مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟

مکش یک جاروبرقی رباتیک خوب چقدر باید باشد؟

در صورتی که قصد خرید یک جاروبرقی رباتیک خوب را دارید باید مدلی را انتخاب کنید که به خوبی بتواند زباله ها و گرد و خاک را مکش کند با این حال به دلیل تنوع مدل های موجود در بازار ممکن است گیج کننده باشد و درک اصطلاحاتی مانند قدرت مکش ممکن است مشکل شود. در این مقاله برای کمک به شما در تصمیم گیری برای خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی مناسب راهنمای مختصری ارائه می دهیم.

قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب

در سال های اخیر جاروبرقی های رباتیک افزایش قابل توجهی در مکش داشته اند. به طور کلی جاروبرقی های مختلفی بی سیم یا سیمی توسط سازندگان بهبود یافته اند به گونه ای که به قدرت مکش بالا مجهز شده اند.

تمرکز بر قدرت مکش بالا از مهمترین جنبه هایی است که سازندگان به آن توجه می کنند و مدل های جدید خود را به نوعی طراحی و تولید می کنند که مکش بالاتری ارائه دهند.

نکات خرید 

در صورتی که می خواهید جاروبرقی مناسبی برای منزل خود تهیه کنید ضروری است که میزان و توان مکش دستگاه را در نظر داشته باشید. این قابلیت به طور مستقیم بر توانایی جمع آوری گرد و غبار تاثیر دارد. به عبارت دیگر هدف شما از خرید جاروبرقی رباتیک این است که کف های خود را به صورت کامل تمیز کنید و از گرد و خاک و کثیفی خلاص شوید.

اگر در هنگام انتخاب چاروبرقی به مکش دمناسب دقت نکنید ممکن است بعد از جاروکردن نیز متوجه شوید که گرد و خاک باقی می مانند و نتیجه رضایت بخش نخواهد بود. بدیهی است که علاوه بر قدرت مکش باید کیفیت باتری و بودجه را نیز در نظر بگیرید تا کارایی دستگاهی که تهیه می کنید مناسب باشد.

قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب
قدرت مکش جاروبرقی رباتیک خوب

بنابراین اصلی ترین قابلیت که باید در جاروبرقی رباتیک به آن توجه کنید توانایی حذف موثر خاک و زباله از کف است که باید یک پیش نیاز اساسی باشد. بررسی اینکه آیا جاروبرقی مکش قوی دارد یا خیر ضروری است و شما باید جاروبرقی های رباتیک متناسب با بودجه خود را لیست کنید و از بین آن ها مدل هایی با مکش قدرتمند که نیاز های شما را تضمین می کند را انتخاب کنید.

چگونه می تواند مکش جاروبرقی رباتیک را بررسی کرد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت تولید کننده یا دفترچه راهنما مقدار مکش موتور دستگاه را بررسی کنید. این عدد به طور معمول با واحد پاسکال “Pa” نمایش داده می شود. این عدد میزان نیرویی که جاروبرقی رباتیک می تواند برای بلند کردن کثیفی ها و گرد و غبار ایجاد کند را بیان می کند. معمولا قدرت مکش جاروبرقی های رباتیک حدود 2500 تا 3000 پاسکال است.

مقدار مکش بالاتر لزوما نشان دهنده عملکرد برتر جاروبرقی نیست و طراحی محصول باید به نوعی باشد که میزان جریان هوای ورودی را کنترل کند. برای مثال در صورتی که یک جاروبرقی رباتیک با مقدار مکش بسیار بالا تهیه کنید که طراحی مناسبی ندارد نمی تواند کارایی مناسبی داشته باشد.

هنگام خرید جاروبرقی رباتیک هنگام بررسی مشخصات مربوط به عملکرد جاروبرقی، تشخیص قدرت مکش و توان مصرفی ضروری است. شما باید قدرت مکش را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای خانه شما مناسب باشد. در صورتی که فرش های زیادی دارید یا میزان آلودگی که باید تمیز شود زیاد است باید میزان مکش بالایی برای دستگاه خود در نظر داشته باشید.

قدرت مکش متفاوت 

در حقیقت توانایی مکش زباله ها ، بسته به نوع جاروبرقی متفاوت است. جاروبرقی های معمولی با توجه به مدل ها و قابلیت های مختلفی که ارائه می دهند می توانند مکش متفاوتی داشته باشند به طوری که جاروبرقی های قدیمی ساده عموما قدرت مکش بالاتری دارند و شما نمی توانید از یک ربات کوچک همان انتظار را داشته باشید.

جاروبرقی های رباتیک در مقایسه با جاروبرقی های معمولی اندازه کوچک تری دارند و می توانند بدون نیاز به کمک شما تمام کار نظافت را انجام دهند و در صورت نیاز در بین تمیز کردن به پایه شارژر برگشته و برای ادامه نظافت شارژ شود با این حال ممکن است موتور این ربات ها به اندازه جارو های دستی قوی نباشد.

پیشنهاد می کنیم مدل های پیشرفته با مکش متوسط را به مدل های معمولی با مکش بالاتر برتری دهید. جاروبرقی های رباتیک پیشرفته این مزیت را دارند که می توانند مکش را در حین نظافت حفظ کنند تا به طور موثر تری تمام منزل شما را تمیز کنند.

در مورد جاروبرقی های رباتیک ممکن است نتیجه اولین بار استفاده برای شما رضایت بخش نباشد و در مقایسه با جاروبرقی های معمولی این ربات ها را ناکافی بدانید ولی به طور کلی جاروبرقی های رباتیک برای نظافت روزانه مناسب تر هستند و نباید انتظار پاک کردن کثیفی های سخت و سنگین را داشته باشید. در هر صورت شما می توانید برنامه جاروبرقی خود را طوری تنظیم کنید که مکان های کثیف تر را دو یا چند بار جارو کند.

عوامل موثر بر مکش جاروبرقی رباتیک خوب

با وجود اینکه شما می توانید توانایی دستگاه را با بررسی دفترچه راهنما متوجه شوید ولی این توان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. به طور مثال کارایی برس ها و فیلتر ها می تواند بر جمع آوری زباله ها بسیار موثر باشد تا به خوبی بتواند کف منزل را از هر آلودگی پاک کند.

برس های چرخنده دستگاه برای برداشتن کثیفی هایی که در کف منزل شما پخش شده اند یا در الیاف فرش فرو رفته اند مناسب است. برس اصلی که در زیر ربات قرار دارد نمی چرخد، اما طوری طراحی شده است که خاک را مانند جارو جمع کند ولی برای تمیز کردن فرش و موکت مناسب نیست.

از آن جایی که ربات های جاروبرقی اغلب به دلیل کارایی بالا برای نظافت خودکار محبوب هستند و می توانند تمام کار نظافت را طبق برنامه ای که شما تعیین می کنید انجام دهد ممکن است قدرت مکش هنگام خرید چندان اهمیتی نداشته باشد. با این حال اگر نظافت موثر و کامل برای شما اولویت دارد نباید این مورد را نادیده بگیرید.

عوامل موثر بر مکش جاروبرقی رباتیک خوب
عوامل موثر بر مکش جاروبرقی رباتیک خوب

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی با درک انواع مختلف نیازهای تمیز کردن مدل های متنوعی از جاروبرقی های رباتیک را طراحی و تولید کرده است که قابلیت های کاربردی را ارائه می دهند تا تمام انتظارات شما را برآورده کنند.

جاروبرقی های یوفی با مکش بالا و موثر می توانند گرد و غبار را به صورت کامل از کف منزل شما پاک کنند و با برس های مختلف و فیلتر های کارآمد به خوبی سطوح مختلف خانه شما را تمیز کنند. شما می توانید با خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی برای همیشه از زحمت تمیز کردن روزانه کف خلاص شوید و این کار را به ربات های دقیق و سریع بسپارید.

جاروبرقی های رباتیک یوفی، موتور قدرتمند و برس های باکیفیت دارند که کارایی نظافت را افزایش می دهد. این ربات ها بدون جا انداختن حتی یک قسمت از کف تمام خانه شما را در الگو های منظم و به طور کامل جارو می کنند و نیازی به نظارت و کنترل ندارند.

کلام آخر

قدرت مکش عامل مهمی است که در انتخاب جاروبرقی رباتیک باید در نظر گرفته شود. شما می توانید با بررسی شاخص های مختلف مدل مد نظر خود از کارایی آن مطمئن شوید. در صورتی که ربات جاروبرقی خود را با دقت انتخاب کنید نتایج نظافت قطعا رضایت بخش تر خواهد بود.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها