نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک با محقق کردن رویای داشتن یک خانه هوشمند توانستند محبوبیت بالایی به دست آورند به طوری که امروزه جاروبرقی های رباتیک یوفی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی هوشمند تبدیل شده اند. جاروبرقی های رباتیک با چند دستورالعمل ساده می توانند خانه شما را تمیز کنند و در عوض شما فقط باید گاهی دستگاه را تمیز کنید. در این مقاله به بیان برخی از نکات نگهداری از جاروبرقی های رباتیک خواهیم پرداخت.

تمیز کردن چرخ های جاروبرقی برای نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

در صورتی که به طور منظم چرخ های ربات را تمیز نکنید و زباله هایی که گیر افتاده اند را جدا نکنید ممکن است چرخ ها به طور غیر معمول حرکت کنند. آلودگی های انباشه شده در اطراف چرخ های جلو  می تواند حرکت جاروبرقی را دچار اختلال کند.

توصیه می شود هر هفته مو ها و گرد و خاک جمع شده در اطراف چرخ ها را تمیز کنید تا کارایی دستگاه شما کاهش پیدا نکند. در اکثر مدل های جاروبرقی های رباتیک شما می توانید چرخ ها را به سادگی جدا کنید و بعد از تمیز کردن به جای اول برگردانید.

نحوه تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک
نحوه تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

برس اصلی جاروبرقی

جاروبرقی های رباتیک اغلب دارای یک برس اصلی در وسط دستگاه هستند که زباله ها را به داخل جاروبرقی هدایت می کند. برس اصلی می تواند مو ها و کثیفی ها را گیر بیندازد و درگیر شود. اگر برس های جاروبرقی را به طور منظم تمیز نکنید می تواند کارایی نظافت را کاهش دهد.

شما می توانید برس اصلی را مطابق دفترچه راهنما جدا کنید و هر چیزی که به آن چسبیده است را حذف کنید در هنگام تمیز کردن برس باید دقت داشته باشید که آسیب زدن به مو های برس می تواند در روند  جارو کردن اختلال ایجاد کند.

توصیه می شود هر ماه برس ها را تعویض کنید با این حال شما با توجه به وضعیت جاروبرقی خود می توانید این زمان را تغییر دهید. همچین می توانید برس ها را با آب بشویید تا نیازی به تعویض فوری نباشد البته باید به خاطر داشته باشید که قبل از قرار دادن برس در دستگاه حتما خشک شده باشد.

تمیز کردن برس های جانبی

جاروبرقی های رباتیک علاوه بر برس اصلی دارای دو برس جانبی در اطراف دستگاه نیز هستند که به برس اصلی در جمع آوری زباله ها کمک می کنند. این برس ها برای تمیز کردن گوشه ها و لبه ها که برس اصلی جاروبرقی رباتیک نمی تواند به آن برسد استفاده می شود.

این برس های جانبی با اینکه کوچکتر هستند ولی باید به خوبی تمیز شوند تا بتوانند عملکرد خود را حفظ کنند. بعد از مدتی کار با جاروبرقی رباتیک ممکن است متوجه شوید برس های جانبی در هم پیچیده شده و کج شده اند ولی جای نگرانی نیست این مشکل به سادگی رفع می شود. فقط کافیست برس ها را مجدد به جای خود تنظیم کنید و در صورتی که مو های برس آسیب دیده اند آن را تعویض کنید.

سنسور های جاروبرقی رباتیک

تعمیر و تمیز کردن سنسور های جاروبرقی های ربات بسیار ساده است. شما می توانید با یک دستمال خشک و نرم هفته ای یکبار سنسور های دستگاه را تمیز کنید. در این مورد فقط کافیست اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار مانع عملکرد سنسور های دستگاه نمی شود.

زمانی که گرد و خاک و زباله بر روی سنسور ها انباشته شود، سنسور ها نمی توانند موانع یا ارتفاع را تشخیص دهند و همین موضوع می تواند باعث آسیب به جاروبرقی ربات یا اثاثیه منزل شما شود. برای تمیز کردن سنسور های دستگاه به هیچ عنوان از دستمال کاغذی یا دستمال های زبر استفاده نکنید.

اگر نمی دانید که سنسور های جاروبرقی رباتیک شما در کجا قرار دارد فقط کافیست به دفترچه راهنمای دستگاه سر بزنید تا حسگر های ربات خود را پیدا کنید. اطلاعات بیشتر درباره سنسور های دستگاه می تواند به شما در تمیز کردن آسان دستگاه کمک کند. سنسور های تمیز و سالم می تواند عمر دستگاه را افزایش دهد.

لنز سنسور ها به شدت آسیب پذیر است پس نباید برای تمیز کردن این بخش ها از آب یا محلول های شوینده استفاده کنید. انعکاس نور برای عملکرد سنسور های دستگاه ضروری است و گرد و خاک می تواند این مورد را دچار مشکل کند.

نحوه تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی
در این مقاله قصد داریم به نحوه تمیز کردن یکی از اصلی ترین قسمت های جاروی رباتیک، یعنی سنسور های جاروی رباتیک یوفی بپردازیم.

فیلتر ها و مخزن زباله جاروبرقی رباتیک

یکی دیگر از بخش هایی که باید برای نگهداری از جاروبرقی های رباتیک به طور منظم تمیز کنید فیلتر و مخزن ها هستند که تمیز کردن آنها اهمیت بالایی دارد. شما نباید اجازه دهید که مخزن زباله دستگاه پر و متراکم شود تا کارایی جاروبرقی کاهش پیدا نکند.

در حقیقت مخزن زباله و گرد و غبار در جاروبرقی های رباتیک در مقایسه با جاروبرقی های معمولی بسیار کوچکتر است و از همین رو باید به طور منظم خالی شود. در صورت امکان بعد از هر جلسه نظافت، مخزن های زباله را تخلیه کنید.برای اجتناب از تجمع آلودگی بهتر است خالی کردن مخزن را به صورت مرتب انجام دهید.

برای افزایش کارایی تمیز کردن باید فیلتر های جاروبرقی را به خوبی تمیز نگه دارید. انباشته شدن گرد و خاک و آلودگی در فیلتر های دستگاه می تواند کارایی آن را کاهش داده و مکش زباله را سخت کند و حتی مانع جمع آوری زباله ها شود.

شما می توانید با برس های کوچک فیلتر ها را تمیز کنید، همچنین باید مطابق توصیه های دفترچه راهنمای دستگاه خود به طور منظم فیلتر های دستگاه را تعویض کنید تا جاروبرقی ربات شما همچنان پر قدرت به تمیز کردن ادامه دهد.

باتری های جاروبرقی رباتیک

در مورد نگهداری مناسب باتری جاروبرقی باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود نگاهی بیندازید تا با نحوه مراقبت درست از باتری آشنا شوید. به طور مثال باید در مورد زمان تعویض باتری و میزان شارژ اطلاعات کسب کنید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره باتری جاروبرقی رباتیک می تواند به اطمینان از سلامت و حفظ کارایی آن کمک  کند. کار بیش از حد توان جاروبرقی می تواند به باتری ها آسیب بزند پس درباره ظرفیت و توان باتری و موتور دستگاه خود حتما اطلاعات کسب کنید.

توصیه می شود بروزرسانی نرم افزار دستگاه را نادیده نگیرید و هر زمان که نیاز به آپدیت سیستم بود در اولین فرصت این بروزرسانی ها را دریافت کنید. عدم بروز رسانی سیستم می تواند در نرم افزار های ربات اختلال ایجاد کند.

تعمیر و تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک
تعمیر و تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی از محبوب ترین مدل های موجود هستند که می توانید در بین جاروبرقی های رباتیک پیشرفته پیدا کنید. این جاروبرقی ها باتری های با کیفیتی دارند که با عمر مفید بالا برای مدت طولانی می توانند به خوبی کار کنند.

جاروبرقی های یوفی عملکرد نقشه برداری دقیق و پیشرفته ای دارد که به ترسیم نقشه منزل شما و درک چیدمان آن کمک می کند. این جاربرقی های رباتیک یوفی قیمت مناسبی و کارایی بالایی دارد و می تواند برای مدت طولانی به شما خدمت کند.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک می توانند سطح رفاه زندگی شما را افزایش دهند و یکی از کار های پر زحمت منزل شما را به صورت خودکار انجام دهند. شما می توانید با تهیه یک جاروبرقی رباتیک یوفی خود را از زحمت نظافت روزانه کف منزل نجات دهید و در زمان خود صرفه جویی کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله درباره نکات نگهداری جاروبرقی رباتیک مفید واقع شود و نگهداری درست از دستگاه به شما در افزایش عمر مفید دستگاه کمک کند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها