چگونه حیوان خانگی خود را عادت دهیم

کمتر جارو کردن فرش و همواره فرش های خود را تمیز نگه داشتن

فرش، یکی از آیتم های عالی برای دکوراسیون داخلی منزل هستند و زیبایی و سادگی خاصی به خانه شما می دهند. این در حالی است که تمیز کردن و جارو کردن فرش همیشه خسته کننده و پر زحمت بوده است و به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. امروزه جارو های رباتیک یوفی می توانند به طور مستقل کار جارو کردن فرش و کف را به جای شما انجام دهند.

جارو کردن فرش برای جارو کردن فرش و موکت

نکته اصلی استفاده از جاروبرقی های رباتیک این است که شما می توانید با صرف زمان کمتر، فرش ها را  جارو بکشید و همچنان خانه خود را تمیز نگه دارید. استفاده کمتر از جاروبرقی های قدیمی مزایای زیادی برای فرش های شما نیز خواهد داشت و می تواند الیاف فرش را سالم تر حفظ کند.

 برخی از افراد ترجیح می دهند که هفته ای یکبار این کار را انجام دهند تا در زمان خود صرفه جویی کنند ولی جارو کردن مداوم فرش و موکت برای حفظ بهداشت و سلامت در خانه شما ضروری است. بهتر است حداقل هفته ای یک یا دو بار تمام کف خانه خود را جارو کنید. با این حال فواصل تمیز کردن فرش ها در هر خانه ای متفاوت است به طور مثال اگر بچه های کوچک و حیوانات خانگی دارید شاید بهتر باشد روزانه فرش ها را جارو بزنید.

با اینکه معمولا توصیه می شود که در تمیز کردن فرش ها و موکت ها باید دقت بالایی داشته باشید ولی به این معنا نیست که در حفظ تمیزی زیاده روی کنید و وسواس به خرج دهید. شما می توانید به جارو های رباتیک کوچک اعتماد کنید تا فرش های خانه شما را تمیز نگه دارند.

در جاروبرقی های رباتیک باید به دنبال چه ویژگی هایی باشید؟
در جاروبرقی های رباتیک باید به دنبال چه ویژگی هایی باشید؟

همانطور که میدانید کثیفی احتمالا می تواند فرش های شما را با سرعت بیشتری فرسوده کند ولی اگر تمیز کردن فرش ها نیز سخت گیری کنید می تواند آسیب های زیادی به همراه داشته باشد. جارو های رباتیک یوفی معمولا تنظیمات متفاوتی دارند و به احتمال زیاد حالت های اختصاصی برای تمیز کردن فرش ارائه می دهند که کارآمد خواهد بود و در دراز مدت برای محافظت از الیاف فرش های شما مناسب است.

افزایش طول عمر فرش با جارو کردن فرش

طول عمر فرش معمولا بین 5 تا 15 سال است  و پس از این مدت زمان، فرش ها شروع به فرسوده شدن می کنند. اگرچه این سایش و کهنگی طبیعی است ولی بررسی ها نشان داده است که استفاده مکرر از جاروبرقی می تواند روند فرسودگی فرش را تسریع کند.

جارو های رباتیک در گذشته نمی توانستند فرش ها را به خوبی تمیز کنند و تنها کمک می کردند که در فواصل تمیز کردن کامل منزل بتوانید فرش های خود را تمیز نگه دارید. با این حال جارو های رباتیک در حال حاضر بسیار قدرتمند تر شده اند و می توانند به طور کامل نظافت فرش و موکت های خانه شما را به عهده بگیرند.

با این حال استفاده از جارو های رباتیک یوفی می تواند به افزایش طول عمر فرش های شما کمک کند زیرا این جارو های کوچک بدون آسیب زدن به فرش می توانند گرد و خاک و آلودگی را مکش کنند و به الیاف فرش صدمه ای نمی زنند.

چطور بدون آسیب زدن به فرش ها همیشه آن ها را تمیز نگه داریم؟

زمانی که کمتر از جاروبرقی های پرقدرت برای تمیز کردن فرش های خود استفاده کنید می توانید از فرش های خود در برابر سایش و فرسودگی محافظت کنید.

یکی از نکاتی که به محافظت از فرش ها کمک می کند، پاک کردن سریع لکه ها است. زمانی که یک لکه نوشیدنی یا غذا بر روی فرش ایجاد می شود بهتر است هرچه سریعتر آن قسمت را تمیز کنید. در این موارد معمولا نیازی به تمیز کردن کل فرش نیست و شما میتوانید با تمیز کردن موضعی لکه های، از فرسودگی فرش ها تا حد زیادی جلوگیری کنید و طول عمر فرش خود را افزایش دهید.

مزایای جاروهای رباتیک برای فرش و موکت

جارو های رباتیک یوفی پتانسیل بالایی برای تمیز کردن فرش و موکت های خانه شما دارند و می توانند شما را از زحمت جارو کردن روزانه نجات دهند. انتخاب یک جارو رباتیک مناسب به شما کمک می کند که به طور موثر ترین فرش های خود را تمیز کنید.

یکی از نکاتی که باید در هنگام استفاده از جارو های رباتیک در نظر داشته باشید این است که ربات ممکن است برای عبور از روی منگوله ها و ریشه های فرش به مشکل بر بخورد بنابراین تا حد امکان سعی کنید که این موارد را از مسیر ربات خارج کنید.

جارو های رباتیک می توانند به سادگی در زیر مبلمان حرکت کنند و تمام کف خانه شما را به خوبی تمیز کنند. ارتفاع کم این ربات ها کمک می کند که بدون نیاز به جابجایی مبلمان و میز و صندلی ها، کف را جارو بکشید و قسمت های دور از دسترس را تمیز کنید.

اگر نکات استفاده از جارو های رباتیک برای فرش و موکت را در نظر داشته باشید، جارو کردن فرش ها هر روز می تواند بی خطر باشد. بنابراین برای اطمینان از اینکه جارو کردن مداوم به فرش های شما آسیب نمی زند بهتر است اقدامات امنیتی ذکر شده در دفترچه راهنمای ربات را مطالعه کنید و قبل از انتخاب ربات به خوبی مدل های مختلف را بررسی کنید.

با وجود اینکه استفاده مداوم از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش ها می تواند منجر به ساییدگی و آسیب فرش ها شود ولی در مقایسه با کثیف نگه داشتن فرش ها، آسیب بسیار کمتری دارد و می تواند سلامت خانواده شما را حفظ کند.

ممکن است نیازی نباشد که به صورت روزانه تمام فرش های خانه خود را جارو کنید. به طور مثال فرش های اتاق خواب و مطالعه به تمیز کردن کمتری نیاز دارند و در مقابل بهتر است مناطق پر تردد مانند آشپزخانه و راهرو ها را به طور منظم تمیز کنید.

سنسور های موانع در جاروبرقی های رباتیک
سنسور های موانع در جاروبرقی های رباتیک

جارو های رباتیک یوفی

جاروهای رباتیک یوفی کارایی بسیار خوبی برای تمیز کردن فرش و موکت های با پرز های کوتاه دارند. این جارو های هوشمند به خوبی می توانند مسیر های مناسب برای حرکت در خانه شما را تشخیص دهند و بدون برخورد با اثاثیه و مبلمان تمام فرش و موکت ها را تمیز کنند.

جارو های رباتیک یوفی با برس های غلتکی و چرخشی می توانند گوشه ها و کناره ها را به خوبی تمیز کنند و تنها کاری که شما باید انجام دهید، خالی کردن مخزن گرد و خاک دستگاه است. این ربات های یوفی سر و صدای آزار دهنده ای ندارند و از ساکت ترین مدل های موجود در بازار هستند به طوری که به هیچ وجه مزاحم استراحت یا کار کردن شما نمی شوند. این جاروهای رباتیک یوفی برای برداشتن مو های حیوانات خانگی نیز عالی هستند و می توانند موی حیوانات را پیش از اینکه به مبلمان و اثاثیه بچسبند از فرش و موکت ها جمع کنند.

کلام آخر

جارو های رباتیک ممکن است کمی گران به نظر برسند ولی عملکرد فوق العاده ای برای تمیز کردن کف خانه شما ارائه  می دهند. بنابراین اگر در خانه فرش دارید یک ربات جاروبرقی با قابلیت جارو کردن فرش و موکت بهترین انتخاب برای خانه شما است تا بدون زحمت فرش های خود را تمیز نگه دارید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها