مزایای خرید انواع جاروبرقی های رباتیک

محل نگهداری جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک به دلیل کارایی بالایی که دارند به یکی از ابزار های مدرن نظافت منزل تبدیل شده اند و در اغلب خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند با این حال نگهداری از این جارو ها نیز مهم است. در این مقاله نکات و ترفند های مختلف نگهداری جارو های رباتیک یوفی را مورد بحث قرار می دهیم و راه حل های مناسبی را به شما معرفی می کنیم.

اصول نگهداری جاروبرقی رباتیک

اولین و مهمترین قدم در تضمین سلامتی و افزایش عمر مفید جاروبرقی های رباتیک، انتخاب فضای مناسب برای نگهداری این جارو ها است. مکان ایده آل برای نگهداری جاروبرقی رباتیک جایی است که خشک و خنک باشد و از نور خورشید و نوسانات شدید دمایی دور باشد.

در کنار این موارد باید مکان پایه شارژر را جایی در نظر بگیرید که فضای کافی اطراف آن وجود داشته باشد تا از برخورد آن با سایر موارد جلوگیری کند. در صورتی که فضای کافی وجود نداشته باشد ممکن است سیستم مسیریابی ربات دچار مشکل شود و نتواند مسیر بازگشت را به درستی تشخیص دهد.

جاروبرقی ها رباتیک یوفی با یک پایه شارژر قدرتمند و با کیفیت می توانند کار نظافت را راحت تر کنند و به اتوماسیون سازی روند جارو کردن کمک کنند. ربات های یوفی پس از هر بار نظافت یا در صورت تمام شدن شارژ باتری به صورت خودکار به پایه شارژر برمی گردند تا شارژ شده و در صورت نیاز نظافت را از سر بگیرند.

خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک
خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک

برخی مدل ها قابلیت تخلیه خودکار مخزن زباله را نیز دارند که با این امکان می توانند با برگشتن به پایه شارژر مخزن را تخلیه کنند تا زمان بیشتری بتوانند نظافت را انجام دهند  و نیازی به کمک شما نداشته باشند.

محل پایه شارژر

باید پایه شارژر را در نزدیکی یک پریز برق و بر روی زمین کاملا صاف قرار دهید تا عملکرد آن بهینه شود و طول عمر دستگاه افزایش یابد، با این شرایط ربات بهترین موقعیت را برای دسترسی آسان به پایه شارژر خواهد داشت. همچنین ضروری است که پایه را از مکان های مستعد رطوبت دور نگه دارید تا از آسیب های احتمالی به نرم افزار اجتناب شود.

در صورتی که نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنید و تمام دستورالعمل های ربات ها در نظر داشته باشید می توانید عملکرد دستگاه خود را حفظ کنید و استفاده از این جاروبرقی های رباتیک را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید.

در صورتی که خانه شما دارای یک فضای نشیمن کوچک و چیدمان پیچیده باشد، یافتن محلی برای نگهداری پایه جاروبرقی می تواند دشوار باشد و به یک چالش تبدیل شود. در این شرایط شما گزینه های محدودی دارید و در صورتی که فضاهای نگهداری ابزار و انبار نیز نداشته باشید این مسئله چالش برانگیز تر نیز خواهد شد.

شما می توانید یک گوشه از خانه که از مبلمان فاصله دارد و زیاد دیده نمی شود را انتخاب کنید و در صورتی که فضای بیشتری برای سازماندهی وسایل داشته باشید ممکن است بتوانید طوری چیدمان را تغییر دهید که پایه در مرکز خانه و دور از وسایل باشد.

خوشبختانه جاروبرقی های رباتیک یوفی فضای زیادی اشغال نمی کنند و شما می توانید در یک گوشه مناسب این ربات ها را  جای دهید. همچنین توصیه می شود زمانی که از جاروبرقی استفاده نمی کنید آن را از پایه خارج نکنید تا آسیب نبیند در این حالت نیازی نیست نگران مصرف برق باشید زیرا جاروبرقی پس از شارژ شدن در پایه خاموش خواهد شد تا برق مصرف نشود.

نکات نگهداری برای افزایش طول عمر دستگاه

برای مراقبت از جاروبرقی رباتیک خود باید یک برنامه نگهداری و نظافت منظم را دنبال کنید. این کار باعث می شود کارایی ربات در طول زمان کاهش پیدا نکند و همچنین به خوبی برای مدت طولانی برای شما کار کند.

فیلتر ها: گرفتگی فیلتر های بر مکش دستگاه و عملکرد نظافت جاروبرقی تاثیر منفی خواهد داشت و از همین رو لازم است تا فیلتر ها به طور مرتب تمیز و تعویض شوند. حداقل هر دوهفته یکبار فیلتر های جاروبرقی را تمیز و هر دو یا سه ماه نسبت به تعویض کردن آن اقدام کنید.

بروزرسانی نرم افزار: برای رفع اشکالات و بهبود کارایی دستگاه نیاز است تا نرم افزار های دستگاه را بروز نگه دارید. شما باید به صورت دوره ای بروزرسانی های ارائه شده را بررسی کنید و مطابق دستورالعمل سازنده دستگاه این روند نصب و آپدیت را دنبال کنید.

تعویض مخزن زباله: برخی مدل ها به مخازن یکبار مصرف مجهز هستند و باید بعد از هر بار تمیز کردن این کیسه ها را دور بیندازید ولی اغلب مدل های مخزن های قابل تخلیه دارند که می توانید هر زمان که پر شد آن را خالی کرده و دوباره استفاده کنید. مطابق دفترچه راهنمای دستگاه خود در فواصل زمانی مشخص باید این مخازن را تعویض کنید.

اندروید به  X8 Hybrid
اندروید به  X8 Hybrid

بررسی های دوره ای ربات

مانند هر دستگاه دیگری بازرسی های منظم می تواند کارایی این جاروبرقی های رباتیک را حفظ کند و از مشکلات احتمالی و آسیب جدی به دستگاه جلوگیری کند. بی توجهی می تواند طول عمر جاروبرقی رباتیک شما را کاهش دهد پس مطابق دستور سازنده به طور منظم کارایی برس‌ها، حسگرها و باتری را بررسی کنید.

برس ها : برس ها از اصلی ترین بخش های هر جاروبرقی رباتیک هستند که کارایی آن را حفظ می کنند و در صورت آسیب دیدن ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کنند. بهتر است حداقل ماهی یکبار برس های دستگاه را بررسی کنید و در صورتی که علائم سایش، آسیب و فرسودگی مشاهده کردید آن ها را تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض کنید.

سنسور ها: سنسور های ربات برای ناوبرقی و اجتناب از برخورد با موانع کمک بزرگی به دستگاه می کنند. بهتر است به طور منظم تمام حسگر های دستگاه را تمیز کنید و در صورتی که متوجه مشکلی شدید سنسور ها را تعمیر کنید.

باتری: نظارت بر عملکرد و کارایی باتری ضروری است زیرا از حیاتی ترین بخش های هر جاروبرقی رباتیکی، باتری آن است. بهتر است هر سه ماه یکبار باتری های دستگاه را بررسی کنید تا از نظر عدم وجود علائم تورم و نشتی مطمئن شوید. در صورت نیاز باید باتری ها را تعویض کنید و همچنین برای اطمینان از شارژ شدن بی عیب ربات باید پایه شارژر را نیز به صورت مرتب تمیز کنید.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

در صورتی که قصد خرید یک جاروبرقی رباتیک را داشته باشید حتما در بین تعداد بالای برند های مختلف با قابلیت ها و کاراییی های متنوع دچار سردرگمی می شوید. یکی از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان جاروبرقی های رباتیک برند یوفی است که سابقه طولانی در تولید و عرضه ابزار نظافت دارد.

شما می توانید یک جاروبرقی رباتیک یوفی با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای منزل خود تهیه کنید و از زحمت نظافت روزانه با جاروبرقی های بزرگ و پر سروصدا راحت شوید. جاروبرقی های رباتیک یوفی بدون کمک شما تمام کف را جارو می زنند و حتی یک قسمت را فراموش نخواهند کرد.

نحوه اتصال X8 Hybrid به الکسا
نحوه اتصال X8 Hybrid به الکسا

خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی می تواند یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای خانه شما باشد تا بتوانید در خانه ای تمیز زندگی کنید و زمان کمتری را به نظافت اختصاص دهید.

کلام آخر

نگهداری مناسب جاروبرقی رباتیک و قرار دادن پایه شارژر در مکان مناسب برای حفظ عملکرد دستگاه ضروری است. شما با پیروی از نکات ذکر شده و دستورالعمل های سازنده به خوبی میتوانید از جاروبرقی رباتیک خود محافظت کنید تا در محیطی تمیز و راحت زندگی کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها