نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

چرا نباید جاروبرقی رباتیک ارزان بخرید؟

اگر بخواهید برای خانه خود یک جاروبرقی رباتیک هوشمند تهیه کنید حتما تعداد زیادی جاروبرقی رباتیک ارزان دیده اید که می توانند عملکرد تمیز کردن را انجام دهند و وسوسه انگیز به نظر می رسند. با اینکه قیمت های پایین می توانند فریبنده باشند ولی قطعا این دستگاه ها به تعمیر و تعویض بیشتری نیاز دارند. جاروبرقی های رباتیک یوفی به حدی توسعه یافته اند که می توانند تمام انتظارات شما از یک جاروبرقی رباتیک را برآورده کنند با این حال قیمتی منصفانه دارند.

جاروبرقی های ارزان قیمت

مطمئنا محصولاتی با قیمت های پایین در بازار وجود دارند که می توانند کار تمیز کردن را انجام دهند ولی در مقایسه با مدل های با کیفیت زودتر خراب و فرسوده می شود و ارزش همان قیمت پایین را نیز ندارند.

امروزه جاروبرقی های رباتیک می توانند انواعی از قابلیت های کاربردی را ارائه دهند و از همین رو طیف وسیعی از قیمت ها را در بازار مشاهده خواهید کرد. جاروبرقی های بی کیفیت می توانند اشکالات زیادی مانند مکش ضعیف و تمیز کردن ناکافی، ماندگاری محدود شارژ، معیوب بودن دستگاه و عدم وجود ویژگی های پیشرفته و … داشته باشند.

تفاوت های فنی و کیفیت ساخت در کنار ویژگی ها و قابلیت های نوآورانه می تواند تفاوت هزینه را توجیه کند. در این مقاله ما محدودیت ها و معایب جاروبرقی های ارزان را بررسی می کنیم و نشان می دهیم که چطور یک جاروبرقی با کیفیت میتواند راه حلی برای تمیز کردن مقرون به صرفه  منزل در دراز مدت باشد.

نظافت محدود با جاروبرقی رباتیک ارزان

اکثر ربات های جاروبرقی ارزان قیمت هیچ سنسور و نرم افزار خاصی ندارند و به رویکرد تمیز کردن کف در جهت های تصادفی متکی هستند. به عبارت دیگر این جاروبرقی ها در یک جهت تصادفی حرکت می کنند تا به اشیا برخورد کنند و بچرخند و به سمتی دیگر هدایت شوند.

دلایل انتخاب <yoastmark class=

جاروبرقی های رباتیک ارزان به مدت زمان طولانی برای نظافت کل قسمت نشیمن نیاز دارند و معمولا کار نظافت را به طور موثر انجام نمی دهند. از معایب این روش این است که ممکن است زمان نظافت را می توانید تعیین کنید و در خانه های بزرگ نیز کارایی ندارد.

از معایب دیگر این روش این است که حرکت در مسیر های تصادفی، زمان و انرژی زیادی مصرف می کند و حتی این احتمال وجود دارد که پس از اتمام نظافت برخی قسمت ها کاملا نادیده گرفته شده باشند در حالی که برخی قسمت ها چندین بار جارو شده اند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی با استفاده از فناوری های پیچیده تر مانند سنسور ها و دوربین های حساس می توانند از اتاق ها و چیدمان خانه شما یک نقشه ترسیم کنند و مسیر های بهینه برای حداکثر تمیزی را پیدا کنند.

قدرت مکش  و برس های نامناسب

از دیگر ضعف های ربات های جاروبرقی ارزان این است که اکثر اوقات قدرت مکش پایینی دارند که باعث می شود کارایی نظافت آنها کاهش پیدا کند و نتوانند زباله ها را به خوبی جمع کنند. همچنین در صورتی که قدرت مکش دستگاه پایین باشد می تواند حذف گرد و خاک و مو ها را از روی سطوحی مانند فرش و موکت، سخت کند.

در جاروبرقی های رباتیک، برس ها نیز نقش مهمی دارند. ممکن است برخی از جاروبرقی های رباتیک فقط از قدرت مکش برای جمع کردن زباله ها استفاده کنند ولی مدلهایی که دارای برس هستند از برس ها برای هدایت گرد و خاک و کثیفی به مخزن استفاده می کنند.

ربات های جاروبرقی یوفی با قدرت مکش بالا می توانند به صورت کارآمد تمام زباله ها را جمع کنند. این ربات ها دارای قابلیت تنظیم قدرت مکش نیز هستند که کمک می کند با توجه به نوع سطح و میزان آلودگی، میزان مکش را تنظیم کنید.

عمر کم باتری دستگاه

مشتریان همیشه درباره عمر ضعیف جاروبرقی های رباتیک ارزان شکایت می کنند. برخی از این جاروبرقی های بی کیفیت تنها یک تا دو ساعت می توانند کار کنند و پس از آن نیاز است تا برای چندین ساعت به شارژ متصل شوند. بدون شک آزار دهنده است که مدام مجبور باشید منتظر بمانید تا ربات شارژ شود.

برخی از مدل های بی کیفیت حتی نمی توانند به صورت خودکار به شارژ متصل شوند و شما باید به صورت دستی این کار را انجام دهید. در حالی که جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند برای مدت طولانی قبل از تمام شدن شارژ، جارو کنند و پس از آن نیز به صورت اتوماتیک به پایه شارژر بازمی گردند و ادامه نظافت را بعد از شارژ شدن ادامه می دهند.

در اغلب موارد جاروبرقی رباتیک می تواند با یک بار شارژ شدن تمام کف را جارو کند مگر اینکه خانه بزرگ یا اتاق های زیاد داشته باشید. این مدل از جاروبرقی های رباتی بدون نیاز به کمک شما تمام کار نظافت را انجام می دهند و نیازی به اتصال دستی به شارژر ندارند.

عدم وجود قابلیت های پیشرفته

جاروبرقی های رباتیک ارزان قیمت معمولا ویژگی های پیشرفته بسیار کمی دارند و فقط کار تمیز کردن را به صورت قابل قبول انجام می دهند. در صورتی که فقط برای جارو کردن گرد و خاک نیاز به یک جاروبرقی رباتیک دارید ممکن است انتخاب یک جاروبرقی رباتیک به صرفه گزینه بدی نباشد ولی اگر انتظار دارید که جاروبرقی رباتیک انواع سطوح را از زباله و مو های جیوانات پاک کند به یک مدل پیشرفته تر نیاز دارید.

تشخیص موانع : جاروبرقی رباتیک یوفی در تشخیص اشیا بهترین هستند و از برخورد با اثاثیه و دیوار ها جلوگیری می کنند. برخی مدل ها حتی می توانند نوع سطح را تشخیص دهند و تنظیمات را متناسب با آن تغییر دهند برای مثال هنگام جابجا شدن به روی فرش و موکت می توانند مکش را افزایش دهند یا پد های پاک کنند را جمع کنند.

مسیریابی هوشمند :یکی از مهمترین ویژگی های جاروبرقی های رباتیک یوفی نقشه کشی و مسیریابی هوشمند است. این ربات ها می توانند چیدمان و نقشه خانه شما را درک کنند تا سریعترین و موثر ترین مسیر ها برای حرکت و نظافت را ایجاد کنند.

کنترل صوتی : جاروبرقی های رباتیک پیشرفته برخلاف مدل های ارزان با دستیار مجازی گوگل و آمازون سازگار هستند و شما حتی نیازی به فشار دادن یک دکمه نیز ندارند و می توانید فقط با صدا زدن ربات، آن را کنترل کنید.

<yoastmark class=

جاروبرقی های رباتیک یوفی

یوفی، انواع جاروبرقی های رباتیک را با قیمت های مختلف ارائه می دهد تا نیاز های همه خانواده ها را برآورده کند. برخلاف جاروبرقی های رباتیک ارزان که از قطعات بی کیفیت ساخته می شوند، جاروبرقی های یوفی از قطعات با کیفیت و طراحی های پیشرفته برخوردارند و می تواند در دراز مدت به خوبی کار نظافت را انجام دهند.

جاروبرقی های رباتی یوفی معمولا دارای تعداد زیادی فناوری های هوشمند هستند که نه تنها نظافت کف را راحت تر می کند بلکه مسلما تجربه نظافت با این ربات ها را متحول می کند. برخی از مدل های پیشرفته می توانند کار نظافت و پاک کردن را ترکیب کنند و کارایی نظافت را افزایش دهند.

کلام آخر

 با خرید یک جاروبرقی رباتیک ارزان ممکن است که در کوتاه مدت پول کمتری خرج کنید ولی به مرور زمان هزینه های بالایی باید برای خرید قطعات جدید و حتی تعویض دستگاه به دلیل خراب و فرسوده شدن آن بپردازید در مقابل، جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند تجربه ای کاملا متفاوت و شگفت از نظافت خودکار را به شما بدهند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها