قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب

چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی گرد و غبار را بیرون می ریزند؟

یکی از رایج ترین مشکلات تمام مدل های مختلف جاروبرقی دستی، شارژی و رباتیک این است که معمولا پس از مدتی استفاده به جای مکش گرد و غبار آن را به بیرون می ریزند. این اختلال در جاروبرقی های رباتیک مانند جاروبرقی های یوفی می تواند کارایی نظافت را کاهش دهد و حتی هوای منزل شما را آلوده کند. در این مقاله عوامل ایجاد کننده این مشکل که چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی گرد و غبار را بیرون می ریزند؟ و چگونگی حل کردن آن را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل بیرون ریختن گرد و خاک

اولین قدم برای عیب یابی و تعمیر جاروبرقی رباتیک، شناسایی علت اصلی مشکل است. بهتر است ابتدا کیسه و یا مخزن زباله دستگاه را چک کنید. ممکن است ساده به نظر برسد ولی خالی نکردن به موقع مخزن گرد و خاک می تواند باعث شود که ربات گرد و غبار را بیرون پخش کند.

توصیه می شود بعد از هر بار جارو کردن کف، مخزن جاروبرقی رباتیک را خالی کنید و از پر شدن آن جلوگیری کنید. در واقع جاروبرقی های رباتیک برای مکش قدرتمند به جریان هوا نیاز دارند و مخزن پر دستگاه می تواند باعث مسدود شدن گردش هوای دستگاه شود.در صورتی که مخزن گرد و خاک را به درستی درون ربات قرار نداده باشید امکان نشت زباله وجود دارد پس در این مورد دقت کنید و اگر مخزن آسیب دیده است آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از دلایل بیرون ریختن گرد و خاک می تواند گرفتگی برس ها و فیلتر ها باشد. زمانی که جاروبرقی رباتیک مکان های پرتردد مانند آشپزخانه یا اطراف میز ناهارخوری را جارو می کند این امکان وجود دارد که اشیا بزرگتر مانند خرده های غذا در برس ها و فیلتر ها و حتی مخزن زباله گیر کنند.

گرفتگی مسیر مکش می تواند قدرت مکش را کاهش دهد و باعث بیرون ریختن گرد و خاک از ربات شود. برای حل این مشکل می توانید بعد از کار دستگاه را تمیز کنید و مو هایی که دور برس ها پیچیده است و یا زباله هایی که در مخزن گیر کرده را جدا کنید.

مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟
مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟

اتصالات آسیب دیده دستگاه می تواند باعث بیرون پاشیدن زباله ها شود. در صورتی که جاروبرقی رباتیک شما از اجزای جدا شدنی مانند برس و مخزن و پد های پاک کننده تشکیل شده است شاید بهتر باشد که به طور منظم این بخش ها را تمیز کنید. اگر اتصالات و قسمت های مختلف ربات آسیب ببیند می تواند نشت گرد و خاک را به دنبال داشته باشد.

توصیه می شود دفترچه راهنمای جاروبرقی رباتیک خود را به طور کامل مطالعه کنید و بررسی کنید که چه زمانی باید فیلتر ها و برس ها را تعویض کنید. آسیب دیدگی این بخش ها می تواند در طول زمان باعث شود که جاروبرقی گرد و غبار را بیرون بریزد.

برخی جاروبرقی های رباتیک قابلیت شستن کف را دارند و می توانند با استفاده از یک مخزن آب و پد های میکروفیبر تمام کف را تمیز کنند. این مدل ها معمولا یک سوئیچ برای حالت مکش گرد و خاک و پاشش آب دارند. بهتر است تنظیمات را به درستی بررسی کنید تا در صورت اختلال در این بخش بتوانید آن را تعمیر کنید.

تنظیم نادرست دستگاه نیز یکی دیگر از علت های بیرون ریختن گرد و خاک است به طور مثال اگر تسمه درایو پیچ خورده یا شکسته شود، می تواند باعث شود که برس غلتکی جاروبرقی رباتیک از چرخش متوقف شود و شروع به دمیدن گرد و غبار به بیرون کند.

راه حل بیرون ریختن گرد و خاک از جاروبرقی رباتیک

زمانی که علت اصلی مشکل را متوجه شدید می توانید بر اساس آن راه حل مناسب را پیدا کنید. مهم است که مراقب عملکرد صحیح دستگاه خود باشید و هر مشکلی را به سرعت برطرف کنید تا جاروبرقی رباتیک خود را در حالت بهینه نگه دارید. همیشه مخزن زباله ربات ها به موقع خالی کنید و سپس مخزن را به درستی در جای خود قرار دهید.

شما میتوانید برای تشخیص مشکل و رفع آن، جاروبرقی رباتیک را مطابق دستورالعمل سازنده باز کنید و گرفتگی ها را برطرف کنید و در صورتی نیاز داخل دستگاه را تمیز کنید. در صورتی که مو و پرز های فرش، دور برس های جاروبرقی پیچیده است می توانید از یک قیچی برای جدا کردن آن استفاده کنید.

در صورتی که جاروبرقی شما از قابلیت mop بهره مند است بهتر است بررسی کنید که ربات می تواند تغییر حالت را به درستی انجام دهد و هنگام تمیز کردن حالت مکش را فعال کند. جاروبرقی های ترکیبی که مجهز به تنظیمات جاروبرقی و پاشش آب هستند گاهی دچار مشکل بیرون ریختن گرد و خاک می شوند و با یک بررسی ساده می توانید آن را حل کنید.

در صورتی که باید جاروبرقی رباتیک خود را تمیز کنید توصیه می شود که تا حد امکان از دستکش و ماسک استفاده کنید و برای تمیز کردن نیز از پد های میکروفیبر کمک بگیرید تا به ربات آسیبی نرسد.

یکی از راه حل های هوشمندانه  برای جلوگیری از مشکل بیرون ریختن گرد و خاک این است که از مدل های با امکان تخلیه خودکار استفاده کنید با اینکه این مدل جاروبرقی های رباتیک قیمت بالاتری دارند ولی می تواند برای افراد پر مشغله که نمی توانند از برنامه های نظافت دستگاه پیروی کنند مفید است.

رایج ترین عوامل موثر در بیرون ریختن گرد و خاک

گرفتگی، نصب نادرست مخزن، کیسه های گرد و غبار پاره شده یا نامناسب، اتصالات آسیب دیده و استفاده نادرست از حالت مکش و mop باعث می شود که جاروبرقی رباتیک شما به جای جمع کردن گرد و غبار آن را بیرون بیاورد.

گاهی حتی زمانی که مخزن زباله پر نشده، جاروبرقی گرد و خاک را بیرون می ریزد و این به دلیل این است که انباشته شدن کثیفی و زباله های بزرگتر مثل خرده های غذا در پشت برس ها و مجرای هوا می تواند باعث بیرون ریختن گرد و خاک به جای مکش شود.

در صورتی که نیاز است تا جاروبرقی رباتیک را باز کنید و گرفتگی ها را برطرف کنید بهتر است برای دستورالعمل های خاص به دفترچه راهنما مراجعه کنید و مطابق راهنمایی های سازنده مشکلات را برطرف کنید.

نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک
نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند یک جایگزین عالی برای جاروبرقی های قدیمی بزرگ و پر سرو صدا باشند. این ربات ها می توانند بدون نیاز به کمک شما در اتاق حرکت کنند و به صورت خودکار کف را جارو کنند. جاروبرقی های رباتیک یوفی با سنسور های پیشرفته می توانند به خوبی از برخورد با موانع اجتناب کنند و در بین مبلمان و وسایل بدون مشکل حرکت کنند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی دارای سیستم فیلتراسیون قدرتمند و چند مرحله ای است که باعث می شود به طور موثر گرد و خاک را جذب کرده و در مخزن نگه دارد. ربات های جاروبرقی با این فیلتر های کارآمد می توانند محیطی سالم تر و تمیز تر بدون بیرون ریختن گردو خاک را تضمین کنند.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک اساسا روشی هوشمندانه برای تمیز کردن خانه هستند و با این ربات ها شما بدون زحمت می توانید روزانه کف  را جارو کردن و بشویید. در این مقاله به این سوال رایج که چرا جاروبرقی های رباتیک گاهی گرد و غبار را بیرون می ریزند؟ پاسخ دادیم، امیدواریم مطالعه این راه حل ها بتواند به شما کمک کند که از جاروبرقی رباتیک خود بهترین استفاده را ببرید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها