برنامه های وب جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

چگونه می توان با تمیز کردن جاروبرقی رباتیک، عملکرد آن را بهبود داد؟

جاروبرقی های رباتیک با هدف کاهش زمان و  انرژی لازم برای نظافت منزل طراحی و تولید شده اند بنابراین اقدامات لازم برای تعمیر و تمیز کردن دستگاه اغلب نادیده گرفته می شوند. با این حال تمیز کردن منظم جاروبرقی های رباتیک یوفی ضروری است و اگر می خواهید که دستگاه خود را در بهترین حالت نگه دارید بهتر است که نباید از آن غافل شوید. در این مقاله برای شما راهنمای کاملی از تمیز کردن جاروبرقی رباتیک آماده کرده ایم پس با ما همراه باشید.

با گذشت زمان، گرد و خاک و کثیفی در گوشه ها و سوراخ های جاروبرقی رباتی جمع می شود و می تواند باعث کاهش کارایی و از دست رفتن قدرت مکش آن شود. با این وجود جای نگرانی نیست و شما می توانید با ابزار مناسب و اطلاعات کافی، جاروبرقی رباتیک خود را برای سال های طولانی به خوبی حفظ کنید.

ابزار مناسب برای تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

اولین قدم برای تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک این است که لوازم و ابزار مناسب تهیه کنید. ابزاری که برای تمیز کردن جاروبرقی رباتیک لازم است تقریبا در تمام خانه ها پیدا می شود. شما به یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک و یک برس یا مسواک نرم نیاز خواهید داشت. پارچه های میکروفیبر بدون پرز و بسیار نرم هستند و از همین رو به سنسور های دستگاه آسیب نمی زنند. اگر مو ها به دور برس ها و چرخ ها پیچیده شده باشد ممکن است به یک قیچی نیز برای جدا کردن آنها نیاز داشته باشید.

جاروبرقی های رباتیک حیوانات خانگی برای کاهش شوره آن ها
جاروبرقی های رباتیک حیوانات خانگی برای کاهش شوره آن ها

خاموش کردن جاروبرقی رباتیک

در مرحله بعد باید جاروبرقی رباتیک را خاموش کنید تا با امنیت بتوانید قسمت های مختلف ربات را تمیز کنید. در حقیقت خاموش کردن کامل ربات می تواند از هر گونه حادثه احتمالی با قطعات متحرک و یا الکتریکی و آسیب به دستگاه جلوگیری کند.

برای خاموش کردن کامل، ابتدا باید ربات را از پایه شارژر خارج کنید و سپس به صورت دستی دکمه پاور را فشار دهید یا از طریق برنامه تلفن همراه خود، دستور خاموش شدن را به ربات اعلام کنید. برای ایمنی بیشتر توصیه می شود که پایه شارژر را نیز جدا کنید زیرا ممکن است که جاروبرقی رباتیک اتصالات برنامه ریزی شده داشته باشد و بتواند ناگهان آن را روشن کند، به خصوص زمانی که شما یک برنامه تمیز کردن مکرر برای ربات تنظیم کرده باشید.

تمیز کردن پایه شارژر

فراموش نکنید که باید حتما پایه شارژر را از برق جدا کنید و سپس با استفاده از پارچه های میکروفیبر به آرامی قسمت های مختلف پایه را تمیز کنید. در برخی از مدل های جاروبرقی، ممکن است پایه شارژر دارای قسمت های قابل جابجایی باشد که شما می توانید به راحتی آن ها را جدا کرده و تمیز کنید.

تمیز کردن قسمت های بیرونی جاروبرقی رباتیک

در این مرحله شما می توانید قسمت های بیرونی جاروبرقی رباتیک با استفاده از پارچه میکروفایبر تمیز کنید. در صورت نیاز می توانید کمی پارچه را مرطوب کنید ولی باید مراقب باشید که رطوبت به داخل دستگاه نرسد. به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده یا پارچه های سخت و ساینده استفاده کنید زیرا می توانند خراش ایجاد کنند و ظاهر دستگاه را خراب کنند یا بر کارایی سنسور ها تاثیر بگذارند.

خالی کردن مخزن زباله جاروبرقی رباتیک

شما باید به طور مرتب مخزن زباله دستگاه را جدا کرده و محتویات آن را تخلیه کنید. می توانید از یک برس نرم یا یک دستمال برای پاک کردن زباله های داخل دستگاه استفاده کنید یا در صورتی که بخواهید مخزن را با آب و صابون بشویید تا لکه های و کثیفی های چسبنده به خوبی پاک شود. اطمینان حاصل کنید که مخزن پیش از قرار گرفتن در دستگاه به خوبی خشک شده باشد.

اگر خالی کردن منظم مخزن زباله را نادیده بگیرید، تجمع گرد و خاک به مرور زمان قدرت مکش دستگاه را کاهش می دهد و می تواند به موتور نیز آسیب بزند. برخی مدل های پیشرفته می توانند به صورت خودکار مخزن زباله را تخلیه کنند و نیازی به کمک شما ندارند و شما فقط باید مخزن زباله را از پایه شارژ جدا کرده و خالی کنید.

اهمیت تمیز کردن برس های ربات

یکی از مهمترین قسمت های تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک، تمیز کردن برس های دستگاه است. برای این کار کافیست جاروبرقی رباتیک را برگردانید تا به برس ها دسترسی داشته باشید. در صورتی که کثیفی و مو به برس ها پیچیده شده باشد می توانید با یک قیچی برس ها را تمیز کنید ولی باید مراقب باشید که به مو های برس آسیبی نزنید.

اکثر جاروبرقی های هوشمند دارای دو برس جانبی نیز هستند که می توانید آن ها را جدا کردن و بشویید. به یاد داشته باشید کمترین مقدار رطوبت نیز می تواند به موتور دستگاه آسیب بزند پس حتما پیش از قرار دادن مجدد برس ها درون دستگاه از خشک شدن کامل آن ها اطمینان حاصل کنید.

تمیز کردن پد های ربات دو کاره

امروزه برخی مدل های جاروبرقی های رباتیک علاوه بر جارو کردن می توانند کار شستشو و پاک کردن کف را نیز انجام دهند. اگر ربات شما این قابلیت را ارائه می دهد باید به طور منظم پد های دستگاه را تمیز کنید. اگر پد ها یکبار مصرف نیستند باید آن ها را جدا کرده و با آب گرم بشویید.

می توانید برای شستن پد ها از محلول های شوینده نیز استفاده کنید و اگر لازم است مدتی پد ها را در آب خیس کنید تا راحت تر تمیز شوند. قبل از این که پد ها را به دستگاه وصل کنید مطمئن شوید که کاملا خشک هستند.

مهمترین بخش تمیز کردن ربات های جاروبرقی

تمیز کردن فیلتر های جاروبرقی تاثیر زیادی در کارایی و عملکرد آن دارد. شما می توانید یک تا دوبار در هفته قیلتر ها را جدا کرده و تمیز کنید زیرا این کار به تسهیل جریان هوا کمک می کند. برای تمیز کردن فیلتر ها باید آن ها را از جاروبرقی خارج کنید و به ان ها ضربه بزنید تا گرد و خاک تخلیه شود.

تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid
تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid

شما می توانید از یک برس نرم نیز برای تمیز کردن گرد و خاک کمک بگیرید. جاروبرقی های مختلف می توانند فیلتر های متعدد با جنس متفاوت داشته باشند بنابراین شما تنها زمانی می توانید فیلتر های جاروبرقی ربات را بشویید که در دفترچه راهنما ذکر شده باشد.

جاروبرقی رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی کارایی شگفت انگیزی برای تمیز کردن کف منازل دارند و می توانند بدون هیچ کمکی از سوی شما، کار نظافت را انجام دهند. این جاروبرقی های یوفی در مقایسه با سایر جاروبرقی های رباتیک کارایی و طول عمر بالایی دارند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی در مدل های متنوع موجود هستنند که شما می توایند با توجه به نیاز ها و ترجیحات نظافت منزل خود، بهترین مدل را انتخاب کنید. تمام ربات های یوفی می توانند به خوبی کار تمیز کردن را انجام دهند و سر و صدایی ایجاد نخواهند کرد و به دلیل قیمت مناسب، ارزش خرید بالایی دارند.

کلام آخر

افزایش عمر جاروبرقی رباتیک شما به تلاشی که برای نگهداری و تمیز کردن آن صرف می کنید بستگی دارد. در صورتی که یک روند منظم برای تعمیر و نگهداری جاروبرقی رباتیک خود تنظیم کنید تا بتوانید کارایی و عملکرد دستگاه را برای مدت طولانی حفظ کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها