نحوه اتصال دستگاه های iOS به X8 Hybrid

نحوه راه اندازی جارو رباتیک

سال هاست که جارو های رباتیک به محبوب ترین ابزار هوشمند برای نظافت منزل تبدیل شده اند. امروزه اغلب افراد از این ربات ها برای نظافت کف های منزل استفاده می کنند. راه اندازی جارو رباتیک یوفی می تواند به جای شما نظافت روزانه را انجام دهد و نیازی به نظارت و کنترل ندارد. در این مقاله راهنمای راه اندازی جارو رباتیک را در اختیار شما قرار می دهیم صرف نظر از مدل و برند جارو رباتیک خود می توانید از این راهنما استفاده کنید و بهترین عملکرد را دریافت کنید.

نکات راه اندازی جارو برقی های رباتیک

جارو های رباتیک در سال های اخیر به خوبی ارتقا پیدا کردند و توانسته اند محدودیت ها و کمبود ها را کاهش دهند. با این حال هنوز ممکن است در ریشه ها و تزئینات فرش گیر کنند و حتی پرده هایی که روی کف هستند را مکش می کنند. حتی ممکن است فرش های پرز بلند برای جارو های رباتیک مشکل ساز باشند.

جارو های رباتیک یوفی می توانند تا حد زیادی زباله های سطحی را از روی فرش های کم پرز و موکت ها جمع کنند. با این وجود ممکن است برای تمیز کردن عمیق تر توصیه می شود گاهی از جاروبرقی های دستی استفاده کنید. جارو رباتیک برای تمیز کردن گوشه ها و فضا های تنگ نیز مشکلی ندارند. حتی این ربات ها می توانند چندین اتاق یا طبقه را نیز تمیز کنند.

آیا جارو رباتیک یوفی برای حیوانات خانگی ایمن است؟
آیا جارو رباتیک یوفی برای حیوانات خانگی ایمن است؟

جارو رباتیک یوفی می تواند بدون سر و صدا در خانه شما حرکت کند و کف ها را جارو کرده و بشوید. فناوری کم صدای موتور این ربات به شما اجازه می دهد که در شب نیز از این جارو ها استفاده کنید و بدون مزاحمت کف را تمیز کنید. در صورتی که ربات شما می تواند به وای فای متصل شود و قابلیت برنامه ریزی و کنترل از طریق تلفن هوشمند را دارد می توانید از طریق سایت فروشنده روش اتصال ربات به تلفن خود را پیدا کنید.

5 نکته برای شروع کار با جارو های رباتیک

ربات و شارژر را همگام نگه دارید: همه جارو های رباتیک دارای یک ایستگاه اتصال یا پایه شارژر هستند. اغلب پایه های ربات تنها چند اینچ عرض و ارتفاع دارند در حالی که برخی از آن ها می توانند واقعا بزرگ باشند. به طور مثال ربات هایی که دارای قابلیت تخلیه خودکار مخزن هستند معمولی پایه شارژر بزرگی دارند. شما باید از جایگاه مناسب پایه شارژر مطمئن شوید و آن را در جای مناسبی نصب کنید. زیرا در غیر این صورت قطعا ربات شما با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

پایه شارژر باید روی یک سطح صاف و سخت قرار بگیرد. بنابراین شما نمی توانید ایستگاه شارژر را روی فرش یا سطوح ناهموار قرار دهید زیرا در توانایی شارژ شدن جارو رباتیک اختلال ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنید که هر چه پایه شارژر به مرکز خانه و محل تمیز کردن نزدیک تر باشد کارایی ربات بیشتر خواهد بود.

این امکان وجود دارد زمانی که ربات شما در حال تمیز کردن چندین اتاق است، مسیر بازگشت به پایه شارژر را گم کند و بازنگردد. این مشکل بیشتر در جارو هایی که از الگو های تمیز کردن منظم استفاده نمی کنند رخ می دهد. در این شرایط شما باید پایه را به اتاقی که قرار است تمیز کنید منتقل کنید یا خودتان ربات را برداشته و به پایه شارژر برگردانید. لازم به ذکر است جاروبرقی رباتیک یوفی در الگو های منظم نظافت را انجام می دهد و هیچ قسمتی را از دست نخواهد داد. به این ترتیب ربات از یک گوشه شروع به تمیز کردن کف می کند و در الگو های منظم و بهینه نظافت را ادامه می دهد.

کابل های برق را جمع کنید: جارو رباتیک می تواند به تنهایی تمام کف های سخت و نرم را جارو کند و حتی بشوید ولی نمی تواند بیش کف و سیم و کابل تفاوتی قائل شود. بنابراین ممکن است از روی سیم ها عبور کند، آن ها را مکش کرده و بشوید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام سیم و کابل ها را جمع کرده اید و تا از گره خوردن و آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنید.

پایه شارژر را در مکان مناسب قرار دهید:  بهتر است پایه شارژر جارو رباتیک از هر طرف 3 تا 5 فوت فاصله داشته باشند. این فضا به ربات کمک می کند تا به راحتی از پایه شارژر خارج شود و تمیز کردن را شروع کند. به علاوه فضای باز به سنسور های جارو رباتیک اجازه می دهد تا راحت تر محل پایه شارژر را پیدا کنند زیرا موانع و اثاثیه نمی تواننند در کار سنسور ها اختلال ایجاد کنند.

توصیه می شود که پایه شارژر را همیشه به برق متصل نگه دارید تا مطمئن شوید که ربات در بعد از هر بار نظافت شارژ شده و برای استفاده بعدی آماده است. معمولا اگر شارژر را به برق متصل کنید چراغ چشمک زن سبز به شما نشان می دهد  که روشن است و می تواند ربات را شارژ کند. زمانی که ربات کاملا شارژر شده باشد، پایه شارژر برای محافظت از باتری ربات و صرفه جویی در مصرف برق می تواند به طور خودکار جریان را قطع کند.

باتری جاروبرقی رباتیک و محافظت از آن
باتری جاروبرقی رباتیک و محافظت از آن

فضای بیشتری برای ربات ایجاد کنید: اگر اتاق های خانه شما بزرگ و در هم ریخته است شاید ایده بدی نباشد که پیش از استفاده از ربات، تا آن جایی که می توانید اشیا و وسایل را از روی کف جمع کنید. اگر می خواهید اتاق های مختلف را تمیز کنید بهتر است پایه شارژر را جابجا کنید اما به یاد داشته باشید که اگر جارو رباتیک شما دارای قابلیت های نقشه برداری است نباید شارژر را جابجا کنید و آن را از مکان مشخص خود حرکت دهید.

در صورتی که ربات شما برای برگشتن به پایه شارژر به مشکل بخورد به تلاش ادامه می دهد تا زمانی که با موفقیت به شارژر متصل شود. در این حالت ممکن است ببینید که ربات در اطراف پایه سرگردان شده و بی هدف به چرخیدن ادامه می دهد.

موانع مجازی را به درستی استفاده کنید. : اگر جارو رباتیک شما از موانع مجازی پشتیبانی می کند باید بین پایه شارژر و موانع حداقل 8 فوت فاصله قرار دهید. در صورتی که موانع مجازی بیش از حد به شارژر نزدیک باشند این امکان وجود دارد که سیگنال های موانع از بازگشت ربات به پایه شارژر جلوگیری کنند.

بهتر است حداقل یکبار در هفته پایه شارزر جارو رباتی خود را تمیز کنید. برای این کار می توانید از یک پارچه نرم و خشک استفاده کنید و گرد و خاک را پاک کنید.

بهترین جارو رباتیک یوفی

یوفی انواع مختلفی از جارو رباتیک در قیمت های مختلفی تولید می کند که شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود، مدل مناسب را انتخاب کنید. جارو های رباتیک یوفی می توانند جارو کردن و شستن کف را به جای شما انجام دهند. به این ترتیب شما می توانید زمان با ارزش خود را به کار مهمتری اختصاص دهید و از زحمت روزانه نظافت کف خلاص شوید.

کلام آخر

جاروهای رباتیک کارایی فوق العاده ای برای تمیز کردن مستقل کف های منزل شما دارند. اما قبل از اینکه این ربات های تمیز کننده بتوانند به طور مستقل کار خود را شروع کنند بهتر است کمی برنامه ریزی انجام دهید. به طور مثال جارو های رباتیک در اطراف پایه شارژر خود به کمی روشنایی نیاز دارند در غیر این صورت ممکن است در بین اثاثیه گیر کنند یا با مشکل مواجه شدند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها