جارو رباتیک

چرا جارو رباتیک شما نمی تواند پایه شارژر را پیدا کند؟

اگر متوجه شوید که جارو رباتیک شما تا زمانی که باطریش تمام شود نمی تواند مسیر بازگشت به پایه شارژر را پیدا کند حتما ناامید خواهید شد به خصوص زمانی که ببینید ربات از کنار پایه شارژر عبور می کند ولی نمی تواند به آن متصل شود. در صورتی جارو رباتیک یوفی شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کند، ادامه این مقاله را از دست ندهید تا راه حل این مشکل را پیدا کنید.

جارو رباتیک چگونه مسیر پایه شارژر را پیدا می کند؟

در اولین قدم برای حل این مشکل شما باید در مورد اینکه چطور جارو رباتیک مسیر خود را برای بازگشت به پایه شارژر پیدا می کند، اطلاعات کسب کنید. در حقیقت روش کار ربات ها برای پیدا کردن راه بازگشت بسیار ساده است دقیقا مثل زمانی که با کنترل تلویزیون کانال را تغییر می دهید.

ایستگاه یا پایه شارژر جارو رباتیک می تواند نور مادون قرمز چشمک زن ساطع کند. به دلیل اینکه ما نمی توانید این نور را ببینیم شاید درک درستی از ساز و کار ربات ها برای پیدا کردن مسیر نداشته باشیم. جالب است بدانید که این نور مادون قرمز در فرکانس خاصی می تابد تا در ارتباط با چیز های دیگری که از این نور استفاده می کنند  اختلال ایجاد نشود.

به این ترتیب اگر در اطراف پایه شارژر جارو رباتیک، چیزی وجود دارد که مسیر نور را مسدود می کند یا آن را پنهان می کند، ربات به احتمال زیاد نخواهد توانست پایه شارژر را پیدا کند. اکثر جارو های رباتیک در این شرایط در اطراف پایه شارژر سرگردان می شوند تا زمانی که نور چشمک زن را ببینند. زمانی که ربات بتواند مسیر نور را پیدا کند به سرعت به پایه شارژر باز می گردد و به شارژ متصل خواهد شد.

جارو رباتیک چگونه مسیر پایه شارژر را پیدا می کند؟
جارو رباتیک چگونه مسیر پایه شارژر را پیدا می کند؟

راه حل هایی برای حل مشکل پیدا نکردن پایه شارژر توسط ربات

پایه شارژر را جابجا کنید: اگر جارو ربات شما نمی تواند پایه شارژر را به راحتی تشخیص دهند اولین کار این است که جای پایه را تغییر دهید و آن را به جای مناسب تری منتقل کنید. در این حالت اگر چیزی مانع حسگر های نور شده باشد و ربات نتواند مسیر را پیدا کنید، انتقال به مکان جدید می تواند این مشکل را به راحتی برطرف کند.

پایه را در معرض نور آفتاب قرار ندهید: همانطور که گفته شد جارو های ربات از نور مادون قرمز برای پیدا کردن مسیر بازگشت به پایه شارژر استفاده می کنند بنابراین حتی کمی نور آفتاب نیز می تواند آنها را گیج کند. در حقیقت اگر نور خورشید در اطراف پایه شارژر بیشتر از روشنایی فضای منزل شما باشد، جارو ربات به هیچ عنوان نمی تواند مسیر را تشخیص دهد.

یکی دیگر از دلایل ایجاد این اختلال می تواند به دوربین های امنیتی منزل شما مربوط باشد. این دوربین ها از نور مادون قرمز برای روشن کردن خانه شما در شب استفاده می کنند که می تواند مسیریابی ربات را مختل کند. پس تا حد امکان پایه شارژر را از نور آفتاب و دوربین های امنیتی دور نگه دارید. لازم به ذکر است در برخی موارد ممکن است جارو ربات با تاریکی نیز مشکل داشته باشد و در اتاق های تاریکی نتواند موانع را شناسایی کند.

مکان قرار دادن پایه شارژر مهم است: اکثر جاروبرقی های رباتیک نظافت کف را در جایی که شروع کرده اند تمام می کنند. به عبارت دیگر اگر پایه شارژر جارو ربات خود را در مرکز اتاق قرار دهید ربات نیز راحت تر مسیر را پیدا می کند زیرا دقیقا همان جایی است که ربات سعی می کند کار را تمام کند.

بنابراین در صورتی که می خواهید مطمئن شوید که جارو رباتیک شما به پایه شارژر برمی گردد، بهتر است پایه شارژر را در مرکز خانه خود قرار دهید و نظافت را نیز از همان جا شروع کنید. در بیشتر برند ها و مدل های مختلف این مشکل بزرگی نیست و در اکثر موارد با این راه حل، ربات به پایه برمی گردد.

پایه در گوشه ها و قسمت های پنهان قرار ندهید: ممکن است تصور کنید که پایه شارژر جارو های رباتیک ظاهر خوبی ندارند و بهتر است دور از دیدرس قرار گیرند. اما اگر می خواهید ربات شما بتواند بدون مشکل راه بازگشت خود را پیدا کند باید فضای بیشتری در اختیارش قرار دهید.

در صورتی که تلاش کنید پایه شارژر را مخفی کنید و آن را در گوشه ی اتاق یا زیر چیزی مانند طاقچه ها و میز ها قرار دهید، به احتمال زیاد جارو رباتیک یوفی شما به هیچ عنوان نمی تواند مسیر شارژر خود را پیدا کند. توصیه می شود که حداقل 12 اینچ در اطراف پایه، فضای خالی ایجاد کنید و تا فاصله 3 فوت در جلوی ربات اشیا بزرگ قرار ندهید.

پایه شارژر را  در مرکز قرار دهید: اگر خانه بزرگ با اتاق های زیاد دارید و ربات باید در اطراف این فضا پرسه بزند، بهتر است پایه شارژر را در مرکز خانه قرار دهید. به عبارت دیگر اگر جارو رباتیک یوفی شما مجبور باشد برای برگشت به پایه شارژر از سه اتاق عبور کند ممکن است هرگز مسیر را پیدا نکند. بنابراین قرار دادن پایه در مرکز خانه می تواند شانس ربات برای پیدا کردن چراغ چشمک زن را افزایش دهد.

توان برق مناسب پایه شارژر: مطمئن شوید از پریز هایی استفاده می کنید که برای جاروبرقی ربات شما مناسب هستند. به علاوه بهتر است از محافظ برق یا کابل های متعدد برای اتصال پایه شارژر به برق استفاده نکنید. برخی از مدل های جارو های ربات به این موارد حساس هستند به طوری که گاهی این ربات ها باید تنها چیزی باشند که به دوشاخه متصل است و سه راهی ها و رابط ها می توانند مشکل ساز شوند.

نکات کاربردی برای حل مشکل پیدا کردن پایه شارژر

یکی از اشتباهات رایج کاربران این است که پلاستیک های بسته بندی را به خوبی از دستگاه جدا نمی کنند و این موارد مانع حسگر های ربات و پایه شارژر می شود. پس حتما با دقت تمام قسمت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام محافظ ها و پلاستیک ها را جدا کرده اید.

در نهایت اگر تمام راه های ممکن برای حل این مشکل را امتحان کردید ممکن است نیاز باشد به یک متخصص مراجعه کنید تا سلامت دستگاه و پایه را بررسی کند و قسمت های آسیب دیده یا معیوب را تعمیر کند.

جارو های رباتیک یوفی

جارو های رباتیک یوفی مهارت های تمیز کردن عالی و سنسور های هوشمند برای اجتناب از برخورد با موانع دارد که می تواند برای کف های سخت و نرم گزینه مناسبی باشد. یوفی مدل های مختلفی از جارو های رباتیک ارائه می کند که می توانید بر حسب نیاز خود قوی ترین مدل برای تمیز کردن عمیق یا سریع ترین مدل را برای تمیز کردن خانه های بزرگ انتخاب کنید.

جارو های رباتیک یوفی، باکیفیت، کارآمد و به صرفه هستند و می تواننند گزینه ای عالی برای نظافت کامل کف منزل شما باشند تا در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید و بتوانید از راحتی و کارایی که این ربات ها ایجاد میکنند لذت ببرید.

کلام آخر

 جارو های رباتیک یوفی می توانند تمام کار نظافت کف منزل شما را به صورت مستقل انجام دهند و زمانی که 10 درصد از شارژ باتری باقی مانده باشد به طور خودکار به پایه شارژر خود برمی گردند. در این مقاله نکاتی برای نگهداری ربات و مکان پایه شارژر بیان شد که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها