چرا جارو های رباتیک برای سالمندان کارایی را دارند؟

چرا باید یک جارو رباتیک در کنار جاروبرقی اصلی خود داشته باشید؟

جارو های رباتیک می توانند برای صاحب خانه های پرمشغله کارایی بالایی داشته باشند. این جارو های هوشمند می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و پاسخ مشکلات شما باشند. با این حال در مورد اینکه این ربات ها می توانند جایگزین جارو های معمولی شوند نمی توان به سادگی نتیجه گیری کرد. در حقیقت اگر مراقبت تعداد دفعات استفاده نباشید و نکات کار با این ربات ها را ندانید ممکن است حتی کارایی نامطلوبی داشته باشند. در این مقاله در مورد کارایی جارو رباتیک در کنار جاروبرقی بحث خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن سطحی جارو رباتیک در کنار جاروبرقی

جارو های رباتیک برای تمیز کردن آلودگی های سطحی، عالی عمل می کنند.این ربات های هوشمند می توانند برای تمیز کردن زیر کمدها و کابینت ها که جاروبرقی معمولی شما نمی تواند به آنها برسد، مناسب هستند.

شما می توانید تمام سطوح سخت و نرم را با استفاده از جارو رباتیک یوفی تمیز و درخشان نگه دارید. با این حال ممکن است لازم باشد برای تمیز کردن گوشه ها و کنار هایی که ربات نمی تواند آن ها را تمیز کند از یک جاروبرقی معمولی استفاده کنید.

قدرت مکش مناسب

جارو های رباتیک برای تمیز کردن کف های سخت کارایی قابل قبولی دارند و می توانند انواع کف های کاشی، چوب و کفپوش های مختلف را به خوبی جارو کرده و بشویند. جارو رباتیک یوفی حتی می تواند فرش و موکت های شما را نیز جارو کند و برای جابجایی از کف به فرش مشکلی ندارد.

با استفاده از سنسور های مختلف، جارو رباتیک یوفی می تواند نوع سطح را تشخیص دهد. به طور مثال هنگامی که ربات از کاشی به فرش جابجا می شود می تواند به صورت خودکار، پد ها را بالا ببرد و قدرت مکش را افزایش دهد تا ضمن محافظت از فرش ها در برابر رطوبت، فرش را به طور عمیق تری تمیز کنند.

جارو کردن فرش با جاروبرقی رباتیک
جارو کردن فرش با جاروبرقی رباتیک

نکات نگهداری جارو رباتیک

در حالی که جارو های رباتیک به طور متوسط حدود 4 تا 6 سال عمر می کنند. نگهداری و نظافت منظم دستگاه می تواند طول عمر آن را افزایش دهد. رعایت برخی نکات ساده برای حفظ کارایی دستگاه، بسیار موثر است.

شما باید مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما، فیلتر ها و مخزن زباله را به طور منظم تمیز کنید. همچنین بهتر است برس ها و چرخ های ربات را نیز بررسی کنید تا مو و زباله های چسبیده را جدا کنید. علاوه بر تمیز نگهداشتن ربات، فراموش نکنید که پایه شارژر را نیز تمیز نگه دارید. مهم است که پایه شارژر در جای خشک و خنک نگهداری شود و از نور مستقیم خورشید دور باشد.

اهمیت ظرفیت باتری

جارو های رباتیک با هر بار شارژ شدن می توانند حدود 30 تا 40 دقیقه به جارو کردن و طی کشیدن کف ها ادامه دهند. بنابراین اگر خانه کوچک یا متوسط داشته باشید ممکن است با یکبار شارژ کردن کامل باتری، بتوانید تمام خانه را تمیز کنید. با این حال برای خانه های بزرگ و اتاق های زیادی باید به ربات زمان بدهید تا باتری را مجدد شارژ کند و سپس نظافت را ادامه دهد.

نظافت عمیق جارو رباتیک در کنار جاروبرقی

جارو های رباتیک یوفی کارایی فوق العاده ای برای تمیز کردن مستقل کف دارند اما ممکن است جایگزین کاملی برای جاروبرقی معمولی شما نباشند. اتاق خواب ها و مناطق پر رفت آمد باید هفته ای یکبار به طور کامل تمیز شوند و جارو رباتیک در فواصل بین نظافت کامل، مورد استفاده قرار بگیرد.

فرش های گرانقیمت و ارزشمند یا رنگ روشن باید به طور منظم با استفاده از جاروبرقی های قدرتمند تمیز شوند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و رنگ خود را حفظ کنند. بنابراین ایده خوبی است که در کنار جارو رباتیک از جاروبرقی معمولی خود نیز برای تمیز کردن عمیق کمک بگیرید.

تعداد دفعات تمیز کردن با جارو برقی رباتیک یوفی

تعداد دفعات نظافت را ربات های یوفی به عواملی مانند میزان آلودگی، نوع سطح و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. توصیه می شود حداقل دوبار در هفته در بین استفاده از جاروبرقی های معمولی از جارو رباتیک استفاده کیند.

جارو های رباتیک یوفی می توانند بدون مشکل در خانه شما حرکت کنند و با استفاده از حسگر های پیشرفته خود موانع و فضا های تنگ را شناسایی کنند. در حالی که ترجیحات ممکن است متفاوت باشند، جارو رباتیک یوفی یک انتخاب قابل اعتماد برای تمیز کردن روزانه خانه شما است.

قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب
قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب

محدودیت های جارو رباتیک در کنار جاروبرقی

جارو های رباتیک نمی توانند پله ها را تمیز کنند و شما باید از یک جاروبرقی قابل حمل برای تمیز کردن پله ها استفاده کنید. در حقیقت ربات تنها می تواند از پله های با ارتفاع بسیار کم بالا بروند و در بین اتاق ها حرکت کنند. البته نیازی نیست نیست نگران سقوط ربات از پله ها باشید زیرا سنسور های ارتفاع می توانند پله ها را تشخیص دهند و به ربات کمک کنند به موقع تغییر مسیر دهد.

یکی از اصلی ترین کاربرد های جارو رباتیک یوفی، تمیز کردن قسمت های دور از دسترس است. این ربات ها به دلیل اندازه کوچک و ارتفاع کم می توانند، زیر مبلمان حرکت کنند و همه قسمت ها را به خوبی تمیز کنند.

فراموش نکنید که پیش از شروع نظافت باید زیر تخت یا کمد را خالی کنید و احتمالا جعبه های کفش و انبوه لباس ها را بیرون بیاورید. تا زمانی که کف را به طور کامل خالی نکنید نمی توانید انتظار داشته باشید ربات مناطق صعب العبور را که انباشته از گرد و خاک و وسایل هستند، تمیز کند.

چالش های جارو رباتیک با حیوانات خانگی

با وجود اینکه جارو های رباتیک یوفی کارایی شگفت انگیزی برای نظافت منزل دارند، کار هایی وجود دارد که نمی توانند به خوبی انجام دهند. اگر در خانه شما حیوانات خانگی هستند که ممکن است کف ها را کثیف کنند باید بیشتر مراقب باشید.

جارو های رباتیک نمی توانند مدفوع حیوانات را پاک کنند و ممکن است از روی آن عبور کنند و آشفتگی را در تمام خانه پخش کنند. از همین رو باید مدل هایی از جاروبرقی رباتیک را انتخاب کنید که می توانند موانع و اشیا کوچک را در مسیر خود تشخیص دهند و از برخورد جلوگیری کنند.

جارو رباتیک یوفی

در حال حاضر مدل های مختلفی از جارو رباتی در بازار موجود است. با این حال همه این ربات ها کارایی یکسانی ندارند و برخی می توانند قابلیت های پیشرفته تری در اختیار شما قرار دهند. یوفی یکی از تولیدکنندگان برتر جارو های رباتیک است که عصر جدیدی از ابزار های نظافتی منزل را آغاز کرده است.

اگر زمان کافی برای نظافت روزانه منزل خود را ندارید، قطعا جارو رباتیک یوفی ارزش قیمتش را خواهد داشت.  جارو رباتیک یوفی با در نظر گرفتن نیاز های شما طراحی شده است و برای خانه های شلوغ و پرجمعیت نیز مناسب است.

جارو رباتیک یوفی قابلیت جارو کردن و طی کشیدن همزمان کف را دارد و شما می توانید نظافت کف را به طور کامل به این ربات واگذار کنید. این ربات هوشمند می توانید یک تجربه تمیز کردن یکپارچه و کامل ایجاد کند که زندگی شما را متحول می کند.

کلام آخر

جاروهای رباتیک برای تمیز کردن سریع و سبک، بهترین گزینه هستند. این ربات ها می توانند برای مناطق پرتردد که باید به طور مرتب تمیز شوند ایده آل هستند. به طور کلی اگر ترجیح می دهید روزانه کف را جارو کنید و در بین استفاده از جاروبرقی معمولی خود، کف را تمیز و درخشان نگه دارید، جاروبرقی رباتیک راه حل مشکل شماست.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها