نکاتی برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک

نکاتی برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک می تواند زندگی شما را بسیار راحت تر کنند و کار جارو کردن روزانه را به عهده بگیرند. با اینکه جاروبرقی های رباتیک می توانند کارآمد باشند ولی شما با رعایت نکات ساده می توانید کارایی و طول عمر آن ها را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک در اختیار شما قرار دهیم.

برنامه ریزی درست جاروبرقی ربات

با وجود اینکه ادعا می شود ربات ها می توانند رویای خانه هوشمند را محقق کنند همچنان به پیشرفت های زیادی در این زمینه نیاز است. ساده ترین ربات هایی که امروزه با آنها سروکار داریم نیز ممکن است در موارد ساده به مشکل بر بخورند بنابراین اولین قدم برای استفاده درست از این ربات ها ایجاد یک برنامه و نقشه کامل است.

بهتر است در ابتدا به ربات اجازه دهید تا چندین دور به طور آزمایشی در اطراف خانه بزند. ممکن است کمی طول بکشد تا ربات بتواند نقشه منزل شما را ترسیم کند و یک برنامه جامع و ثابت ایجاد کند. ممکن است در اولین بار جاروبرقی رباتیک به اندازه کافی دقیق و سریع نباشد.

جاروبرقی های رباتیک حتی در پیشرفته ترین حالت نیز برای ترسیم نقشه های کامل به زمان نیاز دارند، در حقیقت جاروبرقی ربات باید تلاش کند تا چیدمان خانه شما را درک کند و بتواند مسیر ها را تشخیص دهد. در این زمان می توانید موانعی که جاروبرقی با آن مواجه خواهد شد تا پیدا کنید و مکان مناسبی را نیز برای پایه شارژر در نظر بگیرید.

سنسور های جاروی رباتیک چیست؟
سنسور های جاروی رباتیک چیست؟

بهتر است پایه شارژر را در مکانی دور از دسترس قرار ندهید تا ربات زمان زیادی صرف بازگشت به آن نکند. مرکز خانه می تواند مکانی ایده آل برای نصب پایه شارژر باشد تا ربات به راحتی برای شارژ برگردد.

باید توجه داشته باشید که دوربین ها و سنسور های ربات یا هر نوع عملکرد نقشه برداری دچار مشکل نشود تا نقشه ای که از خانه شما ترسیم می شود بی نقص باشد و از مشکلات ثانویه اجتناب شود. در هنگام نقشه برداری شما می توانید بایستید و فقط تماشا کنید تا ربات به صورت خودکار نقشه برداری را تکمیل کند.

کاهش موانع موجود برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک

از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است با جاروبرقی های رباتیک داشته باشید این است که این ربات ها در مسیر خود با موانعی مانند سیم برق و پرده ها برخورد کنند.  ممکن است متوجه کابل های برقی که همه جا روی زمین هستند نشده باشید و جاروبرقی ربات آن ها را مکش کند.

بهتر است تا جایی که امکان دارد تمام سیم های برق را از مسیر جاروبرقی های رباتیک خارج کنید. می توانید برای خارج کردن سیم ها و کابل ها از گیره های مخصوص استفاده کنید تا دور از چشم بمانند.

منگوله ها و ریشه های فرش

جاروبرقی های رباتیک امروزه می توانند انواع سطوح مانند کفپوش ها، موکت ها و فرش ها را جارو کنند و کارایی بیشتری داشته باشند. در مورد جارو کردن فرش ها باید به این نکته دقت داشته باشید که جاروبرقی های رباتیک منگوله های تزئینی و ریشه های اطراف فرش را می مکند و مشکل ایجاد می کنند.

ساده ترین راه حل برای این مشکل این است که فرش را بلند کرده و ریشه ها را به سمت داخل و زیر فرش قرار دهید. با این روش معمولا به خوبی در جای خود قرار گرفته و در مسیر حرکت جاروبرقی های رباتیک مشکل درست نمی کنند.

پرده های بلند را برای استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک جمع کنید.

در صورتی که در خانه خود پرده های سبکی دارید که به کف می رسند باید آماده باشید تا این پرده ها توسط جاروبرقی های رباتیک مکش شوند. هر چه پرده ها سبک تر باشند ساده تر توسط جاروبرقی خوده خواهند شد.

توصیه می شود قبل از شروع نظافت پرده ها را گره بزنید یا جمع کنید تا این خطر رفع شود و پرده ها تصادفا آسیب نبینند. شما می توانید اطراف پرده ها را برای جاروبرقی ربات مشخص کنید تا به این منطقه وارد نشود ولی اگر می خواهید تمام خانه جارو شود باید پرده ها را جمع کنید.

موانع فیزیکی و مجازی

با اولین استفاده از جاروبرقی رباتیک کاملا متوجه محدودیت های ربات خواهید شد و می توانید موانع را پیش بینی کنید. به طور مثال در مورد ارتفاع و لبه ها ممکن است جابجا شدن از فرش به کف برای جاروبرقی ربات مشکل باشد.

ممکن است خیلی موارد کوچکی وجود داشته باشد که تا به حال به آن فکر نکرده اید برای جاروبرقی های رباتیک مشکل ایجاد کند. با این وجود به سادگی متوجه این مشکلات خواهید شد و می توانید آن ها را به دقت رفع کنید.

شما می توانید در مکان هایی که نمی خواهید ربات به آن جا نزدیک شود از موانع فیزیکی استفاده کنید. به طور مثال می توانید از فوم های لوله ای در مسیر استفاده کنید تا ربات آن را به عنوان یک شی در نظر گرفته و از آن دور شود.

در صورتی که نمی خواهید از موانع فیزیکی استفاده کنید می توانید با نوار های مغناطیسی که ربات ها می توانند تشخیص دهند موانع مجازی ایجاد کنید. این مورد از قابلیت های ربات های پیشرفته است. شما همچنین می توانید در اپلیکیشن تلفن همراه خود این موانع را بر روی نقشه مشخص کنید.

جاروبرقی های رباتیک قوی تر از چیزی هستند که فکر می کنید و می توانند گلدان ها را هل داده و بیندازند پس می توانید در اطراف آن ها از موانع استفاده کنید.

جاروبرقی رباتیک هتلداری

چیدمان مناسب منزل

شما می توانید با کمی تغییر در چیدمان خانه خود مسیر های عبور جاروبرقی رباتیک را آسان کنید. دقت داشته باشید که جاروبرقی ربات شما به چه میزان فضا برای عبور بین مبلمان نیاز دارد و سپس چیدمان را تنظیم کنید.

در صورتی که فضای کمی را برای حرکت جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید ممکن است به سادگی در بین اثاثیه گیر کند و تمیز کاری با مشکل مواجه شود. انجام تغییرات و اصلاحات کوچک در چیدمان می تواند کارایی جاروبرقی رباتیک شما را افزایش دهد.

جاروبرقی های رباتیک یوفی

با افزایش محبوبیت جاروبرقی های رباتیک امروزه مدل ها و برند های مختلفی از جاروبرقی های رباتیک در بازار موجود است که ممکن است خریداران را سردرگم کند. جاروبرقی های رباتیک یوفی از با کیفیت ترین مدل های موجود هستند که با قیمت های مناسب می توانید تهیه کنید.

جاروبرقی های رباتیک یوفی عملکرد فوق العاده ای در نظافت انواع کف ارائه می دهند و می توانند به خوبی جاروبرقی های قدیمی کار نظافت را انجام دهند. این جاروبرقی ها بدون هیچ مشکلی بر طبق دستورات شما تمام خانه را حتی بدون حضور شما جارو خواهند کرد.

یوفی یکی از بهترین تولید کنندگان جاروبرقی های رباتیک هوشمند است که دستگاه هایی با کارایی و طول عمر بالا تولید می کند. شما می توانید با خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی برای سال ها از آن استفاده کنید و از کیفیت محصول شگفت زده شوید.

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک از محبوب ترین لوازم هوشمند خانگی هستند که می توانند به خوبی کار نظافت کف را انجام دهند. شما می توانید به این ربات های کوچک اطمینان کنید و کار جارو کردن روزانه را به آن ها بسپارید. امیدواریم مطالعه این مطلب بتواند به شما در استفاده بهتر از جاروبرقی های رباتیک کمک کند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها