جارو های رباتیک می تواند به لوازم منزل آسیب بزند؟

جارو های رباتیک می تواند به لوازم منزل آسیب بزند؟

جارو های رباتیک یوفی می توانند زندگی شما را تغییر دهند و با تلاش کم، کف منزل شما را تمیز نگه دارند. با این حال کاربران همیشه نگران هستند که جارو رباتیک هنگام حرکت در منزل به گلدان ها و وسایل روی کف برخورد کند و ضرر ایجاد کند.

با این حال جارو های رباتیک مانند دیگر ابزار های برقی در صورتی که معیوب و بی کیفیت باشند ممکن است مشکل ایجاد کنند. با این وجود لازم نیست به راحتی از خرید یک جارو رباتیک چشم پوشی کنید. شمام می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ربات ها و اینکه چگونه ممکن است به اثاثیه آسیب بزنند، راه های جلوگیری از آن را امتحان کنید.

جارو های رباتیک با قابلیت شستشو کف در صورتی که معیوب باشند ممکن است با پاشیدن آب و صابون به اثاثیه منزل به آن ها آسیب بزنند. از همین رو باید در انتخاب یک مدل با کیفیت دقت کنید. برخورد مکرر با مبلمان و دیوار ها می تواند باعث ایجاد فرورفتگی و خراش بر روی آن ها شود. حتی ممکن است رنگ یا لاک روی سطح اثاثیه را از بین ببرد.

جارو های رباتیک و احتمال آسیب به مبلمان و اثاثیه

مدل های جدید جارو رباتیک توانایی ترسیم نقشه خانه شما را دارند و می توانند با استفاده از سنسور های حساس، موانع و اشیا را در مسیر خود شناسایی کنند. بنابراین جارو رباتیک یوفی بدون مشکل در بین میز و صندلی ها حرکت خواهد کرد بدون اینکه خراش یا خوردگی ایجاد کند.

جارو رباتیک چگونه مسیر پایه شارژر را پیدا می کند؟
جارو رباتیک چگونه مسیر پایه شارژر را پیدا می کند؟

مدل های پیشرفته جارو رباتیک از فناوری نقشه برداری لیزری استفاده می کنند که می تواند چیدمان خانه شما را درک کند. این مدل ها با اینکه هزینه بیشتری در مقایسه با سایر مدل ها دارند اما به شما اجازه می دهند که موانع مجازی ایجاد کنید. موانع مجازی باعث می شود که ربات از قسمت هایی که مشخص کرده اید دور بماند.

 به طور مثال شما می توانید اطراف گلدان های خود را با موانع مجازی برای ربات مشخص کنید تا احتمال آسیب به آن ها را کاهش دهید. در صورتی که به ربات خود اطمینان ندارید حتی می توانید از ضربه گیر های پلاستیکی استفاده کنید تا از مبلمان با ارزش خود محافظت کنید.

چرا جارو های رباتیک ممکن است به اثاثیه آسیب بزنند؟

مدل های قدیمی و اولیه جارو های رباتیک از روش ساده ای برای مسیریابی استفاده می کردند. این ربات ها در مسیر های تصادفی حرکت می کردند و هر زمان که با مانعی روبرو می شدند، چرخیده و به سمت دیگری ادامه می دادند. این ربات های ساده کارایی بسیار پایینی داشتند زیرا ممکن بود یک قسمت را چندین بار جارو کنند در حالی که بخش های زیادی را از دست می دهند.

جارو رباتیک بی کیفیت علاوه بر برخورد با اثاثیه می تواند از طریق برس های کناری به اثاثیه آسیب بزند. برس های مختلف به ربات کمک می کنند تا زباله ها را به طور کامل از گوشه ها جمع کنند. با این حال گاهی این برس ها خشن و سخت هستند و با سرعت بالایی می چرخند که ممکن است در مسیر خود به اشیا آسیب بزند.

گیر کردن در زیر مبلمان و کمد ها

در صورتی که ارتفاع مبلمان شما کمتر از حدی است که ربات بتواند در زیر آن حرکت کند ممکن است باعث گیر کردن ربات شود. در این شرایط می توانید از موانع مجازی استفاده کنید تا به ربات نشان دهید باید از مبلمان و کمد ها دور بماند.

جارو های رباتیک فقط می توانند چیزی که در جلوی آنها قرار دارد را حس کنند بنابراین ممکن است نتوانند تشخیص دهند که چه زمانی به مبلمان و میز و صندلی ها نزدیک می شوند. در این شرایط اگر ارتفاع این سطوح کمتر از ربات جاروبرقی شما باشد ممکن است قسمت پایین اثاثیه ساییده شود و آسیب های قابل مشاهده ایجاد کند.

خیس شدن اثاثیه

در حالی که جارو رباتیکی می تواند تمام زباله های خشک و تر را جمع کند چرا باید فقط به جارو کردن کف راضی شوید. شما می توانید از مدل های جدید جارو رباتیک یوفی با قابلیت جارو کردن و شستن همزمان کف استفاده کنید و تمام سطوح سخت و نرم را به طور کامل تمیز کنید.

برخی از مشتریان این فناوری را دارای نقطه ضعف های زیادی می دانند و نگران هستند که رطوبت به اثاثیه آسیب بزند. علاوه بر پاشش آب و صابون به اثاثیه، ممکن است عبور جارو از سطوح خیس باعث پاشیده شدن آب کثیف به مبلمان و فرش ها شود.

راه حل های زیادی برای این مشکل وجود دارد. بنابراین اگر نگران خیس شدن مبلمان و فرش ها توسط جارو رباتیک یوفی هستید باید مدلی را انتخاب کنید که آب را مستقیما به پایین می پاشد و بلافاصله آن را مکش می کند. همچنین در برخی مدل ها شما می توانید میزان پاشش آب را تنظیم کنید تا به کفپوش ها و فرش آسیبی نرسد.

چرا نباید مدل های ارزان قیمت را انتخاب کنید؟

جارو های بی کیفیت و ارزان قیمت نمیتوانند موانع را شناسایی کنند و ممکن است به مبلمان های چوبی آسیب بزنند. این ربات ها باید با اثاثیه برخورد کنند تا مکان خود را شناسایی کنند. در این شرایط ضربه های مداوم می تواند باعث آسیب شود و خسارت های زیادی ایجاد کند. از همین رو باید در هنگام انتخاب یک جارو رباتیک فناوری های مسیریابی آن را بررسی کنید.

امروزه جارو های رباتیک از سنسور های پیشرفته و فناوری های مسیریابی هوشمند استفاده می کنند. بنابراین با خیال راحت می توانید حتی زمانی که در منزل نیستید از ربات بخواهید تا نظافت را انجام دهد. این ربات های هوشمند یوفی نیازی به کنترل و نظارت شما ندارند و به بهترین شکل نظافت را انجام خواهند داد.

چرا نباید مدل های ارزان قیمت را انتخاب کنید؟
چرا نباید مدل های ارزان قیمت را انتخاب کنید؟

جارو رباتیک یوفی

در صورتی که جارو رباتیک فعلی شما به اثاثیه آسیب می زند ممکن است ایده بدی نباشد که یک جارو رباتیک جدید را جایگزین کنید. جارو برقی رباتیک یوفی با فناوری نقشه برداری و سنسور های فاصله و ارتفاع می توانند از برخورد و آسیب به اثاثیه شما اجتناب کنند.

یوفی یکی از برترین تولید کنندگان انواع جارو های رباتیک است که انواع جارو با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می دهد. شما می توانید با توجه به نیاز ها و بودجه خود مناسب ترین مدل را انتخاب کنید و از زحمت روزانه نظافت کف راحت شوید. جارو های رباتیک یوفی به جای شما جارو کردن و شستن کف را به طور کامل انجام می دهند و شما می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

نکات جلوگیری از آسیب به اثاثیه 

  • جاروبرقی باکیفیت و مطمئن انتخاب کنید.
  • مدل هایی با امکان نقشه بردای هوشمند تهیه کنید.
  • به برس های جانبی ربات دقت کنید.
  • از موانع مجازی کمک بگیرید.
  • ربات های موپ با قابلیت مکش کامل آب انتخاب کنید.
  • میزان پاشش آب را تنظیم کنید.
  • از ضربه گیر های پلاستیکی استفاده کنید.
  • ارتفاع ربات را در نظر بگیرید.

کلام آخر

رعایت نکات ساده می تواند به شما کمک کند اثاثیه منزل خود را در برابر جارو رباتیک ایمن نگه دارید. با اینکه جارو های رباتیک به خوبی می توانند موانع و اثاثیه را تشخیص دهند ولی اقدامات پیشگیرانه مناسب میتواند تضمین کند که دچار خسارت نشوید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها