جاروبرقی های رباتیک در فضاهای کوچک و غیرقابل دسترس، عالی عمل می کنند

آیا جاروبرقی های رباتیک برای جارو کردن فرش مناسب هستند؟

جاروبرقی های رباتیک می توانند کمک بزرگی در نظافت کف منزل باشند و مانند یک دستیار هوشمند بدون نیاز به کمک و حتی زمانی که شما در منزل نیستید کار جارو کردن را انجام دهند. این جاروبرقی های رباتیک برای افراد پر مشغله یا افرادی که توانایی جارو کردن روزانه را ندارند بهترین گزینه می باشد. با افزایش تقاضا ها برای خرید جاروبرقی های رباتیک یکی از اصلی ترین سوال هایی که برای مشتریان ایجاد شده این است که آیا جاروبرقی رباتیک برای جارو کردن فرش به خوبی روی زمین کار می کند؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال اصلی شما پاسخ دهیم؟

خرید جاروبرقی رباتیک برای جارو کردن فرش

برای پاسخ به این سوال اساسی لازم است ابتدا کمی درباره عملکرد دستگاه های جاروبرقی اطلاعات داشته باشید. در حقیقت جاروبرقی های رباتیک با این هدف ساخته شده اند که زندگی شما را آسان تر کرده و شما را از زحمت جارو کردن روزانه کف نجات دهند. با اینکه ممکن است خرید و انتخاب مدل مناسب این جاروبرقی ها کمی دشوار باشد ولی به کارایی بالای آن ها می ارزد و بعد از خرید می توانید به طور کامل کار نظافت را به این جارو برقی های ربات بسپارید.

یکی از اولین مراحلی که برای خرید یک جاروبرقی رباتیک مناسب باید طی کنید این است که در مورد ویژگی های جاروبرقی رباتیک که می خواهید بخرید به درستی تصمیم بگیرید.

خرید جاروبرقی رباتیک برای جارو کردن فرش
خرید جاروبرقی رباتیک برای جارو کردن فرش

با توجه به افزایش تقاضا ها برای خرید این جاروبرقی های رباتیک امروزه برند های مختلفی از این جارو ها در بازار مدل های متفاوتی را ارائه می دهند. همین تنوع در مدل های موجود می تواند تا حد زیادی مشتریان را گیج و سردرگم کند. از همین رو باید اولویت خود را تعیین کنید و ویژگی های مورد نظر خود در جاروبرقی های رباتیک را از پیش مشخص کنید. بهتر است این سوالات را با دقت پاسخ دهید: برای چه منظور قصد خرید یک جاروبرقی رباتیک را دارید؟ جاروبرقی رباتیک شما باید چه ویژگی هایی  داشته باشد؟

به طور مثال برخی از مدل های جاروبرقی ربات موجود در بازار ارتفاع کمتری نسبت به سایرین دارند و همین قابلیت به آنها این امکان را می دهد که به سادگی در زیر مبلمان، کمد و تخت ها حرکت کنند و تمام کف را جارو کنند؛ بنابراین اگر مبلمان خانه شما به زمین نزدیک است باید در ابتدا به ارتفاع دستگاه دقت کنید تا جاروبرقی بتواند بدون مشکل در زیر وسایل حرکت کند.

جاروبرقی های رباتیک برای جارو کردن فرش

در صورتی که در خانه شما فرش های متعدد در کنار هم قرار گرفته اند باید به قدرت موتور دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. بدیهی است که جاروبرقی رباتیک برای تمیز کردن فرش و موکت ها به قدرت مکش بالاتری نیاز دارد و اگر می خواهید فرش ها به شکل موثری جارو شوند به یک دستگاه با موتور قدرتمند نیاز دارید.

فرش های با پرز های بلند به طور معمول ارتفاع بالاتری دارند و جاروبرقی رباتیک ممکن است هنگام جابجایی از کف به فرش به مشکل بخورد یا به سختی بر روی فرش حرکت کند، بنابراین در هنگام خرید باید مطمئن شوید که جاروبرقی رباتیک می تواند به ارتفاع فرش برسد.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید یک جاروبرقی مناسب مد نظر داشته باشید این است که برند جاروبرقی رباتیک مورد اعتماد باشد. تحقیقات بازار می تواند به شما در انتخاب برند کمک بزرگی کند، هر برند تولید کنند مزایا و معایبی دارد و باید متناسب با نیاز خود اقدام به تهیه یک مدل کنید.

برند یوفی یکی از مورد اعتماد ترین و معروف ترین برند های تولید کننده جاروبرقی های رباتیک است که می توانید با خیال راحت هر مدل از جاروبرقی های رباتیک یوفی که متناسب با نیاز شما است را تهیه کنید. از مزایای برند یوفی این است که در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات می تواند قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی ارائه دهد و مشتریان را راضی نگه دارد.

یکی از هوشمندانه ترین اقداماتی که می توانید در خرید جاروبرقی رباتیک انجام دهید، توجه به نظرات خریداران است. مطالعه نظرات افرادی که قبلا این محصول را خریده اند و از آن استفاده کرده اند می تواند بسیار مفید باشد.

با خواندن نظرات خریداران می توانید مسائل و مشکلاتی که در آینده با آن روبرو خواهید شد را پیش بینی کنید. همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که محصول ارائه شده می تواند ادعا های خود را عملی کند و ویژگی هایی را که وعده داده ارائه کند.

قرارگیری جاروبرقی رباتیک در دمای متوسط
قرارگیری جاروبرقی رباتیک در دمای متوسط

نکات استفاده و نگهداری جاروبرقی های رباتیک

علاوه بر دقت و توجه در هنگام خرید جاروبرقی رباتیک، لازم است بعد از خرید نیز نکاتی را مد نظر داشته باشید و از آن ها غافل نشوید. یکی از این نکات که می تواند اصلی ترین مورد باشدف ضمانت نامه دستگاه است. گارانتی یا ضمانت نامه به شما کمک می کند در صورتی که با مشکل مواجه شدید بتوانید از آن استفاده کنید.

بعد از خرید جارو برقی رباتیک برای شروع به کار، ابتدا نیاز است که عمل نقشه برداری را انجام دهید. جاروبرقی رباتیک باید بدانید که در کدام مسیر ها باید حرکت کند و چه مناطقی را باید جارو کند بنابراین باید خانه خود را مطابق دفترچه راهنمای دستگاه نقشه برداری کنید.

فراموش نکنید که جاروبرقی رباتیک که بدون کمک شما همه کف را جارو می کند، خودش نیز به تمیز شده نیاز دارد. نگهداری درست از دستگاه می تواند کارایی و طول عمر دستگاه را افزایش دهد بنابراین به طور مرتب باید مخزن زباله را خالی کنید و تمام بخش های جاروبرقی را نیز با دستمال خشک تمیز کنید.

اغلب خریداران جاروبرقی های رباتیک افرادی هستند که بچه یا حیوانات خانگی دارند یا شاغل هستند و نمی توانند زمان زیادی را برای جارو کردن منظم کف منزل تلف کنند. در بیشتر خانه ها حداقل یک فرش وجود دارد و خریداران همیشه با این سوال که آیا جاروبرقی رباتیک فرش را به خوبی تمیز می کند یا خیر مواجه هستند.

جاروبرقی های رباتیک می توانند فرش و موکت ها را نیز جارو کنند. در مدل های مختلف جاروبرقی های رباتیک ممکن است محل و تعداد برس ها متفاوت باشد و برخی از مدل ها برای فرش یا کف سخت اختصاصی باشند.

در هر صورت مکش جاروبرقی های رباتیک می تواند کوچکترین ذرات گرد و خاک را نیز پاک کند و زباله هایی که در مسیر روی فرش یا کف وجود دارد را بردارد. البته در صورتی که فرش های منزل شما پرز های بلندی دارد که مانع حرکت جاروبرقی رباتیک می شود ممکن است مجبور شوید از جاروبرقی های دستی استفاده کنید. برخی مدل های پیشرفته جاروبرقی های رباتیک این امکان را به شما می دهند تا تنظیمات را مطابق با نوع سطحی که قرار است تمیز شود تنظیم کنید.

برخی از مدل های جاروبرقی های رباتیک موجود می توانند کف را با آب بشویند و کار جارو زدن و شستن را همزمان انجام دهند. لازم به ذکر است این قابلیت مختص به کف های سخت است و بر روی فرش و موکت بی تاثیر است.

در مورد منگوله ها و ریشه های فرش باید بدانید که این موارد می توانند برای جاروبرقی رباتیک مشکل ایجاد کنند و از همین رو بهتر است ابتدا این موارد را به داخل تا بزنید و جلوی بروز هرگونه مشکل را بگیرید.

استفاده از جاروبرقی رباتیک در خانه تکانی
استفاده از جاروبرقی رباتیک در خانه تکانی

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک می توانند آرزوی داشتن یک خانه هوشمند را برای شما به واقعیت تبدیل کنند و برای همیشه شما را از زحمت جارو کردن نجات دهند. جاروبرقی های رباتیک در سال های اخیر با سرعت پیشرفت کرده اند به طوری که اکنون می توانید جارو کردن فرش و موکت ها را نیز به این جاروبرقی ها بسپارید.

نظرات کاربران

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها