برند های مختلف جاروبرقی رباتیک

10 ویژگی ضروری جاروبرقی های رباتیک با کیفیت

اگر قصد خرید یک جاروبرقی رباتیک دارید ولی مطمئن نیستید که کدام مدل برای شما مناسب تر است، باید بدانید که تنها نیستید. با پیشرفت های سریع تکنولوژی، امروزه جاروبرقی های رباتیک با کیفیت چیزی بیشتر از یک جاروبرقی خودکار هستند و قابلیت های متنوعی ارائه می دهند. بنابراین ممکن است در هنگام انتخاب دچار سردرگمی شوید، از همین رو در این مقاله 10 ویژگی ضروری جاروبرقی های رباتیک با کیفیت را بررسی می کنیم تا آگاهانه یک مدل مناسب جاروبرقی رباتیک یوفی را برای منزل خود تهیه کنید.

چرا جاروبرقی های رباتیک تا این حد محبوب هستند؟

برای پاسخ به این سوال کافی است نگاهی به مزایای بیشمار این جاروبرقی های هوشمند در مقایسه با جاروبرقی های معمولی داشته باشید. این ربات ها راحتی بالایی برای کاربران فراهم می کنند به طوری که حتی اگر خواب باشید یا در خانه نباشید، ربات نظافت خانه شما را انجام خواهد داد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این جاروبرقی های رباتیک این است که به دلیل اندازه کوچک و ارتفاع کم به راحتی می توانند به گوشه ها دسترسی داشته باشند. به این ترتیب نیازی به خم و راست شدن زیاد یا جابجایی میز و صندلی ها برای جارو کردن کف نخواهید داشت.

جاروبرقی های رباتیک برای صرفه جویی در زمان بهترین گزینه هستند. با این ربات ها شما از زحمت ساعت ها جارو کشیدن کف منزل راحت می شوید و می توانید زمان با ارزش خود را صرف کارهای مهمتری کنید.

جاروبرقی های رباتیک حیوانات خانگی برای کاهش شوره آن ها
جاروبرقی های رباتیک حیوانات خانگی برای کاهش شوره آن ها

ناوبری و شناسایی موانع

در رابطه با جاروبرقی های رباتیک اولین ویژگی ضروری، فناوری ناوبری ربات است. مدل های مختلف جاروبرقی ممکن است از روش های مختلفی برای شناسایی مسیر ها و موانع استفاده کنند. دقت و کارایی این فناوری ها تعیین کننده کیفیت و کارایی جاروبرقی رباتیک است.

برخی مدل ها از سیستم های مبتنی بر دوربین برای ترسیم یک نقشه بصری استفاده می کنند اما در تاریکی به مشکل می خورند و نیاز است که همیشه چراغ اتاق را روشن نگه دارید تا ربات بتواند مسیر خود را پیدا کند.

جاروبرقی های رباتیک با سنسور های شناسایی موانع می توانند مسیر های بهینه برای نظافت را پیدا کنند. همچنین این سنسور ها می توانند کمک کنند تا ربات از پله ها و بلندی ها سقوط نکنند. بنابراین ناوبری کارآمد تضمین می کند ربات به خودش یا وسایل منزل آسیب نمی زند و می تواند نقشه خانه شما را درک کند.

حالت های مختلف تمیز کردن

جاروبرقی های رباتیک با حالت های مختلف تمیز کردن می توانند کارایی بیشتری داشته باشند. شما به سادگی می توانید از طریق تلفن همراه خود حالت های تمیز کردن را کنترل کنید و با توجه به نیاز خود تنظیمات را تغییر دهید.

به طور مثال شما می توانید از حالت تمیز کردن عمیق برای جارو کردن فرش و موکت و قسمت های پر تردد استفاده کنید و از حالت های تمیز کردن سریع برای نظافت روزانه کمک بگیرید. به این ترتیب انتخاب حالت متناسب با شرایط می تواند تجربه نظافت با ربات را بهبود بخشد.

قابلیت های هوشمند

امروزه جاروبرقی های رباتیک هوشمند تر شده اند و ویژگی های مختلفی ارائه می دهند که کارایی را افزایش می دهد. قابلیت هایی مانند کنترل صوتی ربات،  برنامه ریزی نظافت، امکان جارو کردن و شستن همزمان و … می توانند به شما کمک کنند راحت تر از قبل نظافت را انجام دهید.

به طور مثال کنترل صوتی جاروبرقی رباتیک یوفی به افراد مسن یا معلولین کمک می کند تا بدون زحمت ربات را کنترل کنند و مشکلی با استفاده از این جاروبرقی ها نداشته باشند.

توانایی مکش از  ویژگی های جاروبرقی های رباتیک با کیفیت

بدیهی است که قدرت مکش دستگاه، کارایی آن در تمیز کردن کف را تعیین می کند بنابراین در هنگام انتخاب یک مدل مناسب، دقت به این ویژگی ضروری است. شما باید با توجه به نوع کف منزل خود در این مورد تصمیم بگرید. مثلا اگر کف خانه شما از کاشی و کفپوش های سخت پوشیده شده ممکن است به قدرت مکش بالایی نیاز نداشته باشید. در مقابل اگر بیشتر کف با فرش و موکت پوشیده شده، باید یک جاروبرقی رباتیک با قدرت مکش بالا انتخاب کنید.

شستن کف

در صورتی که بیشتر کف منزل شما از کف های سخت است، می توانید یک جاروبرقی رباتیک با قابلیت تمیز کردن کف تهیه کنید که کارایی نظافت را افزایش دهد. این مدل جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند جارو کردن و شستن را همزمان انجام دهند و گرد و خاک و لکه ها را به طور کامل پاک کنند.

برخی مدل های پیشرفته می توانند نوع سطح را تشخیص دهند بنابراین زمانی که به فرش و موکت می رسند به صورت خودکار، پد ها را بالا می برند. بنابراین نیازی نیست نگران خراب یا خیس شدن فرش های خود با پد های جاروبرقی باشید.

صدای موتور

اغلب مشتریان ترجیح می دهند مدلی را انتخاب کنند که ساکت تر باشد. این مورد به ویژه برای خانه های آپارتمانی یا خانه های دارای نوزاد یا حیوان خانگی ضروری است. اگر جاروبرقی رباتیک شما کم سر و صدا باشد حتی می توانید اجازه دهید که ربات در شب به کار خود ادامه دهد و کف خانه شما را تمیز کند.

عمر و ظرفیت باتری

جاروبرقی های رباتیک به صورت بی سیم کار می کنند و می توانند در تمام اتاق ها و قسمت های مختلف جابجا شوند. بنابراین ظرفیت باتری می تواند کارایی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. اغلب مدل های جاروبرقی رباتیک یوفی با هر بار شارژ شدن می توانند بیش از یک ساعت به جارو کردن ادامه دهند.

اگر خانه بزرگی دارید باید مدل هایی را انتخاب کنید که مدت زمان طولانی تری می توانند شارژ را نگه دارند تا در حین نظافت به شارژ مجدد نیاز پیدا نکنند. نگهداری مناسب از دستگاه می تواند به استفاده حداکثری از باتری کمک کند و عمر آن را افزایش دهد.

فیلتراسیون

یک سیستم فیلتراسیون قدرتمند می تواند برای به دام انداختن ذرات گرد و خاک و افزایش کیفیت هوای منزل شما مناسب باشد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده شما از آلرژی رنج می برید، سیستم فیلتراسیون جاروبرقی می تواند به شما کمک کند که آلرژن های موجود در هوای منزل خود را کاهش دهید.

تعمیر و نگهداری

یک برنامه نگهداری منظم می تواند به شما کمک کند که جاروبرقی رباتیک خود را در بهترین حالت حفظ کنید. بنابراین بهتر است یک برنامه تمیز کردن منظم تنظیم کنید و قسمت های مختلف ربات را به خوبی تمیز کنید.

چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند؟
چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند؟

قابلیت شستن و تمیز کردن کف در جاروبرقی های رباتیک با کیفیت

امروزه جاروبرقی های رباتیک با قابلیت شستن و جارو کردن همزمان محبوبیت بالایی پیدا کرده اند. این مدل ها می توانند تمام نظافت کف را به صورت مستقل انجام دهند و کف خانه شما را همیشه تمیز و درخشان نگه دارند. این مدل ها کمی گران تر از مدل های معمولی هستند با این حال کارایی بالایی دارند و قطعا ارزش خرید خواهند داشت.

کلام آخر

اگر زمان کافی برای نظافت کف منزل خود ندارید یک جاروبرقی رباتیک یوفی می تواند به صورت خودکار تمام کف منزل شما را تمیز کند. در این مقاله ویژگی های ضروری یک جاروبرقی رباتیک با کیفیت را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این 10 ویژگی ضروری جاروبرقی های باکیفیت، شما می توانید جاروبرقی رباتیک متناسب با شرایط خانه خود را پیدا کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها