جارو کردن و تمیز کردن همزمان کف

برتری جاروبرقی های رباتیک با قابلیت Vacuum and Mop

جاروبرقی های رباتیک با قابلیت Vacuum and Mop دارای پد هایی هستند که برای تمیز کردن کف و خشک کردن آن استفاده می شوند. این مدل از جاروبرقی های رباتیک بسیار محبوب هستند و فقط با فشار دادن یک دکمه تمام لکه های کف منزل شما را تمیز خواهند کرد. برخی مدل های جاروبرقی رباتیک یوفی نیز این قابلیت را دارند و می توانند به شما در تمیز نگه داشتن کف کمک کنند.

اغلب مشتریان هنگام خرید سوالات زیادی درباره این قابلیت دارند و میخواهند مطمئن شوند که می توانند از آن برای نظافت خانه خود استفاده کنند یا می پرسند که این امکان ارزش قیمت بالاتر را دارد. از همین رو در این مقاله به شما در درک بهتر این ویژگی کمک خواهیم کرد و با بررسی مزایا و معایب این جاروبرقی ها، کمک می کنیم تا بتوانید جاروبرقی مناسبی را برای خانه خود تهیه کنید.

جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن کاشی و سرامیک
جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن کاشی و سرامیک

جاروبرقی های Mop چگونه کار می کنند؟

به طور کلی سه مدل جاروبرقی رباتیک وجود دارد. جاروبرقی های معمولی Vacuum می توانند گرد و غبار را مکش کرده خانه شما را تمیز می کنند. جاروبرقی های Mop می توانند با پارچه ها و پد ها لکه های کف را پاک کنند و در نهایت جاروبرقی های Vacuum and Mop می توانند هر دو کار را با هم انجام دهند و کار دو دستگاه را ترکیب کنند تا کارایی نظافت افزایش یابد.

جاروبرقی های Vacuum and Mop به طور معمول دارای یک مخزن آب هستند تا پد ها را خیس نگه دارند. این ربات ها برای تمیز کردن لکه های چسبنده و سخت که جاروبرقی های رباتیک معمولی نمی توانند پاک کنند مناسب اند.

این قابلیت از جاروبرقی های رباتیک را فقط می توانید در کف های سخت مانند چوب و کاشی و کفپوش استفاده کنید. با این حال این ربات ها علاوه بر شستشوی کف می توانند کار جارو کردن را نیز انجام دهند پس محدودیتی ندارد و می تواند فرش و موکت را جارو کرده و کف را بشوید. به عبارت دیگر شما با استفاده از تلفن همراه خود می توانید تعیین کنید که ربات در هر قسمت از خانه چه کاری را باید انجام دهد.

معایب جاروبرقی های Vacuum and Mop

یکی از محدودیت این جاروبرقی ها این است که نمی توانید بر روی سطوحی که نباید خیس شوند از آن ها استفاده کنید و نمی توانید لکه های فرش یا موکت را با قابلیت Mop تمیز کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که انواع مختلف کف را نمی توانید با این جاروبرقی ها بشویید به طور مثال کف های چوبی بدون رنگ ممکن است لکه دار شوند.

در صورتی که کفپوش های حساس و آسیب پذیری دارید بهتر است مطمئن شوید که جاروبرقی شما می تواند پس از شستن کف، به خوبی آن را خشک کند و زمین را به صورت خیس رها نمی کند تا کفپوش ها کپک زده یا تغییر رنگ دهند.

از اصلی ترین معایب این مدل ها این است که نمی توانند به خوبی بر روی سطوح ناهموار حرکت کنند. در حقیقت این جاروبرقی های Mop برای فشار دادن پدها در امتداد زمین طراحی شده اند و از همین رو تنها می توانند سطوح ناهموار در حد 2 تا 3 میلی متری را کنترل کنند و ممکن است برای جابجایی از فرش به کف به مشکل بخورند و یا نتوانند از اتاق خارج شوند.

لازم به ذکر است برخی مدل ها می تواند با استفاده از لاستیک های زیر دستگاه از مسیر هایی به بلندی 2 سانتی متری عبور کنند. بنابراین قبل از خرید باید دقت کنید که در خانه شما تا چه حد ناهمواری وجود دارد و آیا ممکن است برای جاروبرقی رباتیک مشکل ایجاد کند.

مزایای جاروبرقی های دارای قابلیت Vacuum and Mop

از اصلی ترین مزایای این مدل ها این است که گرد و غبار را به اطراف پخش نمی کنند. ربات های جاروبرقی به طور معمول گرد و غبار را در هوا پخش می کنند و ممکن است هوای خانه شما را پر از گرد و خاک کرده و برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی مشکل ایجاد کنند.

جاروبرقی های رباتیک با قابلیت Mop می توانند تا حد زیادی این مشکل را حل کنند و کارایی تمیز کردن کف را افزایش دهند

یکی دیگر از مزایای این مدل این است که کار نظافت را راحت تر می کنند. به عبارت دیگر استفاده از این ربات ها می تواند به طور قابل توجهی زحمت شما برای نظافت کف را کاهش دهد. قطعا تمیز کردن لکه ها از کف با استفاده از دستمال و خم شدن  روی زمین سخت و خسته کننده است و شما نمی توانید روزانه این کار را انجام دهید.

همچنین استفاده از تی و دستمال برای تمیز کردن همه کف امکان پذیر نیست و شما نمی توانید مبلمان و کمد ها را به سادگی جابجا کنید. در این شرایط کارایی این جاروبرقی های Mop به شدت افزایش می یابد زیرا این ربات ها با ارتفاع کم بدون هیچ مشکل همه کف را تمیز می کنند.
مزیت بزرگ این ربات ها این است که برای تمام کار جارو کردن و شستن کف به حضور شما نیاز ندارند و بدون نظارت شما کار را به سرعت و دقت بالایی انجام می دهد. همچنین این ربات ها در مقایسه با جاروبرقی های دیگر سروصدای زیادی ندارد و تقریبا بی صدا هستند پس شما می توانید حتی در شب  و زمانی که در خواب هستید نیز از ربات بخواهید تا نظافت را انجام دهد.

فناوری ناوبری در جاروبرقی های رباتیک
فناوری ناوبری در جاروبرقی های رباتیک

با استفاده از این جاروبرقی های رباتیک کف منزل شما همیشه تمیز و درخشان می ماند و نگرانی بابت آلودگی ها و لکه هایی که به طور روزانه ایجاد می شوند نخواهید داشت. همچنین شما می توانید بدون نیاز به دمپایی در خانه قدم بزنید. اغلب افراد به دلیل مواد غذایی که روی زمین ریخته می شود یا موی حیوانات در خانه دمپایی می پوشند و این ربات ها می توانند کف را برای شما کاملا تمیز کنند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند قابلیت‌های جاروبرقی و پاک کردن را در یک واحد ترکیب کنند تا کار نظافت را برای شما تا حد امکان راحت تر کنند. برند یوفی با ارائه طیف وسیعی از ویژگی های کاربردی قصد دارد تا تمام نیاز های شما را پاسخ دهد تا بتوانید از این ربات ها نهایت استفاده را ببرید.

جاروبرقی های یوفی در کنار کارایی بالا و قابلیت های پیشرفته، قیمت مناسبی نیز دارند. همچنین نگهداری و تعمیر اين مدل ها بسیار آسان است و شما می توانید برای مدت طولانی از این جاروبرقی ها استفاده کنید و از عملکرد فوق العاده آن ها بهره مند شوید.

کنترل و استفاده از این جاروبرقی ها بسیار ساده است و هر کسی می توانید با مطالعه دستورالعمل ها از این ربات ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که این جاروبرقی ها کاملا برای بچه ها و حیوانات خانگی ایمن هستند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند شما را از زحمت جارو کردن و دستمال کشیدن روزانه کفپوش ها نجات دهند و بدون هیچ مشکلی کار تمیز کردن را بدون نیاز به کمک یا نظارت شما انجام دهند تا بتوانید از زندگی در یک خانه هوشمند و سالم لذت ببرید.

کلام آخر

برای تمیز نگه داشتن کفپوش ها، توصیه می کنیم یک جاروبرقی پیشرفته رباتیک یوفی را تهیه کنید که تمام کار جارو کردن و شستن کف را به صورت خودکار انجام می دهد و به شما کمک می کند به کار های دیگر رسیدگی کنید و در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها