چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند؟

چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند؟

جاروبرقی های رباتیک یوفی یک معجزه شگفت انگیز برای تمیز کردن کف منزل محسوب می شوند. این ربات ها در وقت و انرژی ما صرفه جویی می کنند و کار تمیز نگه داشتن کف منزل را برای ما انجام می دهند. با این حال جاروبرقی های رباتیک گاهی متوقف می شوند و می توانند دچار مشکلات جزئی شوند. در این مقاله برای شما دلایل ایجاد این مشکل و راه حل آن را شرح می دهیم پس با ما همراه باشید.

دلایل رایج توقف جاروبرقی های رباتیک

عمر باتری: گاهی اوقات ممکن است جاروبرقی های رباتیک در میانه کار تمیز کردن متوقف شوند که این می تواند به دلیل باتری ضعیف یا معیوب این محصول باشد. در صورتی که یک جاروبرقی رباتیک ارزان و بی کیفیت تهیه کنید احتمال اینکه ربات شما باتری های ضعیفی داشته باشد بسیار بالاست.

برس ها و چرخ ها : دلیل دیگری که می تواند باعث شود تا ربات جاروبرقی شما از حرکت بایستد انسداد فیزیکی است. برس های ربات ممکن است با مو ها و زباله ها پیچیده شده باشند و یا اشیای کوچک روی زمین چرخ ها را مسدود کرده باشد.

در جاروبرقی هایی که کار شستن کف را نیز انجام می دهند این امکان وجود دارد که پد های دستگاه گیر کرده باشند که این موضوع می تواند باعث آسیب رساندن به جاروبرقی رباتیک و توقف آن شود. لازم به ذکر است جاروبرقی های رباتیک یوفی به هیچ عنوان دچار این مشکلات نخواهند شد زیرا دوربین ها و سنسور های پیشرفته آن ها کمک می کند تا اشیا و موانع را تشخیص دهند.

موتور : یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث توقف جاروبرقی رباتیک شما شود آسیب دیدن موتور دستگاه است. این موتور های دستگاه هستند که چرخ ها را به حرکت در می آورند و در صورتی که موتور معیوب باشد یا فرسوده شود می تواند باعث متوقف شدن ربات شود. در جاروبرقی های رباتیک ارزان که از مواد و قطعات کم کیفیت تولید می شود این مشکل معمولا وجود دارد.

خرید جاروبرقی رباتیک برای جارو کردن فرش
خرید جاروبرقی رباتیک برای جارو کردن فرش

مشکل تشخیص موانع با حسگر ها: جاروبرقی های رباتیک از حسگر های مختلفی استفاده می کنند تا محیط اطراف خود را درک کنند و موانع را شناسایی کنند. کثیف شدن و آسیب دیدن این حسگر ها می تواند باعث توقف ربات شود زیرا ربات فکر می کند که چیزی جلوی آن قرار دارد و حرکت نخواهد کرد.

مشکلات نرم افزار و سخت افزار: از دیگر مشکلاتی که می تواند باعث توقف جاروبرقی رباتیک شما شود مشکل در سیستم نرم افزاری است. این عیب می تواند منجر به مشکلات بزرگی مانند متوقف شدن دستگاه شود زیرا در این حالت دستگاه به درستی با سخت افزار ارتباط ندارد.

قابلیت اتصال به وای فای: در برخی مدل های جاروبرقی های رباتیک، دستگاه باید به وای فای خانه شما متصل شود تا عملکرد خاصی را انجام دهد. در صورتی که دستگاه شما در اتصال به وای فای دچار مشکل شود ممکن است عملکرد جاروبرقی تحت تاثیر قرار گیرد. البته در جاروبرقی های رباتیک یوفی این مشکل وجود ندارد زیرا این ربات ها برای کار کردن و جارو کردن نیازی به اتصال به وای فای ندارند.

تخلیه سطل زباله: جاروبرقی های رباتیک زمانی که مخزن زباله پر شود و ممکن است توقف های مکرری را تجربه کنند. این اتفاق در جاروبرقی های رباتیک ارزان قیمت رایج است زیرا این مدل های اغلب دارای مخزن های کوچک هستند که باید در طی تمیز کردن چندین بار تخلیه شوند. جاروبرقی های رباتیک یوفی ظرفیت بالای برای نگهداری گرد و غبار دارند و می توانند تا مدت طولانی گردو خاک فشرده شده را نگهداری کنند.

گرم شدن بیش از حد دستگاه : ربات های بی کیفیت و ارزان قیمت ممکن است در طی نظافت کردن بیش از حد داغ شوند و از همین رو متوقف شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که گرمای دستگاه به حدی برسد که به موتور آسیب بزند در این شرایط دستگاه به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب به موتور جلوگیری کند. اگر جاروبرقی رباتیک شما در حین تمیز کردن، داغ و متوقف شده است شاید بهتر باشد تا بررسی کنید که فیلتر ها تمیز باشند و جریان هوا مسدود نباشد.

نکات عیب یابی جاروبرقی رباتیک

در قدم اول شاید بهتر باشد که باتری دستگاه را بررسی کنید. مطمئن شوید که ربات جاروبرقی شما به درستی شارژ شده است و در صورت امکان با استفاده از برنامه های تلفن همراه، عملکرد بهینه باتری را بررسی کنید.

گام بعدی در تشخیص عیب ها و مشکلات جاروبرقی های رباتیک این است که سنسور های دستگاه که به طور معمول در قسمت جلو و پایین دستگاه قرار دارند را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید. در صورتی که یک جاروبرقی رباتیک یوفی دارید می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای، جای تمام سنسور های دستگاه را پیدا کنید.

بهتر است مطمئن شوید که جاروبرقی رباتیک شما برس ها و چرخ های تمیزی دارد. برای این کار جاروبرقی ربات را خاموش کنید و سپس با استفاده از یک دستمال یا مسواک برس ها را از زباله ها و مو های پیچیده شده پاک کنید. مسیر مکش جاروبرقی نیز ممکن است دچار گرفتگی شود پس بد نیست نگاهی بیندازید و در صورت نیاز با یک مسواک نرم تمیز کنید.

اگر فکر می کنید که مشکل جاروبرقی رباتیک شما، سازگاری با نرم افزار است می توانید با مراجعه به یک تعمیر کار متخصص بررسی کنید که آیا به روز رسانی های لازم برای جاروبرقی رباتیک شما انجام شده است یا خیر.

در صورتی که هیچکدام از راه حل های ذکر شده نتوانست مشکل جاروبرقی رباتیک شما را حل کند می توانید تنظیمات دستگاه را با روش کردن و فشار دادن دکمه تنظیم مجدد به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

اقدامات لازم برای مراقبت از جاروبرقی رباتیک

طول عمر یک جاروبرقی رباتیک به عوامل مختلفی مانند کیفیت دستگاه، میزان استفاده و تعمیر و نگهداری منظم متفاوت باشد. به طور متوسط اکثر جاروبرقی های رباتیک می توانند بیش از پنج سال دوام داشته باشند با این حال مدل های پیشرفته با مراقبت مناسب می توانند تا ده سال نیز دوام بیاورند.

یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای نگهداری و مراقبت از دستگاه خود انجام دهید، ایجاد یک برنامه تمیز کردن و نگهداری منظم است. انجام این کار ها به جاروبرقی رباتیک کمک می کند که عملکرد بهینه خود را حفظ کند. شما باید هر 2 هفته فیلتر ها را بشویید و برس ها را به صورت ماهانه تمیز کنید.

جاروبرقی رباتیک یوفی
جاروبرقی رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک ارائه شده توسط یوفی می توانند کار تمیز کردن سطوح مختلف را برای شما با قدرت و دقت بالایی انجام دهند. قدرت مکش بالای این جاروبرقی ها کمک می کند تا بدون زحمت تمام زباله ها و گرد و خاک را از سطوح سخت و فرش ها جدا کنید و کار تمیز کردن را به صورت موثرتری انجام دهید.

این مدل از جاروبرقی های رباتیک با سیستم نقشه برداری و سنسور های پیشرفته می تواند به خوبی مسیر های مناسب را برای تمیز کردن تمام کف خانه شما پیدا کند و بدون برخورد با دیوار ها و اشیا همه سطوح را در الگو های منظم تمیز کند.

کلام آخر

بهترین راه برای جلوگیری از توقف ناگهانی جاروبرقی های رباتیک، نگهداری مناسب و تمیز کردن منظم است که می تواند عملکرد نظافت دستگاه را بهبود بخشد و طول عمر ربات شما را افزایش دهد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها