چرخ جارو برقی های رباتیک

نحوه تعویض چرخ جارو برقی های رباتیک یوفی

امروزه جاروبرقی های رباتیک با تسهیل و تسریع روند نظافت کف به یکی از کاربردی ترین وسایل منزل تبدیل شده اند.  جاروبرقی های رباتیک با طراحی پیشرفته و خاص می توانند تمام کف منزل یا محل کار شما حتی نقاط دور از دسترس مانند زیر مبل یا کمد را نیز جارو کنند. داشتن یک جاروی رباتیک می تواند شما را از زحمت نظافت هر روزه کف منزلتان نجات دهد و وقت بیشتری برای رسیدگی به سایر کار های منزل در اختیار شما قرار دهد. جارو های رباتیک نیاز به نگهداری خاصی ندارند ولی بهتر است به طور منظم فیلتر و سنسور ها تمیز شوند و در صورت لزوم قطعاتی مانند چرخ ها به درستی تعویض شوند. در ادامه راهنمای تعویض چرخ جارو برقی های رباتیک یوفی را در اختیار شما قرار می دهیم.

راهنمای قدم به قدم تعویض چرخ جارو برقی های رباتیک یوفی

  1. برای قدم اول جاروبرقی رباتیک را برگردانید به طوری که چرخ ها رو به بالا باشند و به این ترتین بتوانید به سادگی آن ها را جدا کنید. سپس برس های کناری را با دقت جدا کنید تا دسترسی به چرخ ها راحت تر شود.
  2. بین فاصله چرخ ها و برس های چرخان دستگاه می توانید 4 پیچ کوچک را ببینید. یکی یکی و با دقت آن ها را با پیچ گوشتی سایز کوچک باز کنید.
  3. به دقت و ملایمت چرخ را حرکت دهید و از جای خود بلند کنید زیرا به قسمت پایین چرخ یک کابل و یک حلقه متصل است و حرکات قوی می تواند به آنها آسیب بزند. چرخ را کمی بالا بیاورید و کابل و میل کوچک متصل به آن را جدا کنید.
  4. چرخ جدید را به درستی به کابل متصل کنید و با آرامی ادامه کابل را سرجای خود داخل دستگاه برگردانید تا جمع شود. سپس حلقه را همانطور که ابتدا به چرخ وصل بود به چرخ جدید متصل کنید.
  5.   دریچه اطراف چرخ را همان طور که از ابتدا روی دستگاه بود قرار دهید و پیچ های آن را به دقت محکم کنید.
جاروبرقی های رباتیک در فضاهای کوچک و غیرقابل دسترس، عالی عمل می کنند
جاروبرقی های رباتیک در فضاهای کوچک و غیرقابل دسترس، عالی عمل می کنند

نگهداری از جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک یک یا چند برس چرخان، محفظه هوا برای مکش زباله و گرد و غبار و همچنینی سنسور های مختلف دارند که ممکن است گاهی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کنند. حتما به طور مرتب جاروبرقی ربات خود را تمیز کنید تا ربات هم تمیز کردن کف منزل شما را به خوبی ادامه دهد. این تمیز کردن دوره ای باید شامل تخلیه مخزن زباله دستگاه، پاک کردن گرد و غبار و زباله ها از روی فیلترها، و جدا کردن موهایی است که روی برس ها و چرخ ها در هم پیچیده است. همچنین شما می توانید  به‌طور دوره‌ای تمام حسگرهای زیر ربات را نیز پاک کنید.

نکات حفظ کارایی جاروهای رباتیک

جاروبرقی های رباتیک می توانند کمک بزرگی به نظافت منزل و محل کار شما کنند و نیازی به هیچ کمکی از سمت شما ندارند؛ این ربات ها به طور خودکار به شارژ متصل می شوند، از پله ها و بلندی ها نمی افتند و در بین وسایل گیر نخواهند افتاد. ولی به مرور زمان در صورت عدم نگهداری مناسب و رعایت نکردن نکات استفاده از این دستگاه ها، ممکن است کارایی جاروبرقی رباتیک شما کاهش پیدا کند. با رعایت نکات ذکر شده در ادامه می توانید به افزایش عمر مفید دستگاه خود و حفظ کارایی آن کمک کنید.

در زمان هایی که نیازی به جاروبرقی رباتیک ندارید اجازه دهید که ربات روی پایه شارژر بماند، جاروبرقی بعد از اینکه کاملا شارژ شد خاموش می شود و نیازی نیست در مورد مصرف برق نگران شوید.

جاروی رباتیک یک دستگاه پیشرفته الکترونیکی است که قطعات آن نسبت به آب بسیار حساس اند و ممکن است با تماس با مایعات آسیب ببینند، از همین جهت هرگز قطعات دستگاه را با آب نشویید و یا در مکان های خیس از دستگاه استفاده نکنید. البته برخی از مدل های جدید می توانند لکه های آب را پاک کنند و قابلیت جمع آوری آب را دارند.

نحوه تمیز کردن چرخ های جاروی رباتیک

اغلب جارو های رباتیک چرخ‌هایی در مرکز جاروبرقی دارند که آن را روی زمین به حرکت در می‌آورد و همچنین  یک چرخ چرخان توپی در جلو که به حرکت ربات در جهت های مختلف کمک می کند.

چرخ‌ها به طور معمول نیازی به مراقبت زیادی ندارند اما توصیه می شود در فواصل زمانی معین آنها را بررسی کنید تا در حرکت صحیح و سریع جاروبرقی اختلال ایجاد نکنند. شما به سادگی به وسیله یک موچین می توانید مو و زباله های فرو رفته بین چرخ و بدنه دستگاه را جدا کنید، این نوع تمیز کردن چرخ ها به ویژه برای چرخ چرخان جلوی دستگاه بسیار مهم است. همچنین شما می توانید اگر چرخ جارو برقی های رباتیک یوفی شما کمی کثیف به نظر می رسد، آن را به وسیله یک پارچه مرطوب پاک کنید.

شما همچنین می توانید برای تمیز کردن چرخ ها از یک برس و یا یک مسواک نرم استفاده کنید تا زباله های گیر افتاده در بین چرخ ها را پاک کنید.

مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک
مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک

چرخ های جاروبرقی می تواند گرد و غبار و زباله های زیادی را گیر بیاندازد و تجمع این زباله ها می تواند توانایی حرکت آزادانه آن‌ را مختل کند از همین رو نباید تمیز کردن چرخ ها را از یاد ببرید تا راندمان دستگاه شما کاهش پیدا نکند.

جاروبرقی رباتیک یوفی

جاروبرقی های رباتیک یوفی با توجه به نیاز های مختلف امکانات متنوعی را ارائه می دهند و شما می توانید با توجه به نوع کف منزل یا مساحتی که قرار است جارو شود مدل مناسب به خود را تهیه کنید. جاروبرقی های یوفی با قدرت مکش بالا می توانند به طور موثر تمام گرد و غبار و آلودگی را از کف منزل شما جمع کنند.

موتور جاروبرقی های رباتیک یوفی صدای بسیار کمی تولید می کند و اصلا مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد یا حیوانات خانگی را نمی ترساند به طوری که اگر جارو در تمام شب نیز جارو کند اصلا آزار دهنده نخواهد بود.

جاروبرقی های رباتیک یوفی علاوه بر امکان اتصال به وای فای از دستیار صوتی گوگل و الکسا نیز پشتیبانی می کنند، از این طریق می توانید دستورات خود را با صدای بلند بیان کنید تا ربات آن ها را انجام دهد. از مزایای جاروبرقی های رباتیک یوفی می توان به امکان برنامه ریزی دوره های نظافت اشاره کرد به طور مثال شما می توانید برنامه جارو کردن برای یک هفته آینده را به دستگاه بدهید و ربات مطابق آن نظافت را انجام خواهد داد.

خرید جاروبرقی رباتیک یوفی می تواند شما را  از نظافت های خسته کننده روزانه نجات دهد و با این سرمایه گذاری شما می توانید زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جاروبرقی های رباتیک یوفی می توانید با شماره تلفن های ارائه شده در سایت تماس بگیرید، کارشناسان ما پاسخگوی تمام سوالات و پرسش های شما خواهند بود.

خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک
خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک

کلام آخر

در جاروبرقی های رباتی به طور معمول قطعات زیادی وجود دارد که نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. خوشبختانه، تعمیر و نگهداری جارو های رباتیک آسان است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. در حقیقت تنها چیزی که شما واقعاً برای تمیز کردن دستگاه به آن نیاز دارید، رعایت دوره های منظم تمیز کاری است.  در این مقاله به توضیح روش تعویض چرخ جارو برقی های رباتیک یوفی پرداختیم امیدواریم  مطالعه این توضیحات برای شما مفید واقع شود.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها