توسعه محصولات

عمر جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک در سال های اخیر توانسته اند به طور چشمگیری محبوبیت پیدا کنند به طوری که در حال حاضر اکثر افراد این ربات ها را به جاروبرقی های معمولی ترجیح می دهند. با این حال یکی از سوال های متداول افراد این است که این ربات ها چقدر دوام دارند. در این مقاله ما به سوال طول عمر جاروبرقی های رباتیک پاسخ می دهیم و به شما کمک می کنیم تا جاروبرقی رباتیک یوفی مناسب خانه خود انتخاب کنید.

دوام و طول عمر جاروبرقی های رباتیک

در حقیقت طول عمر جاروبرقی های رباتیک به عوامل متعددی مانند نوع باتری ها و مدل دستگاه و نوع کفی که باید تمیز شود، بستگی دارد. به طور متوسط جاروبرقی های رباتیک حدود 4 تا 6 سال عمر می کنند و این مدت تا حد زیادی تحت تاثیر نوع استفاده و نگهداری شما بر می گردد.

برای افزایش عمر مفید دستگاه توصیه می شود تا باتری ربات را هر دو سال یکبار تعویض کنید و برس ها را هر شش ماه و فیلتر ها را 2 ماه یکبار جایگزین کنید. تعمیر و نگهداری درست و اصولی می تواند طول عمر جاروبرقی رباتیک شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

برای پاسخ دقیق به این سوال نیاز است که عملکرد و کارایی جاروبرقی های رباتیک را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه نکات کاربردی برای افزایش طول عمر جاروبرقی های رباتیک از طریق تعمیر و نگهداری مناسب ارائه خواهیم داد.

نکاتی برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک
نکاتی برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک

عوامل موثر بر طول عمر جاروبرقی های رباتیک

برای تخمین میزان طول عمر جاروبرقی های رباتیک نیاز است تا عوامل موثر بر این مورد را بررسی کنیم.

میزان استفاده : همانطور که می دانید میزان استفاده از دستگاه به طور مستقیم بر طول عمر آن تاثیر خواهد داشت. جاروبرقی هایی که روزانه مورد استفاده قرار گیرند در مقایسه با جاروبرقی هایی که کمتر استفاده می شوند، طول عمر کمتری خواهند داشت.

نوع سطح : نوع سطوحی که باید تمیز شوند و نوع زباله هایی که جاروبرقی رباتیک قرار است جمع کند نیز می تواند بر طول عمر آن موثر باشد. اگر جاروبرقی به طور مکرر برای جمع کردن زباله های بزرگ استفاده شود یا برای تمیز کردن چندین طبقه مورد استفاده قرار گیرد قطعا فرسودگی و خرابی بیشتری را تجربه خواهد کرد و طور عمر آن کاهش می یابد.

ظرفیت باتری: ظرفیت باتری جاروبرقی می تواند بر طول عمر آن موثر باشد. اگر باتری به اندازه کافی برای تمیز کردن سطح قوی نباشد ممکن است سریعتر فرسوده شود.

تعمیر و نگهداری: تعمیر نگهداری منظم برای حفظ عملکرد دستگاه شما ضروری است. شما باید مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما، فیلتر ها را هر دو ماه تعویض کنید تا از انسداد گرد و غبار جلوگیری شود بنابراین بی توجهی به نکات نگهداری دستگاه می تواند طول عمر ربات را کاهش دهد.

کیفیت ربات: کیفیت جاروبرقی رباتیک می تواند طول عمر آن را به طور مستقیم تغییر دهد. مدل های باکیفیت تر در مقایسه با مدل های ارزان و بی کیفیت، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

علائمی که نشان می دهد دستگاه شما نیاز به تعویض دارد

اگر جاروبرقی رباتیک دارید مهم است که زمان تعویض آن را بدانید و در صورتی که کارایی ندارد جاروبرقی رباتیک خود را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنید. در ادامه نشانه هایی که می تواند بیانگر زمان تعویض جاروبرقی رباتیک شما باشد ذکر شده است.

عملکرد ضعیف : جاروبرقی های رباتیک اغلب در مقایسه با جاروبرقی های رباتیک معمولی قدرت کمتری دارند ولی اگر متوجه کاهش شدید عملکرد دستگاه خود شدید می توانید جایگیزین کردن جاروبرقی رباتیک را یکی از گزینه های خود در نظر بگیرید.

عمر باتری: اگر جاروبرقی رباتیک شما شارژ نمی شود یا به سرعت شارژ خود را از دست می دهد ممکن است زمان آن رسیده باشد که جاروبرقی رباتیک خود را جایگزین کنید.

تشخیص موانع: جاروبرقی های رباتیک به طور معمول باید بتوانند موانع را تشخیص دهند و از برخورد و سقوط اجتناب کنند. بنابراین اگر جاروبرقی رباتیک شما به دیوار ها یا مبلمان گیر می کند و به طور مداوم با اثاثیه برخورد دارد ممکن است نیاز باشد تا ربات را جایگزین کنید.

مشکلات تعمیر و نگهداری : زمانی که جاروبرقی رباتیک هزینه های تعمیر و نگهداری بالایی ایجاد کند و نتوانند کارایی خود را حفظ کند. به جای هزینه های مکرر تعمیر و نگهداری شاید بهتر باشد که جاروبرقی رباتیک خود را با یک مدل مقرون به صرفه تر جایگزین کنید.

در نهایت تصیمیم گیری برای اینکه زمان تعویض جاروبرقی رباتیک رسیده است یا خیر به نیاز ها و ترجیحات شما بستگی دارد  و  اگر مطمئن نیستید که باید ربات را تعمیر کنید یا اینکه یک دستگاه جدید تهیه کنید بهتر است با متخصص مشورت کنید یا بیشتر در مورد روش های تعمیر تحقیق کنید.

افزایش طول عمر 

جاروبرقی های رباتیک برای جاروکردن کف منزل بهترین کارایی را دارند ولی نگرانی هایی درباره طول عمر آن ها وجود دارد. با توجه به این که هزینه این ربات های جاروبرقی بالاست این نگرانی طبیعی است و مشتریان قصد دارند درباره ارزش این دستگاه ها مطمئن شوند.

علاوه بر انتخاب جاروبرقی رباتیک متناسب با نیاز های خانه شما، تعمیر و نگهداری نیز می تواند به خوبی طول عمر این دستگاه ها را افزایش دهد. در ادامه نکاتی برای افزایش طول عمر این جاروبرقی های رباتیک آورده شده است.

تمیز کردن منظم جاروبرقی رباتیک بعد از هر بار جارو کردن کف می تواند تاثیر زیادی بر حفظ کارایی و طول عمر دستگاه دارد. شما باید برای جلوگیری از اختلال در عملکرد های ربات، به خوبی سنسور ها و دوربین های دستگاه را تمیز کنید.

مخزن گرد و غبار جاروبرقی های رباتیک باید به صورت منظم تخلیه شود تا قدرت مکش دستگاه کاهش پیدا نکند. برس ها و چرخ های دستگاه نیز باید به صورت منظم تمیز شوند تا تجمع آلودگی باعث کاهش کارایی دستگاه نشود.

آمار استفاده از جاروبرقی های رباتیک یوفی
آمار استفاده از جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی

برای اطمینان از کیفیت و دوام بالای جاروبرقی های رباتیک بهتر است که از ابتدا یک مدل مطمئن و با کیفیت تهیه کنید. پیشنهاد ما یک جاروبرقی رباتیک یوفی است که با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مدل های موجود در بازار است.

برند یوفی، جاروبرقی های رباتیک با قابلیت های کاربردی ارائه می کند که می تواند نیاز های مختلف خانه های شما را برآورده کند. ربات های یوفی در مقایسه با سایر مدل های موجود قیمت مقرون به صرفه ای و کارایی بالایی دارند. شما می توانید جاروبرقی قدیمی خود را با یکی از مدل های یوفی جایگزین کنید تا از زحمت تمیز کردن کف منزل خلاص شوید.

ربات های یوفی دارای باتری های باکیفیت هستند که طول عمر آن ها را به شدت افزایش می دهند و شما می توانید سال های سال از این ربات ها استفاده کنید و کار تمیز کردن کف را به آن ها بسپارید. این ربات های می توانند انواع کف را به خوبی تمیز کنند بنابراین شما می توانید جاروکردن کاشی ها و فرش ها را به این ربات ها واگذاار کنید.

کلام آخر

طول عمر جاروبرقی های رباتیک به عوامل مختلفی از جمله نوع باتری، برند و نحوه نگهداری و مراقبت شما بستگی دارد. با این حال اگر به خوبی از ربات جاروبرقی خود مراقبت کنید اکثر جاروبرقی های رباتیک بین 4 تا 6 سال دوام خواهد داشت.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها