نحوه تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی

نحوه تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی

با پیشرفت بی وقفه تکنولوژی در حال حاضر اکثر کار های خانه را می توانید به دستگاه های هوشمند و ربات ها واگذار کنید. با جاروبرقی های رباتیک، نظافت کف منزل بدون کمک شما انجام می شود و شما زمان بیشتری برای سایر وظایف خود خواهید داشت. خرید یک جاروی رباتیک می تواند یک تصمیم عالی برای کسانی باشد که از نظافت روزانه خسته شده اند و یا زمان کمی برای رسیدگی به کار های خانه دارند. جاروبرقی های رباتیک به مراقبت های خاصی نیاز ندارند و تمیز کردن هفتگی دستگاه کفایت می کند. در این مقاله قصد داریم به نحوه تمیز کردن یکی از اصلی ترین قسمت های جاروی رباتیک، یعنی سنسور های جاروی رباتیک یوفی بپردازیم.

سنسور های جاروبرقی های رباتیک چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید به طور کلی سنسور ها یا حسگر های جاروی رباتیک شامل حسگر های ارتفاع، حسگر مجاورت، مغناطیس سنج و شتاب سنج و ژیروسکوپ است. هر کدام از حسگر های جاروی رباتیک برنامه عملیاتی متفاوتی را به اجرا می گذارند و آسیب به این بخش های حساس می تواند باعث عدم کارایی جاروبرقی رباتیک شود.

درک نحوه کار و جایگاه هر سنسور می تواند به شما کمک کند عامل اختلالات پیش آمده در فعالیت های جاروی رباتیک را درک کنید و بهتر به مشکلات آن رسیدگی کنید. همواره توصیه می شود به صورت دوره ای جاروی رباتیک خود را سرویس کرده و قسمت های مختلف آن را تمیز کنید، که این شامل سنسور های دستگاه نیز می شود. با تمیز کردن سنسور های دستگاه نگرانی بابت کاهش کارایی در طول زمان یا ایجاد اختلال نخواهید داشت.

مدل های مختلف جاروبرقی رباتیک یوفی ممکن است طراحی های مختلفی داشته باشند پس احتمالا پیدا کردن سنسور های دستگاه می تواند کمی مشکل باشد برای اطلاع از محل هر سنسور و لنز می توانید سری به دفترچه راهنمای دستگاه خود بزنید.

بهترین روش پاک کردن سنسور ها

با اینکه جاروی رباتیک تمام کف منزل شما را راحت و بدون دردسر تمیز می کند ولی برای اینکه بتواند همچنان بی نقص به کار خود ادامه دهد نیاز که به صورت هفتگی سنسور های دستگاه را تمیز کنید.

حسگر ها یا سنسور ها در حقیقت مانند چشم های جاروی رباتیک هستند و به ربات اجازه می دهند وقتی کف را نظافت می کند مسیر و موانع را تشخیص دهد. اگر این سنسور ها کثیف شده یا آسیب ببینند جاروی رباتیک شما با اشیا برخورد می کند، به شارژر متصل نخواهد شد و ممکن است در طی نظافت برخی نقاط را از دست بدهد. اما خوشبختانه تمیز کردن سنسور ها بسیار آسان است و شما می توانید به سادگی با یک دستمال، سنسور ها را تمیز کنید.

سنسور های جاروی رباتیک چیست؟
سنسور های جاروی رباتیک چیست؟

شما می توانید برای تمیز کردن سنسور ها از یک سواپ پنبه ای نیز استفاده کنید ولی به هیچ عنوان نباید از مایعات برای تمیز کردن سنسور ها یا لنز ها استفاده کنید زیرا این عمل به احتمال زیاد به دستگاه آسیب خواهد زد. در صورتی که حسگر های کوچکترین آسیبی ببینند ربات در یافتن مسیر خود با مشکل مواجه می شود یا با اشیا برخورد می کند و حتی ممکن است از پله ها بیفتد، از همین رو تمیز کردن مرتب سنسور ها و لنز ها بسیار مهم است.

نکات تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی

  • تنها وسیله ای که برای تمیز کردن سنسور های دستگاه نیاز دارید یک پارچه نرم و خشک است. یک پارچه خشک به راحتی می تواند تمام گرد و غبار و زباله هایی که حسگر را مسدود می کند را پاک کند. بهتر است از یک پارچه میکروفیبر یا پارچه نخی استفاده کنید. به هیچ عنوان برای تمیز کردن حسگر ها از دستمال کاغذی یا اسفنج و دستمال های ساینده استفاده نکنید زیرا می توانند سنسور ها را خراش دهند.
  • حداقل هفته ای یکبار سنسور های دستگاه را تمیز کنید تا به درستی کار کنند. زمانی که برای مدت طولانی کثیفی و گرد و خاک روی سنسور های جاروبرقی جمع می شود ربات به خوبی کار نخواهد کرد. توصیه می شود مانند سنسور ها سایر اجزای جاروبرقی رباتیک یوفی مانند فیلتر ها، چراغ ها ، برس و مخزن ها را نیز تمیز کنید.
  • به هیچ عنوان برای تمیز کردن سنسور های جاروبرقی رباتیک یوفی از آب یا مواد شوینده استفاده نکنید. از تماس آب و مایعات با هر قسمت از جاروی رباتیک یوفی به خصوص سنسور ها اجتناب کنید زیرا در صورتی که مایعات به داخل دستگاه نفوذ کنند به جاروبرقی رباتیک آسیب جدی وارد خواهد شد.
  • اگر حس می کنید که سنسور های دستگاه بیش از حد کثیف است و پارچه خشک کمکی نمی کند می توانید پارچه را خیلی کم مرطوب کنید. در صورت فراموش نکنید کمترین تماس با آب می تواند به سنسور ها آسیب بزند و هر گونه ضمانتنامه که برای جاروبرقی رباتیک خود دارید را از بین ببرد بنابراین کاملا احتیاط کنید.
  • بهتر است سنسور های زیر دستگاه ها به دقت بالایی پاک کنید برای این کار ابتدا جاروبرقی رباتیک یوفی خود را برگردانید و سپس 4 سنسور که در امتداد لبه جلویی دستگاه قرار دارند را پیدا کرده و با یک پارچه خشک و نرم یکی یکی آنها را تمیز کنید. این سنسور های زیر دستگاه در حقیقت سنسور های سقوط یا تشخیص ارتفاع هستند که کمک می کنند که جاروبرقی رباتیک شما از پله ها سقوط نکند.

    نکات تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی
    نکات تمیز کردن سنسور های جاروی رباتیک یوفی
  • مدل های مختلف جارو برقی های یوفی ممکن است طراحی های مختلفی داشته باشند. در صورتی که برای پیدا کردن هر یک از سنسور های دستگاه مشکل دارید می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید یا به صورت آنلاین در مورد مدل جاروبرقی خود جستجو کنید.
  • سنسور های فاصله در دو طرف جاروبرقی رباتیک قرار دارند و در حقیقت به ربات کمک می کنند تا فاصله با موانع را تشخیص دهد به این ترتیب در بین اشیا گیر نمی افتد و با دیوار ها برخورد نخواهد کرد. برای تمیز کردن این سنسور ها در دو طرف جارو می توانید به دنبال آن بگردید این سنسور ها کوچک و بیضی شکل هستند و به سادگی می توانید با یک پارچه گرد و غبار آن ها را پاک کنید.
  • سنسور های تماسی به جاروبرقی رباتیک کمک می کنند به پایه شارژر متصل شود و با اتصال به پایانه های docking تماس برقرار کنند. با یک پارچه خشک با دقت و ملایمت این سنسور های مربعی را که در یایین دستگاه در دو طرف چرخ جلو قرار دارند، پاک کنید.
  • سنسور های روی پایه جلویی جاروبرقی رباتیک به سنسور های برخورد معروف هستند و به دستگاه کمک می کنند از برخورد با دیوار ها و موانع اجتناب کند. اگر این سنسور ها را به درستی پاک نکنید ممکن است در حرکت ربات اختلال ایجاد شود. برای تمیز کردن سنسور های برخورد باید بیضی های افقی روی سپر دستگاه را پیدا کرده و روی این حسگرها را با پارچه خشک پاک کنید.

 

کلام آخر

جاروبرقی های رباتیک روزانه تمام کف منزل شما را جارو خواهند کرد ولی نیازی به نگهداری و مراقبت خاصی ندارند و هفته ای یکبار تمیز کردن کلی دستگاه کفایت می کند. عدم توجه به تمیز کردن دستگاه به طور منظم کارایی آن را کاهش خواهد داد و عمر مفید جاروبرقی رباتیک را پایین می آورد.

در این مقاله راهنمایی های لازم برای تمیز کردن حساس ترین قسمت جاروبرقی های رباتیک یعنی سنسور های دستگاه را در اختیار شما قرار دادیم، امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها