دلایل خرید جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک چگونه از برخورد با موانع اجتناب می کنند؟

جاروبرقی های رباتیک می توانند مانند یک دستیار هوشمند کار نظافت روزانه منزل را انجام دهند و از همین رو بیشتر و بیشتر در بین کاربران محبوب می شوند. این ربات ها در حالی که شما به کار های خود رسیدگی می کنید، کف خانه شما را جارو خواهند کرد. مدل های جدید جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند با اجتناب از موانع به صورت بهینه کار نظافت را انجام دهند و بدون برخورد یا آسیب در خانه شما حرکت کنند. در این مقاله در خصوص این قابلیت این ربات های کوچک بیشتر صحبت می کنیم پس با ما همراه باشید.

اگر ربات جاروبرقی شما در حین تمیز کردن مدام در بین اشیا و اثاثیه گیر کند و شما مجبور باشید برای نجات آن از زیر مبلمان و یا گوشه دیوار، خودتان دست به کار شوید آیا واقعا در زمان صرفه جویی شده است؟

امروزه جاروبرقی های رباتیک جدید می توانند موانع را تشخیص دهند و پیش از برخورد با آن ها مسیر خود را تغییر دهند. به این ترتیب جاروبرقی های ربات بدون مشکل در خانه شما حرکت می کنند و می توانند چیدمان خانه را درک کنند تا به اثاثیه و دیوار ها آسیبی نزنند.

چرا جاروبرقی های رباتیک به قابلیت تشخیص موانع نیاز دارند؟

فناوری تشخیص موانع و اشیا به ربات های جاروبرقی این امکان را می دهد تا هر چیزی که در مسیر خود به آن بر می خورند را درک کنند و به جای برخورد با آن، به موقع واکنش نشان دهند. این قابلیت برای جاروبرقی های رباتیک ضروری است تا بتوانند بدون مشکل تمام کف خانه شما را جارو کنند.

به طور مثال جاروبرقی های رباتی باید بتوانند اشیا را تشخیص دهند تا اسباب بازی ها و جوراب هایی که کف اتاق افتاده اند را مکش نکنند و از کنار آن ها عبور کنند و به جارو کردن ادامه دهند. در ادامه برخی از مزایای این فناوری، اجتناب از برخورد ذکر شده است:

چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند؟
چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند؟

مسیریابی کارآمد تر

به طور معمول جاروبرقی های رباتیک باید بتوانند از اشیا و موانع عبور کنند تا سریع تر در خانه حرکت کنند و بتوانند کار نظافت را ادامه دهند. به طور کلی  تا حد زیادی در زمان صرفه جویی می شود اگر جاروبرقی رباتیک شما بتواند گلدان ها و حیوان خانگی را شناسایی کند و از کنار آن عبور کند. لازم به ذکر است که یک جاروبرقی رباتیک یوفی به صورت هوشمند حرکت می کند و نیازی به صرف زمان برای اصلاح مسیر ندارد زیرا از ابتدا می داند که با آن برخورد نمی کند.

جلوگیری از آسیب به جاروبرقی رباتیک

فناوری تشخیص موانع می تواند باعث جلوگیری از گیر کردن و آسیب دیدن جاروبرقی رباتیک شما شود. این ربات در مقایسه با مدل های قدیمی که به طور تصادفی در خانه حرکت می کردند و زمانی که با یک مانع برخورد می کردند تغییر مسیر می دادند، بسیار کارآمد تر هستند. به علاوه از این طریق طول عمر جاروبرقی شما افزایش می یابد و مدت بیشتری برای شما کار نظافت را انجام خواهد داد.

نقشه برداری اتاق

فناوری اجتناب از برخورد با اشیا تا حد زیادی به نقشه برداری دقیق اتاق مربوط می شود. برای مثال جاروبرقی های رباتیک در اولین استفاده می توانند نقشه خانه شما را درک کنند و مسیر هایی که باید در آن حرکت کنند را تشخیص دهند ولی اگر شما وسایلی را در مسیر رها کنید که در نقشه ربات وجود ندارد چه می شود؟ فناوری اجتناب از برخورد موانع کمک می کند تا ربات بدون مشکل این موانع را تشخیص دهید و از کنار آن ها عبور کند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی از فناوری های تشخیص و شناسایی موانع استفاده می کنند و همانطور که گفته شد این این فناوری به جاروبرقی کمک می کند تا اشیا را سریع تر شناسایی کرده و پیش از برخورد مسیر خود را تغییر دهد.

جاروبرقی های رباتیک یوفی به کاربران اجازه می دهند که بدون نیاز به نظارت یا کنترل، نظافت را برای ربات برنامه ریزی کنند و به کار های دیگر خود بپردازند و در صرف زمان صرفه جویی کنند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی از قدرتمند ترین مدل های موجود در بازار هسند که می تواننند فرش ها و کف های سخت را به صورت عمیق تمیز کنند. برخی از مدل های پیشرفته یوفی علاوه بر جارو کردن، قابلیت پاک کردن را نیز دارند.

چگونه جاروبرقی های ربات از برخورد با موانع جلوگیری می کنند؟

جاروبرقی های رباتیک با مجموعه از فناوری های مختلف برای اجتناب از برخورد با موانع برنامه ریزی می شوند. برخی مدل های پیشرفته از ترکیب مکانیسم ها برای درک انواع اطلاعات مانند ایجاد تصویر سه بعدی مانع یا تشخیص فاصله تا مانع استفاده می کنند.

یکی از فناوری های سنتی برای اجتناب از برخورد با موانع شامل جلوگیری از برخورد مکانیکی با سنسور های اولتراسونیک است. این سنسور ها که به طور معمول در لبه جلویی ربات نصب می شوند به ربات های جاروبرقی برای تصمیم گیری سریع و تشخیص تغییرات کمک می کنند.  همچنین این سنسور های می تواند به جاروبرقی های رباتیک کمک کنند تا نوع سطح را تشخیص دهند و در صورت نیاز قدرت مکش را برای تمیز کردن کارآمد تر افزایش دهند.

ربات های پیشرفته می توانند با استفاده از پرتو های لیزر، فاصله خود تا اجسام را درک کنند و بلافاصله یک نقشه از محیط اطراف خود ایجاد کنند. این فناوری جدید به جای نور مرئی به لیزر متکی است و از همین رو در تاریکی نیز می تواند موانع را تشخیص دهد.

برخی از جاروبرقی های رباتیک از دوربین های تک چشمی یا دو چشمی استفاده می کنند و از این طریق به جاروبرقی رباتیک اجازه می دهند که از مسیر عکس بگیرد و با تجزیه و تحلیل آن ها بتواند بفهمد که چه اجسامی در مسیرش قرار دارند.این تکنولوژی در نور کم یا تاریکی کار نمی کند و حتی اگر اشیا با پس زمینه رنگ مشابهی داشته باشند نمی تواند آن را تشخیص دهد.

جاروبرقی رباتیک هتلداری
جاروبرقی رباتیک هتلداری در حقیقت کارکردی کاملاً شبیه جاروبرقی‌های عادی دارند؛ البته با این فرق که به صورت اتوماتیک به نظافت هتل می‌پردازد

انتخاب جاروبرقی مناسب برای جلوگیری از برخورد با موانع

جاروبرقی های رباتیک جدید با قابلیت های پیچیده معمولا قیمت بالاتری  دارند بنابراین مهم است که در هنگام خرید به خوبی دقت کنید و یک مدل جاروبرقی متناسب با نیاز های خود انتخاب کنید. در ادامه برخی از نکاتی که باید در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

اندازه فضا: اینکه در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید یا یک خانه بزرگ بسیار مهم است. اگر اتاق ها و طبقات زیادی برای جارو کردن دارید ممکن است نیاز به توانایی نقشه برداری و مسیریابی پیشرفته تری داشته باشید.

نوع کف: اگر در خانه خود فرش های زیادی دارید باید جاروبرقی را انتخاب کنید که به راحتی بین سطوح جابجا می شود. در این مورد حتی رنگ کف نیز مهم است زیرا برخی ربات ها در رنگ تیره نمی توانند موانع را تشخیص دهند.

حیوانات خانگی: اگر در خانه خود حیوانات خانگی نگه می دارید باید یک جاروبرقی با قابلیت تشخیص موانع تهیه کنید که بتواند مدفوع حیوانات را شناسایی کند و از آن ها دور بماند تا تمام خانه را آلوده نکند.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک با قابلیت اجتناب از برخورد با موانع می توانند از یک یا چند فناوری برای شناسایی اشیا و موانع در مسیر خود استفاده کنند تا بدون آسیب به خود یا اثاثیه در خانه حرکت کنند و تمام کف را به خوبی جارو کنند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها