آیا می توان از جاروبرقی ربات در تمیز کردن گاراژ و انبار استفاده کرد؟

آیا جاروبرقی های رباتیک با تخلیه خودکار ارزش خرید دارند؟

امروزه جاروبرقی های رباتیک در مقایسه با مدل های اولیه بسیار پیشرفته شده اند و قابلیت های جانبی بسیاری ارائه می دهند. جاروبرقی های رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار مخزن گرد و خاک از جدید ترین مدل های جاروبرقی رباتیک هستند و در مقایسه با مدل های معمولی، قیمت بالاتری دارند بنابراین این سوال برای مشتریان ایجاد شده است که آیا ارزش دارد که یکی از آن ها را تهیه کنند؟ در این مقاله به این سوال شما پاسخ خواهیم داد آیا جاروبرقی های رباتیک با تخلیه خودکار ارزش خرید دارند؟ و جاروبرقی های رباتیک یوفی را بررسی خواهیم کرد.

جاروبرقی های رباتیک یوفی با قابلیت های پیشرفته

در یک خانه بزرگ زندگی کنید یا در یک آپارتمان کوچک، خانواده بزرگی داشته باشید یا به تنهایی زندگی کنید، قطعا دوست دارید که کار نظافت را به شخص دیگری بسپارید و در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. دقیقا به همین دلیل است که جاروبرقی های رباتیک محبوب شده اند، این ربات ها مانند یک دستیار هوشمند تمام خانه شما را بدون کمک شما جارو خواهند کرد.

از زمان اولین جاروبرقی های رباتیک در سال 2001 حدود دو دهه می گذرد و جاروبرقی های رباتیک به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده اند و کاربردی تر شده اند. با این حال در مواجه با این عملکرد ها و قابلیت های هوشمند برخی از مردم ممکن است گیج شوند و نتوانند به خوبی مدل مناسب خود را انتخاب کنند.

مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟
مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟

در این خصوص جاروبرقی های رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار، یکی از مدل های محبوب مشتریان محسوب می شود. این جاروبرقی های می تواننند دردسر تخلیه مکرر مخزن زباله را حل کنند و از همین رو بسیار مورد تحسین قرار گرفته اند. در حقیقت جاروبرقی های رباتیک معمولی ظرفیت مخزن محدودی دارند و نیاز است که شما به صورت دستی آن را تخلیه کنید بنابراین ممکن است تمایل داشته باشید یک مدل تخلیه خودکار تهیه کنید.

جاروبرقی های رباتیک با تخلیه خودکار بهتر از مدل های معمولی است؟

تخلیه مخزن گرد و خاک جاروبرقی های رباتیک ولی ممکن است در هنگام تخلیه دستان شما با گرد و خاک پوشیده شود و خوشایند نباشد. جاروبرقی های رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار، می توانند این کار را به جای شما انجام دهند و شما به هیچ وجه در معرض گرد و خاک قرار نخواهید گرفت.

این مدل های پیشرفته دارای یک سطل ذخیره داخلی در پایه شارژر هستند که می توانند مخزن جاروبرقی را در آن تخلیه کنند تا نیازی به دخالت شما نباشد. قابلیت تخلیه خودکار می تواند برای افراد پر مشغله مفید باشد تا هیچ نگرانی بابت نظارت و کنترل ربات نداشته باشند. به این ترتیب جاروبرقی رباتیک شما هر زمان که نیاز باشد می تواند به پایه شارژر برگردد و به صورت خودکار مخزن را تخلیه کند.

یکی دیگر از مزایای این جاروبرقی ها این است که تماس شما با گرد و خاک را کاهش می دهند. اگر از آلرژی و یا آسم رنج می برید بهتر است یک جاروبرقی رباتیک با تخلیه خودکار تهیه کنید. این جاروبرقی ها با فیلتر های قدرتمند می توانند آلرژن های موجود را به خوبی جمع کنند و محیط زندگی شما را تمیز و سالم نگه دارند.

همانطور که میدانید اگر مخزن جاروبرقی رباتیک بیش از حد پر شود ممکن است مکش دستگاه کاهش پیدا کند و جاروبرقی گرد و خاک را بیرون بریزد. بنابراین یک جاروبرقی رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار به شما کمک می کند تا زمانی که وقتی برای تخلیه مخزن جاروبرقی ندارید نیز بتوانید از دستگاه استفاده کنید.

معایب و مزایای جاروبرقی های رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار

تخلیه مخزن جاروبرقی های رباتیک بسیار ساده است و شما می توانید در عرض چند دقیقه مخزن را جدا کرده و خالی کنید. در صورتی که نیاز است می توانید از یک دستمال برای تمیز کردن مخزن استفاده کنید یا آن را با آب بشویید ولی باید دقت داشته باشید که مخزن باید پیش از قرار گرفتن مجدد در ربات کاملا خشک شود.

بنابراین اگر تخلیه مخزن گرد و خاک برای شما سخت به نظر نمی رسد ممکن است خرید یک جاروبرقی گران قیمت با قابلیت تخلیه خودکار ضرورتی نداشته باشد. به علاوه اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید نیازی به تخلیه مکرر مخزن زباله نخواهد بود و می توانید پس هر بار نظافت این کار را انجام دهید.

جاروبرقی های معمولی هر دو یا سه روز نیاز به تخلیه مخزن خواهند داشت ولی جاروبرقی رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار مخزن می توانند تا 30 یا حتی 60 روز گرد و خاک را ذخیره کنند تا هر زمان که فرصت داشتید ایستگاه ربات را تمیز کنید.

یکی از نکاتی که باید در مورد جایگاه پایه شارژر بدانید این است که پایه شارژر باید تا حد امکان در مرکز خانه شما قرار بگیرد و در جایی باشد که دسترسی به آن برای جاروبرقی رباتیک راحت باشد. اگر پایه شارژر را در گوشه ای دور از مرکز قرار دهید ربات باید برای هر بار شارژ شدن مسیر زیادی را طی کنید و انرژی بیشتری مصرف کند.

نحوه کار 

جاروبرقی های رباتیک با قابلیت تخلیه خودکار می توانند بدون کمک شما به پایه شارژر برگشته و سطل زباله را تخلیه و تمیز کنند. این قابلیت می تواند کمک کند تا از پر شدن بیش از حد مخزن گرد و خاک جلوگیری کنید و بتوانید ربات خود را در وضعیت بهترین نگهدارید.

جاروبرقی های معمولی برای خانه های  کوچک کارایی بیشتری دارند و خالی کردن مخزن آن ها نیز زمان زیادی نمی خواهد. در حقیقت برای یک خانه کوچک شما می توانید یک جاروبرقی رباتیک با مخزن بزرگتر برای خانه خود تهیه کنید تا نیاز به تخلیه مکرر مخزن نباشد و هزینه زیادی برای یک مدل تخلیه خودکار نکنید.

برخی از مدل های جدیدتر جاروبرقی رباتیک امکان شستشو سطوح سخت را نیز دارند و می توانند کار جارو کردن و پاک کردن را به صورت همزمان انجام دهند. قابلیت تخلیه خودکار می تواند کمک کند تا مخزن آب این مدل ها را نیز بدون زحمت تخلیه کنید و پد ها را بشویید.

جاروبرقی رباتیک به پایه شارژمتصل نمی شود
جاروبرقی رباتیک به پایه شارژمتصل نمی شود

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی عملکرد های متنوعی مانند تمیز کردن خودکار انواع سطوح، اجتناب از برخورد با موانع، جارو کردن و شستن همزمان کف و … را ارائه دهند و به شما کمک کنند تا بدون زحمت خانه خود را تمیز نگه دارید. کنترل جاروبرقی های یوفی بسیار ساده است و شما می توانید با استفاده از کنترل صوتی یا تلفن هوشمند خود، دستورات را به ربات اعلام کنید.

نیروی مکش جاروبرقی های رباتیک یوفی در مقایسه با اندازه کوچک این ربات ها شگفت انگیز است و می تواند به خوبی تمام آلودگی ها و گرد و خاک را از خانه شما دور کند. شما می توانید حتی زمانی که در منزل نیستید برنامه نظافت را برای ربات فعال کنید تا جارو کردن منزل را برای شما انجام دهد.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک در سال های اخیر به خوبی پیشرفت کرده اند و اکنون می توانند علاوه بر جارو کردن خودکار، قابلیت های کاربردی بیشتری ارائه دهند. پاسخ به این سوال که یک جاروبرقی رباتیک ارزش خرید دارد یا خیر؟ تا حد زیادی به شرایط و نیاز های خانه شما بستگی دارد و اگر بودجه کافی برای خرید یکی از این مدل های گرانقیمت را دارید، شاید امتحان کردن آن ایده بدی نباشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها