نحوه تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

حل مشکلات مربوط به چرخش برس های جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک دارای قطعات مختلف برای عملکرد های مختلف هستند. یکی از اصلی ترین قطعات این دستگاه ها برس ها هستند که کار هم زدن گرد و غبار را انجام می دهند. به علاوه برس ها می توانند زباله ها را به سمت مکش دستگاه نزدیک تر کرده و جمع آوری آن ها را آسان تر کنند. در این مقاله با ارائه راه حل های کاربردی به شما در حل مشکلات مربوط به برس های جاروبرقی رباتیک یوفی کمک می کنیم.

رایج ترین مشکلات برس جاروبرقی رباتیک

برس های جاروبرقی رباتیک علاوه بر تمیز کردن کف های سخت و جمع آوری بهتری زباله ها برای مکش می توانند به صاف کردن الیاف فرش کمک کنند و ظاهر آراسته و یکنواخت تری پس از نظافت ایجاد کنند.در صورتی که برس های جاروبرقی رباتیک شما به خوبی نمی چرخند و احساس می کنید که کارایی آن ها کاهش پیدا کرده است با ما همراه باشید تا دلایل بالقوه این ایراد را پیدا کنیم و راه حل های مناسب را به کار ببریم.

استفاده از حالت Hard floor mode کمک می کند تا برای محافظت از کف و جلوگیری از آسیب رساندن به کف و خراشیدگی، برس های دستگاه غیر فعال شوند و قدرت مکش نیز متناسب با نیاز شما تنظیم شوند. و سطوح ظریف مانند کفپوش های حساس دچار خراش و آسیب سطحی نشوند. در این حالت حتی زمانی که ربات به جارو کردن ادامه می دهد برس ها غیرفعال هستند و نمی چرخند پس بهتر است بررسی کنید که تصادفا این حالت را روشن نکرده باشید.

گرفتگی برس ها

زباله های تجمع یافته در مو ها و رشته های برس می توانند باعث پیچیدگی شوند و اجازه ندهند که برس ها آزادانه به چرخش خود ادامه دهند. از همین رو بهتر است بعد از هر بار جارو کردن مناطق پر تردد مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن، برس های دستگاه را تمیز کنید. در صورتی که در خانه حیوان خانگی دارید توصیه می شود هربار بعد از نظافت دستگاه را به طور کامل تمیز کنید تا مو های حیوانات در قسمت های مختلف دستگاه گیر نکند.

قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب
قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب

مشکلات موتور دستگاه

در صورتی که موتور جاروبرقی رباتی به دلیل فرسوده شدن یا ضربه خوردن معیوب شود ممکن است باعث توقف چرخش برس های غلتکی شود. همچنین مشکلات الکتریکی مانند سیم های شل یا قطع شده می تواند از عوامل ایجاد مشکل در برس ها باشد. توصیه می شود برای محافظت بهتر از دستگاه، آن را از رطوبت و گرما و سرمای زیاد دور نگه دارید تا عمر مفید آن نیز افزایش یابد.

شکسته شدن تسمه های جاروبرقی رباتیک

با گذشته زمان امکان فرسودگی حرکت مداوم تسمه بین برس های غلتکی وجود دارد و حتی می تواند باعث شکستن آن شود. تسمه های دستگاه می توانند برس های رولی را به موتور متصل کنند و فرسوده شدن، شکسته شدن یا جدا شدن این تسمه ها می تواند برس های دستگاه را متوقف کند.

مخزن گرد و غبار

جاروبرقی های رباتیک به جای کیسه دارای مخزن گرد و خاک هستند که  می توانید بعد از نظافت آن را تخلیه کرده و مجدد در دستگاه قرار دهید. این سطل های گرد و غبار تمام زباله های جمع آوری شده را درون خود نگه می دارند و باید به موقع خالی شوند.

در صورتی که گرد و غبار سرریز شود می تواند گردش هوا در دستگاه را مسدود کند و در ادامه باعث از دست دادن قدرت مکش و بیرون ریختن گرد و خاک می شود. این مشکل می تواند چرخش برس های جاروبرقی رباتیک را کند کند پس بهتر است برای جلوگیری از پرشدن بیش از حد به طور مرتب تخلیه شوند.

شل شدن اتصالات دستگاه

گاهی توصیه می شود در فواصل زمانی معین جاروبرقی رباتیک را مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما باز کنید و قسمت های مختلف آن را تمیز کنید. این کار می تواند برای افزایش طول عمر دستگاه مفید باشد ولی مهم است که اطمینان حاصل کنید که اتصالات را به خوبی محکم می کنید.

در صورت شل بودن اتصالات ربات، انتقال نیرو به برس مختل می شود و بر چرخش برس تاثیر می گذارد. پس دقت کنید که تمام قسمت ها به درستی و بدون شکاف در کنار هم قرار گرفته اند و اتصالات ضعیف نباشند.

راه حل های رفع مشکل چرخش کند برس ها

پس از شناسایی علت اصلی ایجاد مشکل بهتر است اقدامات لازم برای رفع آن را هرچه زودتر آغاز کنید. در قدم اول بهتر است حالت های تمیز کردن دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که برس ها را غیرفعال نکرده اید و حالت های حفاظت از کف را خاموش کنید.

برخی جاروبرقی ها امکان تنظیم ارتفاع برس های غلتکی را به شما می دهند تا بر اساس نوع فرش یا کف آن را تنظیم کنید. اگر ارتفاع برس ها را به خوبی تنظیم نکنید می توانید باعث تماس آن ها با سطح شده و چرخش برس را دچار مشکل کند.

تمیز کردن برس ها باید حداقل هفته ای یکبار انجام شود و تمام مو های پیچیده شده به دور برس ها جدا شود. شما می توانید برای این کار از یک قیچی استفاده کنید و مو های گره خورده را باز کنید تا با حذف موانع برس ها بتوانند دوباره آزادانه بچرخند.

بهتر است هر دو ماه بررسی کنید که قطعات دستگاه نیاز به تعویض یا تعمیر دارند یا خیر. باید علائم آسیب و شکستگی را بررسی کنید و مطابق با ان تصمیم بگیرید که چه اقدامی باید انجام دهید.فراموش نکنید شما همیشه می توانید برای دستورالعمل های خاص به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و راه حل های مشکل خود را بررسی کنید.

ترجیحا بعد از هربار نظافت، مخزن گرد و غبار را تخلیه کنید و به طور کامل ان را تمیز کنید. در صورتی که قصد دارید مخزن را بشویید باید قبل از قرار دادن مجدد در دستگاه اجازه دهید که کاملا خشک شود زیرا رطوبت می تواند به موتور دستگاه آسیب بزند.

بررسی کنید که تمام اتصالات سفت باشند و به درستی در جای خود قرار گرفته باشند. قطعات را به طور ایمن نصب کنید تا دستگاه و برس ها هنگام کار دچار مشکل نشوند. بعد از این اقدامات برس باز هم نمی چرخد بهتر است برای ارزیابی و تعمیر بیشتر به متخصصین مراجعه کنید و مشکلات را به طور کامل بررسی و حل کنید

تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid
تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک برای تمیز کردن کف روشی هوشمندانه و پیشرفته محسوب می شوند و می توانند کمک بزرگی در نظافت بهتر و سریع تر کف به شما بکنند. جاروبرقی های رباتیک یوفی با کارایی بالا در نظافت کف و قیمت مناسب از محبوب ترین مدل های موجود هستند که می توانید برای منزل خود تهیه کنید.

قابلیت نقشه برداری جاروبرقی های رباتیک یوفی اجازه می دهد تا چیدمان خانه شما و نوع سطوح را درک کنند و بتوانند بهترین کارایی را در هر شرایطی ارائه دهند. این جاروبرقی ها از برخورد با موانع تجتناب می کننند و می توانند ارتفاع را تشخیص دهند.

شما میتوانید جاروبرقی های رباتیک یوفی را با استفاده از تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید با این قابلیت امکان تمیز کردن کف حتی زمانی که شما در منزل نیستید فراهم می شود. همچنین شما می توانید هشدار ها و یادآوری های لازم را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنید.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک از محبوب ترین ابزارهای نظافت کف هستند که کار جارو کردن و شستن کف را به صورت خودکار انجام می دهند. در این مقاله برای شما راه حل هایی در رابطه با مشکلات برس های جاروبرقی های رباتیک ارائه کردیم که امیدواریم مفید واقع شود.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها