نحوه اتصال X8 Hybrid به الکسا

رایج ترین مشکلات جاروبرقی های رباتیک + راه حل

با پیشرفت در تولید لوازم خانگی هوشمند و افزایش سطح راحتی زندگی، امروزه جارو های رباتیک یکی از پر کاربرد ترین وسایل منزل شده اند که عملکرد بسیار خوبی نیز دارند. جاروهای روباتیک تمام کار نظافت کف منزل را به سرعت و دقت بالایی انجام می دهند و نیازی به صرف زمان برای جارو زدن کف بعد از هر وعده غذا نیست. جاروبرقی های رباتیک مانند تمام وسایل الکترونیکی منزل ممکن است دچار مشکلات فنی و نقص های کوچک شوند، مشکلات جاروبرقی های رباتیک که گاهی به دلیل عدم نگهداری مناسب اتفاق می افتند به سادگی قابل حل شدن هستند. در هر صورت رعایت نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای دستگاه برای اجتناب از بروز هر گونه مشکل و سپس برای حل آن در الویت است.

مشکلات جاروبرقی های رباتیک و راه مقابله با آن ها

جاروبرقی های رباتیک دارای بخش های متحرک حساس و نرم افزار و فناوری پیشرفته هستند که ممکن است هر کدام از این بخش ها با مشکلاتی مواجه شوند و ایجاد اختلال در این موارد دور از انتظار نخواهد بود. در ادامه برخی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای جاروی هوشمند شما اتفاق بیفتد بیان شده و راه حل مقابله با آن نیز بررسی می شود.

مدل های متنوعی از جاروبرقی های رباتیک با امکانات و ویژگی های مختلفی در بازار موجود است بنابراین طبیعی است که مشکلات و اختلال پیش آمده نیز متفاوت باشند. در این مقاله ما رایج ترین مشکلات که صرف نظر از نام برند و شرکت به طور معمول در مدل های مختلف مشترک هستند را بررسی می کنیم و راه حل های ساده و کاربردی را برای شما بیان خواهیم کرد.

تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid
تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid
  1. جاروی رباتیک نمی تواند به َشارژر متصل شود: این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد ولی خوشبختانه راه حل این موضوع ساده است و معمولا با کمی جابه جایی پایه شارژر به سرعت حل می شود. علل این اختلال می تواند این باشد که لوازم و اشیای خانه بسیار نزدیک به پایه شارژر قرار گرفته اند به طور مثال شارژر در زیر میز یا در کنار پایه مبل است در این موارد دستگاه نمی تواند مسیر شارژر را به خوبی پیدا کند.

یکی دیگر از عوامل این مشکل می تواند اختلال سنسور ها باشد، بهتر است دوربین ها و حسگر های دستگاه را به خوبی پاک کنید. دقت داشته باشید که پایه شارژر نباید روی تشک یا فرش قرار گرفته باشد تا به خوبی توسط جاروبرقی رباتیک شناسایی شود.

اگر این راه حل های نتوانست مشکل جاروبرقی رباتیک شما را برطرف کند این امکان وجود دارد که مشکل جدی تر و از سیستم و نرم افزار دستگاه باشد. در صورتی که به نظر می رسد دستگاه علاوه بر تشخیص مسیر پایه شارژر، در مسیریابی اتاق ها نیز مشکل دارد شاید لازم باشد سنسور های دستگاه تعویض و جایگزین شوند که برای جزئیات این مورد باید با سازنده و یا نمایندگی ها تماس حاصل کنید.

اگر دستگاه در مسیریابی مشکل ندارد و سنسور ها تمیز هستند ولی نمی تواند به شارژر متصل شود یا شارژ نمی شود به احتمال زیاد دستگاه معیوب است و باید با فروشگاهی که ربات را از آنجا تهیه کرده اید تماس بگیرید و از گارانتی جارو برقی استفاده کنید.

  1. جاروبرقی به وای فای متصل نمی شود: در مدل های پیشرفته و جدید جاروبرقی رباتیک ممکن اتصال به وای فای نیاز باشد و برخی از دستگاه ها می توانند در اتصال مشکل پیدا کرده یا نتوانند اتصال را به خوبی حفظ کنند. بنابراین اگر دستگاه شما به وای فای متصل نمی شود در ابتدا فرکانس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فرکانس مناسبی دارید. همه جارو برقی های رباتیک امکان کار بر روی شبکه های 5 گیگاهرتز را ندارند. برای این مورد حتما ابتدا دستورالعمل دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید، بسته به نوع دستگاه و سازنده ممکن است مجبور شوید از یک شبکه 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنید.
قدرت در مکش با خرید جاروبرقی رباتیک یوفی
قدرت در مکش با خرید جاروبرقی رباتیک یوفی
  1. جاروی رباتیک مسیر را پیدا نمی کند : در هنگامی که جاروی رباتیک شما توانایی تشخیص و انتخاب مسیر درست را ندارد و دچار اختلال در مسیریابی بهترین کار این است که در صورت فرسوده شده بودن چرخ ها آنها را با چرخ های نو تعویض کنید؛ اگر باز هم شاهد مشکلاتی از این قبیل بودید ، پیشنهاد ما به شما تعویض و جایگزین کردن دیگر اجزای جانبی مربوط به چرخ های جاروبرقی یا اجزای مرتبط با عملکرد اصلی ربات است. در اغلب مواقع مشکل مخاطبین این وسیله در مسیریابی مربوط به تمیز نبودن سنسور ها و در نتیجه مشکل در نقشه برداری است، از آنجایی که کثیف بودن برس های اصلی و جانبی و مخصوصا چرخ ها اهمیت بسیار بالایی در کارکرد صحیح دستگاه دارند ؛ می توان پاکسازی ، جداکردن و تمیز کردن قطعات را راه حلی کلی و موثر دانست.

در موارد به غایت کمتر ، خرابی یا از کار افتادن موتور ربات مسبب اشکالات و اختلالات برای مسیر یابی در کوتاه مدت است و پس از آن به خرابی دستگاه ختم می شود؛ پس بررسی سالم بودن موتور نیز از اصلی ترین مواردی است که به شما در حل این اختلال جارو کمک خواهد کرد.

پیشگیری از بروز ایراد در جارو های رباتیک

تمام مشکلات ذکر شده با رعایت نکات ساده و در عین حال حیاتی قابل پیشگیری هستند و با رعایت این اصول عمر مفید جاروبرقی رباتیک شما تا حد زیادی افزایش می یابد. اولین نکته مهم در اجتناب از بروز هر گونه ایراد در عملکرد دستگاه این است که در فضای مناسب از آن استفاده کنید.

حتما دقت داشته باشید که کف منزل خیس نباشد یا اشیا کوچکی مانند سنجاق سر و یا قطعات اسباب بازی در مسیر ربات نباشد. هر وسیله کوچکی که در مسیر باشد با قدرت مکش بالای جاروبرقی های رباتیک به داخل دستگاه کشیده خواهد شد و ممکن به دستگاه آسیب برساند.

استفاده از جاروبرقی رباتیک در خانه تکانی
استفاده از جاروبرقی رباتیک در خانه تکانی

سنسور های دستگاه از اساسی ترین قسمت های هر جاروی رباتیک محسوب می شوند. سنسور های ارتفاع می توانند از سقوط دستگاه جلوگیری کنند، سنسور های فاصله به دستگاه کمک می کنند سرعت را کاهش داده و با تغییر مسیر با لوازم خانه برخورد نکنند. اگر این سنسور ها به مرور زمان یا نگهداری نامناسب کثیف شده و کارایی خود را از دست بدهند جارو برقی نمی تواند کار نظافت را به درستی انجام دهد بنابراین در فاصله های زمانی منظم باید این سنسور ها را تمیز کنید.

باید پایه شارژر جارو مطابق دستورالعمل راهنمای آن فضای کافی در اطراف خود داشته باشد در غیر این صورت جاروی رباتیک نمی تواند مسیر شارژر را پیدا کرده و به طور خودکار شارژ شود. جارو برقی های رباتیک به نور نیاز دارند تا سنسور ها به خوبی بتوانند موانع و ارتفاع را تشخیص دهند، اگر ترجیح می دهید در شب از جاروی رباتیک استفاده کنید پیشنهاد می کنیم حتما یک چراغ روشن بگذارید تا ربات از پله ها سقوط نکند یا به جایی برخورد نکند.

ظرفیت مخزن گرد و غبار و زباله را بررسی کنید تا مطمئن شوید چه زمان هایی باید آن را تخلیه کنید، در بعضی مدل های جارو برقی رباتیک خالی کردن این مخزن به صورت اتوماتیک انجام می شود.

جاروبرقی رباتیک یوفی

خرید یک جاروبرقی رباتیک یوفی می تواند شما را از زحمت هر روز جارو کردن و نظافت کف منزل نجات دهد، فقط کافی است در انتخاب بهترین مدل مناسب با نیاز خود دقت کنید. تمام مدل های جاروبرقی رباتیک یوفی از پیشرفته ترین و کامل ترین مدل های موجود در بازار هستند، به همین دلیل تمام خواسته های شما از یک جاروی هوشمند را برطرف می کنند.

با خرید مطمئن از یک برند معتبر و رعایت نکات نگهداری و استفاده از دستگاه، جاروبرقی رباتیک یوفی می تواند تا مدت ها با کارایی فوق العاده برای شما کار کند.

کلام آخر

جارو برقی های رباتیک از آن نوع تکنولوژی های روز دنیا است که علاوه بر سرعت بخشیدن به پاکسازی منزل شما، بهترین گزینه برای اطمینان از تمیزکاری دقیق و عملکرد متمرکز آن است و آگاهی نسبت به مشکلات رایج و راه حل های آن به شما در استفاده بهتر از این وسیله پر کاربرد کمک شایانی خواهد کرد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها