نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک و کفپوش های چوبی

جاروبرقی های رباتیک با کارایی عالی در نظافت منزل و رفاهی که ایجاد می کنند توانسته اند محبوبیت بالایی در سال های اخیر کسب کنند. با وجود این محبوبیت فوق العاده همچنان برخی از مشتریان در مورد استفاده از این محصول در کف های چوبی دچار تردید هستند و نگران هستند که چرخ ها و برس های ربات کف را خراش دهد. در این مقاله می توانید درباره جاروبرقی های رباتیک و کفپوش های چوبی اطلاعات بیشتری کسب کرده و با جاروبرقی های رباتیک یوفی بیشتر آشنا شوید.

جاروکردن کف های سخت

از محبوب ترین گزینه ها برای کفپوش منازل می توان به کفپوش های چوبی اشاره کرد. این کفپوش های شیک و زیبا می توانند فضای خانه را گرم و صمیمی نشان دهند ولی به طور منظم به تمیز کردن و نظافت نیاز دارند.

جاروبرقی های رباتیک می توانند تمام کف خانه شما را راحت و بدون سر و صدا تمیز کنند و بدون کمک شما همیشه کف را تمیز نگه دارند. کفپوش های چوبی می توانند به سادگی با کفش های پاشنه بلند، برخورد اثاثیه و حتی پنجه سگ یا گربه دچار خراش و آسیب شود.

اکثر جاروبرقی های رباتیک موجود در بازار برای استفاده بر روی کفپوش های چوب سخت ایمن هستند. البته بهتر است در هنگام استفاده از آن ها برخی نکات را در نظر داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود.

سنسور های موانع در جاروبرقی های رباتیک
سنسور های موانع در جاروبرقی های رباتیک

نحوه کار جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک می توانند در خانه حرکت کنند و بدون برخورد با اثاثیه و دیوار ها تمام کف را جارو کنند. این جاروبرقی ها در الگو های منظم حرکت می کنند و با استفاده از سنسور های قدرتمند خود می توانند از برخورد و سقوط اجتناب کنند.

این ربات های کوچک با موتور های قدرتمند می توانند تمام گرد و خاک و زباله ها را مکش کنند و سپس با فیلتر های قدرتمند این کثیفی ها را فیلتر کرده و از پخش شدن آن ها در هوای خانه جلوگیری کنند. مخزن زباله این ربات های می تواند تا حجم زیادی از زباله را به صورت فشرده ذخیره کند تا نیازی به خالی کردن مکرر مخزن نباشد.

برس های جاروبرقی

برای پاسخ دادن به این سوال که آیا جاروبرقی های رباتیک کف را خراش می دهند یا خیر باید ابتدا انواع چرخ و برس ها را در این ربات ها بررسی کنیم. اکثر جاروبرقی های رباتیک دو نوع برس برای تمیز کردن استفاده می کنند.

برس های جانبی و برس های غلتکی در اغلب جاروبرقی های رباتیک وجود دارد و در کنار یکدیگر می توانند کارایی تمیز کردن را افزایش دهند و به خوبی گوشه ها و لبه های موجود را تمیز کنند. برس های جانبی در کنار های ربات قرار دارند و می توانند گرد و خاک را به سمت برس اصلی هدایت کنند.

برس اصلی در جاربرقی های رباتیک، یک برس غلتکی است که در زیر جاروبرقی و در وسط آن قرار دارد و به وسیله مو های برس کثیفی های کف را پاک می کند.

در صورتی که بیشتر کف خانه شما کفپوش های چوبی است که آسیب پذیر هستند حتما در هنگام خرید جاروبرقی به نوع برس ها دقت کنید. برس های غلتکی دستگاه ممکن است مو های سخت و درشتی داشته باشند که به سادگی کف را خراش می دهند.

بهتر است هنگام خرید به دنبال جاروبرقی های رباتیک با مو های نرم باشید تا جاروبرقی هنگام تمیز کردن کف مشکلی ایجاد نکند. در برخی مدل ها شما می توانید نوع تمیز کردن را انتخاب کنید و یا برس ها را در مواقع لزوم جا کنید تا سطوح مختلف را به خوبی تمیز کند.

چرخ های جاروبرقی رباتیک

یکی دیگر از بخش های ربات که می تواند بر روی کف ها خراش ایجاد کند چرخ های آن است. جاروبرقی های رباتیک معمولا دارای دو چرخ لاستیکی هستند ولی ممکن است در برخی موارد چرخ ها پلاستیکی یا فلزی نیز باشند.

نوع چرخ ها می تواند به کفپوش ها آسیب بزند و خراش ایجاد کند. کفپوش های چوبی معمولا از چوب طبیعی تهیه می شوند و مستعد انواع فرورفتگی و خراش و اشکالات دیگر هستند. لازم به ذکر است که این آسیب به نوع کفپوش و مقاوم آن نیز بستگی دارد.

جاروبرقی رباتیک یوفی
جاروبرقی رباتیک یوفی

بدیهی است جاروبرقی های رباتیک با چرخ های لاستیکی بهترین گزینه برای جارو کردن کفپوش های چوبی سخت است زیرا در مقایسه با چرخ های فلزی و پلاستیکی خطر کمتری برای این نوع کفپوش خواهد داشت.

نکات تمیز کردن کفپوش با جاروبرقی های رباتیک

از اصلی ترین دلایل ایجاد خراش بر روی کفپوش های چوبی می توان به کشیده شدن اجسام توسط جاروبرقی رباتیک اشاره کرد. در صورتی که قبل از شروع تمیز کاری اشیا و وسیله های ریز را جمع نکنید ربات با کشیدن آنها بر روی کف خراش ایجاد خواهد کرد.

توصیه می شود قبل از تمیز کاری زباله های بزرگ را از روی زمین جمع کنید و تا حد امکان جاروبرقی رباتیک را مناطق مرطوب دور نگه دارید تا علاوه بر اینکه ربات آسیب نبیند به چوب نیز آسیب نرسد. بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که جاروبرقی چندین بار از یک نقطه عبور نکند تا باعث ساییدگی نشود.

مطمئنا شما نمی خواهید جاروبرقی رباتیکی تهیه کنید که به کفپوش های منزلتان آسیب بزند پس به جای خرید جاروبرقی رباتیک ارزان قیمت و بی کیفیت بهتر است به کارایی و کیفیت جاروبرقی دقت کنید. کیفیت جاروبرقی نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد خط و خش دارد به طوری که جاروبرقی های رباتیک پیشرفته به گونه ای طراحی شده اند که کارایی بهتر و ایمنی بالاتری ارائه دهند.

ممکن است این جاروبرقی های رباتیک پیشرفته قیمت بالایی داشته باشند  ولی مانند یک سرمایه گذاری سودمند به شما کمک می کنند تا کفپوش های خود را همیشه تمیز و سالم نگه دارید.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های یوفی دارای سیستم های فیلتراسیون قدرتمند و سنسور های حساس می باشند که از برخورد با موانع و مبلمان اجتناب می کند. این جاروبرقی های پیشرفته با مو های نرم تر می توانند از کفپوش های شما محافظت کنند و آن ها را به خوبی تمیز کنند.

جاروبرقی های رباتیک یوفی در میان مدل های مختلف موجود در بازار توانسته اند به جایگاه محبوب ترین جاروبرقی های رباتیک برسند. جاروبرقی های رباتیک یوفی قیمت مناسب و کارایی بالایی دارند و می توانند تمام انتظارات شما را برآورده کنند و تمام خانه شما را بدون زحمت جارو کنند.

خرید جاروبرقی مناسب کفپوش های چوبی

با اینکه مو های سخت برس های ربات می تواند برای تمیز کردن بهتر عمل کند ولی این خطر وجود دارد که خراشیدگی بر روی کف ایجاد کند. جاروبرقی های با مو های نرم و چرخ های لاستیکی خطر آسیب را کاهش می دهند.

بهتر است جاروبرقی های ربات با کیفیت بالا و برند معتبر انتخاب کنید تا نگرانی بابت آسیب هایی که ایجاد می کند نداشته باشید. فیلتراسیون قدرتمند نیز کمک می کند تا از انباشته شدن خاک و کثیفی اجتناب شود و ساییدگی ایجاد نشود.

کلام آخر

در صورتی که نکات احتیاطی را در نظر داشته باشید جاروبرقی های رباتیک می توانند به شما در تمیز نگه داشتن کف های چوبی کمک کنند. در صورتی که جاروبرقی رباتیک با کیفیت و مناسبی تهیه کنید می توانید بدون نگرانی از ایجاد خراش و آسیب از آن استفاده کنید و کف های خانه خود را همواره تمیز نگه دارید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها