سنسور باتری

راهنمای کامل تمیز کردن کف های چوبی با جاروبرقی های رباتیک

کف های چوبی به دلیل ظرافت و زیبایی بالا از کفپوش های محبوب خانه ها هستند. این نوع از کفپوش ها بسیار با دوام هستند و ظاهر خانه شما را در عین سادگی، بسیار شیک و به روز جلوه می دهند. با این حال تمیز کردن کف های چوبی می تواند بسیار سخت و زمان بر باشد بنابراین جاروبرقی های رباتیک یوفی به یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن کف های چوبی تبدیل شده اند.

بهترین روش تمیز کردن کف های چوبی

در زمان تمیز کردن کف های چوبی باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید نتایج بهتری از تمیز کردن با ربات های جاروبرقی دریافت کنید. اطلاع از تکنیک های استفاده از جاروبرقی رباتیک به شما کمک خواهد کرد تا درباره اینکه چه چیزی برای تمیز کردن جاروبرقی رباتیک بهتر است تصمیم بگیرید. در ادامه برخی باید ها و نباید های مفید درباره تمیز کردن کف های چوبی را برای شما بیان می کنیم.

ربات های جاروبرقی با قابلیت mop از نظر ظاهری بسیار شبیه به ربات های جاروبرقی معمولی هستند با این تفاوت که دارای مخزن آب و پد های میکروفیبر اند تا علاوه بر مکش کردن زباله ها، لکه ها و کثیفی های چسبنده را از بین ببرند. در حقیقت این جاروبرقی ها با پارچه های میکروفیبر و پد های پاک کننده می توانند گرد و غبار و آلودگی های پنهان شده در شیار های کفپوش های چوبی را از بین ببرند.

نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک
نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

با این جاروبرقی های رباتیک تمام لکه های سخت و خشک شده بدون آسیب به سطوح چوبی پاک خواهند شد. این جاروبرقی های رباتیک نسبت به جاروبرقی های رباتیک معمولی برتری دارند زیرا می توانند در یک حرکت تمام کف را تمیز کنند و کار نظافت را سریع تر انجام دهند.

در مقایسه با روش های قدیمی تمیز کردن کف مانند جاروبرقی های معمولی و سطل و تی، جاروبرقی های رباتیک به صورت کاملا هوشمند و دقیق کار نظافت را انجام می دهند. شما می توانید با استفاده از کنترل هوشمند از طریق تلفن همراه خود یا کنترل صوتی این ربات ها را کنترل کنید.

جاروبرقی های رباتیک به دلیل اینکه می توانند موانع را شناسایی کنند و مسیر های تمیز کردن را به صورت خودکار تشخیص دهند کارایی بالایی نسبت به گذشته پیدا کرده اند. یوفی مجموعه ای از جاروبرقی های رباتیک هوشمند و پیشرفته را ارائه می دهد که می تواند نیاز های مختلف شما برای نظافت را برآورده کند.

در این مقاله ما نکات کاربردی برای مراقبت از کف های چوبی و تمیز کردن موثر آن ها با جاروبرقی های رباتیک در اختیار شما می گذاریم تا بهترین استفاده را از جاروبرقی رباتیک خود ببرید.

نکات ضروری تمیز کردن کف های چوبی

چندین دستورالعمل کلی برای تمیز کردن این نوع کف ها وجود دارد که ممکن است پیروی از آن ها برای دستیابی به نتایج تمیزکنندگی بهتر موثر باشد. کف های چوبی با اینکه زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند ولی نگهداری از آن ها گاهی دشوار است و باید همیشه برخی ملاحظات را رعایت کنید.

تمیز کردن به موقع لکه ها : کفپوش های چوبی ضد آب نیستند و حتی به سرعت آب را جذب می کنند. لازم به ذکر است حتی در صورتی که کف های شما به طور مناسب واکس زده یا آب بندی شده باشند مایعات می توانند به مرور زمان پوشش محافظ را فرسوده کنند.

نفوذ رطوبت به کف های چوبی می تواند باعث جذب آب و متورم شدن آن ها شود که باعث ایجاد هزینه های اضافی تعمیرات می شود. به علاوه زمانی که مایع ریخته شده بر روی کف های چوبی خشک شود لکه های سختی ایجاد می کند که به راحتی پاک نخواهند شد. لکه هایی که مدت زیادی باقی بمانند می توانند خراش یا آسیب نیز ایجاد کنند. بنابراین قبل از جارو کردن باید به فکر محافظت از کف های چوبی خود باشید و پوشش محافظ ایجاد کنید و کف را به طور منظم جلا دهید تا درخشندگی خود را حفظ کند.

آماده سازی برای تمیز کردن

اقدامات زیادی وجود دارد که باید قبل از تمیز کردن این نوع کف ها انجام دهید اما بسیاری از افراد در این باره چیزی نمی دانند و اقدامات احتیاطی مربوط به نگهداری کفپوش های چوبی معمولا نادیده گرفته می شود.

بهتر است کفپوش های چوبی را با آب نشویید. با توجه به اینکه تمام مدل های کفپوش های چوبی دارای لایه رویی از چوب جامد هستند توصیه می شود که از خیس کردن این نوع کف ها خودداری کنید. بنابراین بعد یا قبل از جارو کردن با جاروبرقی های رباتیک نیازی نیست که کف را با آب بشویید.

در مقایسه با کف های سرامیکی و یا کفپوش های وینیل، کفپوش های چوبی آسیب پذیر تر هستند بنابراین بهتر است از برس های سخت برای تمیز کردن استفاده نکنید تا خراش ایجاد نشود و کف های چوبی در معرض فرسایش سریع قرار نگیرند.

نحوه تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی
نحوه تمیز کردن

توصیه می شود که کف های چوب سخت را به طور مکرر جاروبرقی نکنید. شستن و جارو کردن روزانه حتی اگر یک جاروبرقی رباتیک داشته باشید ضرورتی ندارد. بهتر است در صورتی که بچه های کوچک و حیوانات خانگی ندارید در هفته یک یا دوبار از جاروبرقی برای تمیز کردن کف های چوبی استفاده کنید تا دچار خراشیدگی نشوند.

انتخاب جاروبرقی مناسب 

در حال حاضر انواع مختلفی از جاروبرقی های رباتیک در بازار وجود دارد که هر کدام عملکرد ها و قابلیت های خاص خود را ارائه می دهند. باید قبل از تصمیم گیری برای خرید حتما ویژگی های کلیدی ربات های جاروبرقی و مزایا و معایب هر کدام را درک کنید.

در ادامه برخی نکات که در انتخاب جاروبرقی برای کف های سخت لازم است بدانید را برای شما بیان می کنیم تا در هنگام خرید به شما کمک کند. ربات های جاروبرقی با قابلیت mop می توانند علاوه بر جمع کردن کثیفی ها به خوبی کف را پاک کنند و با یک مخزن آب در صورت نیاز آب آزاد کرده و با پد های زیر ربات لکه ها را تمیز می کنند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های یوفی به صورت هوشمند و بدون نیاز به هیچ کمکی می توانند کار نظافت را برای شما انجام دهند. این ربات ها مجهز به حسگر های پیشرفته ای هستند که می توانند اشیا و مبلمان و دیوار ها را تشخیص دهند و از برخورد با آنها اجتناب کنند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی امکان کنترل از راه دور دارند و شما می توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود این ربات ها را حتی زمانی که در منزل نیستید کنترل کنید. این ربات ها با قابلیت نقشه کشی خودکار می توانند با محیط و چیدمان خانه شما هماهنگ شده و بدون هیچ مشکل تمام کف را جارو کنند.

شما میتوانید با خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی کار نظافت تمام فرش و موکت ها و کف های سخت را برای همیشه به ربات واگذار کنید و در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید و همواره خانه خود را تمیز و سالم نگه دارید.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک برای تمیز کردن کف های چوبی سودمند هستند و در مقایسه با جاروبرقی های قدیمی می توانند به صورت ملایم و موثر تمام کف را جارو کنند و کمک کنند که از کفپوش های خود به خوبی محافظت کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها