروری برای کار با جارو رباتیک

در دهه 2000، دنیا از اولین ربات های جاروبرقی استقبال کرد. با وجود اینکه چندین سال طول کشید تا این ربات های تمیز کننده بتوانند مورد توجه جمعیت بیشتری از مشتریان قرار بگیرند اکنون در اکثر خانه ها از این جاروهای رباتیک استفاده می شود. اگر شما نیز به کاربران مشتاق تمیز کردن هوشمند پیوسته اید، با ترفند ها و راهنمایی های کار با جارو رباتیک این مقاله می توانید از جارو رباتیک یوفی خود نهایت استفاده را ببرید.

تمام دستورالعمل های دفترچه راهنما کار با جارو رباتیک را به دقت مطالعه کنید

در حال حاضر جارو برقی های رباتیک در مدل ها و اشکال مختلف در بازار موجود هستند. صرف نظر از مدل و برند ربات، هر جارو رباتیک دارای مجموعه کاملی از دستورالعمل های ایمنی است. برای اطلاع دقیق از تمام نکات کار با این دستگاه و الزامات نگهداری، شما باید به دفترچه راهنمای جارو رباتیک خود اعتماد کنید.

سازنده دستگاه شما، بهترین راه استفاده و راه اندازی آن را برای شما شرح داده است، بنابراین برای جلوگیری از هرگونه اشتباه و خطا بهتر است راهنمای دستگاه را با دقت مطالعه کنید. این امکان وجود دارد که ترفند ها و نکات ذکر شده در اینترنت برای دستگاه شما کارایی نداشته باشد یا حتی به آن آسیب بزند.

تنظیمات را متناسب با نیاز خود تغییر دهید

شما می توانید بیشتر تنظیمات ربات را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. به طور مثال پد های میکروفایبر را جدا کنید یا ارتفاع برس ها را تغییر دهید. اگر راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کرده باشید می توانید ارتفاع را متناسب با سطحی که قرار است تمیز کنید تغییر دهید. به طور مثال شما می توانید کاشی ها و کف های چوبی را با ارتفاع کمتر برس ها جارو کنید در حالی که برای فرش های کرکی و ضخیم معمولا ارتفاع بیشتر توصیه می شود.

جاروبرقی های رباتیک با قابلیت های پیشرفته
جاروبرقی های رباتیک با قابلیت های پیشرفته

در صورتی که کف های خانه شما ترکیبی از کف های سخت و نرم است می توانید مدل های دارای تنظیم خودکار را امتحان کنید. جارو رباتیک یوفی می تواند با استفاده از سنسور های هوشمند خود، نوع سطح را تشخیص دهد و متناسب با آن تنظیمات را به طور خودکار تغییر دهد. به طور مثال ربات هنگام رسیدن به فرش و موکت، پد ها را بالا می دهد تا از خیس شدن سطوح نرم جلوگیری کند.

اشیا کوچک و زباله های بزرگ را جمع کنید

بدیهی است که ربات های جاروبرقی نمی توانند از روی سیم ها و کابل ها بپرند یا تکه های بزرگ زباله را جمع کنند. بنابراین شما باید قبل از اینکه جارو رباتیک یوفی را روشن کنید، خانه خود را آماده کنید و کف را از اشیا بزرگ و کوچک خالی کنید. زمانی که موانع را در مسیر جارو رباتیک کاهش دهید کارایی آن برای تمیز کردن کف منزل شما بهبود خواهد یافت.

برای ربات یک سطح خشک فراهم کنید

فراموش نکنید که اگر ربات شما توانایی جمع کردن زباله های مرطوب را ندارد و برای شستن کف طراحی نشده است، نباید اجازه دهید که از سطوح خیس عبور کند. رطوبت می تواند به جاروهای رباتیک آسیب جدی بزند. سعی کنید لکه های غذا یا آب را تمیز کنید و از ربات برای تمیز کردن کف حمام یا دستشویی استفاده نکنید.

به طور منظم ربات را بررسی کنید

همانطور که می دانید جارو های رباتیک از سنسور های مختلف برای مسیریابی و شناسایی موانع استفاده می کنند. به طور مثال جارو های رباتیک یوفی دارای سنسور های فاصله، ارتفاع و سنسور های شناسایی سطوح هستند. گاهی ممکن است این سنسور ها با تجمع گرد و خاک و زباله مسدود شوند که باعث اختلال در کار ربات خواهد شد. در برخی مدل ها ممکن است نیاز باشد شما شارژ دستگاه را نیز کنترل کنید یا بررسی کنید که چه زمانی باتری ربات باید تعویض شود.

برس های ربات را به طور منظم تعویض کنید

شما باید مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما، برس ها و فیلتر های ربات را به طور منظم تعویض کنید. برخی از مدل ها می توانند زمان تعویض را از طریق اعلان های تلفن همراه به شما اطلاع دهند ولی در بیشتر موارد شما باید خودتان بخش های مختلف را بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تمیز کرده یا تعویض کنید.

برس های جارو رباتیک معمولا برای تمیز کردن گوشه ها و لبه ها کارایی بسیار بالایی دارند. برس کناری با چرخش خود می تواند گرد و خاک و آلودگی را به سمت مکش هدایت کند و تمام مسیر را به خوبی تمیز کند. شما می توانید برس های جایگزین را به روش های مختلفی از طریق سایت فروشنده یا سازنده تهیه کنید.

نرم افزار و اپلیکیشن ربات را ارتقا دهید

در اکثر موارد مشکلات و اختلالات جارو رباتیک به دلیل سیستم عامل آن ها است. زمانی که ربات نمی تواند مسیر های مناسب برای جابجایی را پیدا کند یا با موانع و اشیا برخورد می کند، مشکلات به طور خودکار ثبت می شوند و توسعه دهندگان در مورد این اختلالات آگاه می شوند.

بنابراین توصیه می شود همواره برنامه های ربات ها را به روز نگه دارید تا جارو رباتیک یوفی شما بتواند کارآمدتر کار کنند. در حقیقت این ربات ها نیز مانند تلفن همراه ممکن است به آپدیت نرم افزار نیاز داشته باشند. اگر هشدار هایی برای دریافت به روز رسانی دریافت می کنید باید در اولین فرصت مراحل آپدیت را دنبال کنید تا کارایی ربات خود را افزایش دهید.

جارو کردن و تمیز کردن همزمان کف
جارو کردن و تمیز کردن همزمان کف

برای افزایش کیفیت هوا از ربات کمک بگیرید

جارو های رباتیک دارای فیلتر های هپا می توانند 99.9 درصد از تمام ذرات موجود در هوا را به دام بیاندازند. اکثر جاروهای رباتیک از این فیلتر ها استفاده می کنند می توانند ذرات با اندازه 1 میکرون را نیز به دام بیاندازد. بنابراین در صورتی که شما یا یکی از افراد خانواده شما به آلرژی مبتلا است این ربات ها می توانند کمک بزرگی برای جمع کردن گرد و خاک و آلرژن ها باشند.

در حقیقت جاروهای رباتیک به دلیل اندازه کوچک خود نمی توانند حجم زیادی از هوا را جابجا کنند ولی آن ها به طور مداوم در خانه در حال گردش هستند و می توانند عملکرد خوبی برای افزایش کیفیت هوای اتاق داشته باشند. به عبارت دیگر استفاده منظم از جارو رباتیک می تواند کف های شما را تمیزتر نگه دارد و همزمان گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را نیز کاهش دهد.

آیا به یک جارو رباتیک یوفی نیاز دارم؟

جارو های رباتیک برای اکثر افراد یکی ابزار عالی و کاربردی هستند در حالی که ممکن است برای برخی دیگر صرفا یک هزینه غیر ضروری باشند. برای اینکه بفهمید واقعا به یک جارو رباتیک نیاز دارید یا نه باید مزایا و معایب آن را بشناسید و محدودیت های آن را درک کنید.

به طور مثال اگر تمام کف های خانه شما از فرش های ضخیم و پرز بلند پوشیده شده است ممکن است سرمایه گذاری روی یک جارو رباتیک ایده خوبی نباشد. بنابراین ابتدا نیاز ها و ترجیحات خانه خود را در نظر بگیرید و سپس با آگاهی در مورد خرید یک جارو رباتیک تصمیم بگیرید.

کلام آخر

جارو های رباتیک نسل آینده ابزار های نظافت منزل هستند که می توانند به طور مستقل کف های منزل شما را تمیز کنند. شما می توانید نظافت آشپزخانه، اتاق ها، راهرو ها و حتی انباری و گاراژ را به ربات های جاروبرقی واگذار کنید. این ربات بدون نیاز به کمک و نظارت شما می توانند کف را جارو کرده و بشویند. یوفی مدل های مختلفی از جارو های رباتیک پیشرفته و مقرون به صرفه را طراحی و تولید کرده است تا بتوانید با هزینه کم یک ربات کاربردی و بادوام برای نظافت منزل خود تهیه کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها