نحوه تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

نحوه تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

نظافت کف منزل یکی از کار های پر زحمت و زمان بری است که باید به صورت روزانه یا هفتگی انجام شود با این حال امروزه با پیشرفت فناوری های مدرن شما می توانید بدون اینکه حتی از جای خود بلند شوید نظافت کف خانه را انجام دهید.جاروبرقی های رباتیک در حال حاضر می توانند به سادگی تمام کف منزل شما حتی زیر مبل و کمد ها را به سادگی جارو کنند. این ربات های کوچک نیازی به نظارت شما ندارند و با دقت و سرعت بالایی تمام دستورات را انجام می دهند. بدیهی است که جاروبرقی های رباتیک مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری به نگهداری و تعمیر نیاز پیدا می کند. در این مقاله قصد داریم به نحوه تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک بپردازیم.

تعمیر و تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

با رعایت یکسری نکات ساده در تمیز کردن و نگهداری جاروبرقی های رباتیک، شما می توانید بازدهی دستگاه را بالا ببرید و عمر مفید آن را افزایش دهید. خوشبختانه تمیز کردن این دستگاه ها کار بسیار ساده این است و شما می توانید به سادگی این مورد را در خانه انجام دهید.

تمیز کردن دستگاه باید به طور منظم حداقل هفته ای یک بار انجام شود تا در طول زمان کارایی دستگاه کاهش پیدا نکند. تمیز کردن فیلتر ها، سنسور ها، مخزن و برس ها کمک می کند تا این قطعات به سرعت فرسایش پیدا نکنند یا با تجمع زباله در این قسمت ها در کار دستگاه اختلال ایجاد نشود.

برای تمیز کردن بخش های مختلف جاروبرقی رباتیک بهتر است از دستمال های نرم بدون پرز استفاده کنید. دستمال های میکروفایبر می توانند انتخاب مناسبی باشند، زیرا گرد و غبار به سادگی به این نوع پارچه می چسبد و از همین رو برای تمیز کردن جاروبرقی رباتیک می تواند مفید باشد.

تعمیر و تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک
تعمیر و تمیز کردن جاروبرقی های رباتیک

تمیز کردن برس غلتکی جاروبرقی رباتیک

اولین قدم در تمیز کردن جاروبرقی رباتیک باید تمیز کردن برس های دستگاه باشد که بیشترین تماس را با زباله ها و گرد و غبار دارند. در این بین برس های غلتکی دستگاه بیشترین استفاده را دارند و تمام زباله ها را جمع آوری می کنند.

در صورتی که در منزل شما حیوان خانگی وجود دارد تمیز کردن این قسمت از دستگاه اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا تمام مو های حیوانات می تواند در دور این برس غلتکی بپیچد و باعث کاهش کارایی آن شود.

جدا کردن برس های غلتکی در انواع مدل های جاروبرقی رباتیک بسیار ساده است و نیازی به ابزار برای جدا کردن ندارد. در اکثر مدل ها به سادگی با یک فشار دادن یک دکمه نگهدارنده در  پشت برس می توانید این برس را جدا کرده و تمام مو های پیچیده شده را جدا کنید.

تمیز کردن برس های جانبی جاروبرقی رباتیک

در قدم بعد باید برس های جانبی را تمیز کنید که کارایی بالایی در جمع آوری گرد و غبار و زباله دارند. در حقیقت برس های جانبی می توانند در کنار برس غلتکی کارایی گرد آوری زباله را تکمیل کنند. همانند برس غلتکی، در برس های جانبی نیز ممکن است پیچیدن مو ها به دور برس باعث اختلال در کار جاروبرقی رباتیک شود.

در برخی مدل ها برس های جانبی بر روی نوعی پایه قرار می گیرند و به سادگی می توانید آن ها را جدا کنید ولی در برخی مدل ها ممکن است برس های جانبی با پیچ و مهره در جای خود ثابت شده باشند در این موارد لازم است با پیچ گوشتی مناسب تمام پیچ ها را باز کرده و برس ها را برای تمیز کردن جدا کنید.

در سایر موارد بدون نیاز به باز کردن پیچ ها فقط کافی است تا با فشار کم برس را را بکشید تا بیرون بیاید، مراقب باشید نیروی زیادی برای جدا کردن برس ها استفاده نکنید زیرا این قطعات پلاستیکی سفت و شکننده اند و ممکن است آسیب ببینند.

تخلیه مخزن زباله جاروبرقی های رباتیک

توصیه می شود پس از هر بار جارو کردن کف منزل، مخزن ذخیره زباله را تخلیه کنید. در صورتی که دستگاه جاروبرقی رباتیک شما دارای قابلیت تخلیه خودکار زباله و پایه خالی شوند باشد نیازی به این مرحله نیست زیرا این مدل ها با داشتن سیستم خلا در داخل دستگاه به سادگی بعد از هر بار نظافت سطل زباله را خالی می کنند.

تخلیه مخزن زباله و تمیز کردن آن علاوه بر افزایش کارایی نظافت، برای جلوگیری از تکثیر باکتری و میکروب در داخل مخزن با تجمع گرد و غبار ضروری است. یکی دیگر از دلایل ضرورت تخلیه مخزن ذخیره زباله جلوگیری از برگشت گرد و غبار و زباله ها در اواسط چرخه نظافت است.

می توانید علاوه بر تخلیه مخزن با یک حوله نرم اجزای داخلی سطل زباله را نیز تمیز کنید. دقت داشته باشید نباید هرگز مخزن زباله یا هر قسمت دیگر از دستگاه را با آب بشویید. تماس با مایعات می تواند به دستگاه آسیب جدی بزند، حتی اگر در دفترچه راهنمای دستگاه این مورد ذکر نشده است از شستن مخزن زباله با آب خودداری کنید زیرا برخی مدل ها دارای سنسور هایی هستند که پر بودن مخزن را تشخیص می دهد.

نحوه تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی
در این مقاله قصد داریم به نحوه تمیز کردن یکی از اصلی ترین قسمت های جاروی رباتیک، یعنی سنسور های جاروی رباتیک یوفی بپردازیم.

تمیز کردن فیلتر ها

در اکثر مدل های جاروبرقی رباتیک از فیلتر های معمولی چین دار برای افزایش کارایی استفاده می شود و سبب حداکثر جمع آوری زباله می شود. به عبارت دیگر تمام گرد و خاک و زباله ها در این فیلتر ها به دام می افتند و از همین رو تمیز کردن فیلتر ها می تواند به طور چشمگیری عمر مفید دستگاه را افزایش دهد.

می تواند به آهستگی با ضربه زدن به فیلتر به خارج شدن زباله های روی فیلتر کمک کنید.

در تمیز کردن فیلتر های جاروبرقی رباتیک می توانید از یک جاروبرقی دستی برای مکش گرد و غبار جمع شده در این بخش استفاده کنید و همه زباله های انباشته شده در این فیلتر ها را به سادگی از بین ببرید. در برخی مدل ها ممکن است بر روی فیلتر جاروبرقی یک لایه توری نازک وجود داشته باشد که با پوشش دادن فیلتر، کارایی آن را بالا می برد شما می توانید با یک دستمال نرم این قسمت را به خوبی تمیز کنید.

جاروبرقی رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی در مدل های مختلف با توجه به نیاز های مختلف طراحی شده و شما می توانید با توجه به اندازه منزل یا محل کار خود و نوع کف و…. اقدام به تهیه جاروبرقی یوفی با مدل مناسب کنید. یوفی یکی از بهترین تولید کنندگان جاروبرقی های رباتیک در دنیا است که جاروبرقی های هوشمند و مقرون به صرفه تولید می کند.

تمام جاروبرقی های یوفی مجهز به پیشرفته ترین فناوری های موجود هستند و به شما کمک خواهند کرد که بدون صرف زمان و انرژی تمام خانه خود را نظافت کنید. جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانند به صورت هوشمند و کارآمد تمام کف خانه شما را تمیز کنند و شما می توانید زمان با ارزش خود را با خانواده بگذرانید.

محصولات یوفی
محصولات یوفی

در صورتی که هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص جاروبرقی های رباتیک یوفی دارید می توانید با شماره های ارائه شده در سایت تماس حاصل کنید و مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

کلام آخر

با رعایت نکاتی ساده و تمیز کردن منظم جاروبرقی رباتیک می توانید برای مدت طولانی نظافت کف منزل خود را به این دستگاه بسپارید. امیدواریم این مقاله در خصوص به نحوه تمیز کردن سطل زباله، فیلتر، برس غلتکی و برس جانبی جاروبرقی های رباتیک برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها