جاروبرقی رباتیک و آلرژی

تمیز کردن زاویه ها و لبه ها با جاروبرقی های رباتیک

امروزه اکثر جاروبرقی های رباتیک می توانند گوشه ها و کناره های کف را نیز به خوبی تمیز کنند و از گیر کردن در بین اثاثیه اجتناب کنند تا به طور موثرتری خانه شما را تمیز کنند. جاروبرقی های رباتیک کارایی خوبی برای تمیز کردن انواع کف دارند با این حال این سوال ایجاد می شود که آیا می توانند زاویه ها و لبه ها را نیز تمیز کنند و یا در گوشه ای گیر می کنند و باید به آن ها کمک کنید؟ در این مقاله به سوالات تمیز کردن زاویه ها و لبه ها پاسخ داده خواهد شد پس با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن زاویه ها و لبه ها با جاروبرقی رباتیک

در حال حاضر اکثر جاروبرقی های رباتیک با استفاده از سنسور های تشخیص ارتفاع و موانع کار می کنند و تجربه تمیز کردن سریع و موثرتری را ارائه می دهند. این حسگر ها با تشخیص دیوار ها و مبلمان می توانند به ربات کمک کنند تا مسیر های مناسب برای تمیز کردن پیدا کند و از برخورد اجتناب کند.

اغلب جاروبرقی ها دایره ای شکل هستند و ممکن است تصور کنید که نمی توانند به گوشه های دیوار ها و لبه ها دسترسی داشته باشند و گرد و خاک را پاک کنند. جاروبرقی های رباتیک با استفاده از سنسور های پیشرفته می توانند در گوشه و زاویه ها حرکت کنند و بدون خراشیدگی یا ضربه زدن به دیوار تمام کثیفی ها را پاک کنند.

سنسور ها همچنین به دستگاه اجازه می دهند تا گوشه ها و لبه ها را تمیز کند و به صورت یکنواخت تمام گرد و خاک را پاک کند و با قابلیت نقشه برداری ربات می تواند مسیر های جدید در بین اثاثیه پیدا کند تا بهینه ترین مسیر را برای حرکت پیدا کند. بنابراین هر زمان که جاروبرقی شما به گوشه ها می رسد با استفاده از برس های جانبی می تواند زباله ها و گرد و خاک را به سمت مکش هدایت کند.

جارو کردن و تمیز کردن همزمان کف
جارو کردن و تمیز کردن همزمان کف

نکاتی برای اطمینان از تمیز کردن زاویه ها و لبه ها

پرده ها را جمع کنید: زمانی که جاروبرقی در حال تمیز کردن است، این امکان وجود دارد که برس های دستگاه به پرده ها گیر کنند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است پرده ها و طناب های آویزان را جمع کنید و مطمئن شوید که تمام سیم های برق و شارژ ها را از کف برداشته اید تا ربات به راحتی بتواند کار تمیز کردن را انجام دهد و مشکل ایجاد نکند.

علاوه بر این توصیه می شود هر شی کوچکی که می تواند به جاروبرقی رباتیک شما آسیب بزند را نیز جمع کنید. جوراب ها، پیچ و مهره ها، اسباب بازی های کوچک و … را از روی زمین بردارید تا ربات به گوشه ها و کناره ها به راحتی دسترسی داشته باشد.

موانع فیزیکی و مجازی ایجاد کنید: در همه خانه ها مناطقی وجود دارد که باید جاروبرقی رباتیک خود را از آن دور نگه دارید و ورود آن را ممنوع کنید. اگر جاروبرقی رباتیک شما از موانع مجازی پشتیبانی می کند می توانید با استفاده از تلفن همراه خود مناطقی که نمی خواهید به آن ها دسترسی داشته باشد را مشخص کنید. در غیر این صورت از موانع فیزیکی استفاده کنید تا مانع ورود ربات به این بخش ها شوید.

پایه شارژر را در مکان درست قرار دهید: با توجه به اینکه جاروبرقی های رباتکی معمولا به تنهایی می تواننند به شارژر متصل شوند، باید اطمینان حاصل کنید که می تواند به راحتی به پایه شارژر دسترسی داشته باشد. پایه شارژر را مطابق دفترچه راهنما در فاصله مناسبی از سایر اثاثیه و دیوار ها قرار دهید و مطمئن شوید که ربات می تواند به راحتی راه بازگشت به پایه شارژر را پیدا کند.

توصیه می شود زمانی که از جاروبرقی رباتیک استفاده نمی کنید اجازه بدهید که روی پایه شارژر بماند تا هر زمان که به آن نیاز داشته باشید بتوانید از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید اگر مدت طولانی از جاروبرقی رباتیک استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید و در جای خشک و خنک قرار دهید.

آیا ممکن است جاروبرقی رباتیک در گوشه ها گیر کند؟

سنسور های جاروبرقی رباتیک می توانند از گیر کردن آن در گوشه ها و کناره جلوگیری کنند با این حال مواردی وجود دارد که ممکن است جاروبرقی شما در جایی گیر بیفتد و به کمک شما نیاز داشته باشد. یکی از این عوامل، ضخامت جاروبرقی شما است اگر ارتفاع ربات کمتر باشد احتمال اینکه در گوشه ای گیر کند کمتر خواهد بود و می تواند آزادانه در زیر مبلمان و کمد ها حرکت کند.

اگر در خانه خود فرش های پرز بلند زیادی دارید ممکن است جاروبرقی رباتیک شما نتواند به خوبی حرکت کند و چرخ های ربات در بین فرش گیر کند. به علاوه زمانی که کف خانه شما با لباس ها و اسباب بازی ها پوشیده شده است قطعا جاروبرقی رباتیک نمی تواند مسیر های درست برای جارو کردن را پیدا کند.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث توقف ربات و گیر کردن آن شود، پیچیدن مو ها به دور برس است. در خانه هایی که حیوانات خانگی حضور دارند این مورد رایج است و اغلب ممکن است که مو ها به دور برس دستگاه گیر کنند.

فراموش نکنید که جاروبرقی های بی کیفیت و ارزان قیمت بیشتر مستعد گیر افتادن در گوشه ها و مشکلات تمیز کردن کناره ها و لبه ها خواهند بود. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب دقت کنید و کیفیت و ارتفاع جاروبرقی رباتیک را به خوبی بررسی کنید تا تجربه لذت بخشی از تمیز کردن با این جاروبرقی ها داشته باشید.

در صورتی که اتاق یا مناطقی که باید تمیز شوند تاریک هستند بهتر است چراغ ها را روشن کنید. جاروبرقی های رباتیک در تاریکی به سختی می توانند موانع را تشخیص دهند و ممکن است در بین اثاثیه گیر کنند و قسمت های زیادی را برای تمیز کردن از قلم بیاندازند.

جاروبرقی های رباتیک گرد و دایره ای شکل می توانند با استفاده از برس های چرخان جانبی به گوشه ها و زاویه ها دسترسی داشته باشند و گرد و خاک را به خوبی تمیز کنند.

نحوه حرکت جاروبرقی های رباتیک
نحوه حرکت جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک یوفی

در صورتی که قصد خرید جاروبرقی رباتیک دارید، جاروبرقی های رباتیک یوفی یکی از بهترین گزینه های موجود است که با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند نیاز های خانه شما را برآورده کند. با خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی شما می توانید نظافت کف را به  این ربات ها واگذار کنید و زمان خود را به کارهای مهمتری اختصاص دهید.

جاروبرقی های رباتیک یوفی از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند و می توانند تا دو ساعت بدون توقف کار تمیز کردن را انجام دهند. این ربات ها از برس های چرخان استفاده می کنند تا آلودگی ها و زباله ها را به سمت مکش دستگاه هدایت کنند. در نهایت این جاروبرقی های رباتی یک راه حل عالی برای تمیز نگه داشتن خانه بدون صرف زمان و زحمت هستند.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک با استفاده از سنسور های هوشمند می توانند بدون برخورد با دیوار و مبلمان، گرد و خاک را از لبه ها و زاویه ها پاک کنند. شما می توانید کار تمیز کردن کف را به طور کامل به این ربات ها واگذار کنید و مطمئن باشید که همه قسمت ها را به خوبی تمیز می کنند و تجربه شگفت انگیزی از تمیز کردن منزل ایجاد می کنند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها