دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن

دلایل مکش پایین جارو رباتیک و راه حل آن

جارو برقی رباتیک یوفی می تواند به طور منظم کف منزل شما را جارو کند و تمام گرد و خاک و آلودگی ها را از بین ببرد. با این حال این ربات ها به نگهداری و نظافت نیاز دارند تا کارایی خود را در مدت طولانی حفظ کنند. در صورتی که جارو رباتیک شما مکش خود را از دست داده است مطالعه ادامه این مقاله می تواند به شما در کشف دلایل مکش پایین جارو رباتیک و بهبود آن کمک کند.

عوامل افت مکش جارو رباتیک یوفی

عوامل مختلفی می تواند باعث کاهش مکش جارو رباتیک شما شود ولی دلایل اصلی کاهش مکش جارو رباتیک با نگهداری و نظافت دستگاه مرتبط است. بنابراین با تمیز کردن منظم دستگاه می تواند برای مدت طولانی عملکرد بهینه خود را حفظ کند.

اگر جارو رباتیک شما در اطراف خانه می چرخد و به طور محسوس توانایی مکش مو حیوانات، گرد و خاک و ذرات غذا از روی زمین را ندارد،ممکن است چند نکته ساده بتواند به حل این مشکل کمک کند. در واقع دلایل زیادی می تواند برای کاهش مکش جارو رباتیک شما وجود داشته باشد. در این مقاله ما به 5 دلیل احتمالی که باعث شده جارو رباتیک یوفی شما فقط روی زمین بچرخد می پردازیم.

جارو رباتیک، بهترین هدیه برای سالمندان
جارو رباتیک، بهترین هدیه برای سالمندان

موتور جارو رباتیک چگونه مکش ایجاد می کند؟

اطلاع از نحوه کار جارو های رباتیک می تواند به درک بهتر شما از این مشکل کمک کند. هنگامی که ربات شما شروع به کار می کند، جریان برق باعث حرکت تیغه فن می شود تا فشار در پشت فن ایجاد شود. این فشار می تواند هوا را از درگاه وروده مکش کند.

به این ترتیب جارو رباتیک شما می تواند گرد و خاک و زباله های مختلف را از طریق مکش قدرتمند خود به داخل مخزن گرد و خاک هدایت کند. فیلتر های جارو رباتیک نیز در حین به دام انداختن زباله ها به هوا اجازه عبور می دهد.

دلایل مکش پایین برای جارو کردن فرش و موکت

اکثر جارو های رباتیک بر روی سطوح سخت مانند چوب و کاشی، مکش کافی برای جمع کردن زباله ها را دارند. در حالی که ممکن است برای جارو کردن فرش و موکت به کمک برس های چرخان نیاز پیدا کنند تا کارایی نظافت دستگاه را افزایش دهد.

در مدل های پیشرفته جارو رباتیک یوفی شما می توانید مکش را هنگام انتقال به فرش و موکت افزایش دهید تا ضمن محافظت از کف های سخت، کارایی را بالا ببرید. حتی در برخی مدل ها سنسور های ربات می تواند به صورت خودکار نوع سطح را تشخیص داده و مکش را تنظیم کند.

اگر متوجه شدید جارو رباتیک شما مانند گذشته نمی تواند گرد و خاک و زباله ها را مکش کند، ممکن است امتحان کردن راه حل های ساده ای که در ادامه بیان می شود بتواند مشکل شما را حل کند. جارو رباتیک مانند هر وسیله هوشمند دیگر به مراقبت و نگهداری نیاز دارد و نادیده گرفتن توصیه های نظافت و تعمیر دستگاه می تواند کارایی آن را کاهش دهد.

بررسی برس های غلتکی

گیر کردن برس های رولی یکی از دلایل کاهش کارایی و افت مکش جارو رباتیک است. شما می توانید این مورد را با یک بررسی ساده چک کنید. در صورتی که برس های غلتکی در هنگام روشن کردن دستگاه، نمی چرخند باید بررسی کنید که چه چیزی مانع حرکت آن ها است.

شما می توانید برس ها را با دست بچرخانید تا مطمئن شوید که آسیب ندیده اند. ممکن است پیچیده شده مو و نخ در اطراف برس باعث عدم حرکت آن شده باشد یا نیاز به تعویض تسمه داشته باشد. در اکثر مدل های جارو رباتیک تسمه ها دوام بالایی دارند ولی بعد از استفاده طولانی مدت، ممکن است نیاز به تعویض پیدا کنند.

فیلتر های جارو رباتیک

فیلتر های جارو رباتیک یوفی باید به طور منظم تعویض شوند تا دستگاه کارایی خود را حفظ کند. اگر مدت طولانی است که فیلتر ها را تعویض نکرده اید باید بررسی کنید و ببینید نیاز به تعویض دارند یا خیر. استفاده از جارو رباتیک بدون فیلتر یا با فیلتر های قدیمی می تواند به اجزای داخلی ربات آسیب بزند.

همانطور که گفته شد، فیلتر های جارو رباتیک می توانند گرد و خاک را به دام می اندازند. بنابراین این امکان وجود دارد که فیلتر های هوای ربات یوفی شما مسدود شده باشد و مکش را کاهش داده باشد.  همواره توصیه می شود فیلتر ها را مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما به صورت منظم تمیز کنید تا عملکرد بهینه دستگاه را حفظ کنید.

مسدود شدن مسیر خلا  

گاهی اوقات ممکن است تجمع زباله یا مو در قسمت پایین جارو رباتیک باعث مسدود شدن آن شود. بنابراین اگر مکش ربات شما کاهش پیدا کرده است سعی کنید تمام قسمت های ربات را به دقت بررسی کنید تا گرفتگی ها را پیدا کنید.

در صورتی که از یک جارو رباتیک برای نظافت روزانه استفاده می کنید ممکن است یک جاروبرقی معمولی برای تمیز کردن کامل تر داشته باشید. حتما متوجه شده اید که صرف نظر از نوع جاروبرقی تمام مدل ها دارای موتوری برای ایجاد فشار منفی و مکش لازم برای حذف گرد و خاک هستند.

تمیز کردن فضا های دور از دسترس
تمیز کردن فضا های دور از دسترس

پر شدن بیش از حد مخزن گرد و خاک

در طی تمیز کردن اتاق های مختلف ممکن است مخزن گرد و خاک جارو رباتیک شما بیش از حد پر شود. بهتر است بعد از هر جلسه تمیز کردن مخزن گرد و خاک دستگاه را تخلیه کنید تا توانایی ربات برای جمع آوری زباله های جدید کاهش پیدا نکند.

موتور معیوب

در نهایت اگر با راه حل های بالا نتوانستید مکش جارو رباتیک خود را دوباره بالا ببرید، ممکن است موتور یا فن دستگاه آسیب دیده باشد. در صورتی که مشکل از موتور جارو رباتیک باشد، باید موتور قدیمی را با جدید جایگزین کنید. بسته به مدل جارو رباتیک شما ممکن است بتوانید به جای کل موتور بخش های آسیب دیده را تعویض کنید تا مشکل حل شود.

جارو رباتیک یوفی

جارو های رباتیک یوفی به سرعت حرکت می کنند و به دلیل طراحی منحصر به فرد خود فضای بالایی برای مانور دارند و می توانند کارآمد تر تمیز کنند. این ربات ها می توانند در زمان و انرژی مورد نیاز برای نظافت صرفه جویی کنند و به طور کامل نظافت کف را انجام دهند.

جارو های رباتیک یوفی با مکش قدرتمند خود میتوانند قسمت های دور از دسترس، گوشه و کناره ها را نیز به طور کامل تمیز کنند. این ربات های کوچک می تواند در تمام اتاق های خانه شما حرکت کنند و با استفاده از برس های کناری تمام زباله ها را از کف منزل شما پاک کنند.

جارو رباتیک یوفی به دلیل کارایی و سرعت بالا در نظافت انواع کف، روز به روز محبوب تر می شود و می تواند جایگزین جاروبرقی های بزرگ و سنگین قدیمی شود. جارو های رباتیک یوفی می توانند در اطراف مبلمان و میز و صندلی های شما حرکت کند و مناطق بیشتری را در زمان کوتاه ترین تمیز کنند.

کلام آخر

در زندگی پرمشغله امروز، جارو های رباتیک با کارایی بالا در کاهش زمان و انرژی لازم برای نظافت کف می تواند به جای شما نظافت را به عهده بگیرند. با این حال این ربات ها نیاز به مراقبت و نظافت منظم دارند تا کارایی خود را حفظ کنند. در این مقاله راه حل های کاربردی برای بازیابی قدرت مکش جارو رباتیک بررسی شد که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها